Skocz do zawartości

Pomoc w Zakupie


Fasol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie pragnę się przywitać,nazywam się Michał,jestem z Warszawy i jestem nowym userem tego forum. Noszę się z zamiarem kupna BMW e36 i w związku z tym mam parę pytań do was,użytkowników tych zacnych cacek. A więc w grę wchodzą tylko i wyłącznie silniki 1.8 IS (140km) oraz 2.0 24v (150km). I tu nasuwa się pytanie- Jak oba te silniki się sprawują ? Jakie jest ich szacunkowe spalanie ? Oczywiście interesuje mnie tylko spalanie na benzynie,gazu nigdy w życiu. Następne pytanie czy w kwocie do 12 tys. zł jestem w stanie znaleźć coś przyzwoitego,czy jest to po prostu nie realne ? Jak oba te silniki wyglądają od strony serwisu ? domyślam się że na tanie części nie mam co liczyć .... Co polecacie, coupe czy 5 drzwi? nasłuchałem się wielu opinii od ludzi postronnych ale mam nadzieje ze wy,użytkownicy, lepiej mi doradzicie.

 

Tyle na wstępie,mam nadzieje,że działów nie pomyliłem i po krótce wytłumaczyłem czego poszukuję.

 

 

Czekam na wasze opinię !

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS będzie tańszy w eksploatacji, za 12tyś dasz rade znaleźć autko z takim silnikiem. Nie wiem czy jesteś zorientowany w tym temacie ale IS-y masz dwa: 1.8 M42 i 1.9 M44 (ten drugi zastąpił M42) w sumie silniczki oba tej samej mocy i wiele się nieróżniące. Spala tak średniawo 8L Pb lub 10LPG. Widzę że nie bardzo do gazu nastawiony jesteś, też tak kiedyś byłem a teraz się zastanawiam poco rok czasu jeździłem na benzynie :lol: , nie chcę tutaj kolejnej kłótni rozpętać za i przeciw LPG, chciałem Ci tylko powiedzieć że jeżeli zachciało by Ci się dobrą instalację kiedyś wrzucać do auta to do IS będzie taniej niż do 2.0 (mniej cylindrów). Ile drzwi hmmm to jak Tobie pasuje-masz rodzinę albo planujesz to raczej 5, ja śmigam prawie cały czas sam albo z dziewczyną to pasuje mi 3 drzwiowe, poza tym chodząc po giełdach tylko to na ok 10 takich modeli było godne uwagi także padło na 3 drzwiowe.

 

Poczytaj sobie może ten topic:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61134&highlight=8is

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za odpowiedź!! o M42 i M44 pierwsze słyszę. Czy różnią się one jakoś znacząco (chodzi o usterki i spalanie)?Który w takim razie lepiej wybrać i czym się kierować ?? LPG niestety nie będę raczej montował i poszukiwał auta z LPG również nie będę więc ta opcja odpada na pewno tym bardziej skoro średnie spalanie wynosi 8L (trasa,miasto ?). Proszę o wskazówki czym się kierować przy oględzinach auta,na co szczególnie zwrócić uwagę i co jest najczęstszą usterką ?

 

Dzięki bardzo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki rocznik Ci się trafi, M44 był od 96 roku jak się nie mylę, spalanie mają podobne, awaryjność chyba także, ogólnie jeśli niekatowane to oba bezawaryjne, jedyne co to dużo osób piszę o tym że zżerają trochę oleju ale tego niestety przy kupnie nie sprawdzisz. To spalanie to tak mieszane mniej więcej.

 

Oba wyglądają bardzo podobnie, najszybciej odróżnisz po tym że w M44 jest tutaj ten silniczek krokowy:

 

http://www.bimmerwerkz.com/forum/attachments/3-series-e36/22011d1126925729-location-icv-m44-318is-engine-icv.jpg

 

a w M42 niema go w tym miejscu:

 

http://img506.imageshack.us/img506/8971/22kd1.jpg

 

Kierować się jak zwykle-na początku żeby nie było prane bardzo (nie chodzi o ryśnięty błotnik tylko o konstrukcję), zbadać czy go rdza nie żre, pod spodem pooglądać czy niema wycieków. Można wziąć auto na jakiś szarpak i jak wyjdzie że sworznie, tuleje i inne elementy metalowo gumowe są marne to można zbić coś z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie ;) A co do zakupu auta to bardziej chodziło mi o to na co zwrócić szczególną uwagę,czy są jakieś "boleści" które dotyczą betek i często im się zdarzają ? tj. korodujące progi,nadkola czy coś w tym stylu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korodować może tylna klapa (uszczelka tak zrobiona że woda stoi) i patrz na tylne błotniki (przednie są ocynkowane także ich szybko zżerać nie powinno). Pobadaj jeszcze przy prędkościach ok 90km/h czy przy hamowaniu nie telepie kierownicą itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam to czym jeżdzę (2.0 24V) z czystym sumieniem. Raz kupisz 6-cio cylindrówkę a nigdy więcej nie będziesz chciał wsiadać do 4-cylindrówki :mrgreen:

IS nie będzie też dużo mniej palił bo różnica w pojemności w porównaniu do M44 to raptem 0,1L. Moja zimą pali do 12L w mieście (dużo krótkich odcinków) a w trasie 7,5-8L i bynajmniej nie jest to jazda przepisowa.

Odnośnie kosztów eksploatacji: jak kupisz gawno to niezależnie czy to IS czy 24V wywalisz kupe kasy. ja do swojej przez pół roku eksploatacji dołożyłem 35zł na termostat (pomijam filtry i oleje) więc jestem baaardzo zadowolony.

Ktoś zaraz napisze że IS tańszy w eksploatacji od 2.0 bo mniej cylindrów. A jak często wymieniasz pierścienie, tłoki czy korbowody??? Przy wymianie świec trzeba się liczyć z tym że kupujemy 6 a nie 4 (40zł więcej) ale w IS-ie przydałoby się wymienić przy okazji przewody WN (koszt pewnie ok 300zł) a w 2.0 masz cewki więc problem z głowy :cool2:

Aaaa zapomniałem dodac: do 2.0 trzeba kupić 7L oleju a do IS tylko 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w moim przypadku większość czasu poruszam się po mieście (Warszawa) i tu spalanie gra istotną dość rolę. Myślę,że skłaniam się bardziej ku IS :) Dziękuje bardzo wam za odpowiedzi ! wciąż oczekuje opinii od innych użytkowników,chętnie dowiem się więcej na temat BMW serii 3 ,E36.

 

 

Panowie/Panie pytanie kieruje do ludzi z Warszawy i okolic. Czy byłby ktoś chętny aby ew. umówić się ze mną na ogledziny jakiegoś modelu z warszawy i okolic ? na pewno większość z was ma większe pojęcie o samochodach i chętnie skorzystałbym z czyjejś jeszcze pomocy dla własnej pewności

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daniello320i ja tego nie śmie negować przecież że 4 gary lepiej grają od 6, ale to spalanie jednak ciut się różni bo miałem 2 sztuki chwilowo na przechowaniu 2.0 i nie wynika to z tego że pojemność o 0.1 większa tylko po prostu cztero cylindrówki mniej palą i tyle. Jak będę zmieniał auto na takie z silnikiem 6 cylindrowym to prędzej już padnie na 2.5

 

A co do spalania to NIE KŁAMIE! co by to na celu miało mieć? Że Tobie spala więcej (a spala) to nie znaczy że IS tyle samo pali bo ma tylko ciut mniejszą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście IS będzie palił mniej niż 2.0.

Koszt eksploatacji nie różni się drastycznie - bardziej na korzyść ISa jeśli się mało jeździ.

2.0 jest mniej awaryjny i dłużej pojeździ.

Silnik 4 cylindrowy niestety brzmi dość nijako w porównaniu do R6.

IS to tylko Coupe, a 2.0 jest w każdym nadwoziu.

Ew. gaz jest tańszy do ISa.

IS co dziwne ma lepsze hamulce niż 2.0 - przynajmniej część modeli - to znaczy tw/t, a 2.0 ma t/b (tu nie jestem pewien - poprawcie mnie jeśli się mylę).

 

Osobiście, z racji tego że mało jeżdżę wybrałbym 2.0 lub więcej - po prostu większa niezawodność (nie, żeby coś mi się zepsuło) i większa przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS co dziwne ma lepsze hamulce niż 2.0 - przynajmniej część modeli - to znaczy tw/t, a 2.0 ma t/b (tu nie jestem pewien - poprawcie mnie jeśli się mylę).

Jednak się mylisz - żadne 2.0 w e36 nie ma z tyłu bębnów. A z przodu są takie same hamulce z tarczami wentylowanymi tej samej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja użytkuję 2,0 R6 i jeżeli miałbym zmieniać to tylko na V8, samo brzmienie jest bezcenne i zupełnie inna kultura pracy niż R4, zdania jak zwykle są podzielone i każdy chwali swoje, ważne żeby kupić egzemplarz w dobrym stanie lepiej dłużej poszukać niż kupić "padlinę" na szybko, a takich nie mało, wiem co mówię, jak znajdziesz zadbane 2,0 czy nawet 2,5 to nawet ten litr czy dwa nie powinno grać żadnej roli tym bardziej, że jednak silniki R6 są przynajmniej w teorii dużo trwalsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS co dziwne ma lepsze hamulce niż 2.0 - przynajmniej część modeli - to znaczy tw/t, a 2.0 ma t/b (tu nie jestem pewien - poprawcie mnie jeśli się mylę).

Jednak się mylisz - żadne 2.0 w e36 nie ma z tyłu bębnów. A z przodu są takie same hamulce z tarczami wentylowanymi tej samej średnicy.

 

z tyłu są tzw tarczo-bębny czyli bęben jest od ręcznego a tarcza od normalnego (rzadko spotykane rozwiązanie), jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS co dziwne ma lepsze hamulce niż 2.0 - przynajmniej część modeli - to znaczy tw/t, a 2.0 ma t/b (tu nie jestem pewien - poprawcie mnie jeśli się mylę).

Jednak się mylisz - żadne 2.0 w e36 nie ma z tyłu bębnów. A z przodu są takie same hamulce z tarczami wentylowanymi tej samej średnicy.

 

z tyłu są tzw tarczo-bębny czyli bęben jest od ręcznego a tarcza od normalnego (rzadko spotykane rozwiązanie), jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi

 

Nie jest to rzadko spotykane rozwiązanie... ma tak większość starszych aut... Opel Vectra, Astra, Calibra z silnikami większymi... BMW E36 z większymi silnikami... innych marek nie tykałem...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nawet nie przeczytałem wszystkich wypowiedzi, bo znów zatrzymałem się na jednej - "w bmw im mniejszy silnik tym więcej pali" :) Sam nie mam najmniejszego silnika ale te wypowiedzi są po prostu cudowne :) Takie M3 to pewnie z 3l w miescie połknie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie bądźcie złośliwi,interesują mnie same konkrety bez owijania w bawełnę. Dziękuje wszystkich tym,którzy zainteresowali się tematem i co nieco rozjaśnili mi sprawę związaną z BMW. Mam na oku parę egzemplarzy. Czy ktoś z was może zna którys z tych modeli,ew. mógłby co nieco powiedziec czy nie ma jakiś widocznych na zdjęciach "skaz" ? o to linki:

 

http://moto.allegro.pl/item584907598_bmw_coupe_1_8_140_km_zarejestrowany.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8101835

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8003454

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyślam się że na tanie części nie mam co liczyć ....

 

co masz na myśli, tanie w porównaniu z.....??

do tej pory wszystko co robiłem było w zbliżonych cenach do vw golfa 3 którym wcześniej jeżdziłem, mam na myśli np klocki, filtry, mechanizm wycieraczek, amortyzatory nie ma dużych różnic w cenie, co ciekawe niektóre rzeczy w ASO są w tej samej cenie co zamienniki (filtr oleju z uszczelką kosztuje jakieś grosze a z zamiennika miałem cały czas wyciek pojechał do ASO tutaj miłe zaskoczenie co do ceny i zero problemu) oczywiście są rzeczy które kosztują sporo np przepływomierz, ale jest sporo zamienników/używek i zawsze można coś pokombinować

 

generalnie rzuciła mi się w necie kalkulacja bmw e36 w zestawieniu z vw golfem, jakimś fiatem chyba bravo, i fordem bodajże mondeo oczywiście roczniki podobne i z tego co pamiętam ceny do bmw były kilka procent wyższe ale za to częstotliwość usterek dużo mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie auta wyglądają ładnie nr 1 chyba najfajniejsze, przynajmniej na zdjęciach, trzeba każde zweryfikować oddzielnie przy zakupie warto podpiąć pod kompa, ja dalej polecam silnik R6, ale podjąłeś już chyba decyzję, zapytam jeszcze jaki masz budżet na zakup bo w sumie to też ważne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marjanhc dokładnie tak,obecnie posiadam golfa III 2.0 GTI i szczerze mówiąc nie bardzo jestem z niego zadowolony... Fajnie,że akurat przybliżyłeś mi ceny w porównaniu do Golfa bo teraz już sobie uświadamiam że tragedii raczej nie będzie. Cenę jaką chce przeznaczyć na zakup BMW to myślę,że maksymalnie 13 tys. i mam nadzieję ,że w tej kwocie jestem w stanie znaleźć coś porządnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie zasada jest jedna, mieć dobrego i zaufanego mechanika, niestety jak jedziesz do mechanika i widzi że masz 15 letnie bmw to i tak liczy więcej za markę bo podobno roboty więcej, ja sam zawsze bałem się robić sam przy aucie w obawie że coś popsuję więcej, odkąd mam bmw zaczynam robić sam (to co możliwe oczywiście) korzystam ze wskazówek kolegów i koleżanek z forum oraz z podręcznika sam naprawiam i powiem ci że nawet mi to wychodzi, co więcej jestem przekonany że jak zrobię sam to jest dobrze zrobione, czasami tylko jadę do mechanika czy jest ok, wiadomo są rzeczy których się nie dotykam bo nie mam narzędzi,ale wracając do tematu za 13 tys znajdziesz coś z silnikiem 2,0 niestety 1,8is szczególnie w coupe jest bardzo często pożywką dla pseudo tuningowców ze wsi bo mają teraz 140 kucy pod maską i katują je niemiłosiernie sam byłem świadkiem jak koleś pod dicho szpanował paląc gumę, a póżniej stanąłem na światłach i pięknie objechałem swoim kombikiem (szkoda że nie widziałem jego miny)

tak czy inaczej podstawa to szukaj dobrego zadbanego egzemplarza, jak znajdziesz gdzieś fajne autko poproś kogoś z forum żeby podjechał z tobą, ja dla siebie auta szukałem ponad 4 miesiące zrobiłem setki km, a znalazłem 3km od swojego domu, może stan nie był super (lakier i brudna tapicerka) ale autko w mojej opinii nie było mocno uderzone , to kupiłem i póki co jestem bardzo zadowolony pomimo drobnych usterek które się pojawiają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.