Skocz do zawartości

Czy trzeba "odświeżać" oprogramowanie w sterowniku


Marcus 1959

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

auto z marca 2000, 523 z silnikiem m52b25 tu, czyli e39 jeszcze przed liftingiem.

 

DIS czyta mi pojedyncze moduły, ale identyfikacja tylko z palucha.

 

interfejs mam podobno raczej ok:

http://autodiag.pl/index.php?p106,interfejs-do-bmw-obd2-inpa-ediabas

kurna widze ze potaniały :)

 

to jak, próbować aktualizować tego softa czy walczyć z identyfikacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto już niestety jest dość leciwe i możne mieć przypadłości związane z wiekiem.W E39 wszystkie dane identyfikacyjne pobierane są z licznika,więc ,jeśli to co poza samochodem jest ok,to problem tkwi właśnie w liczniku.Nigdy nie używałem DIS'a do aktualizacji ,ale mam przekonanie graniczące z pewnością ,że ręczne podanie tego co potrzebuje dis do identyfikacji samochodu będzie równoznaczne z tym co uzyskamy w trybie automatycznym .

 

Właściwy lifting E39 był w 2008 roku. Dotyczył on aspektów mechanicznych tego udanego samochodu ( na przykład silnik TU). We wrześniu 2000 zrobiono lifting optyczny dla "leszczy" czyli tych ,którzy nie są w stanie dostrzec żadnych różnic poza zmienionym reflektorem przednim lub oświetleniem tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, ze mimo braku identyfikacji soft sterownika silnika powinien się zaktualizować zgodnie z opisem jak w

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753

?

Jakim jeszcze softem mozna zaktualizowac oprogramowanie silnika?

 

Jeszcze bym chętnie znalazł w Tisie, czy na pewno ostatni partnumber softa mojego silnika byl rzeczywiscie 7528650

Kurna ptykam ptykam i nie mogę znaleźć, gdzie oni to schowali?

 

 

 

No wiem, że auto jest leciwe, ale wiem też, ze soft mam "oryginalny" czyli bez aktualizacji. Soft mi nie wykrywa zadnego błędu, a auto powyzej 25C traci 30% mocy. Vanosy robione, czujniki wałków i wału chodzą i pokazują zero błędów. Czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje wprawdzie kosmiczne temperatury (tak ze 20C więcej niż jest na zewnątrz), ale dis mowi ze tak ma byc. Wiec myslę, że mój soft przyspiesza na podstawie tej wysokiej temp kąt wyprzedzenia zapłonu, zeby uniknąć spalania stukowego w warunkach tej kosmicznie wysokiej temperatury zasysanego powietrza. Mam nadzieje, że nowy soft sobie z tym lepiej poradzi, tak jak to sie działo np. w przypadku silników VW. Tez słabe w lecie, po aktualizacji softu bylo ok. bez zadnej naprawy.

Please - nie piszcie ze w gorącym powietrzu jest mniej tlenu. Mi moc spada o 20-30% a nie o te 0,6 czy coś tam.

 

a'propos: w 2000 weszly tez inne silniki, np 525. ale mniejsza z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby potwierdzania w wielu różnych źródłach poprawności wytypowanego numeru oprogramowania,bo tak naprawdę źródło jest tylko jedno a numer jest prawidłowo wytypowany. Czujniki temperatury sprawdza się jak silnik jest zimny (przed pierwszym uruchomieniem silnika)-tylko wtedy temperatura wszędzie jest taka sama i czujniki powinny takką pokazywać. )U ciebie update oprogramowania niczego nie poprawi,bo fabryczne,które masz jest sprawne.Gdyby było inaczej nie uruchomiłbyś silnika. Powinieneś pojechać na DABRĄ analizę spalin i sprawdzić parametr "lambda" .Ja podejrzewam u ciebie zapchane katalizatory...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przed liftowe auta z wtyki 20 pin maja to do siebie ze w easyDIS trzeba bawić się z konfiguracja protokołu transmisji.

Często zdąża się ze diagnoza idzie a np C&K już nie. Po kombinuj z protokołem fister/softing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcus, dzieki za uwagi o silniku i jego pracy, mozesz jakos szczegółowo podać gdzie znalazłeś ten numer? Dam ci znać jak załatwię sprawę aktualizacji softu, na razie jakbyś mógł pomóc mi w aktualizacji tego softu, to zaskarbisz sobie moją dozgonną wdzięczność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest "prawie" sukces. Tzn widze update, jedzie pasek (dwa razy), dostaje komunikat ze update jest ok, i.... numer zusb jest caly czas ten sam, przy kolejnej probie update widze dokladnie to samo co przy poprzedniej, tzn ze mam stary soft i ze dostane nowy.

Tylko dlaczego to sie nie wpisuje do auta? Moze to jest kwestia prostownika (robie z akumulatora), a moze jakiejs opcji winkfp?

help help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest "prawie" sukces. Tzn widze update, jedzie pasek (dwa razy), dostaje komunikat ze update jest ok, i.... numer zusb jest caly czas ten sam, przy kolejnej probie update widze dokladnie to samo co przy poprzedniej, tzn ze mam stary soft i ze dostane nowy.

Tylko dlaczego to sie nie wpisuje do auta? Moze to jest kwestia prostownika (robie z akumulatora), a moze jakiejs opcji winkfp?

help help

 

Po zakończonym programowaniu zapłon wyłączasz na chwile i włączasz z powrotem ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyłączałem zapłon, nie pomaga, zusb jest caly czas ten sam.

 

W jakimś z opisów programowania sterownika pisało, że po programowaniu dalej miał ten sam numer, a na drugi dzień już miał nowy. Nie wiedzę w tym za wiele sensu ale powtarzam co ktoś napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy okazji, skąd wziąć opis modułów (co jest co): EK726, G832, GD20 itp? skad wiadomo ze aktualizuje silnik a nie klimę?

 

Przecież po wpisaniu assembly number z ecu np. silnika, winkfp znajduje update dla tego sterownika :-)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli teoretycznie kazdy sterownik dostepny w aucie moze miec aktualizację i trzeba wpisać odpowiedni numer assembly a winkfp sam powie czy jest aktualizacja czy nie. W sumie logyczne :).

 

Tak btw, niejaki MARCUS podzielił się refleksją, ze aktualizacja softu nie poprawi pracy silnika. Jest to nieprawda. Mój M52B25TU zdecydowanie lepiej steruje vanosami - silnik ma duzo wiecej momentu przy niskich obrotach, a na wysokich idzie - jak nigdy. Nie byłem na hamowni, ale przyrost mocy jest wyraznie wyczuwalny. Moze po cichu ta aktualizacja pozwala na wyokrzystanie pojemnosci i auto robi te 190 km (jak poprzednie i następne silniki 170km). Ot taki prezent. Najs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w_a_p

 

Gratuluję zadowolenia z udanego przeprogramowania sterownika i radykalnej poprawy dynamiki silnika. Pamiętaj jednak,że w przypadku silników wolnossących (bez turbiny) możliwości podniesienia mocy silnika poprzez ingerencję w oprogramowanie ECU są delikatnie mówiąc bardzo ograniczone. Obym się mylił,że u Ciebie zadziałał efekt "placebo". Ponadto podczas aktualizacji oprogramowania resetujesz do wartości fabrycznych wszystkie adaptacje zapisane w sterowniku. Jeśli więc jest jakiś problem z silnikiem to wskutek nieprawidłowych adaptacji zmniejsza się moc silnika..Ich "wyzerowanie' powoduje,że przez krótki czas silnik ożyje a potem znowu będzie źle...

 

Przeczytaj pierwszy post w tym wątku-tam dokładnie opisałem czego można się spodziewać po wykonanej aktualizacji oprogramowania. Wszystko jednak zależy w jakim celu nową wersję oprogramowania stworzono.Użyte przez Kolegę słowo "nieprawda" jest użyte przedwcześnie ,bowiem własne ,subiektywne odczucia nie mają nic wspólnego z prawdą obiektywną...

 

To o czym piszesz jest tylko pozornie proste.Strome schody zaczynają się gdy wystąpi jakieś "zdarzenie nadzwyczajne" wskutek czego mamy "trupa"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcus - poczytaj o vanosach, problemach z nimi zwiazanych i sposobie walki z zagadnieniem stosowanym przez serwis. A potem przydzielaj uzytkownikom forum etykietki leszczy bez pojecia itp.

Polecam tez lekture o liftingu e39 bo gadamy, gadamy a chyba nie wiemy o co chodzi.

Mam nadzieje ze po lekturze pojawi sie cos wiecej niz efekt placebo.

:)

 

odwołując sie do tematu wątku - TAK! Oprogramowanie sterownika silnika trzeba odświeżać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.