Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. ostatnio rozładował mi się aku (tzn prawie rozładował)

 

Dokonałem pomiarów :

 

aku 11,5V

 

Przy włączonym silniku (wyłączone światła i klima) 12,5V

 

Pytanie brzmi? co jest przyczyną tak mizernego ładowania? Akumulator, alternator czy regulator napięcia?

 

Jakie są objawy uszkodzonego regulatora napięcia?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
...Jakie są objawy uszkodzonego regulatora napięcia?

 

np właśnie takie jak opisałeś.

 

Ewentualnie też coś takiego, co u mnie stary regulator powodował - coś znacznie głupszego, bo sporadycznie podczas długich tras (400-700km jazdy autostradowej) dochodziło do kilkusekundowego zwiększenia napięcia w układzie, co skutkowało gaśnięciem zegarów z jednoczesnym rozjaśnieniem świateł zewnętrznych, a w efekcie przepalaniem ich.

 

Z chwilą włożenia nowego regulatora problem zniknął.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

ale regulator może powodować niskie ładowanie? bo myślałem że jak się zepsuje to albo przeładowuje albo wogóle nie ładuje.

 

A może problem z masą?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Jedyne co mozesz (praktycznie) wymienic w alternatorze to regulator, lozyska i szczotki. Te ostatnie sa w zestawie z regulatorem. Wiec wymien regulator i bedzie po klopocie.
Opublikowano
Ok, problem już rozwiązany. wymieniłem regulator. Wszystko cacy. Problem w tym że w m60 nie idzie wyjąć regulatora bez demontażu całego alternatora co i tak jest uciążliwe z powodu braku miejsca

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
mipel gdzie kupiles te ustrojstwo??? jakie koszta??? masz bosch czy valeo...mam w swojej to samo mrugaja mi swiatla raz mocniej raz slabiej.. z tym ze ladowanie w normie .. tj 13.1 na aku jak zapale 14.2.. ze swiatlami i klima ogrzewanie szyby spada do 14.0.. i tak jak kolega solaris napisal czesto wymieniam zarowki..
Opublikowano

Mam alternator Bosch 140A

 

Oryginalny regulator miałem boscha .

 

Wymieniłem na regulator Hella koszt koło 90 ~ 100zł

 

W ofercie ma chyba Intercars (www.intercars.com.pl)

 

Mi zamówił ojciec z hurtowni ponieważ mam wszystko po cenie hurtowej więc troszkę taniej.

 

W domu mam jeszcze inny nowy regulator do 530 V8 z alternatorem boscha , jak chcesz mogę Ci odsprzedać -> PW

 

Aby zmienić regulator w m60 musisz odłączyć aku, zdjąć alternator, a co za tym idzie, poluzować pasek, odkręcić 3 śruby od alternatora (klucz 13mm) zdjąć koło pasowe od pompy chyba wspomagania, i podnieść osłonę plastikową na chłodnicy. W sumie musisz też odkręcić 2 nakrętki 10mm które trzymają filtr oleju do bloku silnika

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano

w m60b30 były 2 alternatory

 

140A bosch - standard

 

i opcja 100A Valeo który wygląda na alternator prądu zmiennego chociaż nie wiem na 100%

 

Ja mam 140A może zależy to od wyposażenia

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/530i-M60/ECE/L/M/1993/06/mg-12/ill-12_0413/

 

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/530i-M60/ECE/L/M/1993/06/mg-12/ill-12_0492/

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=12_0492&hg=12&fg=22

 

W 540 v8 też występowały 2 rodzaje: 100A i 140A

 

z resztą te silniki są niemal identyczne nie licząc pojemności

 

Nie radze demontować chłodnicy ponieważ nie przeszkadza ona w wyciągnięciu alternatora. wystarczy podnieść plastikową osłonę chłodnicy .

 

nie jestem pewien ale po demontażu chłodnicy chyba będzie trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia

 

W razie potrzeby zrobię foto co dokładnie trzeba odkręcić

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
witam! chcialbym sie podlaczyc pod temat. u mnie w e39 2.0 vanos jest cos podobnego w dluzszych trasach zauwazalne jest zciemnianie i rozjasnianie sie swiatel zewnetrznych kilka razy ladowalem juz aku a wczoraj juz mnie musieli sciagac z drogi bo mi braklo pradu :/ wiecie moze co to jest?? tez ten regulator napiecia?? nie chcialbym wymieniac nie potrzebnie jakichs czesci... prosze o pomoc pzdr :)
Opublikowano

Cześć. Podłącz miernik do akumulatora i sprawdź jakie jest napięcie gdy masz wyłączony silnik i ile masz gdy silnik chodzi na biegu jałowym.

 

Na wyłączonym silniku powinieneś mieć około 12V

 

na biegu jałowym około 13.5-14 (ja miałem 12,3 a po wymianie regulatora 13.9)

 

jeśli się okaże że na włączonym silniku masz mniej niż 13V to masz problem z ładowaniem.... Dwa warianty:

 

Koniec szczotek w regulatorze / uszkodzony regulator

 

Spalone uzwojenia alternatora / niesprawny alternator

 

Pierwszy wariant jest dość często spotykany .

Drugi raczej się nie zdarza.

 

Najlepiej wyjmij regulator z alternatora i zobacz jaką długość mają szczotki . Jeśli są krótkie to kup nawet najtańszy regulator za 30zł i zobacz czy ładowanie się poprawiło. Wtedy będziesz wiedział co jest grane :) Regulator hella jest dobrym zamiennikiem boscha a kosztuje 90zł .

 

dodam że brak ładowania to najczęściej skutek zepsutego regulatora z czego trzeba się cieszyć bo alternator kosztuje grubą kasę ponad tysiąc złotych

BMW


Bayerische Motoren Werke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.