Skocz do zawartości

grzechkk

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Kowary

Osiągnięcia grzechkk

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. grzechkk

    problem z uruchomieniem

    Może dawać oznaki (nie można osiągnąć wyższych obrotów), ale nie musi, dla niej krytyczny może być rozruch, ale jak ruszy to będzie działać aż padnie całkiem możliwe że gdzieś na odludziu :beksa: (oczywiście jest to tylko przypuszczenie).
  2. grzechkk

    problem z uruchomieniem

    Kolego TDI to nie CR tylko pompo wtryskiwacze całkiem inna bajka (konkretnie syf spotykany w radzieckich traktorach z lat 50-tych tylko bez komputera, ale odgłosy jakie wydają silniki TDI zwłaszcza 4 cylindrowe są podobne), co do odpalania to u mnie obecnie spalone są 2 świece i auto pali przy -15 na dotyk oczywiście po zgaśnięciu kontrolki żarnika, przy takich temp to około 7-10 sekund. jak jest cieplej <3 st grzejo około 2-3 sekund i pali. (oczywiście wywody na temat TDI są moim prywatnym zdaniem i nie miałem zamiaru nikogo obrazić :hand: ) Te objawy sugerują uszkodzoną pompę paliwa lub nieszczelność w układzie zasilania, żeby odpalić BM'ke CR musi być ciśnienie w układzie zasilania koło filtra jest czujnik ciśnienia jeżeli jest auto pali jeżeli nie to nie zapali za żadne skarby. Jeżeli odczekałaś kilkanaście sekund po przekręceniu kluczyka aż zamilkła pompa i auto zapaliło to potwierdza brak odpowiedniego ciśnienia w układzie zasilania (przy minusowych temperaturach ciecz gęstnieje i opory stają się większe i słaba pompa nie daje rady). Ja stawiam na układ zasilania, przerabiałem podobny temat, zakończyło się na wymianie pomp paliwa. I też nie przypuszczałem że sypnie się pompa która była wymieniana kilka miesięcy wcześniej (niestety przez poprzedniego właściciela kupiona z Allegro tani zamiennik). Jeżeli w ASO stwierdzą awarię pompy najtaniej kupisz u Maćka www.czescidobmw.pl w ASO mają te pompy dużo drożej podprogowa ~860zł zbiornikowa ~560zł. Najprawdopodobniej zapali i zgaśnie jak wypali samostart z kolektora ale ja bym nie bawił się w takie zabiegi to nie jest Diesel z komorą wstępną tylko CR i musi palić dopóki jest prąd w aku i z ropy nie zrobiła się kasza. Jedź do serwisu (lub kogoś kto się specjalizuje w BMW) i nie kombinuj z samostartami.
  3. grzechkk

    problem z uruchomieniem

    Świece grzeje się raz jak zgaśnie kontrolka lub napis (zależy od kompa) to się kręci i musi zapalić nie grzej świec kilka razy bo je spalisz :naughty: Jak pisałem wcześniej ASO i podłączenie do kompa. Co do świec jeszcze to BMW 520 ma silnik CR więc jak padnie powyżej 3 świec to dopiero mogą się pojawić problemy z rozruchem, ale jak odpali to będzie chodził i nie zgaśnie. Ja bym zostawił świece i aku w spokoju przy takich objawach i przyjrzał się układowi zasilania. Może masz uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa albo pompę paliwową, czy problem występuje przy małej ilości paliwa w baku, czy obojętne? Nowoczesne Diesle to bardzo skomplikowane maszyny i bez sprawdzenia programem serwisowym ciężko jest określić usterkę, a mechanior w ASO w kilkanaście minut będzie wiedział z kompa co go boli bez zaglądania pod maskę :roll2:
  4. Można sprawdzić ciśnienie jakie pompa wytwarza (nie pamiętam jakie powinno być, zresztą pewnie inne w Dieslach inne w benzynie), jeżeli odbiega od parametrów to lepiej wymienić, bo holowanie drogie i nie polecam tanich zamienników z Allegro.
  5. No cóż po raz kolejny dowód na to kupujesz tanio z Allegro kupujesz 2 razy. Poprzedni właściciel wymienił pompę w baku na nową z Allegro taką za 130 zł, która padła po 8 miesiącach :x , w dodatku przesiał dowód zakupu teraz czeka mnie zakup kolejnej pompy :( . Nie nie mylę są 2 pompy paliwa jedna pod progiem 2 w zbiorniku jeżeli padnie ta w zbiorniku to auto gaśnie jeżeli ma <= 15l w baku lub nie odpalisz wcale auta. Jeżeli padnie ta pod progiem to stoisz w malinach i dzwonisz po pomoc drogową :mad2: (przerabiałem ten temat niedawno :( )
  6. grzechkk

    problem z uruchomieniem

    Koleżanko jedź do porządnego ASO tam szybko zdiagnozują usterkę, bo przyczyn może być wiele, a taka wymiana wszystkiego po kolei jest kosztowna (jak się pewnie przekonałaś świece, wymiana+ aku=~1000zł). Lepiej dać 50zł za sprawdzenie na kompie wszystkich układów i (błędów) wtedy wiadomo gdzie leży przyczyna. Polecane warsztaty znajdziesz na forum (trzeba jechać do ludzi co się specjalizują w BMW bo jakiś Pan Kaziu to może wymienić klocki hamulcowe, a nie diagnozować silnik). Nie napisałaś czy palą się jakieś kontrolki (np żarnik świec się świeci po tym jak auto zgaśnie i nie można go uruchomić) lub komputer wyświetla jakiś komunikat?
  7. Sprawdź uszczelki w tylnych drzwiach jeżeli są w złym stanie może zaciekać woda.
  8. Pytanie czy używasz kluczyka często czy sporadycznie. Najprawdopodobniej padnięta bateria (lub akumulator tego nie jestem pewien co to jest) w pilocie. Niestety kluczyk jest nie rozbieralny (koszt nowego gdzieś czytałem na forum około 300 euro w ASO), no ale Polak potrafi można go (delikatnie) rozciąć wzdłuż wgłębienia po środku i wymienić baterię (przyznam się że już przeprowadzałem taką operację zresztą nie tylko ja :roll: co prawda nie z winy baterii ale mikro styku, który się wysypał), później sklejasz to i po problemie. Procedura kodowania pilota jest na forum poszukaj zaoszczędzisz 34 euro. :D
  9. Kolego sprawdź sobie świece, bo to najprawdopodobniej ich wina i zapewne masz spalonych więcej niż 3 szt ja w chwili obecnej mam spalone 2 i auto pali na mrozie na dotyk, ale przy większej ilości tak jest, jeżeli nie wiesz jak to sprawdzić CS to jedź do ASO (koszt sprawdzenia to około 50 zł), wymiana świec 250zł + świece najlepiej wszystkie (ze względu na koszt wymiany trzeba zdejmować kolektor). Problem może leżeć też w pompie paliwowej w baku jeżeli jest padnięta to przy małej ilości paliwa będziesz miał problemy z odpaleniem (ale objawy które opisałeś raczej wskazują na świece). Co do klapek to są one tylko w automatach (przynajmniej w E39) w manualach ich nie ma więc raczej nie powinny mieć wpływu na rozruch silnika.
  10. Kolego dojeżdżając do celu jedź z obrotami nie przekraczającymi 2000 i problem z głowy. Dla bezpieczeństwa możesz jeszcze chwilkę zaczekać (jak pisał Pan samochodzik) i tyle. Ważne jest też żeby nie katować auta jak jest zimne bo to też daje turbinie po dupie.
  11. grzechkk

    Co oznacza Błąd 64 ? 67?

    Może to Ci w czymś pomoże http://www.obd-2.biz/obd2.php
  12. grzechkk

    Nie można uruchomić 530d

    U mnie sytuacja wyglądała podobnie tyle, że zgasł i już nie zapalił, padła pompa pod progiem zapłaciłem za nią 850 zł w ASO.
  13. grzechkk

    pompka w baku

    Faktycznie gapa ze mnie :duh: , fotorelacja super trochę fotki małe ale idzie pokumać o co chodzi. Wracając do tematu ile dałeś za tą pompę i gdzie, bo mnie też chyba czeka jej wymiana :cry2: , bo tą pod progiem już musiałem wymienić :cry2:, mam nadzieję, że ta jest tańsza :doh:
  14. Hej. Krzyżaki chyba nie przewidziały ze w polsce bedzie syfiasta ropa która potrafi zamarznać nawet jak jest zimowa. Pozdrawiam Dokładnie jak kolego napisałeś instrukcja przewiduje paliwo tankowane w Niemczech (tam by nie wpadli na to że można sprzedawać olej opałowy jako Diesla itp :jawdrop: ), a jak jest w Polsce każdy wie raport o jakości paliw - http://www.egospodarka.pl/33166,Jakosc-paliwa-w-Polsce-I-VI-2008,1,39,1.html pokazuje, że 7,3 % stacji oszukuje paliwo (Diesel)!!! Zatankowanie takiego syfu to naprawa układu wtryskowego :cry2: . Sam nigdy nie stosowałem dodatków do paliw dopiero od niedawna mam Diesla, ale też to rozważam, w końcu producenci dodatków z tego żyją przeprowadzają jakieś próby, badania by dowieść skuteczność swoich środków. W sobotę jestem umówiony w ASO popytam co o tym sądzą.
  15. Pompa w baku Panie kolego umarła, prawdopodobnie ten co ja wymieniał kupił tanią podróbę i są efekty. Jak wyżej. Pewnie nic na temat na forum nie znalazłeś :D Pompa pracuje nie umarła, jej głośna praca zaczęła się po awarii tej pod progiem dlatego mnie to dziwi, że padają 2 pompy na raz w dodatku niedawno wymieniana. Przed padnięciem pierwszej pompę słyszałem tylko przy odpalaniu w dodatku cicho (teraz słyszę ją podczas jazdy a przy odpalaniu jakby helikopter lądował wyraźnie pracuje z oporem) jeżeli zatankuję do pełna to jest cisza i kwestia jest taka, że może podczas sprawdzania w serwisie wymontowali tą w baku żeby ją sprawdzić, bo wszystko co miałem na kanapie z tyłu leżało w bagażniku i być może został załamany jakiś wężyk, filtr itp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.