Skocz do zawartości

Kupno E39 touring za 25tyś + 5tyś na odświeżenie + OC/AC


jotwu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam proste pytanie: czy dostanę e39 touring w sensownym stanie (nie skarbonkę) w cenie ok. 25tyś + 5tyś na doprowadzenie do porządku (filtry, oleje itd.) oraz ubezpieczenie OC/AC (mam 60% zniżki).

Całość ma się zamknąć w 30tyś.

 

Śmigam głównie miasto (70-80%) + trochę tras, rocznie ok. 10.000-15.000 km, więc szukam raczej ekonomicznej opcji.

Jakieś max. 12l w mieście jestem w stanie przełkąć.

Jakie silniki brać wobec tego pod uwagę?

 

Szukać czy dać sobie spokój? Nie mam ciśnienia żeby kupić szrot, chce po prostu kupić auto które będzie bezproblemowo jeździć.

 

Rozważam dodatkowo A4 B5 1.9tdi 2000/2001 oraz Mondeo TDCi 2003-2004 (szukam rodzinnego kombi).

Nie chcę wywoływać wojny co lepsze, a co gorszę - raczej co lepszego byłoby w moim przypadku.

 

 

Dzięki za pomoc koledzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi i owszem,ale prosze nie ford... :8)

 

Przecież TDCI pompowtryski razem z pompą padają regularnie co 30tys

i servis nawet nie uznaje gwarancji bo wszystko zwala na nasze paliwo :mad2:

 

Nie wiem nad czym się tu zatanawiac audi 1.9tdi czy bmw 3.0d

jest tu najlepszym rozwiązaniem...

Audi...super tylko max 130ps,a np 530d już w najgorszym 184ps...więc?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co no zastanawiam się cały czas.

Czy to nie jest tak przypadkiem, że historie o tych wtryskach w Fordzie to takie legendy jak "Będziesz Miał Wydatki" cz historie o fatalnym zawieszeniu w A4.

Zapewne po częsci są to prawdziwe opinie, ale pewnie lekko przesadzone. Mondeo w takim przypadku co przejechało 150 tyś powinno mieć 5 razy wymieniane wtryski, a przecież common rail siedzi w wielu wielu innych samochodach.

 

Wiem, że A4 kupię spokojnie w eleganckim stanie za 25 tyś z rezerwą o której wspominałem. Forda również.

Pytanie czy znajdę zadbane E39. A może szukać E46? Rozmiarowo by mi wystarczyła.

Nie mam ciśnienia na BMW - po prostu szukam rodzinnego kombi w określonych widełkach cenowych.

 

Z tego co czytałem, to 530d trudno znaleźć w dobrym stanie, tym bardziej w moim budżecie. Wyjazd do Niemiec odpada (cena Euro) tak więc pozostaje Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego jestem pewien z grata nie zrobisz świerzynki nawet ze średniaka. Lepiej dołożyć nawet przepłacić za samochód i kupić pewniaka jak ja i każdy podziwia i mowi kurcze jak salon ja za swoja dalem 9900 euro+akcyza itd wyszło 40 tys

I przez rok w samochód władowałem hmm 1000 zł 2 wahacze 2 łączniki stabilizatora żarówka podświetlenia rejestracji żarówka stopu 3 razy olej, olej w dyfrze.

 

Niestety po obecnym kursie euro z tego co widać na rynku niemieckim takiego samochodu w tej cenie nie bedzie ale 1997 max 98r w polsce w zasadzie samochody są z nimiec głównie nie oszukujmy się tylko jakoś wszystkie dziwnie tanie handlarze mają inny kurs walut czy jak??

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej za takie pieniedze to odpusc sobie 530d chyba ze trafisz fartownie ale raczej bym sie nie ludzil

 

z tego co piszesz ze rocznie do 15 tys km robisz to diesel nie ma chyba sensu poszukaj jakiejs 528 w benzynce to chyba najlepsze rozwiazanie czyli moc + spalanie na dobrym poziomie

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o cenie do 30 tysi ze wszystkim to trudno będzie kupic coś dobrego zwłaszcza diesla. PRzeszłośc tych wszystkich diesli z allegro i nie tylko, zwłaszcza BMw jest ciemna tak samo jak ich przyszłośc. Za dobre autko trzeba niestety zapłacić :| A4 to segment seri 3 raczej a nie e-39. Jesli szukasz autka do spokojnej jazdy i ekonomicznego w miarę i do 30tysi to z dieslu bierz A4 sadze ze jak kupisz zadbane to mniej problemow bedziesz miał i wydatków. Cokolwiek nie mówić o audi to silniki 1,9 te 130km należa do jednych z najmniej awarjnych i dobrych ogólnie, cp prawda głosne są ale coś za cos. Moze zastanów się nad benzynką , E-39 do 30 tysi kupisz spokojnie ładną benzynkę 528i albo 523i i to naprawde z dobrym wyposazeniem. Kombi są ogolnie zauwazylem lepiej wyposazone i chba wbrew pozorom mniej wyjezdzone, ( powód - małolat nie kupi kombi do katowania , zazwyczaj tak jest :mrgreen: ) Albo druga opcja , E46 320d w kombiaku sa tansze niz w sedanie i tez fajnie smiga nawet. Jesli zdecydujesz sie na benzynke nie bierz automata jesli zalezy ci na oszczednosci , jezdzac 80% w miescie tak jak piszesz, automatem w benzynie w kombi bedzie ci zżerał sporo ( nie słuchaj tutaj bajek o spalaniu rzędu 13litrów w 528iA touring) Ważne aby był dobry stan, jesli nie pali Ci się, to szukaj spokojnie, wsiądź w A4 w E-39 i E46 i zdecyduj, coś za coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukas: dzięki za cenną opinię.

 

Fakt, że muszę się przejechać A4, 3 i 5.

 

Czyli tak - odrzucam diesla, bo faktycznie może być problem z tym 530d.

3 oczywiście bardziej w klasie A4. 5 pewnie bliżej A6.

Gdzieś tu na forum czytałem, że odradzano szukanie e46 w granicy 30 tyś i że lepiej poszukać e39 w tej cenie - dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już lepiej zamiast diesla jak chcesz oszczędzać kupić 528 i założyć gaz za 3,5 tysiaka a za reszte spokojnie robisz co trzeba przy samochodzie. Jak chcesz oszczędzać to z pewnością nie w starym dieslu bo wpisz np tds w wyszukiwarke i zobaczysz co będzie :D

 

Z resztą tam gdzie w benzynie zaczyna się zabawa w dieslu dano się kończy :) chyba że 535D ale to inna bajka i inne pieniądze

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja szukałem swojej bemci brałem pod uwagę e39 lub e46 w touringu. Okazywało się zwykle, że tójeczka w budzie e46 jest o wiele bardziej smaczniejszym kąskiem niż wielka e39, szczególnie dla młodych gniewnych;), a co za tym idzie (popyt rodzi podaż) cena niejednokrotnie przewyższała cene e39. Koniec końców znalazłem kilka ofert od PRYWATNYCH osób u naszych sąsiadów z zachodu (mówię prywatnych, bo reszta ofert w przedziale do 30k to były rosyjskie lub tureckie autohousy, z odpicowanymi bemami (nawet znalazłem jedną trójkę z przyklejonym taśmą grillem). Po małym tornee (o promieniu około 300 KM, wszystko pod Holandią, bo okolice Berlina przebierane na okrągło) znalazłem miłego niemca z 3 bamciami i audi q7 na placu (jego prywatne, 2 córek i żony), od którego udało mi się kupić śliczne e39 w touringu za 9100e (po negocjacjach). Z opłatami i zmianą płynów zmieściłem się w 40k naszych.

 

Pierwszą rzeczą jaką mnie zdziwiło, to to że u naszych rodzimych handlarzy takie same e39 stały od 25k. Rozwiązanie znalazłem dopiero wracając, na "trasie śmierci zawieszenia" w drodze do Wrocławia. Sporo aut, również bemci jakie tam widziałem, jechały ładnie na lawecie....bez boków, przodów, tyłów itp. Daje to do myślenia. Autka "potrzaskowe" lądujące u nas w tanich warsztatach, gdzie odpicują je na sprzedaż i wystawiają sporo poniżej cen niemieckich (automobile.de). Magnesu z lodówki na takim aucie nie zaczepisz....chyba że na feldze stalowej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jotwu

 

Auta, które Cię interesują także miałem kiedyś na celowniku, każdym z nich miałem okazję się przejechać, koledzy mają takie.

 

Jako rodzinne kombi na wstępie odpuściłbym A4 - bardzo ciasne z tyłu, dziecko w foteliku na tylnej kanapie ma problem z nogami. Kierowca i pasażer z przodu trącają się łokciami, a tylna kanapa to dosłownie ławka w parku (krótkie siedzisko). Spore szumy wiatru w kabinie powyżej 120 km/h.

Diesel 1.9 to straszny klekot. Jeżdżę od 2001 roku autami z silnikami sześciocylindrowymi i dla mnie dźwięk był nieakceptowalny.

 

W E46 jest lepiej. Trakcyjnie bez porównania, symbioza komfortu i frajdy z prowadzenia, znacznie mniejsze przechyły na zakrętach, lepsze zbieranie dziur. 320d posiada o dwie klasy wyższą kulturę pracy niż TDI i jest cichszy. Głośnawy dopiero powyżej 140 km/h. Benzynki w zasadzie każda R6 godna polecenia, zależy jak szybko chcesz się przemieszczać, spalanie w każdym przypadku akceptowalne. Tylna kanapa wygodniejsza dzięki pochyleniu siedziska, w które się trochę "wpada", ale jest chyba dłuższe niż w Audi. Ogólnie auto przytulniejsze niż Audi, bardziej świeże, z charaterem.

 

No i E39. Z 530d będzie trochę ciężko, ja za swoje 2001 po lifcie dałem w sierpniu '08 8000 euro, plus opłaty etc. Dziś wyszłoby na gotowo sporo powyżej 40tys. Do tej pory wymieniem dwie tuleje na wahaczach z przodu i łączniki stabilizatora. Ale z czystym sumieniem polecam 523i lub 528i w manualu. Auta praktycznie bezproblemowe jeśli idzie o napęd. W odniesieniu do Audi i E46 - dużo ciszej w środku przy większych prędkościach, pięknie wytłumione szumy toczenia kół. Z ilością miejsca wiadomo - lepiej, choć to nie poziom Audi A6 czy E-klasy. Trakcyjnie super, ale wydaje mi się, że e46 ma trochę sztywniejszą karoserię, jest bardziej zwarte. W E39 z kolei łatwiej trafić lepiej wyposażony egzemplarz. Wnętrze jednak nieco lepiej wykończone i komfortowe.

 

Na koniec dorzuciłbym jeszcze Audi A6 2.4, a najlepiej 2.8 benzyna i w quattro. Jeśli trafisz na auto z wymienionym rozrządem, koszty będą sporo mniejsze. Auto nie tak zwinne jak BMW, może brakuje tego "czegoś" w prowadzeniu, wydaje się trochę nijakie i bezduszne. Ale... pancernie wręcz i bardzo dokładnie wykonane, posiada nieco więcej miejsca z tyłu niz e39, a jeśli trafisz w quattro, to jest to (choć pali 1-1,5 l więcej, ale warto). Autko naprawdę można polubić.

 

A najlepiej każdym z nich się przejechać, tego nie zastąpią najdokładniejsze opisy i testy, Twoje odczucia mogą być zupełnie inne.

 

Trochę się rozpisałem, mam nadzieję, że w czymś pomogłem :)

Pozdrawiam

Artekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już lepiej zamiast diesla jak chcesz oszczędzać kupić 528 i założyć gaz za 3,5 tysiaka a za reszte spokojnie robisz co trzeba przy samochodzie.

 

Można założyć sensowny gaz za 3.5 tyś? To już jakaś sekwencja czy jak? Nigdy się nie bawiłem gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]Okazywało się zwykle, że tójeczka w budzie e46 jest o wiele bardziej smaczniejszym kąskiem niż wielka e39, szczególnie dla młodych gniewnych;), a co za tym idzie (popyt rodzi podaż) cena niejednokrotnie przewyższała cene e39.

 

Bardzo możliwe jest w sumie to co piszesz. 3 dla "małolatów" w sam raz. Raczej wezmę 5 bo jest większa więc rodzinę spokojnie spakuję :)

Inna sprawa, że zawsze mi się pobadała 5 w tej kaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@artekk: wielki dzięki za obrazowe i dokładne porównanie :)

Z tego co czytałem na forach Audi, ciężko w moich widełkach cenowych o zadbane A6.

A4 to taki "rozsądny" wybór, pewny silnik dosyć bezawaryjne. Jednak sercem jestem za E39 - najbardziej skłaniam się ku tej opcji i chyba jednak w benzynie.

Diesle droższe i bardziej awaryjne.

Ze względów ekonomicznych będzie trzeba niestety zagazować. Trudno - co robić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 3,5 tysiaka masz sekwencję ktora jest wystarczająca dobra do takiego samochodu z reszta kolega progressowy ostatnio zagazował e60 530i za 3800 i chwali sobie ja swoją 525i też gazowałem i zrobiłem już 35 tysięcy km więc sekwencja do 3,5 tysiaka do e39 spokojnie założysz byleby w dobrym warsztacie.

 

E46 by cię szybko zaczęło uwierać dla mnie jedyna wersja w ktorej czulem się dobrze to coupe ale rodzinny samochód to nie jest.

 

Co do silników ja na twoim miejscu celował bym w 2,8 litra fajny silnik dobry moment obrotowy i tak naprawdę do przemieszczania się sprawnego w sam raz.

 

Jak wejdziesz w 523 520 170 150km to bardzo szybko poczujesz jakiś taki niedosyt niby to bmw ale jakoś tak czegoś brak.

 

Wiem co mowie sam teraz żałuję że nie brałem 530i spalanie teraz i tak dla mnie nie gra większej roli

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu myślałem że sekwencja to min. 5 tyś.

Pewnie można taką też kupić (i droższą też), ale skoro ludzie sobie chwalą takie za 3,5 tyś to po co przepłacać?

Pytanie jak reagują benzyny w E39 na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobrze założonej sekwencji i dobrze wyregulowanej każdy samochód nie tylko e39 jeździ jak na benzynie ja przećwiczyłem temat dość dogłębnie i wiem co z czym się je.

 

Za 3500 dostajesz dobry zestaw stag300-6 Reduktor eG200+ magic jet wtryskiwacze czyli stały zestaw w e39

 

za 5 tysięcy dostajesz landi renzo omegas wtryskiwacze med i reduktor ig1

 

Ja jeżdże na zestawie nr1 i chwalę sobie bardzo. A skoro w m54B25 i w m54b30 działa to czemu ma nie dać rady w m52b28.

 

 

Temat zadowolenia z gazu to:

1)dobre podzespoły ktore dadzą radę obsłużyć samochód

2)Montaż odpowiedni

3)człowiek który wie dlaczego samochody jeźdżą a silniki działają

 

A ogólnie jak już masz gaz i jeździsz to nic tylko radość 40L gazu za 62,40

Cała przyjemność po mojej stronie mogę z dieslami bmw startować na ekonomię kto taniej zajedzie do berlina i z powrotem

 

A podczas jazdy jedyna różnica którą odczuwam to fakt że wskazówka od benzyny nie przechyla się w lewo:) :norty:

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna mądra myślę nie szukaj samochodów na allegro bo bardzo rzadko coś się trafia godnego obserwowania.

 

A jak się trafia to zazwyczaj w mało atrakcyjnej cenie a roczniki ktore ciebie interesują z pewnością dość nadgryzione zębem czasu i poczynaniami poprzednich właścicieli.

 

Najlepiej jedź do Helmuta czy Holgera tak jak ja i kup od niego samochód po drugiej stronie odry nie dość że trafisz lepszy samochód to jeszcze poznasz świat handlarzy z allegro którzy kupują co popadnie byleby się trzymało i chodziło a sprzedają igiełka od doktora profesora, garażowane, nie jeżdżone dużo, w niedziele do kościoła.NIE BITE!!!! KSIĄŻKA SERWISOWA!!! (wypełniona razem z kolegą)

 

Ja np pewnośc do przebiegu mogłem mieć bo

A)sprawdziłem kompem

B telefon do aso

c) samochód stał na oryginalnych oponach letnich w średnio tragicznym stanie data produkcji chwilka przed samochodem czyli czyba 8/01

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na dobrze założonej sekwencji i dobrze wyregulowanej każdy samochód nie tylko e39 jeździ jak na benzynie ja przećwiczyłem temat dość dogłębnie i wiem co z czym się je.

 

Uściślając to prawie jak na benzynie. Gaz jest mniej kaloryczny niż benzyna więc nie ma możliwości żeby auto nie było trochę słabsze. Od razu napiszę, że nie jestem przeciwnikiem gazowania auta, wprost przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym nie trafił na dieslowskiego championa 3.0 z common railem, to następnym branym pod uwagę byłaby benzynka 2.8 właśnie. Moc i kultura pracy na bardzo wysokim poziomie, gazownicy chwalą, ale oczywiście założyć trzeba u fachowca gazownika, nie pomagiera/praktykanta/szarlatana itp.

 

Co do wielkości samochodu to e39 zadowoli cię całkowicie. Touring jest olbrzymi, nie...OLBRZYMI. Wreszcie mogłem się z dziećmi spakować nad morze jak należy...chociaż...prawda jest taka, że żona i tak znajdzie sposób by zapchać bagażnik do końca, pod sam sufit, ale to już historia na książkę nie na posta o wyborze bemci:) W porównaniu do e46 wielki tył. Dwa foteliki i możesz się jeszcze legnąć na fotelach z przodu. e39 jest szerokie, siadasz w miejsce kierowcy i gdzie nie spojrzysz masz daleko:) Bez giętkiego kręgosłupa zapomnij o otwieraniu drzwi pasażera jak chcesz kogoś podwieźć:) Polecam raz jeszcze, bo warto.

 

Co do porównań z A4, to wielkościowo wypada wg mnie minimalnie lepiej niż e46. Może to tylko wrażenie, ale jak się w niej siedzi to miejsca wydaje się więcej niż w odpowiedniku Bmw. D e39 jednak nie dorasta:)

WIelkościowo mamy jeszcze A6....ale (ocena subiektywna) dla mnei wygląda jakby jej ten tyłek na siłę dorabiali. Z silnikami Audiczki to też różnie. 150 konne skarbonkowe 2,5TDI ludzie do dzisiaj przeklinają. 180 konne już nie tak bardzo. BA niektórzy nawet chwalą. Warto poszukać i poczytać u brata Googla. To artykuły o awaryjności tego sześciocylindrowca skłoniły mnie do Bmw.

 

No i na koniec, Bemcie benzynkowe swego czasu (koło roku temu) szło kupić z zza oceanu. Shiping w granicach 2500$ Na Yahoo zajdziesz konkretne oferty....ale jak mówię to było w tamtym roku. Przy dzisiejszych cenach obcych walut to nie opłaca się wychodzić z domu:| Ale jak okres "ściem banków światowych" minie to warto się będzie zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące swoje trzy grosze...,nie jestem przeciwnikiem gazu w aucie,poprzednio miałem E34 LPG i kupując E39 miałem zamiar zagazować i była na to kasa,ale przy moich przebiegach rocznych rzędu 12-15tyś,to naprawde nie miało sensu.Została by jedynie frajda,ze tankuje do pełna za 70zeta,a nie za 180,a inwestycja zwróciłaby sie( a moze i nie? )dopiero w momencie sprzedazy..pozdrawiam....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.