Skocz do zawartości

Planuję zakup BMW E46


Ernidebest

Rekomendowane odpowiedzi

Jasna sprawa, że trzeba patrzeć na stan samochodu, ale powiedzmy stoją 2. Benzynka i Diesel w dobrym stanie no i akurat się trafia że obydwa z małym przebiegiem (nie kręconym) i co wtedy :)

 

Jezeli Diesel bedzie drozszy o 5 tyskow, to wtedy wiadomo ze lepiej dla mnie kupic benzynke. Zakladajac ze 3 lata bede nim jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jasna sprawa, że trzeba patrzeć na stan samochodu, ale powiedzmy stoją 2. Benzynka i Diesel w dobrym stanie no i akurat się trafia że obydwa z małym przebiegiem (nie kręconym) i co wtedy :)

 

Jezeli Diesel bedzie drozszy o 5 tyskow, to wtedy wiadomo ze lepiej dla mnie kupic benzynke. Zakladajac ze 3 lata bede nim jezdzic.

 

To wtedy bierz DIESLA.

Tylko wszystko o te przebiegi się rozbija, polecam mobile.de do wstępnego zapoznania się z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę pojąć dlaczego ktoś kto mówi "kupuj diesla jak sporo jeździsz" nie może pojąć że diesel może być bardziej kosztowny w naprawach od benzyny. Nie chodzi tu o to co jest lepsze przy takim samym przebiegu, tylko co jest bardziej wyeksploatowane z danego rocznika/w danej cenie. CHODZI TU O PRZEBIEGI !!! Jak benzyna będzie miała 300-400k km to też nie będzie bezawaryjna. Łatwiej kupić benzyne z niskim przebiegiem bo jak sami dieslowcy stwierdzają - koszty paliwa są większe !!! Logicznym jest że takim autem jeździ się mniej.

I najważniejsze porównując diesle z benzyną w BMW pamiętajcie o podstawowej zasadzie: porównujecie silnik z silnikiem+turbina.

 

A bezawaryjny diesel nie do zajechania to był np: w Mercedesie W124 i miał 113KM z 3.0 pojemności, 6 garczków i 12 zaworów.

 

 

właśnie miałem to wcześniej powiedzieć , zobacz na nowe benzyny , masz turbo , po prostu technika idzie do przodu , nie zatrzymaliśmy się w erze gdzie były proste silniki jak w fiatach 125 p gdzie każdy mógł sobie podłubac i naprawić , nowe benzyny są tak samo skomplikowane ,

 

kwiatus mam kolege który ma audi A4 1,9 tdi (starej generacji disel) ma już ponad 400 tyś !!! na liczniku , silnik jest na delikatnym chipie (200 tys przejechane na chipie) jeździ dynamicznie i nic nie dolega temu silnikowi , turbo nigdy nie wymieniane , do silnika się nie dotyka wiec nie musisz się cofać do starych beczek w mercedesach ,

 

bedzie pewnie tak jak mówisz , trafi ci się w dobrym stanie samochód to go kupisz , czy to bedzie benzyna czy disel to się okaże na miejscu , w twoim przypadku większej różnicy nie bedzie .

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie miałem to wcześniej powiedzieć , zobacz na nowe benzyny , masz turbo , po prostu technika idzie do przodu , nie zatrzymaliśmy się w erze gdzie były proste silniki jak w fiatach 125 p gdzie każdy mógł sobie podłubac i naprawić , nowe benzyny są tak samo skomplikowane ,

 

kwiatus mam kolege który ma audi A4 1,9 tdi (starej generacji disel) ma już ponad 400 tyś !!! na liczniku , silnik jest na delikatnym chipie (200 tys przejechane na chipie) jeździ dynamicznie i nic nie dolega temu silnikowi , turbo nigdy nie wymieniane , do silnika się nie dotyka wiec nie musisz się cofać do starych beczek w mercedesach ,

 

bedzie pewnie tak jak mówisz , trafi ci się w dobrym stanie samochód to go kupisz , czy to bedzie benzyna czy disel to się okaże na miejscu , w twoim przypadku większej różnicy nie bedzie .

 

Ale my tu nie rozmawiamy o nowościach motoryzacyjnych tylko o konkretnych modelach BMW e46 !!! O 320i i o 320d za 20-30 tyś.

Ty natomiast opierasz swoje wypowiedzi na bezawaryjności Twojej 330d wartej 40-50 tyś i młodszej o kilka lat od aut o których tu mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale my tu nie rozmawiamy o nowościach motoryzacyjnych tylko o konkretnych modelach BMW e46 !!! O 320i i o 320d za 20-30 tyś.

Ty natomiast opierasz swoje wypowiedzi na bezawaryjności Twojej 330d wartej 40-50 tyś i młodszej o kilka lat od aut o których tu mówimy.

 

Turbo montowane seryjnie w dislach to żadna nowość , dlatego mówie że jest to już sprawdzone , 320d ta konstrukcja ma ponad 10 lat , nauczyli się to naprawiać i kazdy to zna, na początku jak z każdą nowością były problemy bo nikt nie umiał się do tego zabrać , dzisiaj to nie problem

gdyby tak się psuły jak tu opisujecie to nierozumiem dlaczego tyle jeździ 320d - powinny w warsztatach stać a ludzie szerokim łukiem je omijać , za to jeździ ich masa , poobserwujcie , benzyne ciężej spotkać niż disla

 

niedługo twoje argumenty siłą rzeczy się się przeterminują , narzekasz na te turbo ale to jest przyszłość i już w nowych modelach benzynowych montują , rozumiem że ty zatrzymasz się na benzynie bez turbo :) nie wiem bedziesz musiał coś znależć żeby sobie ponarzekać na disla - nie wątpie że coś znajdziesz

 

skoro te turbo takie jest be i awaryjne to po co je ładują do nowych silników, musicie napisać petycje żeby nie psuli wam silników

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

skoro te turbo takie jest be i awaryjne to po co je ładują do nowych silników, musicie napisać petycje żeby nie psuli wam silników

 

Właśnie do NOWYCH silników, a nie takich co mają 300 czy 400kkm, ujeżdzacze nie mieli kompletnie pojęcia czym jeżdzą i jak się powinno, leją rope w starej bazie PKS-u bo najtańsza, przeglądy oczywiście robione 'na gębe' bo kto robi przeglądy tak jak powinno itd. Masa ludzi którzy kupują nawet bardzo młode auta nie mają kompletnie pojęcia o eksploatacji takiego diesla. Rano gaz w podloge bo trzeba do sklepu podjechać szybko, potem równie szybko do domu bo przecież szybko szybko już trzeba dzieciaki do szkoły albo żona do pracy, ważne że tanio więc można ile się da bo oszczędny dizel przeca. A potem jedzie taki strup co przy każdej zmianie biegów puszcza czarne bąki no ale kierownik się cieszy bo ma tanio. :lol: A te obecne silniki bi-turbo są fajne, bo są nowe, za pare lat jak stanieją, zmienią właściciela ze 2x, przebieg ze 4x pewnie nie jednemu napsują krwi.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bax - sorki ale o czym ty mówisz

 

dokładnie w ten sam sposób zajedziesz benzyne , a każdy samochód używany - w każdym trzeba coś zrobić , masa ludzi myśli że kupi używany samochód i nic przy nim nie bedzie robił - zwłaszcza jak się tu naczytają na forum mity że benzyna jest bezawaryjna

 

kupując swoją starą e36 z przebiegiem 220 tys liczyłem się z naprawami i nie wzywałem o pomste do nieba tylko robiłem to co trzeba bo dla mnie to normalne - jeździsz to i się psuje , wozisz się to ci rdzewieje i też się psuje , a trzeba przyznać że częsci do e36 jest wbród do wyboru do koloru , mechanicy w większości wiedzą jak naprawić autko , to samo sie robi e46 , każda nowość kosztuje to normalne

 

, może jest tak faktycznie że ludzie nie umieli jeździć dislami , bo się troche inaczej jeździ niż benzyną , ale butowanie jak to określiłeś na zimnym silniku benzyne da ci podobne efekty , weź pobutuj swoją na zimnym to zobaczysz jak ci silnik zacznie ładnie pracować , jedyna różnica większa to turbo o którym trzeba pamiętać że trzeba po ostrej jeździe dać się schłodzić , i używać niskich obrotów - choć nowe disle kręcą się do 6000 obrotów wiec już te granice się zaczynają zacierać , za to jeżdzenie na niskich obrotach benzyną - to nie za dormy pomysł , nie dość że wbrew pozorom wiecej ci spali to i silnikowi na dobre nie wychodzi

ostanio własnie sporo spotykam ludzi co jeżdżą benzyną jak dislami , aż mi zęby dzwonią jak widze coś takiego , niedawno jechałem z gościem i musiałem mu wytłumaczyć bo nie mogłem na to patrzeć że benzyna dopiero od 3 tys obrotów ładnie pracuje , on do 3 tys kręcił silnik i zmieniał bieg :duh: - jak mu ktoś wyjaśnił mniej spali przy takiej jeździe

 

i kupcie sobie tak jeżdżoną benzyne

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam pytanie wlasnie kupilem 320d z 2002 roku kombi,od ko,lesia z pod warszawy przebieg 238 tys rok w kraju ciagniety z belgi.cena byla dobra koles nabity szmalem 2 mietki w domu i teraz czeka na niego mercedes cls w belgi.wogole w dowodzie jest napisane 120kw,co o tym myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bax - sorki ale o czym ty mówisz

 

dokładnie w ten sam sposób zajedziesz benzyne , a każdy samochód używany - w każdym trzeba coś zrobić , masa ludzi myśli że kupi używany samochód i nic przy nim nie bedzie robił - zwłaszcza jak się tu naczytają na forum mity że benzyna jest bezawaryjna

 

Nie, nie tak samo, turbiny w benzynie nie zajedziesz bo jej nie było, a żaden silnik nie lubi jak się go na zimno katuje bez różnicy czym zasilany.

 

kupując swoją starą e36 z przebiegiem 220 tys liczyłem się z naprawami i nie wzywałem o pomste do nieba tylko robiłem to co trzeba bo dla mnie to normalne - jeździsz to i się psuje , wozisz się to ci rdzewieje i też się psuje ,

 

Swoje E36 kupiłem z przebiegiem 115kkm, sprzedałem jak miała 235kkm, z silnikiem oprócz wymaganych wymian serwisowych nie zrobiłem nic, kompletnie nic bo nie było takiej potrzeby. Obecnie drugi rok jeździ u szfagra kumpla i on dalej oprócz wymian serwisowych nie robił nic z tego co wiem. Rocznik '95, na A4 bez stresu 205km/h w/g GPS jechała. Auta się psują wtedy jak się o nie nie dba albo kupuje okazje lub ktoś wcześniej już zajechał silnik i poleczył motodoktorem 'pod kupca'

 

Pozdro.

Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--------------------------------------------------------------------------------

 

witam wszystkich mam pytanie wlasnie kupilem 320d z 2002 roku kombi,od ko,lesia z pod warszawy przebieg 238 tys rok w kraju ciagniety z belgi.cena byla dobra koles nabity szmalem 2 mietki w domu i teraz czeka na niego mercedes cls w belgi.wogole w dowodzie jest napisane 120kw,co o tym myslicie? moze bax mi podpowie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
--------------------------------------------------------------------------------

 

witam wszystkich mam pytanie wlasnie kupilem 320d z 2002 roku kombi,od ko,lesia z pod warszawy przebieg 238 tys rok w kraju ciagniety z belgi.cena byla dobra koles nabity szmalem 2 mietki w domu i teraz czeka na niego mercedes cls w belgi.wogole w dowodzie jest napisane 120kw,co o tym myslicie? moze bax mi podpowie/

 

Sorry ale nie wróże z fusów, może koleś to handlarz bo tacy często "mają" kilka aut na sprzedaż albo kolekcjoner. ;) Patrzyłeś mu na konto, że piszesz 'nabity szmalem'? A taki który faktycznie ma kase nigdy niczego nie odda po kosztach bo ceni sobie każdy grosz. Tym się różnią prawdziwi biznesmeni z kasą od pozorantów i ciułaczy.

Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem kiedyś na forum i nie mogę teraz znaleźć tego postu ale chodziło chyba o zakup e46 320D. I ktoś wysunął argument przeciwko temu silnikowi, że niby ten model najczęściej się psuje bo najwięcej postów jest jemu poświecona. I tu sie nie zgodzę, bo nie wziął pod uwagę jednej rzeczy: że tych aut jest poprostu najwięcej. Niemiec idąc do salonu i mając do wyboru 318i a 320D gdzie różnica w cenie jest śmieszna, bierze diesla. 320D nawet teraz jest nieznacznie droższa od benzyniaka.

I w tym momencie gdy te samochody mają po 8-10 lat jeżdżą już po polskich drogach. A skoro nakupili ich najwięcej znaczy że nie są wcale takie złe. Ja tam wcale nie narzekam. To że coś padnie - normalka. Mając Alfe, Fiata czy jakiegoś Francuza codziennie rano wstajesz i sie zastanawiasz czy dzis pojade czy pójde na przystanek :mrgreen:

 

Kupiłem 320D z 2000r. jeżdże rok i jeszcze mi nie stanęła. 20tys. przelatałem i póki co wymieniałem same elementy eksploatacyjne.

Mając benzyne napewno nie paliłby mi średnio 6,2 jak to mi ostatnio pokazał...szczególnie w krakowskich korkach...benzyna pewnie 12l spokojnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak czytalem ze 110 kw,raz patrzylem na necie historie e46 i byla podana moc 90kw,100kw,110kw,120kw ostatniej generacji ale nie wiem czy taka byla.powiedz jak ci sie sprawuje 320d?

120kW ma e90 320d

 

nie spotkalem sie jeszcze z modelem e46 320d ze 163 konnym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojezdzilem troche po komisach zorientowac sie co i jak.

 

Widzialem fajna betke E46 w dieslu, naprawde fajnie sie prezentowal, zadbany, silnik rowno chodzil i tak jakos staram sie przekonac do diesla. W srodku wogole nie slychac prykotania diesla, ale pare szrotow tez bylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem po modlinskiej, bo tam jest pelno komisów,

w strone centum

Zaczelem od stacji chyba shel'a zaraz jest lukoil.

Tylko nie pamietam, ktory dokladnie komis, pamietam ze trzeba bylo isc do takiego bialego dosyc szerokiego budynku czy blaszaka.

 

 

rocznik: 2001

Przebieg 170 tys

Silnik: 2 litry 136 km

 

Srebrna E46 stoi zaraz przy kracie. Cena chyba okolo 27 tys.

 

Nie pamietam zabardzo szczegolow, bo chcialem tylko sie zorientowac, wsiasc do srodka, posluchac jak pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem po modlinskiej, bo tam jest pelno komisów,

w strone centum

Zaczelem od stacji chyba shel'a zaraz jest lukoil.

Tylko nie pamietam, ktory dokladnie komis, pamietam ze trzeba bylo isc do takiego bialego dosyc szerokiego budynku czy blaszaka.

 

 

rocznik: 2001

Przebieg 170 tys

Silnik: 2 litry 136 km

 

Srebrna E46 stoi zaraz przy kracie. Cena chyba okolo 27 tys.

 

Nie pamietam zabardzo szczegolow, bo chcialem tylko sie zorientowac, wsiasc do srodka, posluchac jak pracuje.

 

Jak już latasz po tych komisach, to daj znać jak zobaczysz coś ciekawego z 330-tek :)) Ja narazie na bierząco sledze ogłoszenia w necie. W niedziele jade na Słomczyn zobaczyć co i jak w szczególności po to, aby porównać ceny z cenami z ogłoszeń w necie no i wogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem po modlinskiej, bo tam jest pelno komisów,

w strone centum

Zaczelem od stacji chyba shel'a zaraz jest lukoil.

Tylko nie pamietam, ktory dokladnie komis, pamietam ze trzeba bylo isc do takiego bialego dosyc szerokiego budynku czy blaszaka.

 

 

rocznik: 2001

Przebieg 170 tys

Silnik: 2 litry 136 km

 

Srebrna E46 stoi zaraz przy kracie. Cena chyba okolo 27 tys.

 

Nie pamietam zabardzo szczegolow, bo chcialem tylko sie zorientowac, wsiasc do srodka, posluchac jak pracuje.

 

 

nazywaja się modlinska 333 http://www.333modlinska.pl/

 

prawie kupiłem tam 320d touring - koles wplacil zadatek chwilę przede mną... a piekny ezp był - właściciel musi mieć talent to okazji bo to był ezp z salonowego komisu 1 właś, kupiorby pioerwotnie w tym salonie wszystko robione w tym serwisie... przebieg się zgadzał bo sprawdziałem... ehhh... będzie nast

 

a ten co stoi rzeczywiście ładny tyle że sedan więc miłego kupowania :)

 

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.