Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawa jest tak ze ja jeszcze nie sprawdzalem tego obc - mam mozliwos bo jest ono w krakowie , ale boje sie ze cos siadzie ....

 

a jak sprawdzic bez jazdy czy bedzie dobrze pokazywal srednie spalania i te historie ????

 

dodam ze cena tego obc ktorego podawalem numerki jest przystepna.........

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

na postoju powinien pokazywac spalanie w litrach na godzine - nic wiecej ze spalaniem nie sprawdzisz no bo jak - powinien tez pokazac zasieg - ogolnie - jesli ruszy i jest z modelu z 90 l bakiem to wszystko powinno byc OK .

jak nie spróbujesz, to sie nie dowiesz czy działa :cool2:

Opublikowano

i zaryzykowalem - tzn nie bardzo bo jeszcze nie zaplacilem za obc......

 

po podlaczeniu obc jest martwe :mad2:

sprawdzilen napiecie na pinach 6,8,9,17 i sie okazalo ze nie mam napiecia +12 v na pinie 17 - zgodnie z instrucja ( http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/OBC.htm ) - pociagnolem napiecie do pinu 17 z 9 - ale po zlaczeniu ich razem zaczyna mi wyc alarm fabryczny ( mam 2 fabryczny i dorabiany ) , mimo ze rozlacze piny to kierunki migaja jeszcze jakies 5 minut.... pociagnolem napiecie z pinu 8 i 6 ale obc tez nie wstaje - co najwyzej dziala jego podswietlenie......

 

RATUJCIE -nie mam pojecia co robic dalej ( moze pociagnac 12 v z innego zrodla ...)

 

sprzedawca zapewnia ze obc jest w 100 % sprawne

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

juz wiem co moglem zrobic zle - moze trzeba podlaczyc napiecie do pinu 17 z 9 ale odciac przewod idaczy do pinu 17 .....

 

bede sie bawil jutro wieczorkiem , ale nie wiem czy znajde3 czas..........

 

aha- jak sciagnac listwe drewniana ktora jest pomiedzy lolumna kierownicza a ramka od radia ( nie chce czegos urwnac :mrgreen: )

Opublikowano
spróbuj lekko podważyć te listewke czyms delikatnym, co do pinów- mozesz miec racje- z tym alarmem dziwna sprawa- u mnie było wszystko ok , hmmm, no nic, daj znac jak Ci dalej idzie
Opublikowano

chodzi mi o to ze bede musial wyjac cala ta ramke mocujaca bo bede musial odcia tyl zeby obc wlazlo.......

 

ma ktos moze link do rozbierania calej deski rozdzielczej , bo ta ramka trzyma sie na dwoch srubach ale od dolu wchodzi tez pod tunel ........ a nie chce czegos urwac bo nie nawidze3 jak mi cos odstaje albo skrzypi.......

 

 

jutro wieczorkiem sie zajme montarzem obc - moze zaskoczy :modlitwa:

Opublikowano
juz wiem co moglem zrobic zle - moze trzeba podlaczyc napiecie do pinu 17 z 9 ale odciac przewod idaczy do pinu 17 .....

 

 

Hmmm... ja dokładnie tak zrobiłem: podałem +12 z innego pinu, ale przewód idący od 17 w głąb samochodu odciąłem. OBC zadziałał, ale pokazał PPPP, do czego miał prawo (jest bez płytki kodującej do 520). Lepiej najpierw zajmij się stroną elektryczną i mocowanie zostaw w spokoju. Jak coś nie pójdzie, to zawsze możesz wrócić do starej konfiguracji (łącząc ewentualnie tylko kabelki), a jak coś potniesz z plastików będziesz miał dodatkowe koszty. Samą wtyczkę z OBC łatwo się wyciąga i jak już porobisz dobrze przeróbki, sprawdzisz kompa, mozesz chwilowo włożyć prostrzą wersję - też będzie działać.

$M$
Opublikowano

oczywiscie - najpierw wszystko sprawdze do piero zajme sie plastikiem.........

 

ale podales mu stale npiecie 12v ( np z gniazda zapalniczki ) czy z jakiegos przekaznika ktory podaje napiecie po wlaczeniu stacyjki ?? bo z tego co pamietam to na reszcie pinow napiecie sie pojawia dopiero po wlaczeniu stacyjki , a przeciez zegarek w obc musi dzialac caly czas.....

Opublikowano
oczywiscie - najpierw wszystko sprawdze do piero zajme sie plastikiem.........

 

ale podales mu stale npiecie 12v ( np z gniazda zapalniczki ) czy z jakiegos przekaznika ktory podaje napiecie po wlaczeniu stacyjki ?? bo z tego co pamietam to na reszcie pinow napiecie sie pojawia dopiero po wlaczeniu stacyjki , a przeciez zegarek w obc musi dzialac caly czas.....

 

pin1: fioletowy/zielony/żółty, alarm

pin10: czarny/zielony, starter

pin6: + z bezpiecznika F17

pin9: + z bezpiecznika F20 (czerwony/żółty)

pin8: + z bezpiecznika F1

pin22: szary/czerwony, przełącznik świateł

pin25: żółty/czerwony, turn signal<--nie wiem co to jest

pin3: biały/żółty, diagnostyczne

pin16: biały/fioletowy, diagnostyczne

pin14: biały/szary, instrument cluster to jest chyba coś do deski rozdzielczej

pin7: czarny/biały, instrument cluster to też

pin4: masa

pin5: niebieski/czerwony/żółty, czujnik temperatury

pin20: czarny/czerwony/żółty, coś od klimy

pin21: czarny/biały, pre-ventilation coś od klimy(?)

pin23: fiolet/biały/żółty, alarm

pin17: czerwony/szary/żółty, alarm

pin26: czarny/czerwony/żółty czujnik poziomu paliwa

pin12: brązowy/fioletowy, czujnik poziomu paliwa

pin11: biały/czarny, DME

pin24: czarny/fiolet, DME

pin19: biały/czerwony, sygnał dźwiękowy

pin18: biały/niebieski, sygnał dźwiękowy

pin15: biały/brązowy, radio

pin2: niebieski/brązowy/żółty, radio

 

moim zdanie aby go sprawdzic czy zyje obc, podepnij mu tylko tylko plusa do pinu nr. 6,8,9,17 i mase do pinu 4.Jezeli sie nic nie wyswietli to znaczy ze jest uszkodzony. A jezeli wyswietli sie napis PPPP to jest prawdopodobienstwo ze po podłaczeniu prawidłowo wszystkich pinów zadziała.

518i LPG - wersja poscigowa :)
Opublikowano
oczywiscie - najpierw wszystko sprawdze do piero zajme sie plastikiem.........

 

ale podales mu stale npiecie 12v ( np z gniazda zapalniczki ) czy z jakiegos przekaznika ktory podaje napiecie po wlaczeniu stacyjki ?? bo z tego co pamietam to na reszcie pinow napiecie sie pojawia dopiero po wlaczeniu stacyjki , a przeciez zegarek w obc musi dzialac caly czas.....

 

Nie bardzo pamiętam z którego (chyba czerwono-żółty kabelek, jak będziesz podłączał to uważaj, bo jest też żółto czerwony - jak zobaczysz, to poznasz różnicę), ale po prostu sprawdziłem miernikiem (można też sprawdzić żarówką z podłączonymi kabelkami ;) ) na którym pinie mam +12 przy wyłączonej oraz włączonej stacyjce, odizolowałem kawałek przewodu biegnącego do tego kabla, odciąłęm przewód dochodzący do 17 (z odpowiednim zapasem długości), i podłączyłem go do kabelka. Zaizolowałem wszystkie kabelki. Nic prostszego na świecie ;) :mrgreen:

$M$
Opublikowano

podlaczylem obc pod zasilacz - pokazuje pppp ale sie nie swieca cyferki oraz jest uszkodzony wyswietlacz - tzn wszystko co sie pokazuje wyswietla sie do polowy - nie widac p tylko jego polowe - i tak ze wszystkimi innymi cyferkami.....

 

podlaczylem go w samochodzie ( tak jak planowalem....) -m i tak - dzialac dziala , tylko ze wyswietlacz nie ma podswietlania ( nie swieca cyferki na wyswietlaczu i wyswietlaja sie do polowy ) - tak wiec wszystko powinno dzialac tylko obc jest zepsute , a nie bede w nim grzebal bo jest nie moje........

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.