Skocz do zawartości

e39 525d.Jak zaślepic EGR??? Czy warto to zrobic???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam zamiar w swiąteczny weekend pogrzebac troche przy samochodzie.

Dokładnie to zalezy mi na wyczyszczeniu zaworków i egr-u,tylko zastanawiam sie czy to drugie jest sens robic...

 

Jesli tak to jak sie do tego zabrac???

 

Pozdrawiam

Opublikowano
to co w końcu chcesz zrobić z tym EGR? Czyścić czy zaślepiać?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
Witam.

 

Mam zamiar w swiąteczny weekend pogrzebac troche przy samochodzie.

Dokładnie to zalezy mi na wyczyszczeniu zaworków i egr-u,tylko zastanawiam sie czy to drugie jest sens robic...

 

czyscic na pewno jest sens, a zaslepiac... po co?

 

EGR bardzo latwo wymontowac, trzyma sie na 4 śrubach (do jednej jest fatalny dostęp, wiec przyda sie klucz z elastyczna koncowka). Przed odkreceniem srub zdejmij rurę i przewod podcisnienia i zaopatrz sie w nową uszczelke ktora jest miedzy EGR a kolektorem, czysci sie najlepiej benzyną ekstrakcyjną - wsadz EGR do niej na pare godzin a pozniej szczotką drucianą dokladnie zeskrob nagar

 

co do czyszczenia zaworków jest gigantyczny temat na forum, wiec nie ma sensu sie powtarzac

Opublikowano

Moim zdaniem warto zaślepić - będzie czystszy kolektor ssący.

Zaslep zdejmując wężyk podciśnieniowy i zaślep ten wężyk.

Jak przyjdzie czas na badanie techniczne to z powrotem wężyk do EGR i po sprawie.

 

PS. Wyczyszczenie filterków w elektrozaworkach daje dużą robotę.

Wczoraj wyczyscilem tego od turbo i teraz przy gumach 235/45 nawet na II biegu DSC reaguje pod koniec obrotow. Taki ciąg. Masakra. :)

Opublikowano
PS. Wyczyszczenie filterków w elektrozaworkach daje dużą robotę.

Wczoraj wyczyscilem tego od turbo i teraz przy gumach 235/45 nawet na II biegu DSC reaguje pod koniec obrotow. Taki ciąg. Masakra. :)

 

sorry za offtopic, ale ile ci zajelo to czyszczenie? trzeba miec kanał do tego?

Opublikowano
Do tego od turbiny spokojnie można dobrać się od góry - 15 minut i jest w rękach, tylko musisz zdjąć plastiki, a najwygodniej rurkę dolotową z IC.
Opublikowano
sorry za offtopic, ale ile ci zajelo to czyszczenie? trzeba miec kanał do tego?

 

W sumie to można się uwinąć w 30min, tylko, że ja już wiedziałem co gdzie odkręcić i co zdejmować po kolei. W moim przypadku zeszło mi ponad 2h grzebiąc jeszcze przy silniku i czyszcząc i dociskając co nieco.

Kanału nie trzeba, wszystko dostępne z góry. Jak chcesz szczegóły operacji to pytaj.

 

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.