Skocz do zawartości

Parametry ukladow hamulcowych ...


Nikodemon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy moglby ktos obeznany w temacie wypisac wszelkie dane na temat ukladow hamulcowych stosowanych w E30 i E36? Cos w stylu - od roku tego do roku tego w wersjach silnikowych takich i takich stosowano wentylowane tarcze hamulcowe o srednicy takiej i takiej.

Zajmuje sie modyfikacjami ukladow hamulcowych, na razie siedze w amerykanach (one naprawde nie hamuja :mrgreen: ), teraz chcialbym wziac sie za europe i najpopularniejsze marki, zaczynam od BMW i VW, potem Audi, Opel i Mercedes.

Wszelkie dane sie przydadza, jakie tarcze, jakie klocki, jakie zaciski, jaki rozstaw srub mocujacych zacisk do zwrotnicy, odsadzenie standartowych felg itd. itp.

Czy sa jakies znane, popularne i sprawdzone przepisy na polepszenie heblowania w trojkach? Np. bierzemy zaciski z siodemy, tarcze z piatki i voila?

Z gory dzieki za wszelka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiedzialem ze o czyms zapomnialem ... uprasza sie o nieofftopowanie, zadalem konkretne pytanie i prosilbym o konkretne odpowiedzi a nie bicie piany w stylu a po co, nie ma sensu, daj se spokoj, jest dobrze jak jest ...

Zajmuje sie sportowymi ukladami hamulcowymi, glownie na bazie aluminiowych zaciskow wielotloczkowych Brembo, przewody w stalowym oplocie, tarcze nacinane/nawiercane, wysokotemperaturowe klocki i plyny itp. itd. Jezeli nie jezdzisz sportowo to nie bedziesz zainteresowany, jak zdarzy ci sie przegrzac heble tak ze pedal wpadnie ci w podloge i zaliczysz jakas latarnie to sie zglos ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest forum stricte MOTOR SPORT. Przewaga to standardowi użytkownicy samochodów (zresztą tak jak ja) i dla nich fabryka jak najbardziej jest w porządku. Więc nie dziw się takiej odpowiedzi na pierwszego posta. Poza tym wydaje mi się że dziwnie podchodzisz do tej sprawy. Jeżeli wystarczyło by zmienić zaciski z 7 i tarcze z 5 to po kiego była by potrzebna Twoja działalność :)

 

ps.

 

Przeprasza za lanie wody :cry2: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest forum stricte MOTOR SPORT. Przewaga to standardowi użytkownicy samochodów (zresztą tak jak ja) i dla nich fabryka jak najbardziej jest w porządku. Więc nie dziw się takiej odpowiedzi na pierwszego posta.

 

No i dlatego pytam o parametry STANDARTOWYCH ukladow hamulcowych.

 

Poza tym wydaje mi się że dziwnie podchodzisz do tej sprawy. Jeżeli wystarczyło by zmienić zaciski z 7 i tarcze z 5 to po kiego była by potrzebna Twoja działalność :)

 

Sama zmiana tarcz i zaciskow nie spowoduje zwiekszenia powtarzalnosci skutecznego hamowania. Ale zawsze mozna skorzystac z gotowego rozwiazania i go tylko ulepszyc zamiast konstruowac cos calkowicie od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.