Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obawiam się że miernikiem z OBi za 40zł nie zmierzę prądu ładowania :)

 

Mam dokładnie taki miernik za 16złotych kupiony w Selgrosie i jutro tak jak powiedziałem zmierzę napięcie ładowania, niestety prądu się nie odważę chyba że mi ktoś powie jak to zrobić ?

 

Mam jeszcze pytanie jakie powinno być napięcie spoczynkowe ,napięcie ładowania przy odpalonym silniku , przy odpalonym i włączonych xenonach i ogrzewaniu i przy obrotach około 1800

 

z góry dzięki

Rzuc okiem na pierwszy post to bedziesz wiedziwl jakie napiecie powinienes miec :)

Opublikowano

Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz i moja instrukcja obsługi tego auta podaje że powinien być 95Ah teraz kupiłem 100Ah.

Czy to może mieć jakieś znaczenie, pytałem w sklepie i mówili że nie ma problemu, poza tym jeżdże tylko na długich trasach więc o niedoładowaniu chyba nie ma mowy.

Opublikowano
Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz i moja instrukcja obsługi tego auta podaje że powinien być 95Ah teraz kupiłem 100Ah.

Czy to może mieć jakieś znaczenie, pytałem w sklepie i mówili że nie ma problemu, poza tym jeżdże tylko na długich trasach więc o niedoładowaniu chyba nie ma mowy.

niewiem co mam o tym myslec?. mam program diagnostyczny i pokazuje mi ze twoje auto powinno miec aku 70ah a alternator 90a. troche dziwne bo w moim aucie z mniejszym silnikiem aku powinno byc

85ah a alternator 95a

Opublikowano
Nie no bez przesady 70Ah to ma mój ojciec w Carismie 1,9Did :)

ale czy 5 albo 10Ah miałoby znaczenie ? chyba nie

:) no ni wiem ? ale patszac na to z innej strony to masz alternator mniejszy od akumulatora

Opublikowano

hmmm już teraz sam nie wiem ,ale nawet jeśli mam alternator 90Ah a akumulator 100Ah , to przecież do tych 90Ah teoretycznie powinien się naładować a to w zupełności wystarczy, no nic zobaczymy co się jutro okaże,może mam jednak jakiegoś "złodzieja" prądu .

Pozdrawiam idę spać

Opublikowano

 

jeśli mam alternator 90Ah a akumulator 100Ah , to przecież do tych 90Ah teoretycznie powinien się naładować

 

co Wy tu niektórzy wypisujecie !!!! :))

 

1. alternator jest na prąd znamionowy np. 90A, nie 90Ah :)

Ah to jednostka ilości energii. 90Ah = przez godzine można ciągnąć z aku prąd o wartości 90A.

 

2. Akumulator 100Ah może być naladowany tylko do max swej pojemnosci. Znakiem tego bedzie napiecie na nim ok. 12-12.2V

 

Jesli bysmy przykladowo ladowali akumulator 100Ah tyle samo i takim samym pradem jak mniejszy aku 90Ah, to ten większy będzie niedoladowany - znaczy bedzie na jego zaciskach napiecie mniejsze niz owe 12V, wskazujące stan pelnego naladowania.

Czyli prąd 100A pociągniemy z niego krócej niż godzinę.

 

Wieksza pojemnośc aku, czyli wiecej Ah, to znaczy wiecej ogniw polaczonych równolegle w aku. Równolegle, czyli wiecej prądu ciagną-dają, napiecie zaś takie samo jest !

 

 

Elektryk zauważy pewne uproszczenia w tym co napisalem, bo przeciez mozna z aku 90Ah pociagnąć staly prąd 120Ah, tyle że nie będzie to dla niego dobre :)

Opublikowano

Dobrze , powiedz jak to się ma do mojego przypadku, alternator 90A a akumulator 100Ah

Czy np. alternatorem 50A można naładować akumulator 100Ah (czy będzie na nim 12V)?

Opublikowano
Dobrze , powiedz jak to się ma do mojego przypadku, alternator 90A a akumulator 100Ah

Czy np. alternatorem 50A można naładować akumulator 100Ah (czy będzie na nim 12V)?

 

Oczywiście, że można, to tylko maksymalny prąd, jakim może byc ładowany akumulator

Opublikowano
OK rozumiem że lepiej kupić większy akumulator niż jest przewidziany niż mniejszy.

 

 

Zależne jest to w głównej mierze od tras, jakie pokonujesz, jeśli jeździsz bardzo krótkie, to lepiej nawet odrobine mniejszy akumulator, bo alternator nie zdąży podac wystarczającej energii do aku i bateria będzie ciągle niedoładowana. Jeżeli jeździsz długie trasy, to można się pokusic o nieco większy akumulator, ale tylko o parametr, nie ma sensu zapinac dużo za dużej pojemności

Opublikowano

Z tego co wiem w E39 3.0d są alternatory 120A lub 150A, a akumulatory 70-95Ah

Akumulator 100Ah będzie ok.

 

A tak poza tym czytajcie to, co Boogie napisał, bo chyba bardzo dobrze napisał :)

 

Obawiam się że miernikiem z OBi za 40zł nie zmierzę prądu ładowania :) Mam dokładnie taki miernik za 16złotych kupiony w Selgrosie i jutro tak jak powiedziałem zmierzę napięcie ładowania, niestety prądu się nie odważę chyba że mi ktoś powie jak to zrobić ?

 

Mam jeszcze pytanie jakie powinno być napięcie spoczynkowe ,napięcie ładowania przy odpalonym silniku , przy odpalonym i włączonych xenonach i ogrzewaniu i przy obrotach około 1800 ...

Przecież to nie musi umieć tańczyć i śpiewać ;) Nie wiem, jaki jest ten miernik z Selgrosa, ale przypuszczam, że wystarczy spokojnie. Ja tydzień temu kupiłem właśnie coś takiego pomarańczowego w Praktikerze (ok. 30zł) i działa bardzo dobrze - wybór zresztą był wyjątkowo wąski. Coś bardziej złożonego kosztowało już ok. 150zł - ale pewnie wzbogacone w dużo niepotrzebnych mi funkcji.

 

Jeżeli chodzi o akumulator - mówi się, że w zależności od temperatury i stopnia naładowania może mieć napięcie w zakresie 10-13V. Ja na moich obydwu akumulatorach mam:

12,6V (nowy, jeszcze nie używany i nie ładowany od kilku miesięcy),

12,4V stary, wczoraj wyciągnięty z autka (w garażu, czyli w chłodniejszym niż w domu miejscu miał 12,2V).

 

Napięcie ładowania przy ok. 3000obr/min powinno mieścić się w zakresie 13,5-14,5V. Włączenie odbiorników prądu nie powinno obniżyć go o więcej niż 0,4V

(nie wiem, czy trzeba, ale przypomnę – miernik ustawiasz na DCV, zakres na 20 i końcówkami dotykasz obydwu biegunów akumulatora przy jednoczesnej czyjejś pomocy we wprowadzaniu silnika na ok. 3000obr/min)

 

Jeżeli chodzi o sprawdzenie poboru prądu – po przełączeniu miernika na pomiar natężenia A, odłączasz przewód masy i wpinasz się między masę a ujemny biegun akumulatora (ten pomiar w całości oczywiście na wyłączonym silniku, zamkniętych drzwiach i wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu).

 

Tylko dobrze, żeby jeszcze znalazł się ktoś, kto poda dla porównania, jaki jest prawidłowy pobór w E39.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, jeszcze pytanie odnośnie zmierzenia poboru prądu , czy ma znaczenie którą końcówką od miernika tzn. "+" czy "masą" podłączam się pod minus na akumulatorze ,a którą pod klemę?

I jakiego poboru prądu mogę się spodziewać bo ten miernik to naprawdę straszne badziewie i napewno ma minimalny zakres dla A.

 

Aha i jeszcze jedno pytanie, czy akumulator w E39 530TD 2002rok, ładuje się od samego początku tzn. na wolnych obrotach czy dopiero od jakiegoś zakresu , jeżdżę tylko w trasy i tak jak już wcześniej pisałem cały czas w zakresie obrotów 1500-1800 może to jest przyczyną że aku jest niedoładowany?

Opublikowano

 

jeszcze pytanie odnośnie zmierzenia poboru prądu , czy ma znaczenie którą końcówką od miernika tzn. "+" czy "masą" podłączam się pod minus na akumulatorze ,a którą pod klemę?

 

:jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

 

jak tak zrobisz, to w ulamu sekundy miernik zamieni sie w pochodnie, moze nawet przypalajac Ci twarz !!

 

Miernika prądu, amperomierza, nie podlącza sie do akumulatora pod plus i minus !!!! bo wtedy robisz zwarcie na akumulatorze.

 

Żeby zmierzyć prąd, rozwiera się JEDEN przewód, plus lub minus, i uzupelnia go wlasnie miernikiem, amperomierzem.

Opublikowano

Boogie źle zrozumiałeś kolegę ;) Zadał dobre pytanie, biorąc pod uwagę właśnie to, co piszesz.

 

Podłącza się tak:

przyłącze plusowe amperomierza do tego odłączonego przewodu masy

a

przyłącze ujemne amperomierza do ujemnego bieguna akumulatora

 

Jeżeli chodzi o ten właściwy pobór, to ciągle liczę, że ktoś napisze jaki ma być w E39 (poza tym, że im mniej tym lepiej) :)

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dzięki Solaris właśnie to miałem na myśli, dzwoniłem przed chwilą do sklepu Centry i powiedzieli że max. pobór przy wyłączonym silniku to 0,6A ale to chyba stanowczo za dużo
Opublikowano
Napięcie ładowania przy ok. 3000obr/min powinno mieścić się w zakresie 13,5-14,5V

 

Czy jesli na luzie bez odpalonych swiatel itd jest 13,8 to mozna wnioskowac, ze przy swiatlach/i reszcie bedzie/powinno byc podobnie, i czy przy wyzszych obrotach ladowanie sie zwiekszy?

(musze z kims to zmierzyc ponownie, bo mierzylem tylko sam a nie bylo cegly pod reka zeby pod gaz podlozyc ;) )

 

Co do samego poboru troszeczke za duzo, ja mam 0,22, ale jesli masz tam zainstalowany alarm z kamera np to nic dziwnego ;)

 

Sam zamierzam kupic cos takiego:

http://allegro.pl/item516041513_ladowarka_bateria_sloneczna_13_5v_5w_akcesoria.html

 

i pozbyc sie zjawiska niedoladowanego aku/dlugiego czasu postoju (chociaz nie mam takowych problemow)

350ma stanowczo przewyzsza moj pobor mocy w stanie spoczynku, i mozna przyjac, ze w okolicach 2-3 tyg akumulator jest naladowany w pelni (mowie o swoim czyli 74ah, pod niego robilem obliczenia)

A jak wiadomo, w normalnych temperaturach 2 tygodnie dla akumulatora w stanie spoczynku odpalenie nie powinno byc problemem, natomiast na mrozie ten wynik moze sie skrocic do ok tygodnia nawet.

A wy co sadzicie o takim panelu na polce tylnej szyby? ;)

Pozdrawiam
Opublikowano

Ciekawa sprawa ale nie wiem czy ładując akumulator samochodowy prądem 350Am bardziej mu się pomoże czy zaszkodzi, może ktoś wie?

W tym przypadku jest chyba tak jak z bateriami w tel.komórkowych i nie odpowiednia ładowarka może znacznie zmniejszyć trwałość baterii.

 

Poza tym troszkę to duże i widoku przez tylną szybę już by nie było.

Jako zabezpieczenie przy niepewnym akumulatorze fajna sprawa.

Opublikowano

Ja mysle, ze nie powinno miec to zadnych minusow., typu zmniejszenie trwalosci baterii, wrecz odwrotnie.

Moze na zdjeciu wydaje sie duze, ale takie nie jest. ~35cm, powinno sie bez problemu zmiescic na tylnej polce, i to nie zaslaniajac szyby.

Mam nowy akumulator, a mimo wszystko sadze, ze to fajny wynalazek, zamowie, zobacze jak to sie ma w praktyce (tylko trudno mi to bedzie stwierdzic bo raczej nie zostawiam auta na bardzo dlugi okres na postoju, ale zawsze mozna po tych kilku dniach na mrozie zmierzyc pojemnosc i stwierdzic)

Pozdrawiam
Opublikowano
trochę się mój temat przeciągnął... :) chciałbym tylko do niego dodać, że akumulator 100Ah mam od zakupu auta czyli 2 lata prawie i do tej pory nie miałem problemów z nim. Prawdą jest, że ciężej jest go naładować na krótkich odcinkach - bo tak właśnie teraz jeżdżę (dwa razy dziennie po 5km). Na obecną chwilę gdybym wł. radio, cb radio, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę na max to mam pewne, że po przyjechaniu do pracy akumulator mi wysiądzie. Dlatego na tych mrozach ze względu na to, że jeżdżę na krótkich odcinkach to staram się ograniczać zużycie prądu w samochodzie, póki co to akumulator trzyma się do dziś - nie jest taki jak w zeszłą zimę, ale odpala samochód.
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wlasnie mialem problem z rozladowanym aku - okazalo sie, ze telefon powodowal pobor na postoju wachajacy sie od 0,2 do 1,1A. Telefon odlaczylem i pobor spadl do 0,07A :) Moze wymienie baterie w fonie na nowa i wloze do niego jakas karte bo wlacza sie ciagle sam i pisze "insert card".

 

Ktos wie jak zrobic zeby telefon nie wlaczal sie samoczynnie ?

pozdrawiam

mavic

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam u mnie pobor pradu przy wylaczonej stacyjce to 0.70A po ok 30min jak przekaznik odpusci 0.02-0.04A wiec jest ok.

ale mam prozbe aby ktos zmierzyl u siebie na przelaczonej stacyjce na pozycje 1 (czyli nie zaplon) bo mam dosc duzy pobor ok 2Ado 2.5A jak wylacze telefon to ok 1.7A

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.