Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do czego służą akumulatorki z tyłu zegarów? Czy podtrzymują one tylko licznik dzienny po wyjęciu aku czy coś jeszcze? i jaka jest przyczyna wariowania ECU po dołączeniu akumulatora?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
aku byly w starych zegarach z poczatku produkcji (e34) oraz e28. sluza do podtrzymywania pamieci zegarow, paru ustawien oraz wskaznika inspspekcji olejowej.
Opublikowano
mój samochód jest z połowy 1993 roku ale nie wiem czy tam są te akumulatorki, ale resetuje mi się licznik dzienny i wariuje ECU po wyjęciu akumulatora. Czy jest coś co podtrzymuje napięcie po wyjęciu akumulatora?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
resetuje mi się licznik dzienny i wariuje ECU po wyjęciu akumulatora.

Zupelnie normalne zachowanie. Jezeli masz OBC, to rowniez on sie resetuje po odlaczeniu zasilania.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
ECU wariuje bo odlaczajac akumulatora czyscisz mu wszystkie zapamietane dane, resetujesz go, i musi sie spowrotem "nauczyc" pracy z silnikiem, najlepiej byloby przez pierwsze powiedzmy 50 km stosowac rozne style jazdy
Opublikowano
Wiem jak się naucza ecu ale dla mnie to trochę dziwne bo np przeciętny "Kowalski" jedzie do sklepu, kupuje nowy aku, przyjeżdża wyjmuje stary , wkłada nowy a tu lipa :P samochód przygasa itp

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Wiem jak się naucza ecu ale dla mnie to trochę dziwne bo np przeciętny "Kowalski" jedzie do sklepu, kupuje nowy aku, przyjeżdża wyjmuje stary , wkłada nowy a tu lipa :P samochód przygasa itp

 

I tu sie zgadza,po odłączeniu aku jedyne co sie resetuje to zegarek i inne pierdoły na tak jak temp. czy spalanie srednie.A po odłaczeniu aku nie trzeba uczyć silnika.można 10 razy dziennie zmieniać aku i to nie ma nic wspólnego z tym jak nam auto bedzie chodzić.Do pełnego resetu DME trzeba złączyć klemy na ponad 10 min.A przy zmiania aku tego przecież nie robimy.

BMW M-Power
Opublikowano

I tu sie zgadza,po odłączeniu aku jedyne co sie resetuje to zegarek i inne pierdoły na tak jak temp. czy spalanie srednie.A po odłaczeniu aku nie trzeba uczyć silnika.można 10 razy dziennie zmieniać aku i to nie ma nic wspólnego z tym jak nam auto bedzie chodzić.Do pełnego resetu DME trzeba złączyć klemy na ponad 10 min.A przy zmiania aku tego przecież nie robimy.

 

nie do konca jest to prawdziwe co napisales, bo klem wcale nie trzeba zlaczac, komputer i tak sie zresetuje po 10-15 minutach

Opublikowano
żeby zresetowac kompa trzeba zlaczyc klemy i wlaczyc zaplon na 5 min... samo odlaczenie aku nie zresetuje kompa.. mialem blad sondy lambda fura stala cala noc bez aku podpietego i blad zostal ...dopiero robiac to jak nalerzy pozbylem sie bledu ,czyli laczac klemy... moja jest 11/1994 i tez niema aku w zegarach
Opublikowano
nie mówię tu o błędach tylko o ECU czyli samym kompie sterującym wtryskiem. I z tego co słyszałem to złączenie klem przy włączonym zapłonie tylko przyspiesza jego reset

BMW


Bayerische Motoren Werke

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.