Skocz do zawartości

Klimatyzacja automatyczna, problem z temperaturą


Squier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przeszukiwałem forum od kilku dni i nie mogę nic znaleźć.

Mam problem z klimatyzacja automatyczną. Ostatnio jadąc ustawiłem temperaturę 20 stopni, włączona klimatyzacja, temperatura na zewnątrz, około 15 stopni, słońce, auto w środku nagrzane.

1. Z nawiewów na nogi od czasu od czasu leciało ciepłe powietrze. Na tyle ciepłe, że plastiki nad pedałami były ciepłe. Potem zmniejszyłem temperaturę na 18 stopni i się uspokoiło.

2. Jak ustawię kllimę na nogi też zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Co to może być?

Znacie kogoś kto się zna na klmatyzacji w łódzkim?

 

Pozdrawiam

 

Squier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, przeciez jak na zewnatrz masz 15 stopni a chcesz miec w srodku cieplej, czyli 20, to musi nagrzac to powietrze, a robi to jak najszybciej potrafi, czyli wali goracym (pewnie miałes właczoną opcję AUTO).

Klimatyzacja wszystkim sie kojarzy z chłodzeniem, ale wbrew pozorom moze tez ogrzewac jednoczesnie osuszajac powietrze (przydatne w zimie). Oczywiscie mowimy o klimatyzacji, a nie o samym nawiewie? Miałes wcisniety przycisk ze śnieżynką?

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam!

 

Przeszukiwałem forum od kilku dni i nie mogę nic znaleźć.

Mam problem z klimatyzacja automatyczną. Ostatnio jadąc ustawiłem temperaturę 20 stopni, włączona klimatyzacja, temperatura na zewnątrz, około 15 stopni, słońce, auto w środku nagrzane.

1. Z nawiewów na nogi od czasu od czasu leciało ciepłe powietrze. Na tyle ciepłe, że plastiki nad pedałami były ciepłe. Potem zmniejszyłem temperaturę na 18 stopni i się uspokoiło.

2. Jak ustawię kllimę na nogi też zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Co to może być?

Znacie kogoś kto się zna na klmatyzacji w łódzkim?

 

Pozdrawiam

 

Squier

 

Był/jest podobny temat z zimną temp. - poszukaj.

W tamtym i tym przypadku winny może być czujnik temperatury (są dwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, przeciez jak na zewnatrz masz 15 stopni a chcesz miec w srodku cieplej, czyli 20, to musi nagrzac to powietrze, a robi to jak najszybciej potrafi, czyli wali goracym (pewnie miałes właczoną opcję AUTO).

Klimatyzacja wszystkim sie kojarzy z chłodzeniem, ale wbrew pozorom moze tez ogrzewac jednoczesnie osuszajac powietrze (przydatne w zimie). Oczywiscie mowimy o klimatyzacji, a nie o samym nawiewie? Miałes wcisniety przycisk ze śnieżynką?

 

CRC, wiem co to klimatyzacja, miałem takową w dwóch moich poprzednich autach. Co prawda były tam klimatyzacje ręczne, ale takiego numeru z grzaniem stóp nie było.

 

TUDM, czyli mam wymienić czujniki temperatury które znajdują się w panelu sterowania?

Czy są jeszcze jakieś inne?

Szukałem na realoem i niewiele informacji znalazłem.

 

Pozdrawiam

 

Squier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szukasz dziury w całym. Czujnik temperatury na zewnatrz konfrontuje to co odczytuje z tym co jest w srodku, przeciez jak masz na zewnatrz zimniej niz w srodku, i chcesz zeby w srodku było wiecej niz na zewnatrz, i climatronic ma ta temperature utrzymac, to jasne ze zeby utrzymac 20 przy 15 na zewnatrz nie bedzie dmuchał powietrzem o temperaturze 15 stopni. Druga sprawa to regulacja przy srodkowej kratce nawiewu, pokombinuj z nia i ustaw w 1/2 skali, bo z nia jest tak, ze nawet jak na climatronicu ustawisz zimno a na niej masz ciepło to poleci ciepło, i odwrotnie.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szukasz dziury w całym. Czujnik temperatury na zewnatrz konfrontuje to co odczytuje z tym co jest w srodku, przeciez jak masz na zewnatrz zimniej niz w srodku, i chcesz zeby w srodku było wiecej niz na zewnatrz, i climatronic ma ta temperature utrzymac, to jasne ze zeby utrzymac 20 przy 15 na zewnatrz nie bedzie dmuchał powietrzem o temperaturze 15 stopni. Druga sprawa to regulacja przy srodkowej kratce nawiewu, pokombinuj z nia i ustaw w 1/2 skali, bo z nia jest tak, ze nawet jak na climatronicu ustawisz zimno a na niej masz ciepło to poleci ciepło, i odwrotnie.

No właśnie! Ja nie rozumiem tego zjawiska ze środkowym pokrętłem ciepło-zimno. Sądziłem, że jak klima jest ustawiona na Auto, to samochód nie uwzględnia pokrętła ciepło-zimno, ale wygląda na to że się myliłem. Automatyczną klimatyzację w BMW trzeba ręcznie wspomagać. :doh:

 

I jeszcze pytanie: co ile czasu serwisujecie klimę? Jak szybko ucieka czynnik? Co 2 lub 3 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wieje najcieplejszym na nogi to nie wina auta, tylko praw fizyki - ciepłe powietrze unosi sie do góry, dzieki temu szybciej ogrzeje auto :)

 

Srodkowe pokretło nie jest od tego zeby wspomagac klimatyzacje, tylko po to ze jak ustawisz sobie w lecie chłodzenie na 16 stopni, i nie chcesz zeby Ci centralnie wiało mrozem na twarz, a na reszte auta tak, to tam sobie robisz troche cieplej i podobnie w zimie, kiedy chcesz ogrzac ale nie chcesz miec na twarzy rumiencow. Tak przynajmniej ja rozumiem sens srodkowego pokrętła.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem szukasz dziury w całym. Czujnik temperatury na zewnatrz konfrontuje to co odczytuje z tym co jest w srodku, przeciez jak masz na zewnatrz zimniej niz w srodku, i chcesz zeby w srodku było wiecej niz na zewnatrz, i climatronic ma ta temperature utrzymac, to jasne ze zeby utrzymac 20 przy 15 na zewnatrz nie bedzie dmuchał powietrzem o temperaturze 15 stopni. Druga sprawa to regulacja przy srodkowej kratce nawiewu, pokombinuj z nia i ustaw w 1/2 skali, bo z nia jest tak, ze nawet jak na climatronicu ustawisz zimno a na niej masz ciepło to poleci ciepło, i odwrotnie.

 

Nie koniecznie. Czynnikiem nadrzędnym jest temperatura wewnątrz i temperatura pow. Nadmuchiwanego którego czujnik znajduje się wlasnie u nóg kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, przekonaliście mnie, że to czujnik temperatury wnętrza.. Obstawiam, że to czujnik przy nogach kierowcy, więc gdzie go szukać, czy jest ukryty pod plastikami, jak go zdemontować. Wie ktoś?

 

Pozdrawiam

 

Darek

Edytowane przez Squier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, przekonaliście mnie, że to czujnik temperatury wnętrza.. Obstawiam, że to czujnik przy nogach kierowcy, więc gdzie go szukać, czy jest ukryty pod plastikami, jak go zdemontować. Wie ktoś?

 

Pozdrawiam

 

Darek

 

Ja z braku czasu nic jeszcze nie robiłem.

 

Sprawdź realoem musi to byc rozrysowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.