Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy moglby ktos obeznany w temacie wypisac wszelkie dane na temat ukladow hamulcowych stosowanych w E30 i E36? Cos w stylu - od roku tego do roku tego w wersjach silnikowych takich i takich stosowano wentylowane tarcze hamulcowe o srednicy takiej i takiej.

Zajmuje sie modyfikacjami ukladow hamulcowych, na razie siedze w amerykanach (one naprawde nie hamuja :mrgreen: ), teraz chcialbym wziac sie za europe i najpopularniejsze marki, zaczynam od BMW i VW, potem Audi, Opel i Mercedes.

Wszelkie dane sie przydadza, jakie tarcze, jakie klocki, jakie zaciski, jaki rozstaw srub mocujacych zacisk do zwrotnicy, odsadzenie standartowych felg itd. itp.

Czy sa jakies znane, popularne i sprawdzone przepisy na polepszenie heblowania w trojkach? Np. bierzemy zaciski z siodemy, tarcze z piatki i voila?

Z gory dzieki za wszelka pomoc.

Opublikowano

No tak, wiedzialem ze o czyms zapomnialem ... uprasza sie o nieofftopowanie, zadalem konkretne pytanie i prosilbym o konkretne odpowiedzi a nie bicie piany w stylu a po co, nie ma sensu, daj se spokoj, jest dobrze jak jest ...

Zajmuje sie sportowymi ukladami hamulcowymi, glownie na bazie aluminiowych zaciskow wielotloczkowych Brembo, przewody w stalowym oplocie, tarcze nacinane/nawiercane, wysokotemperaturowe klocki i plyny itp. itd. Jezeli nie jezdzisz sportowo to nie bedziesz zainteresowany, jak zdarzy ci sie przegrzac heble tak ze pedal wpadnie ci w podloge i zaliczysz jakas latarnie to sie zglos ...

Opublikowano

To nie jest forum stricte MOTOR SPORT. Przewaga to standardowi użytkownicy samochodów (zresztą tak jak ja) i dla nich fabryka jak najbardziej jest w porządku. Więc nie dziw się takiej odpowiedzi na pierwszego posta. Poza tym wydaje mi się że dziwnie podchodzisz do tej sprawy. Jeżeli wystarczyło by zmienić zaciski z 7 i tarcze z 5 to po kiego była by potrzebna Twoja działalność :)

 

ps.

 

Przeprasza za lanie wody :cry2: :modlitwa:

Opublikowano
To nie jest forum stricte MOTOR SPORT. Przewaga to standardowi użytkownicy samochodów (zresztą tak jak ja) i dla nich fabryka jak najbardziej jest w porządku. Więc nie dziw się takiej odpowiedzi na pierwszego posta.

 

No i dlatego pytam o parametry STANDARTOWYCH ukladow hamulcowych.

 

Poza tym wydaje mi się że dziwnie podchodzisz do tej sprawy. Jeżeli wystarczyło by zmienić zaciski z 7 i tarcze z 5 to po kiego była by potrzebna Twoja działalność :)

 

Sama zmiana tarcz i zaciskow nie spowoduje zwiekszenia powtarzalnosci skutecznego hamowania. Ale zawsze mozna skorzystac z gotowego rozwiazania i go tylko ulepszyc zamiast konstruowac cos calkowicie od podstaw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.