Skocz do zawartości

330i instalacja gazowa


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

czy ktoś z Was ma instalację gazową w e46 330i lub 328i? jak się taka instalacja gazowa sprawuje?

oczywiście założyłbym tylko dobrą sekwencję z odpowiednimi wtryskiwaczami i reduktorem (w sprawdzonym warsztacie) ale interesują mnie wasze opinie na temat użytkowania gazu w takim silniku

nie chcę też wypowiedzi typu, że to wstyd w takim aucie, że można było kupić mniejszy motor, dużo jeżdżę, lecz nie chcę diesla.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że w takim silniku smiało zamontujesz gaz, oczywiście w dobrym warsztacie bo pózniej mogą być niespodzianki. ja mam staga 300 wtryski magic jet i reduktor eg200. za instalację dałem 3 tyś. ale na stacji paliw tankuję z usmiechem na twarzy ( 2 lata jezdziłem bez gazu ale przebiegi jakie teraz robię zmusiły mnie do gazowni)

Dużo dowiesz sięz forum

http://lpg.info.pl/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja mam instalke solaris. Gdy przed zalozeniem pytalem gazownika o staga, mowil ze solaris jest lepszy. W kazdym razie jestem bardzo zadowolony, auto smiga jak ta lala, pali 12 - 14 l, zrobilem na niej na razie 10 tys. a za instalke dalem 3700.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam Stag 200, z taką instalacją już kupiłem, auto ma przejechane na gazie ponad 50tyś km, nic się nie dzieję niepokojącego, nie czuć przełączania, auto tak samo jeździ na gazie jak na benzynie, instalacja założona była w Białymstoku w firmie AC, wlew ukryty pod zderzakiem, pod maską nic nie pocięte, wszystko ładnie pochowane. Aktualnie bezproblemowo...oby tak dalej...a koszty wyjazdów - śmieszne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh...a autor zaznaczył na wstępie że nie chce takich durnych opinii :) pytanie było o to jak się sprawuje a nie czy zakładać... zresztą, widzę że kolega na miesięcznym właśnie śmiga :-)

 

mylisz się przyjacielu,

jeżdze M54B30 z Junkersem,

w zasadzie dokładnie taki silnik o jaki autor pyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie kąsać się dziewczęta...

Dobra sekwencja dobrze się sprawuje lecz to tylko pozorna oszczędność, gdyż szybciej zuzywają się elementy głowicy niż na bp. Dużu częściej też pękają głowice ze względu na wyszczą temperaturę spalania LPG. Częściej trzeba wymieniać świece zapłonowe, dochodzi dodatkowy serwis instalacji, droższy jest przegląd okresowy i usługi mechaniczne ze względu na utrudnienia związane z dodatkowymi elementami nieprzewidzanymy przez projektanta BMW. Ponad to spada prestiż i pojemność bagażnika.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pozornej oszczędności to:

 

Przy dzisiejszych cenach (3,8 Pb i 1,56 gaz) i spalaniu 11 litrów Pb oraz 13 litrów gazu oszczędzam 22 PLN na każdych 100 km. Przy moim przebiegu rocznym 30 tys. kilometrów daje to 6600 PLN oszczędności.

podane przez Ciebie dodatkowe koszty wynoszą rocznie:

1. Wymiana 6 świec jeśli jest potrzeba ok. 240 PLN

2. Przegląd z gazem droższy o mniej niż 100 PLN

3. Przegląd gazu co 10 tys km (3*40) 120 PLN

4. Dodatkowa benzyna 50 PLN na miesiąc czyli 600 PLN

 

Czyli po odjęciu kosztów zostaje w ręku rocznie 5500 PLN

A prestiż to jest gdy się jeździ Bentleyem lub Rolls Royce'm, a nie 5-8 letnim BMW. Co oczywiście nie znaczy, że BMW to zły samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Czyli po odjęciu kosztów zostaje w ręku rocznie 5500 PLN

Naprawiam BMW na codzień i najczęściej demontuję głowice lub wymieniam silnik w autach z instalacją LPG. Dlatego napisałem, że jest to pozorna oszczędność, ponieważ pieniądze, które zaoszczędzisz wydasz na grubszą naprawę i taksówki podczas naprawy samochodu.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja samochodem mam zamiar pojeździć około 5 lat da to oszczędność 27500 PLN. To ile silników mogę za to kupić? Co roku będę zmieniał silnik? A nawet jeśli tak, choć to niemożliwe to i tak będę do przodu z kasą. Tyle ludzi jeździ na gazie i jakoś nie wymieniają co chwila silników, a pieniążki oszczędzają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
BMW z założenia nie jest dla oszczędnych. Ty jesteś szczęśliwy i dumny, że jeździsz na gazie a ja, że na gazie nie jeżdżę, więc w czym problem :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że problem tkwi w tym, że odpowiedzi odbiegają od pytania zadanego na początku. Kolega szuka porady i informacji od użytkowników instalacji, a nie od tych którzy ich nie mają. Przeważnie dyskusje na temat LPG tak się kończą, co moim zdaniem obniża wysoki poziom tego forum. Niech wypowiadają się ludzie, którzy maja LPG i jeżdżą dziesiątki tyś km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 100% zgadzam się z Pancerem, robię od Niego x2 więcej km w roku, jeżdżę na gazie od lat 3 E34, a przedtem 1 rok Nissanem, najważniejsze w tej całej zabawie to dobry Fachura, który założy instalację.

W Nissanie miałem pecha, a w BMW trafiłem na wirtuoza.

Trzeba pamiętać również jak na gazie jeżdzić, tzn:

1. nigdy nie zapalać auta na gazie (poza 1 wyjątkiem jak Ci wysiądzie pompa paliwowa)

2. rozgrzać silnik i dopiero przełączyć na gaz

3.tankować na sprawdzonych stacjach, a nie przypadkowych (ja niedaleko mam stację przy Auchan , cena z dzisiaj 1,69 za 1 l)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przejechane na gazie mam 35 tysiaków już i nie narzekam ale fakt faktem dobry gazownik to poodstawa inaczej sam bedzesz musiał się dokształcać na lpg.info.pl i poprawiać swoją instalkę jak ja.

 

Dobrze założona i wyregulowana sekwencja nie ma prawa szybciej zużywać silnika widziałem już beemkę ktora na gazie zrobiła 140 tysięcy łącznie 310 jak była sprzedawana i nic z silnikiem złego się nie działo.

 

:norty:

 

PS o ile zmieniacie świece bo moje mają 35 tysiaków i nie zmieniłem jeszcze

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dopiero założyłem sekwencję STAGA. Na razie jest super chociaż spalanie 11,5l/100 w trasie wydaje się być wysokie (niektórzy mówią że to normalne). Zadnych odczuwalnych strat mocy, żadnych przyduszeń itp. Samo się włącza przy 25 st. C, samo przełącza na wachę gdy gaz się skończy. Butla nie wystaje na podłogę. Zapasu nie ma obowiązku wozić więc na krótszych trasach wozisz zapas w płynie (na wszelki wypadek) i nie ogranicza ci poj. bagażnika. Dostęp do silnika jest trochę utrudniony bo trzeba odłączyć kilka elementów, ale jest to możliwe bez rozszczelniania układu.

Miałem Golfa III i zrobiłem nim 110.000 km na gazie-stan końcowy licznika 245.000 km i ZERO problemów. Chociaż zwykła instalka miała swoje wady, takie jak: wyraźny spadek mocy, czasem przyduszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.