Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z wolnymi obrotami w E36 318is. auto z 93, stalo dosc dlugo, odpala chyba jak kazdy IS, nie na dotyk, ale bez przesady. Problem jest z wolnymi obrotami - mianowicie.

Odpala normalnie, lecz nie pracuje rowno, gdy jest bardzo zimno trzymam go przez pare pierwszych sekund na gazie, bo ma straaasznie niskie obroty, gdy sie nieco rozgrzeje, obroty nie sa jakies bardzo niskie, ponizej 1k, ale silnik nie pracuje rowno. z wydechu slychac charakterystyczne fukanie co chwile. Gdy go wkrece dajmy na to na troche ponad 1k, pracuje rowno, moc rozwija w miare przyzwoicie.

Pierwsza mysl padla na swiece i przewody WN, lecz poczytalem troche na forum i niektorzy podejrzewaja tez przeplywke, silnik krokowy...

 

macie jakies pomysly jak to sprawdzic i dojsc do przyczyny?

 

Przy okazji jeszcze spytam,otoz jak wlacze swiatla mijania, to przez jakis czas dzialaja tylko postojowe, po jakims czasie wlaczaja sie mijania. Drogowe na tzw"zajaczka" dzialaja, natomiast na stale jak sprobuje wlaczyc, gasna mi znowu swiatla mijania i musze czekac... Przyczyna mzoe byc np. zasniedzialy wlacznik od swiatel? Slyszalem ze mozna go jakos wyczyscic.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na te wolne obroty ja stawiał bym na krokowca.Jak piszesz ze długo stała to moze sie przyblokował zaśniedział albo co...ale zawsze mozesz go przeczyscic i wtedy sie przekonasz.

A jak silnik sie rozgrzeje to tez tak samo chodzi???

Przepływke mozesz sprawdzić poprzez odłaczenie jej , i wtedy zobaczysz czy silnik lepiej pracuje czy gozej albo zgasnie całkiem po chwili.Jak popsuje sie praca silnika albo zgasnie to przepływka dobra a jak sie polepszy to jestes w domu.....

 

A na światełka to radził bym posprawdzac wszystkie przekażniki i przełaczniki a przy okazji popsikaj je preparatem o nazwie KONTAKT nieduży koszt a działanie super.

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Opublikowano
jak sie rozgrzeje jest niewiele lepiej. krokowcem sie zajme, sprobuje go przeczyscic. co do tego psikania, to o ktore styki masz na mysli? tam przy bezpiecznikach, czy jeszcze gdzies indziej?
Opublikowano
zrobilem dzis tescik z przeplywka i sprawa jest taka, ze po odlaczeniu przeplywki pracuje nierowno, tzn skacze sporo po obrotach, z przeplywka silnik pracuje bardziej stabilnie. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa - moze to wynik tego ze stal dlugo, ale strasznie dymi na bialo - para wodna. sprawdzalem przewody od chlodnicy i nie sa jakies bardzo twarde, ubytku plynu jak na razie nie zauwazylem, wiec chyba uszczelka jest ok. co do krokowca - to gdzie go znajde?
Opublikowano
Sprawdź jeszcze gumową rurę przepływomierza, może jest gdzieś przetarta albo sparciała i łapie lewe powietrze do kolektora,też tak miałem.Chciałem dobierać się do krokowca i gdy ściągnęłem tą rurę była popękana ze starości,stąd ta nie równa praca silnika,pozdrawiam
Opublikowano
no racja, tylko chce od razu zdjac krokowca jesli to nie dolot, zreszta wydaje mi sie ze przerywalaby wyzej, bo wczesniej w 316i e36 tak wlasnie mialem i charakterystycznie mi przerywala.
Opublikowano

Według mnie powinieneś sprawdzić czy nie pękł lub sparciał węzyk podciśnieniowy regulatora na listwie wtrysków mi też dymił na biało tak jak by parą i też długo stał w komisie niejeżdzony.

Wczoraj zauważyłem że wężyk ten na dole tak sparciał że spadł z końcówki odmy.

Po założeniu nowego objaw dymienia znikł.

Opublikowano
mam podobne objawy, jak ty silnik chodzi nie rowno tylko na jalowym, lekkie pykanie z rury i troche jak by przesadzal z para wodna z rury. Podlaczenie do kompa nic wykazalo, czyszczenie krokowca tez nie. Jak znajdziesz przyczyne napisz.
Opublikowano
Sprawdź kostki połączeniowe czujników wałka rozrządu i wału korbowego tam też potrafi nieźle zaśniedzieć. Ogólnie przejrzyj wszystkie złącza. Jak dostaniesz się do krokowca to zanurz go na jakąś godzinę w benzynie ekstrakcyjnej i wypłucz go a najlepiej zafunduj mu kąpiel w wanience ultradźwiękowej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
no wiec sprawa ma sie tak, nic nie dotykalem, jezdzilem i na zimno nadal mi obroty faluja, ale na cieplym silnik pracuje praktyznie idealnie rowno, po prostu po jakims czasie przyczyna uciekla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.