Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jak powinien wygladac prawidlowy rozruch w X5 ? Mam na mysli prace rozruchnika przy starcie ? czy ma byc to piekna regularna szybka praca czy tez jak w moim przypadku takie zdlawienie i zakrecenie ? Moje auto ma 75 tys. na zegarze. Nie jezdze nim duzo, za to czesto odpalam. Teraz w okresie zimowym przezywam delikatny koszmar bo jak podchodze do odpalania to zastanawiam sie czy zakreci. Mialem roczny akumulator 100Ah, 850A i zaczal szwankowac. Ladowalem go i po kilku rozruchach siadal. Pare dni temu kupilem nowy firmy Baner o tych samych parametrach i po kilku odpaleniach zaczyna podupadac.

 

Patanie: czy to moze byc wina rozrusznika, ktory przez wyrobiona tuleje pobiera zbyt duza dawke pradu ?

 

Pozdrawiam

Daro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził ładowanie! Skoro na naładowanym do pełna akumulatorze kręci OK a po kilku odpaleniach "słabnie" to właśnie w tym kierunku bym szedł.
Opublikowano
Ladowanie sprawdzone, jest bardzo dobre. Moj rocznik to grudzien 2004. Juz sam nie wiem. Ostatnio pojezdzilem nim troche i zaczal odpalac odrazu. Wrocilem do miasta zaczalem go znow czesciej krecic i slabnie. U mnie teraz ok 19 stopni mrozu wiec warunki pogarszaja jeszcze bardziej sytuacje.
Opublikowano
jesli nie podoba ci sie praca samego rozrusznika lub slyszysz zmiane w pracy, to moze to tulejki w rozruszniku lub szczotki?
Opublikowano

Niech elektryk sprawdzi, czy na zgaszonym silniku pobór prądu nie jest zbyt duży, co powodowało by szybsze rozładowanie akumulatora (alarm, oświetlenie bagażnika itp.).

Jeżeli wszystko będzie ok trzeba sprawdzić rozrusznik. Pozdrawiam

Opublikowano
jest jakis maly trop. Elektyk sprawdzil i w stanie spoczynku przy wlaczonym alarmie jest pobor pradu 2A. To jakies 24W. Niestety elektryk po kilku godzinach poddal sie i nie znalazl co to tyle pobiera. Auto jedzie do serwisu do niemiec w najblizszy czwartek. A Wy jak myslicie co to moze byc ?
Opublikowano
Nie uwierzycie. Niemcy w serwisie BMW w Görlitz to straszne tumany. Oddalem im auto aby sprawdzili co w nim ewentualnie kradnie prad. Meczyli sie dwa dni. Po dwoch dniach poprosili mnie abym odebral auto bo...oni nie potrafia tego zlokalizowac a raczej maja klopot z podpieciem miernika poniewaz alarm im przeszkadza. Wiec odebralem i pojechalem do mechaniora ktory zakladal mi alarm. On natomiast oszukal alarm blokujac zamki przy otwartych drzwiach i zalaczyl alarm nastepnie wpial szeregowo miernik aby sprawdzic pobor pradu. Wynosi 0.065 A. Po dwudziestu minutach znalezlismy przyczyne. Rozrusznik. Byl tak wyjechany ze komutator ocieral juz po obudowie. A teraz ciekawosta. Rozrusznik Made in China ;) Usterka usunieta i odpala mi teraz auto jak nigdy dotad. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.