Skocz do zawartości

[E46] Montaż relingów dachowych


styks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy bmw i zycze Szczesliwego Nowego Roku.

 

Od niedawna posiadam bmw e46 touring. Autko kupilem bez relingow dachowych. Po pewnym czasie zakupilem relingi z gumowymi podkladkami pod kazdy slupek, z listwami i srubami mocujacymi. Dzisiaj probowalem zamontowac relingi. Bylem przekonany, ze gdy sciagne listwy, (potem zaloze te drugie - czarne) ujrze otwory montazowe, do ktorych przykrece relingi. Jednak tych otworow nie ma i mam problem. Jak mam zamontowac relingi do auta? Byc moze brakuje mi jakis czesci. uchwytow, mocowan? A moze do mojego autka montaz relingow nie jest mozliwy (byc moze bylo fabrycznie bez relingow). Ponizej zalaczam fotki, na ktorych jest fragment relingu ze sruba. Jak widac sruba nawet nie wystaje ponad krawedz relingu, wiec nie mam pojecia jakbym mial wkrecic srube jesli w dachu bylyby jakies otwory. Bardzo prosze o pomoc zorientowanych w temacie relingow dachowych. Moze posiadacze e46 w touringu beda znali temat. Nie ukrywam, ze sprawa relingow jest dla mnie dosc powazna, poniewaz chcialbym poprawic sylwetke autka.

 

Fotka relingu z listwa:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//luke.datanet.pl/reling1.jpg

 

 

Fotka relingu bez listwy:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//luke.datanet.pl/reling2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relingi kupowalem na allegro. W ASO bylem po sruby oraz po 2 podkladki gumowe. Wydaje mi sie, ze nie posiadam tej czesci. To jest chyba jakies mocowanie:

 

http://luke.datanet.pl/uchwyt.JPG

 

W rynience w dachu, w trzech miejscach sa napunktowane wglebienia. W kazdy miejscu po dwa punkty. To by tlumaczylo ze w te miejsca przykreca sie mocowanie z obrazka, a dopiero potem do mocowania reling. Jednak zeby owe mocowanie przykrecic, musialbym nawiercac otwory w rynience, czego sie raczej nie podejme. Czy to w ogole mozliwe, ze trzeba by bylo wiercic otwory w dachu?! Moze zle interpretuje. Czekam na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rynience w dachu, w trzech miejscach sa napunktowane wglebienia. W kazdy miejscu po dwa punkty. To by tlumaczylo ze w te miejsca przykreca sie mocowanie z obrazka, a dopiero potem do mocowania reling. Jednak zeby owe mocowanie przykrecic, musialbym nawiercac otwory w rynience, czego sie raczej nie podejme. Czy to w ogole mozliwe, ze trzeba by bylo wiercic otwory w dachu?! Moze zle interpretuje. Czekam na sugestie.

 

Wg. mnie interpretujesz poprawnie i bez wiercenia się nie obejdzie :(

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij podsufitkę i sprawdź czy aby napewno dach jest przystosowany do relingów , powinien mieć wzmocnienia . Kolega miał podobną sytuacje w fordzie mondeo i niestety nie dało rady przymocować relingów właśnie z powodu braku wzmocnień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego styks co do montażu relingów w e46 prawidłowo pod relingi sa inne listwy dachowe z otworami na śruby ale można to obejść zdejmujesz twoje listwy i wiercisz otwory w miejscach gdzie masz nacechowane punktowo miejsca pod spodem jest gwint na śrube m8 z podkładką i łbem soczewkowym twoje listwy będziesz musiał też w tych miejscach przewiercić potem przykręcasz relingi i gotowe. pozdr

było E-36 1,8 E-36 compakt 1,8d E-46 320dTa,jest E-46 330dt

http://www.bmwteam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem do ASO, koszt montazu 1000-1200 zl. Facet powiedzial, ze w e46 relingi sa wiercone :? Takze, to chyba koniec mojej przygody z relingami. Pozostaje mi tylko je sprzedac.

 

Według mnie bez relingów wygląda bardziej "sportivo". Gdy potrzebowałem przewieźć rowery to zamontowałem porzeczne belki i po sprawie. Relingi to niepotrzebny ciężar i trudniej się myje samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 pln kosztuje kompletny zestaw doposażenowy w relingi (zawiera relingi,listwy dachowe,podkładki,śruby,gumki,wszystko co potrzebne+ instrukcja montażu) skoro jest dostępny taki zestaw to bmw dopuszcza wiercenie w profil zamknięty który jest pod to przygotowany po przewierceniu jest gwint i nie jest to wcale takie trudne do montażu sam robiłem. Jak sam masz obawy to jedz do jakiegoś kumatego blacharza,mechanika i napewno da rade. szkoda nie montować jak już to kupiłeś pozdr.

było E-36 1,8 E-36 compakt 1,8d E-46 320dTa,jest E-46 330dt

http://www.bmwteam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.