Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,wszystkich dbając o swoje auto a dokładnie o silnik wymieniam olej filtry itd co 15tyś km,tymczasem opinie są takie ,że olej powino wymieniać się:

mineralny-10 tyś

półsyntetyk -15 tyś

syntetyk- 20 tyś

dodam że jezdzę E-46 320d olej castrol 5/40 jeśli macie czas i ochote proszę o opinie na temat a szczególnie o częstotliwość wymian oleju np syntetycznego lub półsyntetycznego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego olej wymienia sie wg oil inspection. Po to ona jest, pod warunkiem że lejesz olej zalecany przez BMW. Ja jeżdze na castrol edge 0w40 i wymieniam co 22000-25000 km i jest ok.
Krzysztof
Opublikowano
Tak,masz rację kolego i jestem tego świadomy o czym piszesz, tylko chodzi mi o to czy czasami nie jestem przewrażliwiony częstymi wymianami oleju tak jak na początku napisałem po 15000 tyś powinno się wymieniać półsyntetyk a ja wymieniam syntetyk a mógłbym na nim pojeżdzić jeszcze z 5000-7000 tyś .Dzięki
Opublikowano
tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"
DOP
Opublikowano
tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"

 

A na wymianę pan przyjeżdżaj do mnie :)

 

Zacznijmy od tego, że jeśli stosujemy olej syntetyczny o specyfikacji LL 01 i w górę to wymieniamy go zgodnie ze wskazaniami oil inspection, która to bierze pod uwagę styl jazy.

 

Zapomnijcie o olejach półsyntetycznych do silników BMW w modelach e46, e39 i w górę.

Opublikowano
tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"

 

A na wymianę pan przyjeżdżaj do mnie :)

 

Zacznijmy od tego, że jeśli stosujemy olej syntetyczny o specyfikacji LL 01 i w górę to wymieniamy go zgodnie ze wskazaniami oil inspection, która to bierze pod uwagę styl jazy.

 

Zapomnijcie o olejach półsyntetycznych do silników BMW w modelach e46, e39 i w górę.

 

Ja mam inspekcje ustawiono na 30.000 KM ,ale zmieniam co 15, tak też znika mi z inspekcji.

 

Wiecej, to można ew. w benzynowym silniku jezdzic.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Oleje syntetyczne ze specyfikacją LL01 czy LL04 może i zachowują swoje właściwości po 20 czy 30 tys. km ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

Opublikowano
Oleje syntetyczne ze specyfikacją LL01 czy LL04 może i zachowują swoje właściwości po 20 czy 30 tys. km ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

 

Dokladnie jak piszesz,zmieniac olej co 15 tys i miec swiety spokoj.Do tego wszystkie filtry i nie powinno byc zadnych poblemow

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Opublikowano
witam, a czy ktoś przeglądał książki serwisowe? właśnie kupiłem 330d i tam w ks. serwisowej wymiana oleju była po prawie 40 tys. a filtry co około 20 tys. co o tym sądzicie? czy może 6 cylindrów ma tu jakieś znaczenie? pozdrawiam
Opublikowano
ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

no a co jezeli ktos jezdzi mniej niz 15k rocznie?

czekac czy wymieniac co rok?

ja zrobilem 9k i wymienilem,bo rok minal.tez tak robicie?

Opublikowano
ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

no a co jezeli ktos jezdzi mniej niz 15k rocznie?

czekac czy wymieniac co rok?

ja zrobilem 9k i wymienilem,bo rok minal.tez tak robicie?

Nie widzę potrzeby wymiany co rok, nic olejowi po takim czasie się nie stanie.

Opublikowano
teoretycznie wymienia się co najmniej raz na rok, po zimie, bo zimą olej może "wchłonąć" trochę wilgoci. Ostatnio znajomy robiący krótkie trasy miał w swoim aucie tyle "wody" w oleju, że zamarzł smok pompy oleju przy mrozie -20 i ciśnienie oleju = 0 :), jaki miał olej, kiedy wymieniał, nie pytajcie :D
Opublikowano

Nie widzę potrzeby wymiany co rok, nic olejowi po takim czasie się nie stanie.

no to kiedy w takim razie mozna uznac olej za stary?

nie liczac przebiegu?

Opublikowano
z tego co sie orientuje to chyba dluzej niz 2 lata nie powinno sie uzytkowac oleju. jesli sie mysle niech ktos poprawi.
DOP
Opublikowano
ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

 

No właśnie - można wymienić sam filterek po 15 tyś i spokojnie dojechać do licznikowych 25000km ( odpowiednio mniej zgodnie ze stylem jazdy ).

A jak ktoś chce częsciej - jego sprawa. Na pewno nie jest to złe - co nieekonomiczne.

 

Pzdr,

Opublikowano
najlepiej po 15000km lub co rok

Dla półsyntetyków owszem, dla syntetyków średnio producenci ustalają przebieg od 25000 do 30000km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.