Skocz do zawartości

telepie na gazie i benzynie. POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od 2 dni trapi mnie pewna usterka.

Moje 735 z 96r trzesie jak stoje na swiatlach.

 

A było to tak:

w poniedziałek byłem u gazowników zeby wymienili filtry, przeciscili wtryskiwacze lpg i zregenerowali parownik i zrobili to jak twierdza. I odrazu w poniedziałek zaprowadzilem auto (jadac na benzynie, bo był za krotki systans zeby przełaczył sie na gaz) do mechanika na wymiane hamulców na 2 osiach, wymiane plynu hamulcowego i paskow od klimy i alternatora. Po odbiorze we wtorek auto chodzilo bardzo ładnie. Az w czwratek zauwazylem ze na gazie nie chce wkrecic sie powyzej 3500rpm, a na benzynie problem nie wystepuje, ponad to na benzynie i na gazie zaczeło trzesc, jest to trzesienie o sredniej czestotliwosci i strasznie mnie denerwuje. Na gazie to wrecz rzuca całym autem. Pojechalem do gazownikow zeby zdiagnozowali co sie dzieje. uslyszalem ze jest spore opoznienie w podawaniu paliwa na jedna strone i druga. Zadzowniłem do znajomego mechanika i powiedzial ze jesli na benzynie rowniez telepie autem to moze to byc sonda, ale... nie zaobserwowalem wyzszego spalania, pzyspieszenie rowniez jest ok, jedyny objaw to telepanie autem jak przejade ok 10km po miescie. Na zimnym nie telepie i zachowuje sie jak na V8 przystało. Co to moze byc za usterka?

Edytowane przez Dan V8
Opublikowano
kolego obstawiam sonde miałem ten sam problem w swojej e32 wymiana sondy załatwiła sprawe pozdrawiam

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Opublikowano
Jeśli objaw występuje również rano na zimnym silniku zarazpo odpaleniu, to sondy możesz spokojnie nie brać pod uwagę, bo na zimnym silnikusonda niedziała i nie ma czego psuć.
Opublikowano
Jeśli objaw występuje również rano na zimnym silniku zarazpo odpaleniu, to sondy możesz spokojnie nie brać pod uwagę, bo na zimnym silnikusonda niedziała i nie ma czego psuć.

 

Na samym koncu napisalem ze jesli silnik jest zimny to chodzi idealnie jak na V8 przystalo dopiero po zrobieniu kilku km jak sie nagrzeje zaczyna telepac autem.

 

Czyli koledzy jaka diagnoza? Brać nowa sonde? Jeszcze pytanie sa 2 sondy przy katalizatorach czy jedna? Jesli sa 2 to wymienic obie, przyszlosciowo, czy tylko ta uszkodzona?

Opublikowano
do e38 wsadzam produkty tylko ori, zadnych elementow ktore nie byly montowane seryjnie. Juz mam nagrana jedna nowa sonde bosh w dobrych pieniadzach. Gdzies czytalem ze sondy powinno sie kontrolowac lub wymieniac po 100.000km a moja ma zaledwie 160.000km i jest chyba jeszcze na ori sondach. A reszta kolegow co o tym mysli? kupic jedna sonde i czekac az druga padnie i czy kupic 2 a druga sprawna sprzedac?
Opublikowano

Eeee... a moze zamiast cokolwiek wymieniac w ciemno, najpierw warto pojechac na kompa i sprawdzic, co jest nie tak?

U mnie np. byl padniety czujnik polozenia walka rozrzadu, objawy byly nieco podobne do Twoich. Tez myslalem, ze to sonda lambda. Na diagnostyce wyszlo jak wol, ze to czujnik polozenia walka rozrzadu. Wymienilem i wszystko przeszlo jak reka odjal.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
do e38 wsadzam produkty tylko ori, zadnych elementow ktore nie byly montowane seryjnie. Juz mam nagrana jedna nowa sonde bosh w dobrych pieniadzach. Gdzies czytalem ze sondy powinno sie kontrolowac lub wymieniac po 100.000km a moja ma zaledwie 160.000km i jest chyba jeszcze na ori sondach. A reszta kolegow co o tym mysli? kupic jedna sonde i czekac az druga padnie i czy kupic 2 a druga sprawna sprzedac?

 

radzimy nie wróżyc z fusów,bo objawy mogą byc podobne przy kilku uszkodzonych elementach,podjedz na diagnostyke , zapusc test i zobacz co wyjdzie.A jak kupisz sondy a objawy nie ustąpią?Zawsze w takich sytuacjach komp,komp.komp itd. :)

Opublikowano
Jak tak was czytam, to mi się żal robi. Tak gadacie jak by ten komp niewiadomo czym był, a tymczasem wykazuje usterki jak coś padnie dokumentnie. U mnie czujnik zawyżał temperaturę zamiast 80 st pokazywał 150, myślicie że coś sie pokazało?? Prawda jest taka że miernik w łapę i jazda po całym osprzęcie.
Opublikowano
Jak tak was czytam, to mi się żal robi.

 

I chcesz o tym porozmawiac?

 

Tak gadacie jak by ten komp niewiadomo czym był, a tymczasem wykazuje usterki jak coś padnie dokumentnie.

 

Ten komp nie jest 'nie wiadomo czym'. Ale w przypadku awarii czujnikow akurat powinien pokazac blad. Czy pokaze, ciezko powiedziec.

Ale sprobowac warto - w koncu m.in. po to jest.

 

U mnie czujnik zawyżał temperaturę zamiast 80 st pokazywał 150, myślicie że coś sie pokazało??

 

A u mnie bylo za malo powietrza w lewym tylnym kole i ten wredny komputer tez tego nie pokazal.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Dobra spokojnie Panowie :wink: Za 2 dni bede miec troche wiecej czasu to podjade na kompa, juz jestem umowiony. Tymczasem buńka na kołki i smigac bede druga. Po diagnostyce powiem co komp wykazał.
Opublikowano
Dobra spokojnie Panowie :wink: Za 2 dni bede miec troche wiecej czasu to podjade na kompa, juz jestem umowiony. Tymczasem buńka na kołki i smigac bede druga. Po diagnostyce powiem co komp wykazał.

 

 

jeżeli masz lipny gaz to komp pewnie juz załapał wszystkie błędy świata odnośnie mieszanki paliwa - ze za bogata , albo za uboga , ze sie skończła regulacja itp - wiec podjez nich zobacza co wyświetla - skasuja - pjezdzij na pb i i wróc na sprawdzenie co złapał - wtedy bedziesz wiedział co i jak ...

Opublikowano
jeżeli masz lipny gaz to komp pewnie juz załapał wszystkie błędy świata odnośnie mieszanki paliwa - ze za bogata , albo za uboga , ze sie skończła regulacja itp - wiec podjez nich zobacza co wyświetla - skasuja - pjezdzij na pb i i wróc na sprawdzenie co złapał - wtedy bedziesz wiedział co i jak ...

 

chodzi Ci o gaz ktory tankuje czy instalke LPG?

Gaz tankuje tak jak poprzedni wlasciciel przez 7 lat na obecnym lukoilu (byłym JET) a instalka nie wiem jakiej firmy ale zalozona 7 lat temu i była to wowczas instalka z najwyzszej polki za ponad 5 tys zł.

 

A jesli chodzi o instalke to tydzien temu mialem regeneracje parownika, wymiane filtrow i czyszczenie wtryskiwaczy :wink:

Opublikowano
Jak wszyscy piszą po pierwsze diagnostyka, a póżniej kupno częśći. Też kupiłem niedawno sondę BOSH-a bo moje M62 czasem wpadało w wibracje i przygasało na wolnych obrotach. Po wymianie sądy objawy takie same. Po podłączeniu kompa i zrobieniu diagnostyki wywaliło czujnik położenia wałka rozrządu. Bład dał się skasować. Było dobrze przez około 3 dni, aż ponownie zakulała. Ponowna diagnostyka i znowu ten sam błąd. Jak się okazało czujnik niby był sprawny ale od czasu do czasu (prawdopodobnie w wyniku zmian temperatury silnika) tracił swoje właściwości i miał chwiloowe zaniki w odczycie prędkości obrotów wałka. Wówczas silnik chwilowo zakulał i waliło błąd. Tak więc komp bardzo pomocny ale samemu też trzeba myśłeć bo nie zawsze można mu zaufać. Czujnik wymieniony koszt w servisie to 350zł. Sonda nówka leży i czaka na ewentualną wymianę.
Opublikowano

Mam zła informacje :cry: byłem w 2 serwisach ktore obsluguja BMW i klops. Ich komputery nie chcały sie połaczyc z moim w Buńi. Dodam ze w jednym z tych serwisów auto było serwisowane od kilku lat i było wszystko ok, a dzis nie chciał nawiazac połaczenia. Nikt nie wie dlaczego tak sie dzieje, ale wiem jedno ze sondy juz raz były wymieniane jakis czas temu. Autko ma 160.000km przebiegu a sondy były robione jakis czas temu (nie pamietaja kiedy, ale ze były wymienione na ori.) Moze to przez kable WN sie telepie? Na benzynie jest to minimalne telepanie, ale na LPg potrafi wrecz rzucac autem, i zaobserwowalem ze swiatla mijania "podskakuja" minimalnie przygasaja i znow swieca normlanie, wystepuje to z wysoka czestotliwoscia. Objaw tych podskakujacych swiateł wystepuje jak stoje na swiatlach. Po za tym zdarza sie raz na jakis czas srednio raz na 4-5 ruszenia spod swiatel przy ruszaniu telepie jakbym ruszał po "tarce" ktora czasami wystepuje na drodze. Ale objaw ten jest na gladkiej powierzchni. Juz sam nie wiem co robic? [bAD] mnie bierze ze cos sie sypnelo i nikt nie wie co to jest??!! :cry2:

 

Jestem tak zdesperowany ta usterka ze jestem gotow kupic kable wysokiego napiecia, sondy, czujniki wałka i cholera wie co jeszcze, byleby chodzila tak jak nalezy :(

Opublikowano
po pierwsze sprawdz bezpieczniki moze któryś od gniazda masz uwalony i temu nie ma komunikacji. Po drugie obejrzyj dobrze gniazdo czy wszystkie piny siedzą jak należy, to też moze być powodem braku komunikacji. Po trzecie nie masz tam kabli WN tylko cewki. Owszem przebicie moze być trzeba sprawdzić najlepeij w ciemności po zdjęciu osłon. Często sie zdarza w silnikach V że ciekną uszczelki pokryw zaworów i do komór ze świecami dostaje się olej. Cewki i świece potrafią być w nim zanurzone. Sprawdz czy masz tam sucho. Wystarczy zdjęć plastikowe osłony. Kolejna sprawa to zmierz dokładnie ładowanie skoro światła pulsują to dzieje się coś z napięciem nie wykluczone że od skoków i spadków zasilania elektronika Twojego auta świruje. To takie podstawy które możesz sam sprawdzić. Może akurat coś błachego. Zacznij od drobiazgów.
Opublikowano
po pierwsze sprawdz bezpieczniki moze któryś od gniazda masz uwalony i temu nie ma komunikacji. Po drugie obejrzyj dobrze gniazdo czy wszystkie piny siedzą jak należy, to też moze być powodem braku komunikacji. Po trzecie nie masz tam kabli WN tylko cewki. Owszem przebicie moze być trzeba sprawdzić najlepeij w ciemności po zdjęciu osłon. Często sie zdarza w silnikach V że ciekną uszczelki pokryw zaworów i do komór ze świecami dostaje się olej. Cewki i świece potrafią być w nim zanurzone. Sprawdz czy masz tam sucho. Wystarczy zdjęć plastikowe osłony. Kolejna sprawa to zmierz dokładnie ładowanie skoro światła pulsują to dzieje się coś z napięciem nie wykluczone że od skoków i spadków zasilania elektronika Twojego auta świruje. To takie podstawy które możesz sam sprawdzić. Może akurat coś błachego. Zacznij od drobiazgów.

 

Dzis byłem u znajomego mechanika zeby zrobil diagnostyke taka jak mowisz i okazuje sie ze wszystko jest ok, swiece suchutkie, no nie ma czego sie czepiac, ładowanie wynosiło ponad 12V wiec podobno jest ok. Dzwonielm do serwisow gdzie podlaczyli mi pod kompa i w jednym chca sie umowic i posprawdzac łacza biegnace do kompa, a w drugim powiedzieli ze pogoda jest brzydka, ze snieg, deszcz, mrozy i dlatego moze sie nie kontaktowac, zeby poczekac az sie zrobi cieplej. Ja sam nie wiem co robic. Zamówilem juz sobie ori sonde, wiem ze jedna sonda była wymieniana stosunkowo niedawno wiec moze druga sonda mi padla. Około czwartku ja zamontuje i zdam relacje czy pomoglo :? Jesli macie jakies pomysly to piszcie, kazde info sie przyda :cool2:

Opublikowano
Nie wiem kto Ci powiedział że ładowanie 12V to dobre. TO BZDURA! Takie napięcie w instalacji to brak ładowania. Całkowity brak. Ładowanie to masz jak miernik pokazuje 14V i minimalnie wyżej do 14,5V. Im mniej niż 14V tym słabsze ładowanie. 12V to brak kompletny ładowania. Albo ktoś Ci głupot naopowiadał albo żle go zrozumiałeś.
Opublikowano
Chodzilo mi o to ze jest powyzej 12V (nie pamietalem jaka wartosc podał). czyli ok 14 (dzowniłem to tak powiedzial ze było ponad 14V), ale podobno jest wszystko z łądowaniem ok. Komp jak nie chcial sie polaczyc tak nie chce. Pojutrze zamontuje nowa ori sonde boscha i mam nadzieje ze wszystko wroci do normy. Poczekam tez na cieplejsze dni moze to wina wysokiej wilgotnosci.
Opublikowano
no to jeśli jest powyżej 14V to ok tu sie zgadzam że jest jak należy. Osobiście diagnozuję i swoją i kilku znajomych i nie miałem kłopotu z połączeniem w wilgotne dni. Ja bym szukał przyczyny w braku połączenia np w gnieżdzie diagnostycznym, ewentualnie podjedz jeszcze do kogoś innego, kto dysponuje innym programem i spróbuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.