Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Z tego iż miałem niesamowity luz na kierownicy , śruba była już dokręcona przez kogoś ( nie działała regulacja kierownicy ) , autko trzepało kierą przy 80-120 więc zdecydowałem się kupić przekładnie używaną od znajomego - oczywiście bez żadnych luzów. Próbował ktoś tą przekładnie samodzielnie wymieniać , czy trzeba do tego fachowej ręki ?. Przyznam , że nie wiem jak się do tego zabrać więc wskazówki będą jak najbardziej na miejscu :).

Ps. mam nadzieje , że to wina przekładni :D

 

Pozdrawiam :mrgreen:

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano

ja sie troszke bawilem ze swoja

 

nie wierze ze sie nieda wyregulowac.. v8 ma dwie regulacje jazde na wprost czyli punkt zero imbus 10, i kasowanie luzu glownego na imbusa piatke... od przodu patrzac jest jeszcze malutka regulacja na imbusa 3.. taka malutka srobka skontrowana nakretka m6 to zkoleji jest regulacja zaworu krancowego ktory odcina cisnienie gdy przekrecisz kierownica do oporu w prawo.. temat przekladni mam opracowany sam swoja zrobilem uszczelnialem i montowalem :8)

 

prosta sprawa jak sie troszke zanasz na nazwach czesci i masz kanal to ci moge wytlumaczyc

Opublikowano
A o co biega w tej regulacji Punktu 0? Czyli Ustawiamy nim przy jakim położeniu kierownicy koła są prosto?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
ja sie troszke bawilem ze swoja

 

nie wierze ze sie nieda wyregulowac.. v8 ma dwie regulacje jazde na wprost czyli punkt zero imbus 10, i kasowanie luzu glownego na imbusa piatke... od przodu patrzac jest jeszcze malutka regulacja na imbusa 3.. taka malutka srobka skontrowana nakretka m6 to zkoleji jest regulacja zaworu krancowego ktory odcina cisnienie gdy przekrecisz kierownica do oporu w prawo.. temat przekladni mam opracowany sam swoja zrobilem uszczelnialem i montowalem :8)

 

prosta sprawa jak sie troszke zanasz na nazwach czesci i masz kanal to ci moge wytlumaczyc

 

Ze sprzetęm i kanałem nie ma problemu. Jeżeli możesz to proszę o jakieś wskazówki. Autko nie będzie mi potrzebne , więc będę miał troszkę czasu do zabawy. Hmm nie jestem w 100% pewien czy to przekładnia, da się to jakoś sprawdzić?. Pozdro

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
ta sruba do punktu 0 służy do zciasnienia kierownicy gdy kola sa centralnie na wprost ... czyli po to ze gdy puscisz kierownice jadac na wprost to nie powinna sie przekrecic...za mocne dokrecenie tej sruby zpowoduje blokowanie kierownicy
Opublikowano
ta sruba do punktu 0 służy do zciasnienia kierownicy gdy kola sa centralnie na wprost ... czyli po to ze gdy puscisz kierownice jadac na wprost to nie powinna sie przekrecic...za mocne dokrecenie tej sruby zpowoduje blokowanie kierownicy

 

I następny argument przemawiający za tym , że to przekładnia ?.

U mnie puszczając kierę nie wraca w 100% do wyprostowanych kół.

:roll:

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano

Często w v8 się sypie przekładnia podobno jest ta sama co w e39 ale tylko z motorem v8.. jednak nie tylko przekładnia potrafi mieć luz... częstemu wybiciu ulega krzyżak łączący przekładnie z kolumna widoczny po odkręceniu osłon wydechu... luzuje się tez ramie przekładni osadzone na wieloklinie patrząc od spodu przekładni... inna sprawa to wspornik drążka jak i drążek główny kierowniczy wybija się na sworzniu warto to poobserwować zanim weźmiemy się za regulacje.... co do wymiany przekładni bądź jej demontażu

 

podnosimy przód auta, podstawiamy koziołkami za podłużnice odkręcamy osłonę silnika osłonę wydechu która zasłania nam od spodu przekładnie 4 śrubki m6 po wyjęciu osłony widzimy krzyżak który odkręcamy od przekładni i rozłączamy układ w tym miejscu jest znak na obudowie przekładni który służy do ustawiania zbieżności tzw jazda na wprost będzie nam on potrzebny przy montażu aby kierownica stała prosto następnie spuszczamy olej odkręcając przewód przy pompie najlepiej oba nie wiem jak to jest gdy ktoś ma nivo ja nie miałem... u mnie do pompy idą tylko dwa przewody.... następnie podpieramy przez kawałek klocka silnik z przodu miski i bierzemy się za belkę pod silnikiem..od spodu belki są zaślepki coś w rodzaju korka z plastiku,wydłubujemy wszystkie i odkręcamy śruby pod nimi ukryte dwie od osłon aluminiowych wydechu m6 i m10 od poduszek lewa i prawa... następnie odkręcamy belkę od karoserii tj podłużnicy po 3 śruby z każdej strony dwie są krótsze warto sobie zaznaczyć gdzie one potem idą... od góry zostają nam węże od zbiorniczka płynu wspomagania rozłączamy ten który idzie do przekładni na wysokości cięgna od pompy hamulcowej będzie opaska... wracamy do kanału i podważamy łyżka belkę.. osadzona jest na kolkach które mogą trzymać dość mocno polecam wd 40 przy montażu albo smar miedziowy... gdy już uda się nam opuścić belkę ,powinna ona się opuścić 20 cm razem z przekładnia, odkręcamy śruby trzymające przekładnie do belki są dwie jedna długa poziomo jedna krótsza z tulejka pionowo... podnosimy przekładnie i mamy dostęp do wieloklina na którym jest osadzone ramie przekładni.....WAŻNE... na tym wieloklinie i ramieniu jest znak kropka i kreska jak go niema to robimy sami znak ustalający położenie wieloklina względem ramienia przekładni .... chyba ze mamy do dyspozycji ściągacz do sworzni to możemy rozłączyć ramie od drążka i wytargać przekładnie z ramieniem nie ruszając wieloklina... przekładnia powinna wyjść dość łatwo wystarczy ja obrócić nieco w lewo bądź w prawo nie pamiętam już dokładnie :doh: Montaż dokładnie w kolejności odwrotnej... warto przesmarować kołki belki silnika co ułatwi umiejscowienie jej na właściwym miejscu.... potrzebne nam będą klucze nasadowe i oczkowe, ogólnie pracy na 3 godzinki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.