Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Benzyna

1. przy odpalaniu na wciśniętym sprzęgle odczuwalne przez chwilę drgania na pedale, później już nie

2. wyczuwalne lekkie drgania w czasie jazdy na pedale leciutko dotykając pedału sprzęgła? - przy gaszeniu nie mam żadnych grgań szarpań itp.

3. miałem i już chyba nie mam uczucie jakby skokowego poruszania się pedału sprzędła (zdarzało się że ruszał mi żabką). Kiedyś delikatnie przypaliłem sprzęgło i od tamtego czasu mam z tym spokój.

4. po odpaleniu np. z rańca po chwili słuchać jak coś się załącza (buczenie) aż lekko przygasają światła - podejrzewam sprężarkę klimy ale czy powinna głośno chodzić?

5. zacięcie gazu - moment jego wciśnięcia - jest opór - patrzyłem to nie linka a raczej coś z mechanizmem przepustnicy

6. czy macie jakieś pokrywy/osłony z dołu oprócz tej dużej silnika - chodzi o benzyniaki

Opublikowano

Co do 1 i 2 może być dwumas (bardzo droga sprawa).

Co do 4, sprężarka klimy sama się nie odpala, sam ją musisz załączyć (przycisk ze śnieżynką na panelu klimy), zresztą przy niskich temperaturach jej nie załączysz.

6, u mnie nie ma, jest tylko ta duża plastikowa.

Opublikowano

faktycznie, sorry usunąłem, przyciął mi sie net i 2 raz dodałem.

 

no właśnie dwumas :mad2: - ale nie mam inych objawów. tylko te lekkie drgania - czy może to być kwestia przenoszenia drgań np. z winy poduszek albo z kół.

Co znaczy że klima sama się nie odpala? Czyli przy narmalnych ciepłych warunkach załącza sie razem z odpaleniem auto i jej nie słychać? a jak jest zimno to włącza się po chwili i buczy? Poza tym w tych warunkach nie włączę klimy?

jeszcze jedno kultura wbijania biegów nie jest najlepsza. czasem jedynkę ciężko wbić, wsteczny z rana, trójkę powyżej 3,5 tys. obrotów. brakuje oleju w skrzynie, będę wymieniał więc może to rozwiąże problem.

Opublikowano
faktycznie, sorry usunąłem, przyciął mi sie net i 2 raz dodałem.

 

no właśnie dwumas :mad2: - ale nie mam inych objawów. tylko te lekkie drgania - czy może to być kwestia przenoszenia drgań np. z winy poduszek albo z kół.

Co znaczy że klima sama się nie odpala? Czyli przy narmalnych ciepłych warunkach załącza sie razem z odpaleniem auto i jej nie słychać? a jak jest zimno to włącza się po chwili i buczy? Poza tym w tych warunkach nie włączę klimy?

Czytaj uważnie. Nie pisałem o klimatyzacji (czyli panelu sterowania) bo on się włącza po przekręceniu kluczyka, tylko o sprężarce klimatyzatora, którą odpala się jak wyżej napisałem przyciskiem ze śnieżynką itd..

Jaką masz E46?? Z tego co słyszałem to w 318 i 316 to jest przypadłość ciężkiego wchodzenia 1, albo masz kończące się sprzęgło, bąź wysprzęglik szwankuje.

Opublikowano

ja też nie pisałem o klimatyzacji czyli panelu sterowania tylko o włączającej się samoczynnie sprężarce - nic nie włączam "śnieżynką" a sprężarka sama się uruchamia - czy tak może być. latem jakoś nie kojarzę żeby tak było.

Dokładnie mam 318 i obawiam się kończącego sprzęgła ale może to wina brakującego oleju w skrzyni? brak około 4 setek. zastanawiałem się nad odpowietrzeniem wysprzęglika ale to raczej chyba nie to.

Opublikowano
Sprężarka powinna się dopiero uruchomić po wciśnięciu "śnieżynki" na panelu klimy. Oczywiście koło pasowe sprężarki obraca się cały czas ale dopiero wciśnięcie przycisku powoduje załączenie sprzęgła bodaj elektromagnetycznego i uruchomienie sprężarki. Co do biegów u mnie 1 też opornie wchodzi możliwe że poprzedni właściciel wymienił sprzęgło ale docisku nie (bo nie mam poślizgów na tarczy więc tarcza powinna być ok). Na wiosnę się zobaczy.
Opublikowano
no to co jest u mnie? śnieżynki nie włączam a po chwili od uruchomienia auta coś się samo załącza na ok. minutę i się wyłącza. może to nie sprężarka klimy? i jest to chyba tylko rano, bo po 8 h stania gdy odpalę auto to już tego chyba nie ma. jutro się wsłucham
Opublikowano

1. Włącza się i buczy zawór EGR, pracuje ok dwóch minut i się wyłącza. Jest elektryczny więc może zabierać prąd.

2. Nie masz uszkodzonego koła dwumasowego tylko docisk sprzęgła.

Opublikowano

docisk brzmi lepiej niż dwumas. ale nie ma jakiś większych problemów ze sprzęgłem, nie rzegoczą biegi itp. ale to może być to.

mam benzynę wię zaworu EGR u mnie raczej nie ma?

Opublikowano
Ja mam też taki dźwięk przy przekręceniu kluczyka na pozycje II (przed uruchomieniem silnika) słychać jak coś się załącza, dźwięk podobny do pracy jakiejś pompy, podejrzewam że to pompka paliwa, mój ojciec ma podobny dźwięk w swoim Volvo V40 T4, po zgaszeniu też to słychać, tylko że jak nasłuchiwałem bliżej uchem to ten dźwięk wydobywał się z okolic rury od filtra powietrza i za przepływomierzem, dodam że mam silnik benzynowy 2 litry.
Opublikowano

u mnie po przekręceniu kluczyka załącza się panel klimatyzacji ale nie buczy, po wyłaczeniu zapłonu panel buczy przez jakiś czas chyba nawet długi. A co do tego buczenia, o którym piszę wcześniej to pojawia się kilka sekund po odpaleniu auta i pochodzi z okolic przedziału silnika. kiedyś nasługiwałem ale nie mogłem dokładnie zlokalizować.

 

Wspomnę jeszcze o osłonach dolnych w benzynie - mam tylko jedną dużą silnika. wg ETK jest jeszcze środkowa, i jeszcze 2 jakieś z węglem aktywnym :?: ETK wskazuje, że powinny być w moim modelu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Art.sr, u mnie w 318-tce występują identyczne objawy jak u ciebie_mówię odnośnie tego buczenia pod maską z rana. Zaobserwowałem od jakiegoś czasu ok. 4 miesiące, ze samo załącza sie po kilku sekundach sprzegło na kompresorze klimatyzacji i w tym momencie zaczynaq rzęzic jakby zuzyte łozysko, ale po ok. 2 - 3 minutach przestaje. Klima na panelu od samego poczatku oczywiście wyłaczona. Nie wiem, moze jakiś czujnik klimy powoduje załączenie tego sprzegiełka na kompresorze.

Dajcie Panowie jakieś wskazówki. Pozdrawiam

Opublikowano

"5. zacięcie gazu - moment jego wciśnięcia - jest opór - patrzyłem to nie linka a raczej coś z mechanizmem przepustnicy "

 

To raczej temat spotykany - przepustnica do przeczyszczenia :)

Opublikowano

dzięki wolf, też tak podejrzewałem, jak przygrzeje wezmę się za rozbiórkę, bo czasami irytuje mnie że najpierw muszę kopnąć w pedał gazu, żeby go później używać bez zacinki :lol: dodam, że gdy ręką otwieram przepustnicę to jest jakby efekt jej przyklejenia.

Norberto - wydaje mi się że załączanie sprężarki ma związek z niską temperaturą. latem chyba tego nie było. ostatnio to "buczenie" mam jakby krócej - kilka sekund. Pewnie "ten typ tak ma" :lol:

Opublikowano
No własnie i mnie tak samo gdy silnik zimny na biegu jałowym załącza sie coś tam i słychac podwyzszenie obrotów spręzarki po kilkudziesięciu sekundach obroty spręzarki się normują po jakims czasie znów to samo i kiedy silnik już się nagrzeje jest good. Czy to normalne ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.