Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. chce wymienić tuleje tylniego wahacza ( te które wchodzą do progu ). problem tkwi w tym ze nie moge odkręcić śru które trzymią cały wachacz w progu.;/ już próbowałem pistoletem pneumatycznym , innymi kluczami ( urwałem te klucze ) . 1 śrubę już urwałem . niestety. może powiecie mi jak można to odkręcić?? pozdrawiam
Przemyslaw
Opublikowano
o kurde poważna sprawa :doh: weź tam czymś pryśnij gdzieś WD40 może puszczą . tę która się urwała to rozwierć ale staraj się idealnie po środku zacząć rozwiercać by gwintu nie uszkodzić(wiertłem mniejszym na początek) potem popraw gwint
Opublikowano
no faktycznie problem ja nie dawno odkręcałem ale ładnie puściły i jak wyszły to czyściutkie były przed odkręcaniem potraktuj je młotkiem jeszcze tylko śruby nie uszkodź, a ta co się urwała to tak jak kolega pisze teoretycznie możesz spróbować jeszcze wykrętakami ja wykręcić ale raczej nie pójdzie skoro się urwała bo tak mocno siedzi wiec tylko sposób jak wyżej bo grzac to sie tam raczej nie da rady bo konserwacja zawalone zapewne jest chyba ze jakis mały palnik i same sruby
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nic nie wydumasz to musisz zrobić tak:

 

w nadkolu od środka wycinasz kawałek blachy, dojdziesz do śrub od środka, będziesz musiał wyciąć trzy rurki w które wkręcone śruby. Rozkręcasz to na warsztacie, potem wspawujesz wszystko do środka i zamykasz nadkole.

 

Tak to właśnie robili na warsztacie w E36 którą widzialem. Te śruby to jest poważny problem jak zardzewieją, niektórzy mechanicy co znają sprawe wręcz nie chcą wymieniać tych tuleji w wachaczu bo wiedzą co ich czeka jak pourywają śruby.

 

Pozdro.

Opublikowano
witam ponownie. próbowałem już młodkiem . tą śrubę którą urwałem zacząłem rozwiercać. kupiłem najlepsze wiertło jakie mieli w castoramie i dobrze sie rozwierciło. myślałem , zeby każdej śrubie uciąć ,,główkę" i przegwintować wszystko. tylko problem tkwi w tym , że nie do wszystkich śrub dojde z szlifierką kątową. kurcze nie wiem co dalej robić.
Przemyslaw
Opublikowano

Rozwiercanie srub to juz ostateczna ostatecznosc. Zaczynac nalezy od sposobow najmniej inwazyjnych. A nuz sie uda. WD40 do poluzowywania zapieczonych srub absolutnie sie nie nadaje.

 

Polecam ten srodek:

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images36.fotosik.pl/87/e015cb6cb40a7535.jpg

Kosztuje okolo 20 zl ale jest świetny i niestety trudno dostepny. Mozna go kupic w sklepie internetowym www.hil.pl

 

Gdy juz wyczerpia sie wszystkie sposoby i pomysly pozostaje wycinanie samych gniazd tak jak to opisal kolega Bax

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam niestety nie ma możliwości "popsikania" bo to nie śruba z nakrętką tylko śruby wkręcane w otwory i wystaje tylko główka.
Opublikowano
ja bym spróbował grzać jeszcze jakiś mały palnik propan butan dobry klucz i a może pójdzie jak się urwie to przynajmniej szlifierki kontowej nie będziesz musiał używać choć to mało pocieszające
Opublikowano

jak nic nie wydumasz to musisz zrobić tak:

 

w nadkolu od środka wycinasz kawałek blachy, dojdziesz do śrub od środka, będziesz musiał wyciąć trzy rurki w które wkręcone śruby. Rozkręcasz to na warsztacie, potem wspawujesz wszystko do środka i zamykasz nadkole.

 

Tak to właśnie robili na warsztacie w E36 którą widzialem. Te śruby to jest poważny problem jak zardzewieją, niektórzy mechanicy co znają sprawe wręcz nie chcą wymieniać tych tuleji w wachaczu bo wiedzą co ich czeka jak pourywają śruby.

ten sposób mnie zszokował :shock: zaraz ćwiartkę każą ci wyciąć i wspawać od takiej w której śruby się lekko odkręcają :lol: żadne grzanie palnikiem :!: to nie wóz drabiniasty na wsi czy grabara :lol: ... to auto zabezpieczone antykorozyjnie łatwopalnymi preparatami :!: po takim grzaniu palnikiem (o ile nie spalisz bmw ) rdzy już nie pozbędziesz się nigdy :naughty: próbuj je odkręcać mocnym dobrym kluczem jedyna rada tę urwaną rozwierć wiertłem nie większym niż początek gwintu w otworze następnie gwintownik i heya możesz jeszcze próbować jakimś ostrym narzędziem wydłubać pozostałości śruby w otworze tak by gwintownik miał lepszy start . na tym foto palcem wskazuję ci miejsce którym to puść jakiś płyn WD40 lub coś w tym stylu. jest z każdej strony nad uchwytem tulei tylnej http://images36.fotosik.pl/87/8025c3a48ca8517bmed.jpg wyjmij tę gumę i pryskaj tam :cool2: ona jest w nadkolu ta dziura z tym korkiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyjmij tę gumę i pryskaj tam :cool2: ona jest w nadkolu ta dziura z tym korkiem

 

No i nic prawdopodobnie Ci to nie da bo tuleje w które są wkręcane śruby są; o ile pamiętam; zaślepine na końcu więc nie dostaniesz się od nich 'od góry'.

Opublikowano
wymieniałem te tuleje w kilku bmw ludziom i miałem też problemy z odkręceniem ale naprawdę konkretnym kluczem i rurką odkręciłem wd40 lub inny preparat (nie będę wymieniał wszystkich nazw tego typu produktów jest wiele ) pomagał w odkręceniu niestety trzeba walczyć i z takimi problemami ... jeśli się ukręci to pech wtedy trzeba działać inaczej ale wycinanie elementów nadwozia lub palniki to zły pomysł :naughty: pomyślcie co może na to powiedzieć potencjalny nabywca - powie że auto gniło i spawali je... rdza to tę bmw po jednym sezonie zimowym opędzluje aż będzie słychać :mrgreen: ... kolego musisz je odkręcać dobryn narzędziem nie kluczem z ''biedronki'' a może ty w złą stronę odkręcasz :wink: klucz nasadowy rurka i jazda albo puści albo się ukręci wtedy rób tak jak ci pisałem . tak ja bym zrobił na twoim miejscu a co ty zrobisz to twoja sprawa :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.