Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
cze mam pytanko czy wie ktos jak dziala tylne zawieszenie hydrauliczne w e 32 gdzie jest pompa(czy jest) i co tym steruje
Opublikowano

ja tez mam pytanko:

 

zadales sobie trud zeby sprawdzic to w wyszukiwarce?

 

zawieszenie hydrauliczne (hydrauliczno-kinetyczne dla scislosci) znajdziesz we wspanialych francuskich pojazdach z pod znaku cytryny...

w e32 masz klasyczne zawieszenie niezalezne na 2 wahaczach wzdłużnych i amortyzatorach sprezynowych

wersja e32 sygnowana iL ma Nivo w standardzie i jest to takie samo zawieszenie z asystą ukladu hydraulicznego, pompa dla tego ukladu jest ta sama co do wspomagania kierownicy

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Nivo to bardzo dobry system,utrzymuje zawieszenie na tym samym poziomie niezależnie od obciążenia.Za komfort jazdy nie odpowiadają tylne amortyzatory(pełnią rolę siłowników,praktycznie nie ulegają zużyciu tak jak zwykłe amortyzatory,chyba,że ciekną) tylko tzw.kóle ciśnienia inaczej gruszki(zasobniki ciśnienia),znajdują się przy tylnich amortyzatorach.Pompa jest ta sama tak jak kolega sz4l0ny napisał co do wspomagania kierownicy,z tym,że jest w niej dodatkowy przewód zasilający płynem tylne amortyzatory.W starszych wersjach e32 z początku produkcji pompa znajdowała się w bagażniku pod kołem zapasowym.
Nur bmw e32
Opublikowano
o to mi chodzilo. a moze wiecie co tym steruje czy jest jakis czujnik poziomu czy jakis zawor bo umnie jest problem bardzo nisko siedzi tyl po zapakowaniu pieciu osób auto jest prawie nie do jazdy
Opublikowano
wlasnie o to mi chodzi widze ze miales do czynienia juz z tym ukladem a mozesz mi powiedziec czy jesli braklo mi plynu we wspomaganiu to moglo sie to zapowietrzyc bo mam to auto od trzech miesiecy i ciagle ubywa mi plynu we wspomie (wyciek z pompy)
Opublikowano
jesli braklo ci plynu to jak ma ten uklad dzialac poprawnie?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Mam u siebie nivo :wink: ,musisz kontrolować ilość płynu w zbiorniku bo tak jak sz4l0ny napisał,gdy poziom jest zbyt niski,nivo nie będzie działało tak jak trzeba.Zobacz na korku jaki masz płyn wlany czy chf 7.1(mineralny) czy chf 11s(syntetyczny),pod żadnym pozorem nie lej czerwonego ATF.Jeśli nie znajdziesz chf,to kup zamiennik Febi lub swag.
Nur bmw e32
Opublikowano
jestem nowy, nabyłem 750 iL z nivo i mam pytanko, dotyczące tylnego zawieszenia, w czasie jazdy tył auta chodzi na boki, czy jest to spowodowane awarią nivo, czy czesci zawieszenia belki,
Opublikowano

ten zużyty element odpowiada za opisywany efekt:

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman_arm.jpg

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Samoczynnie,nic straconego wlej olej taki jaki ma być i powinno być ok.U mnie też cały układ był zalany czerwonym olejem ATF,zlałem stary nalałem nowy(zielony) i jest wszystko w porządku.
Nur bmw e32
Opublikowano
To jeszcze takie pytanko, czy niepodnoszenie tyłu może być spowodowane np czerwonym płynem?? Wcześniej miałem zielony, auto się podnosiło, fakt że było sztywne, ale teraz ''mechanik'' wlał czerwony i tył w ogóle się nie podnosi:/ o twardości już nie wspomnę, ale przy jeździe słychać jakby koła od czasu do czasu o coś przycierały
Opublikowano

Witam

 

Widzę,że temat się rozkręca spece się zjawili,więc poproszę o mały instruktaż,tzn.jak sprawdzić NIVO przed zakupem :modlitwa: najbardziej interesuje mnie E 32,choć jeśli inne modele inaczej trzeba sprawdzić/się zachowują warto również opisać.

 

Czy był jeden typ,czy może jakieś różnice w różnych rocznikach siępojawiły :?:

 

Rodzaje oleju już mamy,wiadomo wycieku być nie może,a co dalej...

Ponoć badanie na trzepaku powinno wskazywać na odwrót w stosunku do zwykłych amortyzatorów,jaka jest norma :?:

 

Przydało by się zebranie w całość wszelkiego info o NIVO i przyklejenie do działu :idea:

 

JACA

Opublikowano

Czerwony olej ATF może powodować wadliwą pracę nivo(ma inną gęstość).Z tego co wiem to występują dwa rodzaje amortyzatorów:NIVO,oraz NIVO z dodatkowym elektrycznym sterowaniem czyli z systemem EDC.Przy kupnie auta z nivem trzeba sprawdzić czy tylne amrtyzatory nie ciekną,czy tył się wogóle podnosi po odpaleniu silnika,oraz w czasie jazdy sprawdzić jak pracują tylne amortyzatory(czy tył nie jest za sztywny).Za zbyt twarde tłumienie odpowiadają te elementy,można je łatwo wymienić(gruszki)

http://bmwe32.masscom.net...ccumulators.htm

Amortyzatory NIVO są bardzo drogie,koszt jednego amortyzatora SACHS to 1874zł,a dodatkowo z systemem EDC 3479zł(ceny z IC).

Na szczęście amortyzatory NIVO można zregenerować

http://bmwe32.masscom.net...rut_rebuild.htm

Jak ktoś nie chce się tego podejmować to można oddać do warsztatu

http://www.nagengast.eu/amortserwis.html

Nur bmw e32
Opublikowano
Czerwony olej ATF może powodować wadliwą pracę nivo(ma inną gęstość).Z tego co wiem to występują dwa rodzaje amortyzatorów:NIVO,oraz NIVO z dodatkowym elektrycznym sterowaniem czyli z systemem EDC.Przy kupnie auta z nivem trzeba sprawdzić czy tylne amrtyzatory nie ciekną,czy tył się wogóle podnosi po odpaleniu silnika,oraz w czasie jazdy sprawdzić jak pracują tylne amortyzatory(czy tył nie jest za sztywny).Za zbyt twarde tłumienie odpowiadają te elementy,można je łatwo wymienić(gruszki)

http://bmwe32.masscom.net...ccumulators.htm

Amortyzatory NIVO są bardzo drogie,koszt jednego amortyzatora SACHS to 1874zł,a dodatkowo z systemem EDC 3479zł(ceny z IC).

Na szczęście amortyzatory NIVO można zregenerować

http://bmwe32.masscom.net...rut_rebuild.htm

Jak ktoś nie chce się tego podejmować to można oddać do warsztatu

http://www.nagengast.eu/amortserwis.html

 

co moznaby dodac:

Nivo (w ktore wyposazony jest caly szereg aut np. e34 touring oraz chociazby mercedesy) dziala tylko na tyl wyrownujac roznice ktora powstaje gdy jest ono dociazone bagazem, przyczepa itp. natomiast EDC daje mozliwosc ustawienia calego zawieszenia w trybach Komfort i Sport

 

tak jak pisze marek1132 koszt wymiany calych amortyzatorow jest chory wiec sporo e32 w nie wyposazonych byla przez "oszczednych" wlascicieli kastrowana (moim zdaniem niewskazane)

jesli jest opcja "ratowania" takiego ukladu (link podany powyzej) co zdaje sie sprawdzilo juz kilka osob z tego forum to jak najbardziej nalezy to zrobic

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam mam taki problem z tylnym zawieszenie jedna strona jest niższa o okolo 2 cm nie wiem czym to jest spowodowana mam nivo myslalem ze to przez to ze było mało płynu dolałem płynu i auto odrazu zaczęło lepiej jeździć ale dale jest niższe z jednej strony o te 2 cm może to być coś z tym nivo czy to inna przyczyna ? doda ze mam wycieki z tego pojemnika na płyn

mój model to e38

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam! ja chciałbym naprawić nivo u siebie lecz nie stać mnie na wydatek rzędu 4 tys złotych! Objeździłem pól bydgoszczy wszędzie każa mi wyrzucic i wstawić normalne amorki albo wymienić na nowe nowe najtansze dowiedziałem się kosztują 1400 zł za sztukę plus robocizna.. Cieknie mi jeden amortyzator buja tyłem strasznie. Czy w OKOLICACH bydgoszczy do 100 km znajdę warsztat który się tym zajmie? Jeśli nie to chyba tylko pozostaje mi wstawić zwykłe amory ...
Opublikowano
może błądzę w myśleniu,ale chyba warto odwiedzić jakiś zakład gdzie robią hydraulikę w pojazdach,typu,węze/teleskopu,siłowniki... :idea:
Opublikowano
witam! ja chciałbym naprawić nivo u siebie lecz nie stać mnie na wydatek rzędu 4 tys złotych! Objeździłem pól bydgoszczy wszędzie każa mi wyrzucic i wstawić normalne amorki albo wymienić na nowe nowe najtansze dowiedziałem się kosztują 1400 zł za sztukę plus robocizna.. Cieknie mi jeden amortyzator buja tyłem strasznie. Czy w OKOLICACH bydgoszczy do 100 km znajdę warsztat który się tym zajmie? Jeśli nie to chyba tylko pozostaje mi wstawić zwykłe amory ...

Dałem wam link do firmy Nagengast,wystarczy się z nimi skontaktować i wysłać im amortyzatory,oni je zregenerują.Jak nie to na allegro jest dużo 750tek na części( największe prawdopodobieństwo,że jest nivo),lub kupić używane amorki nivo i po kłopocie.Tu macie link,ma gruszki i amortyzatory:

http://www.allegro.pl/item630037082_bmw_e32_e34_akumulator_nivo_niwo_gruszka.html

Nur bmw e32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.