Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich cały dzień dziś zmarnowałem na to ustrojstwo i nic ale opiszę może ktoś bawił się w klimę i wie co jest grane.

 

Miałem zablokowane łopatki w wentylatorze o obudowę i to pewnie jest powodem że coś się przepaliło bezpiecznik albo 1 bieg wentylatora, sam silnik jest dobry łączyłem na krutko - działa. Klima też działa ale niechcę jej męczyć bez wentylatora już mi się parę razy wyłączyła jak były upały ale napewno wina tego że ciepło nie było odprowadzane z chłodnicy przez wiatrak. Mam w związku z tym parę pytań.

 

1. Jak w E39 jest z klimą jak się ją włączy to wentylator odrazu się włącza na 1 bieg czy po jakimś czasie w taki normalny ciepły dzień.?

 

2. Nie mogłem znależć bezpiecznika od wentylatora ani w schowku ani w bagażniku. (wszystkie są ok) a na kartce pod bezpiecznikami jest bezpiecznik (nr. 75 lub 76 50A i 40A) z napisem ventylator czy coś takiego ale fizycznie ich nie ma może są gdzieś ukryte, czy to o te chodzi może?.

 

3. W E34 miałem kiedyś podobny problem i sobie poradziłem ale tam były przekażniki do sprężarki i wentylatora a w e39 nic takiego nie mogłem znaleźć albo są gdzieś schowane?

 

Pozdrowienia.

Opublikowano

Dzięki.! Wczoraj znowu zabrałrm się za łączenie kabli na krutko i co? prąd wchodzi do jednej z opornic przy włączonej klimie , ale nie wychodzi z niej diagnoza prosta oczywista. To teraza muszę zastanowić się co zrobić ale raczej pewnie poszukam używanego kompletu z silnikiem, wiatrakiem, opornicą i plastykiem mocującym silnik tymbardziej że mam połamany plastyk mocujący silnik.

 

P.S.

A swoją drogą tak już z ciekawości to niewie ktoś czy i gdzie są przekażniki do wiatraka klimy i bezpieczniki?

 

Pozdrowienia.

Opublikowano
Dzięki.! Wczoraj znowu zabrałrm się za łączenie kabli na krutko i co? prąd wchodzi do jednej z opornic przy włączonej klimie , ale nie wychodzi z niej diagnoza prosta oczywista. To teraza muszę zastanowić się co zrobić ale raczej pewnie poszukam używanego kompletu z silnikiem, wiatrakiem, opornicą i plastykiem mocującym silnik tymbardziej że mam połamany plastyk mocujący silnik.

 

P.S.

A swoją drogą tak już z ciekawości to niewie ktoś czy i gdzie są przekażniki do wiatraka klimy i bezpieczniki?

 

Pozdrowienia.

 

W E39 wiatrak klimy sterowany jest bezstopniowo - brak przekaznika.

Odpowiada za to modul (mylnie zwany opornica) przyczepiony z boku

chlodnicy, do plastikowej oslony kierujacej nadmuch z wiatraka visco.

Otrzymuje on niskopradowy sygnal z modulu sterujacego i na tej podstawie reguluje obroty wentylatora.

 

Troche podoba sprawa jak z regulatorem dmuchawy wnetrza.

Jesli wiatrak byl zablokowany a modul probowal go zasilic, to

z duzym parwdopodobienstwem stopien koncowy zostal spalony.

 

Pokazal bym Ci to na rysunku ale nie moge w zadnej grupie znalezc

odpowiadajacej czesci.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Dokładnie mam to samo w mojej Beti. Dowiedziałem sie o tym jak w tamtym tygodniu w upalnym dniu klima straciła swoją moc. Jak staram się przekręcić śmigło to słysze i czuje takie stukanie i mogę wykonać ruch max. 3-4cm. Jak się uporasz z tym problemem byłbym wdzięczny za słowo komentarza: co? gdzie? jak? i za ile?... z góry dziękuje... Pozdrawiam.
Opublikowano
Dokładnie mam to samo w mojej Beti. Dowiedziałem sie o tym jak w tamtym tygodniu w upalnym dniu klima straciła swoją moc. Jak staram się przekręcić śmigło to słysze i czuje takie stukanie i mogę wykonać ruch max. 3-4cm. Jak się uporasz z tym problemem byłbym wdzięczny za słowo komentarza: co? gdzie? jak? i za ile?... z góry dziękuje... Pozdrawiam.

 

Najpierw postaraj sie mechanicznie odblokowac wentylator a dopiero

pozniej probuj diagnozowac elektryke. Najlepiej do tego czasu nie

uzywaj klimy i odepnij wiatrak od modulu sterujacego zeby go

przypadkowo nie spalic (o ile jeszcze sie to nie stalo).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Dokładnie mam to samo w mojej Beti. Dowiedziałem sie o tym jak w tamtym tygodniu w upalnym dniu klima straciła swoją moc. Jak staram się przekręcić śmigło to słysze i czuje takie stukanie i mogę wykonać ruch max. 3-4cm. Jak się uporasz z tym problemem byłbym wdzięczny za słowo komentarza: co? gdzie? jak? i za ile?... z góry dziękuje... Pozdrawiam.

 

 

Do tego wiatraki to mają w komplecie ze śmigłem plastykiem i opornicą za 400 zł na pradze używki całość niechcą demontować. I pewnie tak kupię wrazie czego zostanie mi sam silnik sprawny z obecnego komnpletu. Zobacz co ci poszło.

Opublikowano

Ok Kamil. Ja postaram się w weekend dostać do tego śmigła i sprawdze co konkretnie poszło... Co do sklepu na Pradze to mówisz o tym na ul. Strzeleckiej :?:. Bo jeżeli o innym to służe telefonem do panów na Strzeleckiej oni mają sporo części do BMW...

 

PS. Co trzeba odkręcić, żeby wyjąć "całą" wichurę :?: (zderzak czy tylko jakoś od góry pas przedni)

Opublikowano
Ok Kamil. Ja postaram się w weekend dostać do tego śmigła i sprawdze co konkretnie poszło... Co do sklepu na Pradze to mówisz o tym na ul. Strzeleckiej :?:. Bo jeżeli o innym to służe telefonem do panów na Strzeleckiej oni mają sporo części do BMW...

 

PS. Co trzeba odkręcić, żeby wyjąć "całą" wichurę :?: (zderzak czy tylko jakoś od góry pas przedni)

 

 

Tak chodziło mi o ten ze Strzeleckiej konkretni goście i mają sporo części do E39 i innych modeli może nie są najtańsi ale duży wybór i w miarę fachowa obsługa a jeżeli chodzi o sklepy to nie polecam tego z (B.czecha 3) z używkami gość wciska części nawet nie od innych modeli strata czasu potem trzeba jezdzić i odmieniać nie ma pojęcia co sprzedaje aby sprzedać i to nie tylko moja opinja. Zobacz czy masz wentylator na 4 piny tzn wtyczkę wychodzi po lewej stronie z obudowy mocującej wiatrak patrząc od przodu samochodu. A jedno jeszcze mógł ci się przepalić jeden z oporników od pierwszego biegu tak jak u mnie to nie wiem czy sam silnik wystarczy do naprawy.

Opublikowano
Ok sprawdzę to. Napewno coś się poprzepalało... Powiedz jak wyjąć tą wichure...

 

Niestety nie jest prosto - trzeba zdemontowac oba reflektory oraz zdjac zderzak (kompletny ze wzmocnieniem, nie tylko sama nakladke).

 

Duzo roboty i nie ma sensu opisywac szczegolow bo jak zaczniesz

ogladac auto z przodu to sie wszystkiego domyslisz. nakladka zderzaka

zasadniczo trzyma sie na duzej ilosci plastykowych rozpreznych nitow

(widoczne od spodu jak polozysz sie pod auto albo je podniesiesz),

cztery sruby w nadkolach i chyba jeszcze ze dwie w okolicy halogenow i wlotow powietrza chlodzacego hamulce.

Samo wzmocnienie trzyma sie na dosc duzych srubach uzbroj sie w klucz

i przedluzke :)

 

Reflektory - najpierw wyciagnij blendy lakierowane pod reflektorami, pozniej odepnij zlacza i odkrec cztery sruby - dwie na gornym pasie, dwie

z tylu reflektora na dole.

 

Jak juz uwolnisz to wszystko, to sam wiatrak trzyma sie na 4 srubach

i moze jeszcze ze dwa plastikowe nity sprezyste. w niektorych wykonaniach po prawej stronie jest kanal powietrzny plastikowy i tez

trzeba go najpierw zdemontowac (u mnie nie bylo ale na rysunkach

w TISie natknalem sie na cos podobnego).

 

Aha czesc nitow z cala pewnoscia Ci sie polamie, wiec zanim zabierzesz

sie do roboty podjedz do aso kup ich z 10 szt, i ze cztery sruby takie

jak w zderzaku - czesto przy ponownym montazu elementy sie niszcza

i pozniej wszystko jest krzywe.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Może wiecie czy wiatrak klimy trzy pinowy zadziała jeżeli poprzedni miałem na cztery piny, w mojej beti klima niestety zostala potraktowana po macoszemu przez poprzedniego wlaściciela i teraz spedza mi sen z powiek :mad2: Pozdrawiam
BMW i wszystko jasne!!!
Opublikowano
Może wiecie czy wiatrak klimy trzy pinowy zadziała jeżeli poprzedni miałem na cztery piny, w mojej beti klima niestety zostala potraktowana po macoszemu przez poprzedniego wlaściciela i teraz spedza mi sen z powiek :mad2: Pozdrawiam

 

No niewiem ale widziałem taki wiatrak z plastykiem opornicą i śmigłem na 3 piny na alegro za 350 pln jeszcze patrzyłem ranoo jest lokalizacja (pasłęk/elbląg)

Opublikowano
Co jest przyczyn nie zalanczania sie sprzegla elektromagnetycznego klimy bmw316i ewentualnie prosze o schemat (rysunkowy albo itp) 8)
Opublikowano
Przyczyn moze być wiele. Od braku czynnika, uszkodzonego czujnika na chłodnicy czy braku napięcia na wtyczce przy sprężarce itp itd...
Opublikowano
Czy trwale zblokowanie (mechaniczne) sprzegla elektromagnetycznego z pompa klimy bedzie mialo jakis szkodliwy wplyw na prace klimatyzacji???
Opublikowano
Jak nie bedziesz miał w układzie czynnika to zepsujesz sprężarkę. Bo razem z czynnikiem nalewa się olej który smaruje samą sprężarkę...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Mam oto taki problem.

Po załączeniu klimatyzacji nie włacza się wiatrak klimatyzacji.

Jeżeli go poruszę to zaczyna się kręcić !.

Nie wiem czy przymierzać się do używanego wentylatora czy może dać do elektryka może coś z tym zrobi ?

 

 

Pozdrowienia

Michał

Opublikowano
skoro jak go poruszysz to działa, to znaczy, że trzeba wymienić pewne elemenciki w silniku, ale robota jest "koronkowa" i trzeba rozebrać silniczek wentylatora co nie należy do przyjemności ! ale spróbuj znaleźć fachmana od naprawy silników elektrycznych, powinien dać sobie z tym radę :|
Opublikowano

Wyglada na zawieszona jedna (obie) ze szczotek komutatora na silniku

ewentualnie sam komutator jest wypalony/wytarty.

 

Taki silnik mozna rozebrac i naprawic (identyczna robote zrobili mi

kiedys w wawie w warsztacie na Orzechowej) ale faktycznie jest

to robota dosc "zegarmistrzowska" i byc moze taniej/latwiej bedzie

znalezc uzywany wentylator wraz ze sprawnym silnikiem.

Jesli zdecydujesz sie na naprawe silnika, to trzeba go troche pomeczyc

poniewaz zapewne jest zanitowany/zaprasowany, jak sie juz do niego

dostaniesz to prawdopodobnie bedziesz mial problem z dobraniem

szczotek - pamietam ze moi fachowcy wzieli po prostu zestaw duzych

szczotek chyba od rozrusznika i dopilowali je na wymiar - w koncu to

tylko miekka mieszanka z grafitem.

 

 

Powodzenia,

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.