Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

 

mam dylemat bo nie wiem jakie auto wybrac

czy :

bmw e46 czyli 328

czy e39 czyli 528

 

silnik ten sam, ale inna seria 3 wygląda bardziej nowoczesnie ale 5 bardziej elegancko

 

co wybrac prosze o rady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego akurat ten silnik?

 

I tak najlepiej wsiasc i porownac w czym sie czujesz lepiej. Jesli chodzi o wnetrze to 5 ma lepsze. Zewnatrz to kwestia gustu, ale czy 3 wyglada nowoczesniej? Mniej okazale powiedzialbym... :roll2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Bez urazy ale nie wiesz czego chcesz..jak baba na zakupach..to tamto.. Odpowiedz sobie co chcesz w życiu robić i to rób :D post bez sensu,żeby licznik nabić. Seria 5 a 3 dwa światy jedno serce,ta sama dusza :duh:
Opublikowano

Miałem 328i /99-2005 zrobiłem 240tysi/e46/ i mam 528ia /99-jeszcze się toczy 193tys.km/e39/ zdecydowanie polecam E39 z wielu wielu powodów , ale jedyne w czym jest lepsza trójka według mnie to to że przy swoich zwisach przednich i czułości układu kierowniczego można 20% ostrzej jechać w mieście reszta wszystko na korzyść E39, ja tak to oceniam NAJWAŻNIEJSZE przy kupnie uzywanego samochodu to jego stan i tym się kieruj/

 

pozdrawiam

Opublikowano
Też kiedys mialem ten dylemat, ale wsiadlem w piątke i w trójkę i wnętrze e-39 jest po prsotu piekne, nie mówiąc o hałasie, równiez w e-39 ciszej, jak jezdzisz troszke w trasy to zauwazysz roznice na korzysc E-39, tak jak kolega wyzej napisał, prawie same plusy na korzysc E-39, a w przyspieszeniu nie ma aż tak dużej róznicy, może dlatego, że wbrew pozorom trójka nie jest aż tak duże lzejsza od piątki. A tak na marginesie najwazniejszy stan i tyle
Opublikowano

Dwustrefowa klimatyzacja w piątce, e46 ma jednostrefową.

 

W ogóle na ogól lepsze wyposażenie na korzyść 5tki . Wielkość w środku w porównaniu z ciasna e46 jest druzgocząca mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Zgadzam się z powyższym, E46 jest mała w środku, poza tym E39 po lifcie nadal jest bardzo atrakcyjną wizualnie limuzyną.

 

E36 i E46 maja jedną wielką zaletę, to nadwozie Coupe, ale w Sedanie już chyba lepiej sobie piątkę kupić, po co się ograniczać. Pozdrawiam.

Opublikowano
Zalezy w jakim silniku, jesli model 528i to automat spokojnie daje radę, tylko z automatem napewno potencjalne wieksze zagrozenie związane z tym jak przed tobą ktos go uzytkował, czy zmieniał olej i czy dbał o niego jak należy, jesli kupisz zadbany egzemplarz z w miare pewnego źródła to śmiało bierz automat, zwlaszcza jak jeździsz w mieście, napewno wygodniejszy niż manual. Wiadomo, ze wieksze spalanie będzie zwlaszcza w miescie zakorkowanym w przypadku automata. Ja osobiście brałbym manual, mi nie przeszkadza zmiana biegów ręczna a napewno wieksza frajda i lepsze osiągi. Znajda się zwolennicy jednego i drugiego. :)
Opublikowano

Witam, e39 528 polecam manual - mam i nie zmieniłbym na automat.. Wcale nie trzeba dużo maglować skrzynią przy jeździe po mieście, wiec tak ogólnie daje rade no i bardziej zobaczysz co moze ten silnik na manualu niż na automacie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak na swoje gabaryty to zbiera się całkiem klawo ale jeśli kupujesz 5 do zbierania się a nie dla komfortu jazdy, bezpieczeństwa, wyposażenia to kup 540i w automacie. Będziesz się zbierał ładnie
Opublikowano

Mialem E46, mam E39, doradze tak jak inni: bierz E39. Komfort, wnetrze - zupelnie inna klasa.

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
......mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem.

 

a kto jest bo ja zawsze myślałem że e39 jest prymusem?

 

ps. tylko nie pisz ze e klasa bo do 99r. to 124 w nowych blachach, a potem jak to się mówi im głębiej w las tym ciemniej :lol:

Opublikowano

Ze wszystkich benzynowych silników w E39 dobrze od dołu zbierają się jedynie V8-mki ze względu na potężny moment, w przypadku 4.4 aż 440NM. R6-tki bez turbiny są bardzo leniwe przy niskich obrotach, nawet 2.8 nie rozpieszcza niestety, oczywiście jak na klasę BMW.

 

Co do automatu w E39 z silnikiem benzynowym R6 to ja bym sie nigdy nie zdecydował na niego. Takie E39 528i w automacie spala w mieście 16-17 litrów, a ma przy tym 8,8 sekundy do setki... bardzo wysoka cena za komfort (w manualu 7,5 do setki i 14-15 litrów).

 

......mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem.

 

a kto jest bo ja zawsze myślałem że e39 jest prymusem?

 

ps. tylko nie pisz ze e klasa bo do 99r. to 124 w nowych blachach, a potem jak to się mówi im głębiej w las tym ciemniej :lol:

 

Zapewne chodziło mu o ilość miejsca w środku, taka A6-tka FWD ma go odczuwalnie więcej z tyłu.

Opublikowano

"_Kris_"Takie E39 528i w automacie spala w mieście 16-17 litrów, a ma przy tym 8,8 sekundy do setki... bardzo wysoka cena za komfort (w manualu 7,5 do setki i 14-15 litrów)

 

Właśnie to nie jest tak do końca bo ja na 100% mam 528ia od nowści / nie chwale się ale to będzie istotne/ i również e67 tą z 256 km i często z bratem się łapiemy róznie i 528 ia do 120 łyka 730, dodam że katalogowo e67 ma chyba 7,7 sekundy no i co ty na to??? jak z Wawy to możemy sprawdzić

 

ps. tyle to nie pali 528ia w mieście jak ją cisnę to 15.8, a zA6 daj spokój , superb ma jeszcze więcej

Opublikowano

To znaczy, że Twoje 528iA jest albo mocniejsze od serii, albo te 730 słabsze ;) Jeśli 528iA miałoby osiągi lepsze niż 7,7 jakie musiałaby mieć moja w manualu, zapewne ponizej 7 sekund, toż to prawie 4.4 ;) Ta różnica w osiagach pomiędzy 528i w manualu i automacie wynika z prostej przyczyny. Automat zbiera się od dołu, gdzie R6-tki benzynowe są słabe i tam traci cenny czas, w manualu można ruszyć z obrotów, gdzie silnik jest najmocniejszy, stąd ta różnica.

 

A6 C5 czy Superb to w sumie dwa podobne auta :wink: niemniej jednak nie zmienia to faktu, że jest u nich więcej miejsca z tyłu aniżeli w E39, a o ilości miejsca właśnie dyskutowaliśmy.

Opublikowano
......mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem.

 

a kto jest bo ja zawsze myślałem że e39 jest prymusem?

 

ps. tylko nie pisz ze e klasa bo do 99r. to 124 w nowych blachach, a potem jak to się mówi im głębiej w las tym ciemniej :lol:

 

czytanie ze zrozumieniem się kłania.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
......mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem.

 

a kto jest bo ja zawsze myślałem że e39 jest prymusem?

 

ps. tylko nie pisz ze e klasa bo do 99r. to 124 w nowych blachach, a potem jak to się mówi im głębiej w las tym ciemniej :lol:

 

czytanie ze zrozumieniem się kłania.

 

Pisanie z sensem się kłania mógłbym napisać :lol: , ale zapytam kolege o co Ci chodzi z tym zrozumieniem??? Napisałeś dokładnie to

"W :lol: ogóle na ogól lepsze wyposażenie na korzyść 5tki . Wielkość w środku w porównaniu z ciasna e46 jest druzgocząca mimo że piątka e39 w swojej klasie nie jest prymusem." więc czego ja tytaj nie rozumiem?????

 

a z tym wogóle itd . to też dałeś poliglota :lol:

Opublikowano
no a jak to miałem napisać. W swojej klasie 5 nie jest bardzo przestronna ale w porównaniu z 3 jest znaczna różnica. A w ogóle itd. niedopatrzenie (piszę, kasuje, na nowo piszę i poszło trudno...
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
no a jak to miałem napisać. quote]

 

kolego się nie tłumacz tylko napisz o co Ci chodzi z tym że ja mam czytać ze zrozumieniem , czego ja nie rozumiem ???

 

ps . teraz piszesz o tym ze jest mniej przestronne , może ty nie rozumiesz co to znaczy prymus /z łaciny poszukaj/

 

pozdarwiam

Opublikowano
koledzy nie ma co sie kłócić o znaczenie słow, temat jest nieco inny, mowa o BMw e39 i E46. Moim zdaniem przewaga piątki jest znaczna, zwlaszcza jak ktos ceni komfort z nutka zadziornosci. E-46 jest duzo mniej wygodne i sztywne, jechalem raz taką w trasę i zmeczyłem się w porównaniu ze swoja piątka, nawet podłokietnik w E-46 to nie to samo, mniej miejsca bardziej twarda i sztywna i głósniejsza w środku, zwlaszcza w trasie da sie to odczuć, no chyba ze się ma 20 lat i komfort nie jest wazny w ogóle. A jesli ktoś chce miec nieco sportowej nutki w E-39 to wiekszy silnik np. 4,4 i lecimy:) mozna zawsze zawias obnizyc i usztywnic...ale to tak na marginesie dla tych, którzy uwazaja ze 5-er to stateczne autko. Wrecz przeciwnie, gama silników jest tak duża, ze mozemy wybierac w zaleznosci od upodoban i kieszeni. Uwazam ze silnik 2,8 to idealny wybór do piątki, chociaz szukałbym E-39 z pozniejszych lat z silnikiem 3,0i, to jest idealny kompromis miedzy osiągami i spalaniem. Silnik pozatym nowszej generacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.