Skocz do zawartości

320i M52TU Stuka na ciepłym silniku Zestaw naprawczy VANOS !


GrZ3

Rekomendowane odpowiedzi

próbowałem poruszać ten temat w innych postach ale bez odpowiedzi może jak założe nowy ktoś mi pomoże

Silnik M52TU podwójny Vanos przebieg 140500 tys

Tylko na ciepłym silniku wydobywa sie taki dźwięk (tylko skąd)?

http://www.youtube.com/watch?v=8qKglygqExE&feature=channel_page

-na zimnym OK

-na gorącym OK

na ciepłym (wskaźnik temp. powyżej niebieskiego pola a 1/4 )!!!

W związku z tym problemem WYMIENIŁEM:

- pompa wody

- łożyska alternatora

- pierścienie na Vanosie http://www.beisansystems.com

- napinacz łańcucha głównego (długi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_1339&hg=11&fg=25 9,10,11,12

- łańcuch rozrządu na 2 wałkach napinacz i ślizg http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2171&hg=11&fg=25 1,2,3

 

Silnik jeździ na castrolu 0w30 chodzi bez zarzutów mocny zbiera się, BRAK błedów parametry bierzące Vanosa Idelane sprawdzone na Modicu II

Walcze 4 miesiące do dziś bez rezultatów

:mad2:

Edytowane przez GrZ3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z odgłosu to tak jakby coś o coś zawadzało :doh: albo też efekt starego diesla ... mam pytanie - a jak dodajesz gazu i zaczyna hałasować to mniej więcej skąd dobiega ten odgłos ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na 1000 % to nie vanos. Powiedz odgłos dobiega z okolic lewej strony, stojąc przed autem ?? Zakres obrotów między 1500-2000 ?? Kolega ma to samo. Jak dla mnie to wyglada na pęknięty katalizator albo coś w wydechu brzęczy. Odgłos jest jakby jakaś plastikowa część charczała podczas dodania gazu. Objaw jak u Ciebie czyli na niedogrzanym silniku. Na zimnym i nagrzanym normalnie, wskazówka w pionie, wszystko ok. Jak wpadniesz co to jest daj znać. My rozbieraliśmy cały dolot i nic tam nie było. Na początku myśleliśmy, że coś tam wpadło i brzęczy.

Pzdr

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KURDE SPRAWDZ WISKOZĘ :!: :!: :!: MOŻE o COŚ HACZY :!: to jak łopatki wentylatora :doh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie wentylator. U mojego kolesia dobiega to ewidentnie z lewej strony silnika na wysokości kolektorów wydechowych dlatego skojarzyłem to z rozlatującym się katalizatorem ale sam nie wiem. On też wymienił pompe wody, sprawdzane na krótko bez wiska, więc bez wentylatora. Też walczymy z tym ok 5 miechów i na razie kicha :(
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z odgłosu to tak jakby coś o coś zawadzało albo też efekt starego diesla ... mam pytanie - a jak dodajesz gazu i zaczyna hałasować to mniej więcej skąd dobiega ten odgłos ???

 

odgłos wydobywa się z okolic kolektora ssącego ale trudno to tak naprawde zlokalizować

 

posłuchaj tego i powiedz czy masz tak samo,jeżeli tak to wiesz co to.Mnie dźwięk twojego silnika ewidentnie wygląda na vanosa do roboty.

to nie VANOS dla zasady zostały wymienione pierścienie na tłokach Vanosa

tak jak pisałem na Modicu II parametry idealne

 

Na 1000 % to nie vanos. Powiedz odgłos dobiega z okolic lewej strony, stojąc przed autem ?? Zakres obrotów między 1500-2000 ?? Kolega ma to samo. Jak dla mnie to wyglada na pęknięty katalizator albo coś w wydechu brzęczy. Odgłos jest jakby jakaś plastikowa część charczała podczas dodania gazu. Objaw jak u Ciebie czyli na niedogrzanym silniku. Na zimnym i nagrzanym normalnie, wskazówka w pionie, wszystko ok. Jak wpadniesz co to jest daj znać. My rozbieraliśmy cały dolot i nic tam nie było. Na początku myśleliśmy, że coś tam wpadło i brzęczy.

 

jak wyżej pisałem trudno ten odgłos zlokalizwać wydaje mi się że raczej z okolic kolektora ssącego ale słuchając przy kolektorze wylotowym też go słysze :mad2:

 

to samo jest bez wentylatora, i z włączoną Klimą też to brałem pod uwagę

 

"kris1973" w tym kolektorze ssącym są jakieś klapki ?

 

a co myślicie może to być odma

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czrną puszkę nad bagnetem olej. Po zdemontowaniu bez problemu zobaczysz klapkę, która jaśli jest obluzowana to może wydawać takie odgłosy. Jest to fragment układu dolotowego odpowiedzialny za jego długość - zespół regulacji układu DISA. Podobno w okolicach 150kkm lubi się to psuć. W linku pozycja nr 6.

 

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320i-M52/ECE/L/N/2000/2/mg-11/ill-11_2195/

 

Owocnego dłubania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta klapka jest w tym regulatorze, czarnej puszce czy w kolektorze dolotowym ??

Ta klapka jest w tym regulatorze (czarna puszka), a regaltor jest częścią układu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta puszka się normalnie rozkłada czy jest klejona ??

 

Tej puszki chyba nie da się rozebrać. Miałem ją w rękach jako całość i widziałem obluzowaną klapkę. Kazałem wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa czyli ta klapka jest w tym miejsu, który wchodzi do kolektora ???

Dokładnie tak to wyglądało.

A ile cosik takiego może kosztować, pewnie tylko w ASO ?? w focie nie wchodzi po oryginalnym nr BMW

Mnie to kosztowało w ASO coś około 530zł za część i około 50zł za robociznę.

 

Sugerował bym nie kupować od razu tej części. Po mojemu zdemontować i jeśli jest obluzowana to usunąć bo i tak nie spełnia swojej funkcji a przynajmniej w razie odłamania nie wpadnie w kolektor. Poskładać auto do kupy i posłuchać czy terkotanie zniknęło. Potem podjąć decyzję co dalej.

Ot, takie moje rozważania.

Mam wrażenie, że po wymianie tego ustrojstwa auto lepiej przyspiesza w zakresie poniżej 3000RPM :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za sugestie :cool2: w weekend będę działał z tym temat

 

Tej puszki chyba nie da się rozebrać. Miałem ją w rękach jako całość i widziałem obluzowaną klapkę. Kazałem wymienić.

"330i"

miałeś też podobne objawy terkotania brzęczenia w swojej bawarce przed wymianą tej puszki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś też podobne objawy terkotania brzęczenia w swojej bawarce przed wymianą tej puszki??

Nie słyszałem czegoś takiego, ale widząc tą klapkę, wiedząc gdzie się znajduje i słysząc Twój silniczek łącze fakty i wszystko się zgrywa.

Sprawdź i daj znać co udało się zdziałać.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za sugestie :cool2: w weekend będę działał z tym temat

 

Tej puszki chyba nie da się rozebrać. Miałem ją w rękach jako całość i widziałem obluzowaną klapkę. Kazałem wymienić.

"330i"

miałeś też podobne objawy terkotania brzęczenia w swojej bawarce przed wymianą tej puszki??

 

Kolego objawy mam identyczne i mogę Ci zagwarantować, ze to nie jest ta przepustnica na kolektorze, tak, ze daruj sobie daremna robotę.

A jeśli masz dylemat co to jest to polecam stetoskop i przyłożenie go do Vanosa, czyli czoła głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten zespół regulacji układu DISA, czyli ta czarna puszka nad przepustnią, została dziś wyjęta i klapka jest ok czyli to nie to. Ściągneliśmy górne osłony silnika i ewidentnie dzwiek dochodzi gdzieś z kolektora wydechowego na wysokości 3-4 cylindra. Kolektorów nie ściągaliśmy. Nie wiem może to uszczelka pod kolektorem daje taki efekt dzwiękowy, znaczy jest uszkodzona.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki za sugestie :cool2: w weekend będę działał z tym temat

 

Tej puszki chyba nie da się rozebrać. Miałem ją w rękach jako całość i widziałem obluzowaną klapkę. Kazałem wymienić.

"330i"

miałeś też podobne objawy terkotania brzęczenia w swojej bawarce przed wymianą tej puszki??

 

Kolego objawy mam identyczne i mogę Ci zagwarantować, ze to nie jest ta przepustnica na kolektorze, tak, ze daruj sobie daremna robotę.

A jeśli masz dylemat co to jest to polecam stetoskop i przyłożenie go do Vanosa, czyli czoła głowicy.

 

Witam!

U mnie ostatnio pojawił się dokładnie ten sam problem :(

Rozmawiałem przed chwilą ze znajomym mechanikiem,który dośc długo siedzi w temacie BMW i niestety ale kolega kwiatus19 ma raczej racje...czyli jednak Vanos :(,

chociaż wołałbym żeby tym razem się pomylił i była to jakaś błachostka typu obluzowany plastik

:D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego krzysiek.81 jeżeli czytałeś post od początku to jego autor wymieniał elementy vanosa, łańcuch, i inne elementy a efekt pozostał więc to chyba nie to...

Wiem, czytałem od początku bo bardzo mnie ten temat interesuje,jednak nie jestem mechanikiem i mam zerowe pojęcie na temat vanosów,dlatego tez nie wiem czy wymiana tych elementów przez kolege GrZ3 mogła wyeliminowac to terkotanie!!! Też wolałbym żeby to było coś błachego.

Niemniej jednak z tego co się dowiedziałem jest to dość częsta usterka,i własnie w ten spośób sie objawia. A dzieje sie to w momencie nagrzewania silnika dlatego,że vanos nagrzewa sie wolniej niż pozostała część silnika.W momencie jak temperatury się wyrównają stukanie ustaje.

Tyle sie dowiedziałem przez telefon.Może w przyszłym tygodniu będę u niego,jak dowiem się coś wiecej to napisze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.