Skocz do zawartości

523i nie pali na jeden cylinder???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów, rzadko pisze tutaj odnosnie moich problemow z autem bo nigdy zadnych wiekszych nie mam, ale tym razem pojawił sie i to konkretny.

Mianowicie, moje autko nie pali na jednym cylindrze, szóstym. Mam instalke gazową, ale do tej pory zadnych problemow. Świece zmienione i sprawdzone, cewki rowniez, podmieniałem i nic ciagle na tym jednym cylindrze. Problem dotyczy zarówno jazdy na gazie jak i na benzynie. Kazałem odłączyć sterownik gazowy i zmostkowali mi dzisiaj ze jeżdze tylko na benzynie i to samo. Najlepszejest to ze podczas jazdy czasem chodzi idealnie, czyli pali na wszystkie gary zeby zaraz znowu działo sie to samo, czyli telepanie budą przerywanie i niepełna moc. Podłączałem do kompa takiego od gazu i tam widac ewidentnie ze nie pali na tym cylindrze. Co radzicie jeszcze sprawdzić??? Sprawa pilna bo tak długo jeździc nie mogę przecież???

PS: Moje autko to 523i E-39 rocznik 1996, silnik mozna powiedzieć w wzorcowym stanie, tzn jak wymienialem ostatnio uszczelke pod pokrywą zaworów to jak rozebralem to widac ze zero nalotu wałek idealny itp, ogólnie stan techniczny autka super jak na te lata oczywiście wuciurane nie jest i nie butuje go

Opublikowano
może wtrysk benzynowy pada, w mojej v8 miałem tak że jak przybrudziło mi wtrysk gazowy to odcinało cylinder że nie działał też na tym cylindrze na benzynie, więc jak pada wtrysk benzynowy to i na gazie nie będzie działać.
Opublikowano
Nie wiem być może coś w tym jest dolalem do pb preparatu stp do czyszczenia wtryskow i lepiej było, w sumie ok aż do pierwszego gwałtownego hamowania i znowu telepie
Opublikowano

Witam

Na bezynie działa normalnie czy fiksuje ? Miałem ten sam problem szósty cylinder nie palił na gazie. Sprawdziłem elektronike (podmiana kompa STAG 300) to samo. Okazało sie że winna była listwa wtryskowa a dokładnie syf jaki tam sie zebrał. Brunatny kleisty osad :jawdrop: Rozebrałem wszystkie wtryski, umyłem w acetonie poskładałem i wszystko wróciło do normy :mrgreen: Kłania sie jakosc gazu :mad2:

E34 524 TD Było 528i obecnie
Opublikowano
Na benzynie to samo, pisałem, że zmostkowałem i teraz jeżdzę tylko na benzynie problem ten sam, auto trzesie budą i mocno przerywa przy jeździe, az szkoda mówic, i problem tkwi w pierwzym cylindrze, pomyliłem się, ale to nie ma znaczenia który cylinder. Czasem jest ok tzn jak jade pare kilometrow jest oki, i znowu to samo, tak jakby cios sie odwieszało. Byłem dzisaj na kompie wykazało błąd system MS41.0 29 - obwód zapłonowy cylinder pierwszy, ale to komp niezbyt obry, niesttey w niedzile nic innego nie moglem znalezc. Cewki podmieniane jak mowilem swiece tez, i ciagle ten sam cylinder, swieca na tym cylindrze jest czarna ale jak podmieniłem na nową tez to samo, juz nie wiem co ma robic, moze to czujniki polozenia walu korobwego, albo waka rozrzadu???
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawdopodobnie masz nieszczelne któreś z gniazd zaworowych pierwszego cylindra. Zawory podczas pracy obbracane są przez popychacz w okół własnej osi, dlatego czasem jest ok.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Kolego anjinsan co radzisz zrobić wiem ze jesteś osoba która zna sie na rzeczy gdzie mi to wykryja żeby losowo nie wymieniać połowy auta? Podobno w serwisie boscha mają kompa co wykryje konkretnie przyczynę
Opublikowano
Jak już wspomniał kolega nieszczelny zawór - być może się zawiesza (jakiś paproch w oleju przyblokował popychacz) albo wersja gorsza ale małoprawdopodobna - delikatnie wypalił się jeden zawór. Podjedź do mechaniorów niech ci sprawdzą kompresję.
Opublikowano
Koleś tak miał (paproch) - nie obyło się bez wyjęcia popychacza (Ale to był kadet) . Jak dawno zmieniałeś olej? A może jak załapie na wszystkie gary to spróbuj ja trochę przegonić. Mi kiedyś 520i przestała chodzić na wszystkie gary po małym wyścigu w mieście (parę razy do odciny) w upalny dzień. Wystraszyłem się i zgasiłem silnik. Po chwili odpaliłem i wszystko było ok. U braci Jagiełło powiedzieli że prawdopodobnie zawiesił się zawór. Więcej mi się to nie zdarzyło.
Opublikowano
Olej zminialem niedawno silnik w środku czysciusienki ,widziałem w środku jak zminialismy uszczelke pod pokrywa zaworów. W sumie to stało sie dzień po tym, może jak czyscilem to z reczniczka papierowego sie tam coś dostało, nie wiem pokazuje ze błąd związany z układem zaplonowym na tym cylindrze a cewki i świece ok. Silnik stan naprawdę dobry zero nagaru żółty olej w środku wałek stan idealny olej valvoline 5w50
Opublikowano
Jedynie czego nie sprawdziłem to czy do cewki dochodzi napięcie, dzisiaj to zrobie. Narazie jak wspomniałem gaz odłączony i chodzi na benzynie, wiec problem instalacji gazowej odpada bo jest odłączona zupełnie. Po pracy jadę na kompletną diagnostykę, boje sie tym auytem jeździc aby nic sie nie wydarzylo i aby korbowód mi bokiem nie wyszedł :duh: , wiadomo silnik ma ciężej skoro nie pali na jednym garze
Opublikowano
No i po diagnostyce :mad2: :mad2: podczas drogi problem zniknął autko pali normalnie :mad2: podjechalem do warsztatu i faktycznie gosc mowi, że był jakis bad ukladu zaplonowego, ale nie jest w stanie stwierdzic ponieważ w danej chwili nic sie nie dzieje, jezdzilem po miescie chyba z godzine zeby sie cos zadziało i jak ręką odjął, masakra, już nie wiem co robić:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.