Skocz do zawartości

Opony typu Slick


Feda

Rekomendowane odpowiedzi

Nadlubane?... bardziej zaniedbane. Powoli wyprowadzam druty po poprzenim wlascicielu.

 

Wnetrze jest wyprute, boczki niby mialy byc z poliweglanu... a jest takie tworzywo na patyczki do lizakow :roll: Tylne szyby tez lekkie, zywie nadzieje ze nie plexa. Klatka skrecana, deske poflokowalem, wrzucilem kilka zegarow. Kubly, szelki. Maska i klapa na zapinki (bagaznik bez zawiasow). Plyta pod silnikiem, to przynajmniej bardzo solidne. Nadkola wylozone siakims tworzywem. Koncepcja byla niezla, ale wykonanie i materialy slabo...

 

Napedy zdrowa seria. Silnik slabo, po zmianie na Motula zaczely lomotac zawory, teraz na Quaker 20W-50 jest OK. Turbo jednak laduje tylko 0.6 (wyjety restryktor zeby sie WG wczesniej otwieral, bo by pewnie silnik padl przy 1.1). Przerobione na IC powietrzny, ale w stanie agonalnym.

 

Zawieszenie seryjne, planuje w najblizszym czasie zalozyc sprezyny z WRXa. Jeden amortyzator popuszcza, jak padnie to zmienie na takie same za pincet zlotych :lol: Na B6 mnie na razie nie stac, a jak bedzie stac to predzej do cywila zaloze. Wymienilem laczniki stabilizatora przedniego, tyle ze na poliuretanowe.

 

Mysle ze latem bedzie trzeba wieksze pieniadze wpakowac w silnik. Nowe glowice, sprawdzic reszte, moze turbo wymienie na mniej zabytkowe. Na pewno IC do smieci. Jest szansa na odkupienie od kolegi napedow z STI...

 

W kazdym razie troche naprawiam, troche ulepszam, troche psuje. Byle jezdzilo.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nadlubane?... bardziej zaniedbane. Powoli wyprowadzam druty po poprzenim wlascicielu.

A Ty nie kupiłeś przypadkiem auta od kolegi Emotorsport-a ( człowiek-rzeźba :wink: ) ?

Rób silnik, prawdziwe życie zaczyna się od 1.5 bara :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale blisko. Od kolegi tego kolegi - Subrawa sie zwie. Zlotousty czlowiek... :mad2:

Właśnie, chodziło mi o znajomego Emotorsporta, rzeczywiście zabrzmiało to trochę jakbym mówił o nim samym :wink: Mam rozumieć, że stan auta niezbyt zgadzał się z jego opisem ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'Wiciu ja Ci wszystko sprawdze, przeglad zrobimy, ustawimy geometrie, naprawimy wszystko co trzeba' etc...

:cry2:

 

P.S. Subrawa juz chyba nie jest kolega Emotorsporta. Trafila kosa na kamien :lol:

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'Wiciu ja Ci wszystko sprawdze, przeglad zrobimy, ustawimy geometrie, naprawimy wszystko co trzeba' etc...

:cry2:

 

P.S. Subrawa juz chyba nie jest kolega Emotorsporta. Trafila kosa na kamien :lol:

No tak, ja słyszałem z kolei, że Emotorsport też do zbyt słownych ludzi nie należy, to się dobrali :wink: . EOT .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oskar, i ja to slyszalem i nawet czytalem. Znam dwie osoby, ktore uwazaly ze Elek je wykiwal. Jedna zapowiadala sprawy sadowe etc. i... nic z tych rzeczy nie mialo miejsca. Druga, podzielila forum SIP na 'za' i 'przeciw'. I to jej prawo. Do dzisiaj nie okreslono kto zwalil sprawe. Ja wiem tyle ze emotorsport rozliczyl sie po dzentelmensku, pomijajac wszelkie za i przeciw. Spotry motorowe maja to do siebie, ze chodzi tylko o kase :roll: a ta zostala rozliczona.

 

Osobiscie z emotorsportem interesow nie robilem, wiec nie chce wypowiadac sie po zadnej stronie. Kilkukrotnie uzyskalem od niego wsparcie merytoryczne, za co jestem zobowiazany. Co wiecej nadal wysylam zapytania, bo w przeciwienstwie do wiekszosci z nas nie jest to 'teoretyk zuzla'. Troche jak moj mechanior od Astry - czasem cos zepsuje, czasem klucza z komory nie wyjmie ;) ale nie traci kontaktu z rzeczywistoscia i potrafi powiedziec zebym wzial patelnie i sie w glowe p... zamiast wdrazac 'genialny' pomysl.

 

A... zeby nie bylo przypuszczen ze nagle mnie tylek zaszczypal na WuCecie i postanowilem cos napisac. Po prostu 'niezyczliwi' doniesli Elkowi ze sa do niego uwagi, a ja arbitralnie uznalem ze nie bedziemy robic widel z igiel :( i babrac sie w typowo polkim k*&*&dolku.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski, ja też nie miałem z tą osobą kontaktu, więc nie napisałem, że jest taki czy też inny tylko to co słyszałem :wink: No stress. A świat jest rzeczywiście mały .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Czy ktos z Was moze porownac ze soba: Toyo Proxes R888 vs. Markgum N-RALLY, srednia mieszanka.

 

Wiem ze probuje porownac kawiorowego semislicka z pasztetowym slickiem, ale wydaje sie (dla mnie) miec to sens. Biore je pod uwage jako opony do pojezdzawek typu Ulez, Kielce, Nowe Miasto, Rozeta - mocno techniczne ale krotkie proby. Dodatkowo jedne i drugie maja homologacje drogowa wiec od biedy (a raczej rozrzutnie) mozna na nich wrocic do domu.

 

Osobiscie bardziej pasowalby mi N-Rally bo jest sporo tanszy i wrozmiarze 205/55/15. To do budzetowego turboantyka, wiec nie ma co sypac perel przed wieprze.

Ciekaw jestem zdania tych ktorzy je uzywali.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja agresywnie? :lol:

Spoko, zawsze mam dwa komplety kol.

 

Dzis odebralem kupione przez allegro prawie nowe markgumy z bieznikiem sport (pelno kujoszkow jeszcze sterczy) i widze ze fatalnie przechowywane, ktos trzymal cala zime w stosie i jedna jest doslownie balonowa. Ciekawe czy po zalozeniu i napompowaniu profil opony wroci do normy.

 

Zauwazylem ze czym gorsze opony tym fajniej sie jezdzi Legacem :mrgreen:

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
W zeszłym sezonie jeździłem na Toyo Proxes 1R1 i wystarczyły na trzy eliminacje YOUNGTIMER PARTY + jakieś 1500 km po drogach publicznych. Na ten sezon przeznaczam dwa kpl,1R1 225/45R16 na próby i T1R 245/35R16 na dużą pętlę. Zamierzam pójści na całość a nie myśleć o zuzyciu opon.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie maja obecnie produkowane Markgumy N-rally? Daje sie na tym jezdzic na technicznej trasie, czy tylko na wprost?

 

Chce na lato zakupic 6szt. 185/60/13 do Asteroidy i dostepne sa:

- R888... swietne ale drogie

- N-rally, pewnie mieszanka srednia

- ze trzy modele cywilnych opon, raczej przezytki technologiczne.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do lekkiej budy n-rally za swoją cenę są ok, nie sądze abyś urwał dużooo czasu zakładając coś lepszego. Chyba największy kłopot tej opony to rozklejanie się po przegrzaniu. Dlatego nie widze przyszłości w cięższych samochodach.

 

Ale ogólnie, do treningów jak najbardziej OK. Ale chyba nie do prędkości 2+. Jezdziłem tylko na sredniej mieszance, nie wiem czy twarda/miekka jest jakkolwiek porównywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wypowiedz.

 

Astra to predkosci 1+ :lol:

Turbodziadek w sumie tez, bo klecimy najkrotsze biegi z najkrotszym glownym... i jeszcze mniejsze kola :mrgreen: Turbo tez trzyma boost tylko do 5,6k wiec przypuszczam ze pociagnie tak 160 - 180km/h.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozklejanie markguma nie jest spowodowane przegrzaniem tylko partią produkcji z której pochodzi niestety.

Główną zasadą używania markguma jest odpowiednie przygotowanie opony!!!

Nówka sztuka zupełnie nie nadaje się do jazdy. Trzeba ją "zszorstkować" i można to zrobić na dwa sposoby, albo poprosić producenta o "zszorstkowanie", albo samemu to zrobić (najnormalniej na świecie podriftować) i ten sposób uważam za lepszy bo przy okazji wcielamy następną zasadę używania M. Chodzi o to by "zagrzać" oponę potem wystudzić. I tak ze trzy razy (czyli mamy trzy krótkie! treningi). "Wyszorstkować" tzn zostawić mniej niż połowę!!! grubości bieżnika. Dopiero po tych wszystkich operacjach opona zaczyna się zachowywać jak opona typu slick (im mniej bieżnika tym lepiej). Uffff

 

Nie czytałem całego tematu i mam nadzieję, że nie namieszałem.

Pozdrawiam

Igor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a któż jak nie Ty zużył więcej markgumów :-) Ja zużyłem tylko 8 :mrgreen:

Faktycznie nówka sztuka pływa i jest dość dziwna, ale rozklejanie - jeżeli nauczyli się nalewać tak, że się nie odkleja to bardzo dobrze. Szkoda było patrzeć jak jest mięso ale odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.