Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Proszę o poradę co zrobić z autkiem a mianowicie podczas jazdy zapalił mi się komunikat FUEL INJECTION SYSTEM po czy auto straciło na mocy i po kilku sekundach silnik zgasł. Zatrzymałem się na poboczu wyłączyłem zapłon.Po kilku sekundach odpaliłem silnik bez problemu Silnik chodził normalnie. Po przejechaniu kilkuset metrów sytuacja powtórzyła się. Ponieważ nie chciałem autka męczyć przedzwoniłem po pomoc. W trakcie oczekiwania próbowałem odpalić autko kilka krotnie. Za każdym razem mogłem autko odpalić na kilka sekund po czym autko gasło. Zauważyłem że nie mogę uruchomić webasto pomimo że w baku miałem jeszcze około 15L paliwa (wg wskaźnika). Pomoc przywiozła mi paliwo (10L) i zalaliśmy autko paliwkiem. wskaźnik pokazał tuż ponad 15L.Po drugiej próbie autko zaczęło normalnie pracować. Postanowiłem że zatankuję paliwo do pełna i przejadę się w spokojnym tempie w celu rozruszania autka. Przez kolejne 15km wszystko było w porządku po czym zauważyłem że autko zaczęło mieć trudności z wkręcaniem się na wyższe obroty. Postanowiłem zawrócić do domu ale autko miało problemy z osiągnięciem 2000obr/min. Sytuacja z komunikatami powtórzyła się. W tym momencie autko wstawiłem do ogrzewanego pomieszczenia ponieważ pomyślałem że w paliwio zamarzło. Chociaż akurat dzisiaj było tylko -2st C. Wcześniej przy 017st C odpalało bez problemu. Niestety teraz autka nie mogę wogóle odpalić. Zastanawiam się czy przy tych wszystkich próbach nie zapowietrzyłem autka. Proszę o sugestie rady. Autko to e39 530d rok. 2001. Pozdrowienia Maciej

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawdopodobnie elektryczna pompka paliwa w zbiorniku odmówiła posłuszeństwa.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Proszę o poradę co zrobić z autkiem a mianowicie podczas jazdy zapalił mi się komunikat FUEL INJECTION SYSTEM po czy auto straciło na mocy i po kilku sekundach silnik zgasł. Zatrzymałem się na poboczu wyłączyłem zapłon.Po kilku sekundach odpaliłem silnik bez problemu

 

Dołączam się do pytania, dzisiaj spotkał mnie identyczny przypadek z tym że mój komunikat był po niemiecku "Einspritzalange" ale to to samo.

Prawdopodobnie pompa paliwa tylko jak stwierdzić która ? W ciemno kupować trochę nie bardzo a boję się że nie dojadę za daleko, np. do serwisu. Moja jeszcze odpala.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prawdopodobnie pompa paliwa tylko jak stwierdzić która ?

Sprawdzić ciśnienia pomp. Ta w zbiorniku powinna mieć od 2-4 bara a ta pod siedzeniem kierowcy od 6-9 bara.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Prawdopodobnie pompa paliwa tylko jak stwierdzić która ?

Sprawdzić ciśnienia pomp. Ta w zbiorniku powinna mieć od 2-4 bara a ta pod siedzeniem kierowcy od 6-9 bara.

 

Eeee.. ten tego, wyczytałem że w zbiorniku 0,5 bara a pod progiem 2 bary. Sam już nie wiem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prawdopodobnie pompa paliwa tylko jak stwierdzić która ?

Sprawdzić ciśnienia pomp. Ta w zbiorniku powinna mieć od 2-4 bara a ta pod siedzeniem kierowcy od 6-9 bara.

 

Eeee.. ten tego, wyczytałem że w zbiorniku 0,5 bara a pod progiem 2 bary. Sam już nie wiem.

 

W zbiorniku to nie wiem ile, ale 6-9 bara pompka pod siedzeniem to już przesada :hand: Nowa pompka zamontowana generuje około 4 bar. Problemy zaczynają się jak ciśnienie paliwa spadnie do 2-3 bar, to wskazuje, że pompka się kończy

Opublikowano

Witam

Po przeczytaniu kilku emaili poszedłem do auta i spróbowałem je odpalić. Silnik zapalił pochodził kilka sekund i zgasł. Później nie mogłem go już uruchomić. Po przeczytaniu kilku postów z forum postanowiłem odłączyłem wtyczkę znajdującą się na filtrze paliwa. Auto nie odpaliło.

W związku z tym mam pytanie gdzie i jaki manometr mam kupić w celu sprawdzenia ciśnienia tłoczenia pomp. Jak dobrać się do obydwu pomp?

Czy jeszcze są jakieś rzeczy które mogę samemu sprawdzić lub powinienem zwrócić uwagę przed oddaniem auta do mechanika. Pozdrowienia. Maciej

Opublikowano
Czy jeszcze są jakieś rzeczy które mogę samemu sprawdzić lub powinienem zwrócić uwagę przed oddaniem auta do mechanika. Pozdrowienia. Maciej

 

Możesz o ile masz full BC sprawdzić czy pompa w baku jest ok.

Wchodzisz w test nr. 6 i sprawdzasz czy poziomy w zbiornikach są mniej więcej równe (tolerancja 10%).

Wypnij też wężyk od filtra który podaje na pompę CR, wsadź do butelki i włącz zapłon, będziesz widział czy ropa leci i jak leci. Jeśli pompa podprogowa jest sprawna to powinna napompować 0.05L na sec (180L/h)

Może też być walnięty czujnik ciśnienia na magistrali CR. Ale tego nie sprawdzisz bez podłączenie kompa. Na początek sprawdź pompę podprogową, słychać ją po włączeniu zapłonu ?

Opublikowano

Witam

objawy najprawdopodobniej na uszkodzona pompę pod progiem(4Bar) taka powinna mieć wydajność pod obciążeniem odchyla sie ciśnienie o około 0,20bar , brak wkręcania sie na obroty może sugerować awarie w/w pompy , pompa w zbiorniku będzie dawała znak o sobie w momencie gdy stan paliwa spadnie na ok 15L , filtr paliwa może być zapchany kondenswasser , ktoś już tez miał podobny przypadek , z tego co wyczytać można na forum to zaczynają wychodzić problemy z pompami w autach 1998-2000 czyli skromnie żywotność pompy można określić na 6-8Lat , lub jej celowe zatarcie kompotem czerwonym.

podobny temat

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=99751&postdays=0&postorder=asc&start=15

Opublikowano
...uszkodzona pompę pod progiem(4Bar)...

 

Skąd masz takie dane. Producent pomp (Pierburg) podaje 2 bary, 180L/h.

Opublikowano

Mam BC z dużym wyświetlaczem, czyli mogę sprawdzić.

Teraz jak sobie przypominam ostatnie dni to słyszałem takie buczenie po lewej stronie auta raczej z boku lub lekko z tyłu względem kierowcy.

Kupię jutro manometr i pomierzę ciśnienia. Jednej i drugiej pompy. Wtedy będę wiedział więcej co się stało. Możecie podać kilka wskazówek jak dobrać się do obydwu pomp.

P.S. Brak reakcji webasto ma jakieś znaczenie? Gdzie mogę kupić takie pompy w Poznaniu?

Pozdrowienia

Maciej

Opublikowano
a tester pokazuje wyraźnie 4 bar o ile sie nie myle to odczytuje dane ktore odczytywane sa na czujniku filtra paliwa

 

Hmmm.. nie wiem co o tym myśleć.

Niedawno strzelił mi wężyk z tworzywa między filtrem i pompą CR. Dałem cały gumowy 2 bary na odcinki filtr pompa.. puki co go nie rozwaliło. Dzwoniłem do serwisu o ten przewód z tworzywa. Facet powiedział mi że mogę spokojnie założyć zwykły. Może u mnie problem z EINSPRITZLANGE właśnie przez ten wężyk ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Napisałem jaka powinna być wydolność utrzymywania ciśnienia pompy. A dane mam z praktycznej pracy przy tych samochodach i wiem jak powinno być, żeby działało :wink:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
M

Teraz jak sobie przypominam ostatnie dni to słyszałem takie buczenie po lewej stronie auta raczej z boku lub lekko z tyłu względem kierowcy.

 

Maciej

 

to są własnie objawy padającej pompki w baku przyjacielu ! ale sprawdz tą pomkę pod progiem, ostatnio mi padła powinna dawac 4 bary.

 

gdy jest nieskie cinienie na tych pompach to bład jest na wejściu cisnienia wstepnego i beta nie odpala !!!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Dzisiaj profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa. Po wymianie auto odpaliło, pochodziło osiągając maksymalnie obroty ok. 2800 obr/min. Wyłączyłem silnik by otworzyć drzwi od garażu i ... już nie uruchomiłem silnika. Jedyna pociecha to że nie zapala się żaden komunikat. Zaczynam podjerzewać że to pompa pod siedzeniem. W ASO chcą za nią 1050zł w innym znalazłem 569 zł za ten sam wyrób.

Pozdr.

Maciej

Edytowane przez maxb
Opublikowano

co do pomp vs lifting , natknolem sie na informacje iz w fazie produkcji byly rozne rodzaje zmian tak jak i w/w pompy , ostatnie zmiany w e39 zostały przeprowadzone chyba w 2003 , czy jest to mozliwe by w E60 byly takie same pompy wspomagajace jak w ostatnich zmianach modelu e39 ? , zaglebiajac sie glebiej w temat mozna spostrzec wiele zmian w fazie produkcji , a ostatnie fazy produkcyjne maja mniej lub wiecej wspolnego z nowszym modelem.

 

ktos pisal o pompie VDO to simensa produkcja a jak wiemy VDO przyczynił sie do wielu usterek np : wyświetlacze w serii 3.5.7 , jak i zarówno systemy navi w e60 pierwszy faza produkcji , i wiele innych gadzetow ktore to nosza tylko namiastke jakosci.

Opublikowano

Witam

Dzisiaj "dobrałem" sie do pompy znajdującej się po nogami kierowcy. Popukałem w nią lekko czujniczkiem i nagle autko mogłem bez problemowo uruchomić. Jedynym odstępstwem od normy było to że silnik nie chciał wkręcić się na wyższe obroty niż 3000 obr/min i wydaje mi się że wolno wkręcał się na obroty. Zauważyłem także miarowe słabe uderzenia w podłogę w okolicach pompy. W związku z tym wczołgałem się pod auto w celu sprawdzenia czy te uderzenia są od w/w pompy czy też od webasto. Po dotknięciu pompy są wyczułem drgania tejże pompy. Wydaje mi się że nie ma co się oglądać tylko trzeba zamawiać nową pompę. Co o tym myślicie? Czy taka usterka (trudności w odpaleniu silnika, nie wkręcanie się na obroty i drgania) świadczą ewidentnie o tejże pompie? Zastanawiam się ponieważ część z was twierdziła że to wina pompy ze zbiornika.

Pozdrowienia

Maciej

Opublikowano
Czy taka usterka (trudności w odpaleniu silnika, nie wkręcanie się na obroty i drgania) świadczą ewidentnie o tejże pompie? Zastanawiam się ponieważ część z was twierdziła że to wina pompy ze zbiornika.

 

Ewidentnie ta pompa. Skoro pomogło jej stuknięcie "czujnikiem" (jaka waga ? :D ) to masz 100% że to ona.

Voshon mi napisał na priva że czasem wystarczy mocno potupać lewą nogą koło progu i odpala...ale w końcu staniesz na dobre.

Opublikowano

nawet sie nie zastanawiaj i kupuj pompe

 

jak bedziesz zwlekal i jezdzil to tylko mozesz miec dodatkowe koszty

 

pozdr

Opublikowano
nawet sie nie zastanawiaj i kupuj pompe

 

jak bedziesz zwlekal i jezdzil to tylko mozesz miec dodatkowe koszty

 

pozdr

 

Dokładnie tak, przy zbyt małym ciśnieniu pompy wspomagającej o której mowa, pompa CR dostaje nieźle po d... lepiej żeby nie zmarła bo koszta wysokie :wink:

Opublikowano
ta 100% pompa pod progiem, jak sie nie mozesz wkręcić na obroty 3000 i do tego stukasz w nią i odpala to na bank ona. Gdybanie było o pompce w baku bo mówiłeś ze słyszałes tam jakies dziwne buczenie z tyłu !!!!

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.