Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W BMW 325 z 1991r. mam problem że rozgrzany silnik pozostawiony na jakieś 15-20minut nie chce później zapalić. Pokręcę parę sekund rozrusznikiem i nic czasem trochę załapie ale telepnie silnikiem i zgaśnie. Zapali dopiero za drugim, trzecim, czwartym… razem odpali od strzała. Nie chce zapalić za pierwszym razem nawet jak długo kręcę. Zimny dobrze zapala i zaraz po zgaszeniu ciepłego też dobrze odpali. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny :?: Dodam że nie jest to silnik TDS w którym tak się dzieje, jest to silnik benzynowy bez LPG.

Druga sprawa czy jak słychać łańcuszek rozrządu gdy na luzie po dodaniu gazu do 4tyś. obr/min słychać go gdy schodzi z obrotów, czy trzeba się już martwić :?:

Edytowane przez bisqp
Opublikowano
kolego jeśli chodzi o ten łańcuszek to ile kilometrów nabite masz na aucie ???
Opublikowano

Na liczniku jest tylko niewiarygodne 120tyś km... Jest to przebieg bardzo dziwny, po co ktoś w przypadku gdyby był kręcony ustawił go tak nisko.

Czy da się wizualnie poznać czy ten łańcuch jest do wymiany :?:

Opublikowano

Silnik bez vanosa, ta pokrywa łańcucha z przodu jest równa bez żadnych wybrzuszeń. Ten dźwięk łańcuszka nie jest specjalnie głośny trzeba się wsłuchać.

 

Co do pierwszej usterki, na innym forum BMW znalazłem tematy i wypowiedzi które trochę mnie naprowadziły, co prawda w innych silnikach (pierwszym cytacie M20B20 w E30 88') ale pewnie i w moim jest regulator ciśnienia paliwa albo inny problem z układem paliwowym. Do tej pory sprawdziłem sondę lambda – która sprawia wrażenie dobrej.

 

Jeżeli zapalam auto na zimnym silniku pali praktycznie bez zająknięcia lecz gdy jest juz ciepły po wyłączeniu i odczekaniu kilkunastu minut ma problem z szybkim odpaleniem , musze długo kręcic zeby odpalic bunie […]

 

Tutaj tez zamykam temat wina regulatora paliwa - autko pali teraz na dotyk - pozdro

Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?t=1799

Krótko opiszę mój problem. Moje BMW - E36 318i '92 silnik M40 - na zimnym silniku zapalał dobrze, po rozgrzaniu jeśli się go pozostawiło na 10-15 min odpalał ciężko i czuć było paliwem. […] Wymieniłem pompę paliwa (nic nie pomogło), za namową mechanika dałem się namówić na wymianę uszczelek pod kolektorem (też nic) ale powiedział że uszczelka między silnikiem a kolektorem była mokra od paliwa i to dało mi do myślenia - z kąt to paliwo. Jedynie nieszczelny wtrysk lub? no właśnie jest jeszcze regulator ciśnienia który jest podłączony wężykiem pod kolektor.Więc odłączyłem wężyk od regulatora zatkałem go żeby nie łapał fałszywego powietrza a na regulator ciśnienia założyłem krótki wężyk (przezroczysty) z drugiej strony też go zaślepiłem i co się okazało? że zaczęło się pojawiać po krótkim postoju w nim paliwo a po nocy ciśnienie wypchnęło z regulatora wężyk. Samochód odpala teraz nawet po 15 min postoju bez problemu jedynie na wolnych obrotach próbuje zgasnąć ale to związane jest na pewno z niskim ciśnieniem paliwa. […]

Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=30053

Opublikowano
Witam. Kolego podepnij pod kompa koszt nie duży a może wyjaśnić dlaczego tak pali. Może czujnik temperatury silnika co podaje sygnał na sterownik?
Rysiek
  • 3 lata później...
Opublikowano

Zrobię odkop swojego tematu po latach ale powód tego wykopu ważny bo przyczyna się znalazła.

 

Przyczyną była pompa paliwa, jakieś pół roku temu umarła całkiem a po zmianie na nową odpala idealnie za każdym razem.

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.