Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów . Planuje zakup swojego pierwszego samochodu gdzieś tak przed wakacjami . Mój budżet nie będzie ogromny , zależy też od tego jak płatną pracę znajdę w maju , myślę , że do 10 tys zł . Przejdźmy do rzeczy , zależy mi na samochodzie mało awaryjnym , który będzie przyzwoicie palił (10-12l/100km w mieście) , do którego części będą wmiarę tanie i wymiana ich będzie możliwa w domowym garażu . Jestem już przyzwyczajony do jazdy BMW bo w rodzinie jest E39 2,5 tds automat :cry:a prawo jazdy mam już ponad miesiąc . Co powiecie na E30 np. takie :
http://moto.allegro.pl/item537442922_bmw_e30_320ia_1990r_coupe_m_technik_oryginal.html

. Czekam jeszcze na inne propozycje .

Opublikowano

za 10 tysiecy lepiej kup ładne E-34 powiedzmy 520 bo bedzie to bezpieczniejsze auto a na oczatku nauki jazdy autem to wazna rzecz:)

A silnik M50B20 na poczatek tez Ci wystarczy w końcu dopiero uczysz się jeździc a jak chcesz cos mniejgszego mozę E-36 1,8IS??

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów . Planuje zakup swojego pierwszego samochodu gdzieś tak przed wakacjami . Mój budżet nie będzie ogromny , zależy też od tego jak płatną pracę znajdę w maju , myślę , że do 10 tys zł . Przejdźmy do rzeczy , zależy mi na samochodzie mało awaryjnym , który będzie przyzwoicie palił (10-12l/100km w mieście) , do którego części będą wmiarę tanie i wymiana ich będzie możliwa w domowym garażu . Jestem już przyzwyczajony do jazdy BMW bo w rodzinie jest E39 2,5 tds automat :cry:a prawo jazdy mam już ponad miesiąc . Co powiecie na E30 np. takie :
http://moto.allegro.pl/item537442922_bmw_e30_320ia_1990r_coupe_m_technik_oryginal.html

. Czekam jeszcze na inne propozycje .

 

ciekawe auto, ale jesli ma to byc twoj pierwszy samochod to raczej polecalbym manual. Ja zaczynalem na manualu (pare lat) teraz od paru lat jezdze automatem i nie mam problemu z przesiadaniem sie z jednego typu skrzyni na drugi.

 

Mam z kolei znajomego, ktory zaraz po odebraniu prawka zaczal jezdzic automatem i teraz (po kilku latach) nie potrafi w ogole jezdzic manualem. W podaniu o prace napisal ze ma prawko kat B od 6 lat, ale jak zobaczyli jak nieudolnie probuje jezdzic sluzbową meganką, zaraz kazali mu na doszkalanie iść pod grozbą zwolnienia :)

Opublikowano
Nie musi to być bmw , ale e30 mi się strasznie podoba , nie wiem dlaczego , mam jakiś sentyment chyba , a tylko raz jechałem tym modelem . Honda Civic mi nie pasuje takie lansiarskie auto dyskotekowca , a klasyczna sylwetka , oczywiście 100% orginał e30 mi przypadła do gustu .
Opublikowano
Jezeli Ci sie podoba E30, to jak najbardziej kup :). Zwroc tylko uwage na jak najlepszy stan techniczny, do 10 tys PLN powinno sie udac kupic E30 w dosc dobrym stanie. Co do silnika - nie do zamordowania byl M10, ale E30 z tym silnikiem bedzie juz dosc stare. Ja bym szukal jakiegos 320i, a jezeli nie zalezy Ci na osiagach az tak bardzo, to zadbanego 316i.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

E30 to dobry wybór na początek - jak się kupi w dobrym stanie, to jest bezawaryjny. Istotna jest jego wielkość i widoczność przez szyby - jak się zaczyna jeździć, to im mniejszy samochód tym lepiej - dlatego E34, które ktoś sugerował może sprawiać problemy.

 

Aha - niestety zaraz po zrobieniu prawka strasznie brakuje doświadczenia i łatwo jest samochód obić - mnie to nie spotkało, ale szczerze mówiąc to tylko kwestia szczęścia - kupując od razu samochód, który się bardzo podoba może to boleć. Choć z drugiej strony może to zmobilizować to większej ostrożności.

Opublikowano
Właśnie wielkość jest dla mnie ważna , jak już wspominałem pożyczam czasami 525 i strasznie boję się , że ją uszkodzę , z przodu jeszcze wszystko widać , najgorzej jest z tyłem czasami nie mam pojęcia ile mi zostało do obiektu . Jednak mam wątpliwości czy będzie się opłacało w czerwcu lub lipcu kupować jeszcze e30 , czy znajdę nie zajeżdżony i nie poddany wiejskiemu tuningowi egzemplarz :?:
Opublikowano
Gratuluję rozwagi i podejścia do zakupu :) i wydaje mi się, że zadbane e-30 będzie udanym wyborem. Tak na marginesie - mi strasznie podoba się e-30 Touring - sam takiego szukałem na I auto...ale wybór padł na e-34, ponieważ trafił się przyzwoity egzemplarz w miejscowym komisie, którym jeździłem ponad 4 lata :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Dziękuje . Touring czyli kombi , sam się zastanawiam i jeśli nie znajdę w okolicy sedana lub coupe to poszukam kombi lub cabrioleta . Chodzi mi o to żeby e30 był w 100% orginalny , oczywiście nie technicznie bo nie sądze żeby auto z 88-90 rocznika obyło się bez wymiany wahacza lub klocków , zależy mi na wyglądzie zewnętrznym , bez spoilerów , wielkich 18 calowych felg i srebrnego radia cd jakiejś chińskiej firmy . Znalazłem 2 sztuki i takich bym szukał w przyszłości

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7673994

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7640420

Opublikowano

Znajdziesz jeszcze fajne E30 - szukaj tylko wsrod tych, ktore sa w miare niedawno sprowadzone do Polski.

Ja bym szukal E30 Cabrio - niedawno mialem do kupienia bardzo zadbany egzemplarz w idealnym stanie, za 11 tys PLN.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Cabrio , ale czy nadaje się na zimę , autko będę użytkował cały rok i na trasach max 200 km , może raz w roku trochę więcej . A jedyną inwestycją jaką planuję zrobić w takim autku to zamontowanie alarmu i centralnego zamka :) tak na wszelki wypadek .
Opublikowano

autko z pierwszego linku było chyba malowane z tyłu koło wlewu paliwa i prawe przednie drzwi(popatrz na zdjęcia) a po za tym wydaje mi się że lata świetności ma za soba!!! Ja osobiście bym sobie je odpuścił!!!!

 

Co do drugiego linku to autko prezentuje sie o niebo lepiej i na pewno warte jest oględzin!!!

Zastanawia mnie tylko data z rejestracji,czyżby tak długo auto czekało na przyszłego właściciela????

Bmw pewność na każdym kilometrze.....
Opublikowano
autko z pierwszego linku było chyba malowane z tyłu koło wlewu paliwa i prawe przednie drzwi(popatrz na zdjęcia) a po za tym wydaje mi się że lata świetności ma za soba!!! Ja osobiście bym sobie je odpuścił!!!!

 

Mi się wydaje, że zdjęcia były robione w złym miejscu bo cień drzewa nierównomiernie pada na auto i dlatego wygląda jakby było malowane. Dla mnie wygląda na dosyć zadbaną E30 i wartą obejrzenia, szczególnie, że posiada sekwencje.

Opublikowano
Cabrio , ale czy nadaje się na zimę , autko będę użytkował cały rok i na trasach max 200 km , może raz w roku trochę więcej . A jedyną inwestycją jaką planuję zrobić w takim autku to zamontowanie alarmu i centralnego zamka :) tak na wszelki wypadek .

 

Nadaje się na zimę, tylko że może być droższy w utrzymaniu, bo trzeba jeszcze o dach dbać - zresztą i po zakupie może wymagać poprawek np. materiału. Za to ma jedną dużą zaletę - jest ponadczasowe - nikt na zadbane cabrio nie powie, że to starym nie robiący wrażenia samochód - bo E30 podobnie jak E36, E34, E32 to jeszcze nie klasyk, a już dość stary samochód.

Opublikowano

Właśnie o to chodzi , że jak stanę się posiadaczem e30 to pewnie będę dotąd ją miał aż stanie się klasykiem :wink: nie jestem przekonany do cabrio ale to może się zmieni . Co do malowania to też myślę, że auto z 1 linku jest warte obejrzenia i nie każde malowanie wskazuję od razu na wielki wypadek...

 

Jeszcze jedno pytanie czy niemcy cofają liczniki :liar: , znalazłem na aukcjach w niemieckich serwisach e30 cabrio 318i z przebiegiem 100 tys. km za 2 tys. euro , czy to możliwe :?:

Opublikowano

Kupuj E30 i się nie zastanawiaj :) Widoczność jest rewelacyjna, samochód bardzo łatwy do "opanowania". Jedynie trzeba trafić na zadbany egzemplarz, choć nawet markowe części kosztują grosze. Mechanikę łatwo zrobić i stosunkowo tanio. Gorzej z blacharką, więc szukaj auta niebitego, nieskorodowanego.

 

Wpadnij na forum: http://bmw-e30.pl/ i dowiesz się więcej o E30-stkach.

 

Nawet ktoś z forum sprzedaje akurat fajną E30: http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=7144

Opublikowano
A czy opłacalny jest zakup tej z 88 rocznika , czy zaraz po zakupie auto starsze ode mnie które już ma 20 lat nie zacznie się sypać ? Czy w każdym egzemplarzu montowany jest sterownik centralnego zamka ?
Opublikowano

wierz mi,jakby taka e30 cabrio miala tylko 100tysiakow naklepane ,na dodatek bylaby serwisowana jak nalezy,to nie kosztowalaby 2tys ojro,tylko minimum 12cie :mrgreen:

Oczywiscie ze w niemczech cofa sie liczniki,wszedzie to robia. Sa to zazwyczaj osusci,bajkopisarze, naciagacze tureckiego,marokanskiego jak takze innego pochodzenia :mrgreen: ,ktorzy tylko patrza jak wcisnac szrota jakiemus naiwniaczowi

Opublikowano
Ja też zaczynałem od E30 w wieku 18lat(4lata temu).Była to 325 na wąskiej lampie :D jeździło sie bardzo przyjemnie i miło wspominam to auto.Sam teraz rozważam kupno E30-stki tyle że już nie 2.5 bo to stanowczo za mało.Chciałbym m50b28 lub m30b35 :mrgreen: to są odpowiednie silniki do E30 i nie mówcie ze dla 18-latka to za duzo itp itd.Też przez to przechodziłem i mówię Ci z doświadczenia szukaj 2.5min na manualu.Nie musisz latać bokami od razu ale z czasem to samo przyjedzie :mrgreen: E30 jest do tego stworzona :twisted2: Sama idzie bokiem :twisted2:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Łukasz735 dzięki za radę , ale ja nie potrzebuje 2.5 pod maską i kilku setek koników , nie kupuję do szalenia i dla szpanu. Raczej jako auto na dłużej czyli jakieś 4-5 lat , zależy mi też żeby niby się nie wyróżniało ale miało kilka gadżetow które sam bym w niej założył , dlatego ma być niedotknięta przez tanich tuningowców. Zależy mi również na instalacji gazowej bo nie chce prosić rodziców o zalanie do pełna bo nie mam za co.
Opublikowano
Nie wiem , nie znam się jeszcze na tym. Dlatego pytam się na forum , jednak 2.5 to trochę duży silnik i myślę że i opłaty będą wyższe niż w takim do 2.0 . Jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie.
Opublikowano
Nie wiem , nie znam się jeszcze na tym. Dlatego pytam się na forum , jednak 2.5 to trochę duży silnik i myślę że i opłaty będą wyższe niż w takim do 2.0 . Jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie.

 

opłaty te same <2.0.Kolega miał 2.0 i 2.5,mówił ze spalanie to samo zaś osiągi były nie porównywalne

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.