Skocz do zawartości

co to jest w obudowie filtra powietrza m50b25???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.w zwiazku z projektem musialem zlikwidowac oryginalna puche filtra powietrza w m50b25 vanos. w obudowe filtra wkrecony jest taki bolec-krociec do ktorego dochodza dwa weze instalacji chlodzenia silnika.co to jest, jakie ma zadanie i na co wplywa bo chwili obecnej zastapilem to najzwyczajniejsza rurka w celu zamkniecia obiegu.pozdrawiam

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
ten krociec to termostat grzania przepustnicy, przy pracy zimnego silnika jest otwarty i nagrzewa przepustnicę ata zasysane powietrze, by lepsze było spalanie mieszanki paliwowopowietrznej. Rurka teoretycznie pogorszy osiągi bo przepustnica będzie cały czas grzana,

Możesz to rozwiązać w ten sposób

http://img88.imageshack.us/img88/6740/pict1634nt3.jpg

juz kombinowalem, ze to ma wplyw na zuzycie paliwa hehe...pzdr

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Opublikowano
ten krociec to termostat grzania przepustnicy, przy pracy zimnego silnika jest otwarty i nagrzewa przepustnicę ata zasysane powietrze, by lepsze było spalanie mieszanki paliwowopowietrznej. Rurka teoretycznie pogorszy osiągi bo przepustnica będzie cały czas grzana,

Możesz to rozwiązać w ten sposób

http://img88.imageshack.us/img88/6740/pict1634nt3.jpg

troszkę się mylisz jest zamontowany w puszce filtra żeby otworzyc dopływ cieczy w momencie kiedy zasysane powietrze jest zimne ma to zapobiegac zamarzaniu przepustnicy .
Opublikowano
:lol: dokładnie to samo napisałem,tylko bardziej fachowo, a przepustnica nie zamarza, cudów nie ma
Opublikowano
To przeczytaj raz jeszcze to zobaczysz czy to samo napisałeś i to bardziej fachowo .Otwarcie tego obiegu nie jest uzależnione od temperatury silnika tylko od temperatury zewnętrznej dlatego zamontowany jest tam gdzie powietrze jest zasysane .Cudów nie ma ? Przykład silnik m50 nagrzany temperatura zewnętrzna -20 gdzie pojawi się szron ? Na styku ciepłego powietrza z zimnym właśnie w przepustnicy do tego metalowej może zamarzac czy nie?
Opublikowano

chyba nie przyjrzałeś się zdjeciu, które zamieściłem,

gdzie styka się zimne powietrze z ciepłym ? w przepustnicy? co ty piszesz? s kąd ma być te ciepłe? jak jest -20 Przepustnica ma je choć trochę ogrzać. Inne marki samochodów mają np podgrzewane kolektory ssące, jak myślisz? po to by nie zamarzły??? jeszcze inne mają termostat na dolocie, zasysają ciepłe powietrze z kolektora wydechowego przy zimnej pracy itd

Przepustnice....... Mpower ma ich 6 widziałeś by były podgrzewane? Tam szybkie grzanie motoru polega na innej zasadzie, wytłumaczyć, zrobić foto?

Opublikowano
Tak o Boski Bolo tłumacz ,rób fotki :modlitwa: zimne z ciepłym właśnie w przepustnicy ,budowę i lokalizację tego zaworu znam bo wczoraj mój kolega kupił e34 z m50b25 i podziwialiśmy te cudowne rozwiązania nie mogąc wyjśc z podziwu nad genialnymi rozwiązaniami.Zauważyłeś że jak zwracam się do Ciebie to staram się pisac Ty wielką literą? Skoro Twoim zdaniem przy pracy zimnego silnika jest otwarty to co ma wpływ na jego zamknięcie?Idąc dalej tokiem Twojego rozumowania nasuwa się pytanie w jakim celu ten termostat zamontowany jest w obudowie filtra ? Przecież można go (termostat) pominąc i bezpośrednio podgrzewac przepustnicę -prawda? Wiec proszę o naukowy, fachowy wywód poparty dokumentacją zdjęciową pewnie to mnie przekona i przyznam Ci rację.
Opublikowano

obieg jest zawsze otwarty do pewnej temp. plusowej. Zimą będziesz miał zawsze otwarty obieg i ciepłą przepustnicę, zawsze !!!! Latem będzie zawsze zimna, chyba że termostat masz uszkodzony.Dopiero zasysane powietrze w temp. dodatniej zamyka obieg. Czemu latem ważne jest by zasysane powietrze miało jak najniższą temp. chyba Ci wiadomo ...

 

Prościej sie nie da napisać, nudzi mnie takie gadanie bo kupiłem i widziałem. Ja z tego żyje, naprawiam te graty już 10 lat.

Pozdrawiam, dla mnie temat zamknięty.

Opublikowano
Dla mnie temat zaraz będzie zamknięty czepiłem się bo rozśmieszyło mnie Twoje '' bardziej fachowo '' :twisted2: też z tego żyję i powiem Ci że Ty naprawiasz od 10 lat a ja 10 lat temu tym autem z takim silnikiem jeżdziłem i nie była to moja pierwsza beemka ,tekst z autem zakupionym wczoraj to żart .Forum jest po to żeby wymieniac poglądy i doświadczenia ,nie neguję Twojego ale lubię konkretne argumenty w dyskusji.Widziałem zamarznięte przepustnice ,wiem też dlaczego ważnym dla osiągów i pracy silnika jest żeby powietrze było możliwie jak najzimniejsze więc możesz darowac sobie próby ucierania mi nosa :naughty:
Opublikowano
koledzy :cool2: POKOJ.juz tego usrojstwa nie mam i tyle.tym bardziej nie ma o co sie klocic jak to takie "bezposrednio niepotrzebne" ustrojstwo.dzieki i pzdr

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

  • 2 lata później...
Opublikowano

A ja mam pytanie troszkę innego rodzaju.

Zastanawia mnie co ma się rozszerzyć jak jest ciepłe powietrze żeby zamknąć obieg. Jest tu kilka kawałków plastiku które musiałby chyba jakiś magik zaczarować żeby zwiększyły swój rozmiar.. Zamieszczam zdjęcie.. http://swiat-niskich-cen.pl/dsc04376.jpg

Jak ktoś wie w jaki sposób i która częśc ma się rozszerzyć to proszę o pomoc. Bo u mnie w temperaturze pokojowej zawór jest cały czas otwarty i przepuszcza powietrze.. Nie próbowałem go wkładać do wrzątku bo ma reagować na ceipłe powietrze powietrze podczas jazdy..

 

 

Jednak włożyłem do wrzątku i zamknął się :lol: Ale nie zamyka sie w temperaturze pokojowej czyli raczej na temperaturę w filtrze też nie zareaguje :? Czy oznacza to że jest zepsuty?? Teoretycznie sprawny termostat powinien w temperaturze pokojowej być zamknięty.. Tak wynikałoby bynajmniej z opisów mechaników z doświadczeniem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.