Skocz do zawartości

mam problem z obrotami


franus_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,(i Panie) mianowicie, posiadam bmw 318i silnik M40, Jezdze ty autkiem 3 lata i do tej pory bez problemow, do niedawna kiedy to po powrocie z basenu silniczek zaczoł cos kuleć, kiedy go odpalilem zaczeły obroty wariowac, od 500 do 1500obr/min, probowałem przegazować, wogóle nie reagował, po chwili zgasiłem, zapaliłem jeszcze raz, wszystko wydawało by sie poprawnie, lecz podczas dłuższej jazdy znowu zaczoł wariować, wciskałem pedał gazu a samochód poprostu zwalniał, stanołem obroty sie wyrównały i dalej w droge i tak kilka razy zanim dojechałem do domu, (raz chodzi raz nie) dzisiaj rano odpaliłem na zimnym, wszystko ok, stanołem pod kioskiem po fajki ruszam i z powrotem to samo, udałem sie do mechanika, po podpieciu do komputera wyskoczyły 2 błędy, błąd przepływomierza i sondy lambda, mechanik stwierdził że wymiana tych dwuch podzespołów może nic nie dać ponieważ może to być tylko skutkiem a nie przyczyną.

 

Prosze was drodzy koledzy o jakieś wskazówki.

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze was drodzy koledzy o jakieś wskazówki.

Ja powiem jedno...

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

:twisted:

Sprawdź sondę (i jej okablowanie), przewody wysokiego napięcia, świece, filtry, może łapie lewe powietrze, itd...

 

Sprawdź czy nie masz wody (zwarcia) we wtyczce sondy - to mój typ na błąd nr 1. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam jeszcze że warto przeczyścic krokowca i jak tu kolega powiedział gniazdo sondy bo jak woda sie tam dostanie to takie cyrki się dzieją, ja miałem identyczny przypadek jak Ty ale oczyściłem krokowca i uszczelniłem gniazdo zondy i po problemie, jak chcesz troche pocztyać to znajdź sobie taki temat "Problem z układem zapłonowym" mojego autorstwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze was drodzy koledzy o jakieś wskazówki.

Ja powiem jedno...

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

:twisted:

Sprawdź sondę (i jej okablowanie), przewody wysokiego napięcia, świece, filtry, może łapie lewe powietrze, itd...

 

Sprawdź czy nie masz wody (zwarcia) we wtyczce sondy - to mój typ na błąd nr 1. :wink:

 

na tak, tyle to i ja wiem, tylko jak to sprawdzic, można tak sobie wymieniać a stówki z portfela, a mechanik ma frajera co z niego kase doi.

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak go już wyciągnąles i masz dwie dziurki:) to przez tą górną trzeba spryskać preparatem do czyszczenia gazników i przepustnic albo poprostu WD-40 tam psiknij i pozostaw na jakiś czas(otworem do góry) żeby tam wyżarło ten syf możesz czasami też potrząsnąć zatykając oba otwory a i na koniec wylej z niego to WD-40 i osusz go sprężarka najlepiej albo pozostaw aż sam wyschnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczyścić krokówkę masz na forum, zresztą jest sporo metod czyszczenia. :twisted2:

Ja Ci nie karzę iść do mechaniora. :nienie: Przewody sprawdzisz w nocy, świece wykręcisz i także widzisz, filtr powietrza także łatwo ocenić - gorzej z paliwowym, lewe powietrze sprawdzisz także wzrokowo (m.in.) ;) , a wtyczkę sondy to trzeba albo kanał, albo w miarę suchą glebę. ;)

 

 

Tylko jednego nie wziąłem pod uwagę, nie każdy chce, ma ochotę i smykałkę do sprawdzenia tych rzeczy. :duh: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany, wszedłem pod auto sprawdzic sonde, okazalo sie że oslona aluminowa nad katalizatorem jest przygieta (bo kiedys wpadłem w sporą zaspe) i kable od sondy o nia ocierały aż sie izolacja przetarła i robilo zwarcie. Osłone odgiołem, przewody zaizolowałem i cacy, znów kocham swoje bmw) pozdrawiam i dziekuje za dobre rady! bajo

 

p.s tylko szkoda ty pieciu dych co dałem za diagnostyke komputerową, (zdziertusy)

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary podpowiedziałeś mi pomysł.Zauważyłem że u mnie kabel od sondy przypiekło więc pewnie też miszę to zfixować bo jak jest wilgoć to szwankuje :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz podwujnie sie ciesze ze udalo mi sie znaleźć rozwiazanie bo i prawdopodobnie kolega skorzysta. pozdrawiam. :wink:
Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

koledzy, porazka :x te objawy o których pisałem na początku mojego posta wróciły.

Byłem na diagnostyce i znowu błąd przepływomierza i sondy.

Dodam że dolegliwości wystepuja na ciepłym silniku, strasznie faluje ale nie zgaśnie, jak wcisne gaz troche to nie reaguje a na max. to sie wkręca ładnie i na troche ustepuje sprawdzałem już wszystko,

nowy filtr powietrza, brak nieszczelniści, niema przebicia na kablach, swiece ok, paliwo ok, została ta trefna przeplywka i sonda do sprawdzenia bo tego sie nie da organoleptycznie,

Na co obstawiacie, od czego zacząć?

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź pod autko i odepnij sondę. Jak to nic nie da to wymień filtr paliwa i pompkę .Czasem może pompka siadać i nie daje ciśnienia jak należy
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, bo nie moge nigdzie znaleźć, jakie powinny byc parametry czujnika położenia przepustnicy???(kostka 3 pinowa)

 

i jeszce jedno, sprawny silniczek krokowy powinien mieć 8ohm +- 2ohm, mój ma 8,2ohma ale jak zaniose do domu i złapie troche temperatury to juz prawie 11 jest, czy to normalne?

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH CZYTAŁEM WASZE POSTY I MAM TEN SAM PROBLEM W E36 1.8 IS. OBROTY WARIUJĄ NA CIEPŁYM SILNIKU SPRAWDZAŁEM JUŻ KROKOWY I PRZEPŁYWOMIERZ ALE NIC NIE POMOGŁO ALE JESZCZE ZOSTAŁA MI TA SADA AUTO JEST TROCHĘ OBNIŻONE I ZDARZYŁO MI SIĘ CZASEM PRZEJECHAĆ PO ZASPIE SPODEM ,WIEC MOGLEM COŚ PRZY SADZIE USZKODZIĆ SPRAWDZĘ TO .JAK MACIE NOWOŚCI W TEJ SPRAWIE TO PISZCIE :!: :cool2: DZIĘKI

 

 

niestety z sada wszystko ok u mnie spróbuje podmienić krokowca może tam coś :mad2: siedzi.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany, przyczyną była sonda lambda, a dokładniej to nie grzała.

Po wymiane znów jest gites :D

Jakby ktoś potrzebował sprawdzić TPS (czujnik położenia przepustnicy) to daje przydatny link:

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=37325&highlight=czujnik+polozenia+przepustnicy

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.