Skocz do zawartości

Opel Omega z silnikiem BMW


strobik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

znajomy jest na kupnie Opla Omegi 2,5 Diesel i jako że do tej pory nie miał styczności ani z autem na tył, ani z BMW chce mu jakoś pomóc w zakupie.

Chce kupić coś 2002-2003.

 

Mam takie pytanie.

Jakie silniki BMW były montowane w Omedze? TDS TD Common Rail?

Przeczytałem wszystkie posty o problemach z 2,5 w Bmkach serii 5 (pompa i słabe palenie na ciepłym) ale czy to własnie jest ten silnik TDS co w omedze?

Zna ktoś może oznaczenia tych silników jakie były montowane w Oplu i czy one są identyczne jak w Bmw czy jest na przykład mniejsza moc?

 

Pytałem własciciele opli o takie rzeczy ale połowa z nich nawet nie wie ze silnik w ich aucie to produkt BMW.

I jeszcze pytanie nie wiecie czy skrzynie (tylko manual wchodzi w grę) też są bmw czy to już opel?

I czy programy do diagnostyki które działają z danym silnikiem w BMW bedą działały w oplu? wiem ze gniazdo i kabel mogą być inne ale chodzi mi o program.

 

Dzieki za odpowiedz.

 

p.s. Sam go namawiałem na 525 E39 ale są sporo droższe od opla.

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-tds.pl/forum/

 

silnik o ktorym mowisz: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M51 to nie common rail, pozniejszy http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 jest common rail, ale jego nie ma w omedze afaik

 

Chce kupić coś 2002-2003.

wtedy to juz jest 525d z m57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w tej jaki jest?

http://moto.allegro.pl/item523299276_opel_omega_c_2_5_dti_common_rail.html

 

albo w tej?

 

http://www.allegro.pl/item520314149_opel_omega_2_5_dti_2001r_specjalna_edycja_desing.html

 

Koleś pisze że ma 150KM.

 

Już sie dowiedziałem ze w omedze są inne pompy i inne turbiny ( z tego bmw-tds.pl) ale czy to dotyczy wszystkich silnków czy tylko tych starszych?

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze Diesle w omegach to były 2,5 TD,z tym że były albo z przepływomierzem lub bez,ich oznaczenia to X25DT i Y25DT,to jest prawie taki sam silnik jak 2,5 TDS w bmw ale prawie bo ma już inną turbinę,elektronikę no i mniejszą moc 130 zamiast 143 km jak w bmw,ogólnie mówiąc te same bolączki czyli paliwożerność i problemy z odpalaniem na ciepłym przy dużych przebiegach spowodowane żużyciem głowiczki w pompie wtryskowej,potem były już 2,5 DTI o mocy 150 Km i mniejsze 2,2 DTI 125 km i 2.0 DTI 101 km,skrzynie biegów jak najbardziej opla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 2,0 i 2,2 to oplowskie konstrukcje - też mają typowe usterki (ERG)

 

czyli stary 2,5 TDS to raczej odpada.

A jaką opinie ma ten 2,5DTI 150KM ?

To jest common rail BMW?

Są jakieś typowe awarie i na co trzeba patrzyć podczas zakupu?

nie ukrywam że tylko silnik jest ważny w tym zakupie bo jak na opla to te omegi po 2001 roku są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie blacharskim a zawieszenie zrobić w oplu to grosze, jesli nie było auto rozbite tylko jest wytłuczone.

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj sobie to forum http://www.opelomegaforum.pl/ jedyne rzeczowe forum omegi gdzie siedzą prawdziwi fachowcy,tam jest wszystko co potrzebujesz,a co do blachy to na wszystko przyjdzie pora,poprostu omegi zaczynają rdzewieć po około 8-9 latach od wyjazdu z salonu a potem zaczyna już się na dobre,tego procesu w tych autach nie da się powstrzymać,sam jeżdziłem omegą i wiem coś na ten temat,te auta mają tylko jednostronny ocynk i to tylko w miejscach najbardziej narażonych na korozję czyli maska,ranty błotników itp,i mimo tego rdza je tam zżera,dlatego cena taka niska,za cenę e39 z 97 roku mozna kupić omegę 2002
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie czytałem powyższych postów. Jedyne co Ci powiem to, to, że TDS był tylko w omedze B i z początku B FL, prawdziwy TDS w Omedze był MEGA rzadkością i był montowany pewnie w jakichś limitowanych seriach. Z reguły był to tzw 2,5TD i na tym koniec. Sorki, że zawiodłem wielu właścicieli Omeg którzy byli przekonani, że mają TDSa :D Ja takową posiadałem i był max. Miał o niebo lepsze przyspieszenie i wyższą moc od 2,5TD i brzmiał... no właśnie jak dla mnie ten silnik miał najpiękniejszy dźwięk jaki słyszałem. Był głośny ale fantastyczny :D Jedyne co łączyło 2,5TD i 2,5TDS w omedze to oprócz paru zbiorniczków to górna obudowa z tworzywa :D no dobra alternator i rozrusznik też pasował ;p

 

Później (w latach o których piszesz) TDS już nie istniał. Silnik 2,5DTI jest silnikiem robionym przez opla przy dużej współpracy z BMW a właściwie to ich projekt specjalnie dla Opla, jest robiony w systemie CR i działa na bardzo podobnej zasadzie jak 3 litrowa jednostka BMW z tych i wcześniejszych lat. Silnik ma tak jak i TDS pewnie z 2-3 wady, jakie musisz poczytać, ja coś kojarzę np urywające się jakieś łopatki w kolektorze ssącym. Bolączką TDSa była szybko kończąca się pompa wody i w którymś momencie cieknący wtrysk sterujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie czytałem powyższych postów. Jedyne co Ci powiem to, to, że TDS był tylko w omedze B i z początku B FL, prawdziwy TDS w Omedze był MEGA rzadkością i był montowany pewnie w jakichś limitowanych seriach. Z reguły był to tzw 2,5TD i na tym koniec. Sorki, że zawiodłem wielu właścicieli Omeg którzy byli przekonani, że mają TDSa :D Ja takową posiadałem i był max. Miał o niebo lepsze przyspieszenie i wyższą moc od 2,5TD i brzmiał... no właśnie jak dla mnie ten silnik miał najpiękniejszy dźwięk jaki słyszałem. Był głośny ale fantastyczny :D Jedyne co łączyło 2,5TD i 2,5TDS w omedze to oprócz paru zbiorniczków to górna obudowa z tworzywa :D no dobra alternator i rozrusznik też pasował ;p

 

Skąd Ty takie teorie wziąłeś?????????? Wiekszych bzdur nie czytałem dawno. Od zawsze Omega z silnikiem TDS z BMW się nazywała 2.5TD i w niej był silnik ten sam co w BMW tylko z inną mapą i znacznie gorszym chłodzeniem. Czyli jaki silnik był w tych Omegach co nie miały TDSa??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem na forum Omegi kilka wypowiedzi ludzi, którzy twierdzą, że gdy remontowali turbinę lub wymieniali albo coś tam przy niej robili, już nie pamiętam dokładnie, to mieli na niej napisane "BMW" i była identyczna jak w TDSach, więc nie wiem czy to jest prawda z tymi turbinami.

 

http://moto.allegro.pl/item543994431_turbina_turbo_opel_omega_b_2_5_tds.html

 

Zobacz nadlany napis na tej turbinie pod zieloną tabliczką. Czy to nie BMW? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

turbo w Omedze ma otwory mocujące w innym miejscu ale optycznie jest prawie nie do odróżnienia ,natomiast prawda o silnikach jest taka że są identyczne pod względem mechanicznym i ten 25 td w omedze a w BMW tds,który to dostarczany był do końca produkcji omegi czyli 2003 kombi,sedan2002.Natomiast po lifcie czyli po 99 roku opcjonalnie dostarczany był common rail 25dti 150 ps znany nam z BMW np.525d 163ps.

Zresztą bardzo udane połączenie .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw to ja Ciebie proszę. Miałeś kiedyś jakiekolwiek Omegi??? Znasz się na tym najlepiej co? Bo ja w odróżnieniu od Ciebie miałem te auta, mam dużo znajomych co ma te samochody i do dziś sprzedaje części od nich. Więc na prawdę zabierz swoje ego ze sobą do domu ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS był wielką rzadkością. Oprócz natychmiast wyczuwalnej dużej różnicy w osiągach między silnikami różniły się one bardzo podzespołami. Większość była taka sama ale od groma części nie pasowało z jednego silnika do drugiego mimo, że przed rozebraniem silników (patrząc na to co mamy pod maską) wizualnie wszystko było do złudzenia takie samo. Dla czego się różniły i jakie były z tymi problemy możemy sobie darować to to temat rzeka dla samych właścicieli tych samochodów.

 

PS. chłodzenie nie było gorsze tylko po prostu były tam wkładane słabe pompy które robiło także BMW dla Opla. Pompy te szybko się kończyły po wymianie na nową (najlepiej markowy zamiennik z metalowym wirnikiem) wszystko chodziło cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem Omegę właśnie 2.5TD i nadal uważam że bredzisz. Zadałem Ci pytanie.. jakie silniki były w 2.5TD skoro to nie były TDSy z BMW??? To, że w silnikach były różnice to tak samo były w BMW, bo zawsze wprowadzane są zmiany na przestrzenii wielu lat produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz. Gratuluje, że jesteś kolejnym właścicielem Omegi z silnikiem TDS :mrgreen: i masz identyczny silnik jak BMW :norty:

 

witam

coboss730d bez urazy ale mmw ma rację,to nie są silniki które BMW przygotowywało dla OPLA tylko po prostu bezpośrednio dostarczało te jednostki do montowni ,silnik z pompą wtryskową ,cała reszta ,ukł. chłodzenia ,ukł.przeniesienia napędu ,skrzynia ,dyfer itd. to produkty OPLA.Oznaczenia jakimi się posługujemy TD w omedze i TDS w BMW to tylko znaki handlowe .Zamawiając jakąś częśc w ASO OPLA do 25td otrzymujesz oryginał z etykietą OPLA która jest naklejona na etykiecie BMW.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się mylisz bo nie dostajesz nic co jest bite przez Opla. Do TD owszem i tak się zdarza. Do TDS często nie mogłem dostać niektórych części w ogole w ASO Opla musiałem iść do BMW :/ a to zaraz oznaczało cenę ok 50% wyższą. Nie ściemniam części które były dostępne do Omegi 2,5TD w Oplu nie pasowały do mojego silnika (miałem tak 2 razy) A jeżeli chodzi o jednostki dostarczone od BMW do Opla to się mylisz na pewno. Popytaj ludzi którzy rozbierali te silniki. Skądś się wzięły różnice w mocy i momencie obrotowym (potwierdzone przez mechaników robiących remonty, że różnice są wewnątrz silnika). W każdym starym czasopiśmie o motoryzacji znajdziesz sformułowania iż BMW przygotowało silnik dla Omego tak było przy 2,5TD jak i 2,5DTI w omedze C

 

PS. nie wiem czy z tym osprzętem nie będziesz miał racji bo przy moim TDS wszystko było z BMW i było identyczne jak w 525TDS ale gdy przychodzili klienci (po części) mający Omegę 2,5TD jak wspominałem cała masa części nie pasowała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

różnice w mocy są dlatego że tak jak już pisałem dyfer , skrzynia ,ukł.chłodzenia powietrza doładowującego(mniej wydajny)układ chłodzenia oleju(tez mniejszy w OPLU),sterownik silnika (oprogramowanie).Poza tym Opel nigdy nie dostał silnika TDS który BMW zaczęło stosowac w swoich modelach od 96 roku z kolektorem ssącym z tworzywa (plastiku) a Opel do końca produkcji dostaw te silniki z kolektorm z żeliwa .

 

Wytłumacz mi bo nie bardzo rozumiem z tymi częściami,czy próbowałeś kupowac części do BMW u OPLA i one nie pasowały?czy dobrze rozumiem

 

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. U mnie na klapie tylnej miałem napis 2,5TDS i było to od nowości nie doklejane. Z doświadczeń i wiedzy jaką nabyłem latami użytkując omegę doszedłem do wniosku, że TDS montowany był w Omedze niezwykle rzadko prawdopodobnie w jakoś seriach limitowanych Opel lubi się w takie rzeczy bawić. Silnik miałem fantastyczny i uwielbiałem się ścigać z ludźmi którzy twierdzili że omega 2,5 w dieslu jest słaba :) jakież było ich zdziwienie na tzw sprincie :) moja lala na 4 biegu ostro śmigała do 180km/h auto było strasznie żwawe (manual) opory toczenia jakie omega miała były najmniejsze z jakimi się miałem przyjemność spotkać autko rzucone na luz "toczyło się" się kilometrami nie tracąc wiele prędkości. Zapewne mialo to wpływ, że w połączeniu z tym silnikiem było szybkie, na prawdę szybkie. Często też ścigałem się z właścicielami 2,5TD i różnice były widoczne już po 200m startując na krzyżówce. To od przyjemnej strony od technicznej sprzedając silnik sprzedałem kolesiowi co miał TD z 96 (moja była 12/96) na końcu dokupił połowę osprzętu aby móc go w ogóle poskładać do kupy. Tak samo miałem z zakupem części, moim mechanikiem był koleś który pracował w tedy jeszcze w serwisie Opla i nie wierzył, że części w ofercie opla nie pasowały do mojego silnika i musiał je zamawiać w BMW. Co takiego nie przytoczę Ci dzisiaj bo to było któryś rok wstecz. Ale zjadłem zęby na tym samochodzie więc coś mogę powiedzieć. D tego od zawsze kupuję tylko Diesle więc znam się też dosyć na budowie i zachowaniu tych silników (z benzyniaka jestem noga)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hahaha.. ale Ty jesteś zabawny. Normalnie boki zrywać jak się Ciebie czyta. Oryginalny napis TDS na Omedze. Hahaha.. i Ty twierdzisz, że się znasz na tym itd. Weź chłopie już lepiej nic nie pisz, bo głupoty sadzisz jak dziecko 10 letnie podniecone zabawką. I ta "seria limitowana".. hahaha. :lol: :lol: :lol: Ja już z Tobą dyskusję kończę bo masz zbyt potężną wiedzę w tym temacie a ja przecież mam za duże EGO. :lol: :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą pompe mam zawsze z ludzi którzy piszą głupoty i dali by sobie ręke odciąć za totalną bzdure...

 

Nie buje do nikogo konkretnego, ale czytając wszystkie posty w tym temacie nie mogłem się powstrzymać aby o tym nie napisać...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wracajac do tematu opel - bmw 2,5 td - tds. rozbieralem oba silniki przy wymianie silnika w omedze 94 rok. na silniku ktory wyjalem z omegi, na bloku byl napis BMW, a wkladalem silnik z "piatki", po jakims czasie gdy zepsul sie - urwal sie zawor i tlok zostal zmielony, zostal korbowod a tlok w czescial - w drobnym maku znajdowal sie w misce olejowej, z silnika 2,5 TD i 2,5 TDS zostal zlozony jeden :) i wszystko pasowalo :) - blok byl z TDS'a. głowica z TD, do silnika TDS pompa paliwa bez problemu pasowala:)

 

ps. jutro jak bede w pracy to popatrze jak wygladaja czesci do silnika TD i TDS :)

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.