Skocz do zawartości

Ustalenie przebiegu


robo99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

troszke szukalem po forum i nie udalo mi sie ustalic na 100% jak to jest z ustaleniem przebiegu auta. Czy robimy to za pomoca numeru VIN, czy tez za pomoca informacji z kluczyka.

Czy to prawda ze w ASO z numeru VIN powinni podac mi informacje na temat przegladow auta i jezeli byl on zrobiony w miare niedawno to przebieg powinien byc faktyczny.

Co z ksiazka serwisowa, slyszalem glosy ze i to sie falszuje, spotkaliscie sie z czyms podobnym ?

A co do kluczyka, jezeli sprzedajacy ma 2-3-4 (nie jestem pewien ile) oryginalne kluczyki, jest zapisana w nich informacja o przebiegu. A co w przypadku jezeli na jednym kluczyku zrobil 300tys a na nastepnym 100tys. Co wowczas bedzie zapisane w kluczykach.

Interesuje mnie to poniewaz zamierzam kupic auto w Niemczech, a chcialbym poprosic sprzedajacego o podanie telefonicznie numeru VIN lub przeslanie skanu ksiazki, gdyz sprawdzenie kluczyka mozliwe jest tylko na miejscu.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

troszke szukalem po forum i nie udalo mi sie ustalic na 100% jak to jest z ustaleniem przebiegu auta. Czy robimy to za pomoca numeru VIN, czy tez za pomoca informacji z kluczyka.

 

A co ma wspólnego numer VIN z przebiegiem??? Jedyne co ci podadzą na podstawie VINu to wyposażenie auta oraz historię serwisowania ( o ile jest taka historia ).

Przebieg kilometrazowy auta ustalasz idąc z kluczykiem do ASO.

Natomiast jak jest dobrze cofnięty - to i tak wyjdzie na to, że auto ma tyle ile pokazuje licznik. Chyba, że z histori serwisu wyjdzie ci coś innego.

 

Czy to prawda ze w ASO z numeru VIN powinni podac mi informacje na temat przegladow auta i jezeli byl on zrobiony w miare niedawno to przebieg powinien byc faktyczny.

Powinni ci podać o ile auto było serwisowane w ASO BMW ( i to nie z każdego kraju ).

Jeśli serwis był robiony w ASO i był niedawno to można domniemywać iż przebieg jest prawdziwy lub był cofnięty przed zrobieniem serwisu.

Można zrobić tak, że serwisuje się auto w obojętnie jakim serwisie - potem cofa się licznik i jedzie do ASO celem dokonania korekty.

 

Co z ksiazka serwisowa, slyszalem glosy ze i to sie falszuje, spotkaliscie sie z czyms podobnym ?

 

Kolego - dziś wszystko się fałszuje. Dla mnie sama książka serwisowa nie jest dowodem iż auto było rzeczywiście serwisowane tymbardziej gdy na pieczątce widnieje napis typu MUHHAMEDAUTOHAUS - gdyż tam mozna sobie podbić co się tylko chce.

 

A co do kluczyka, jezeli sprzedajacy ma 2-3-4 (nie jestem pewien ile) oryginalne kluczyki, jest zapisana w nich informacja o przebiegu. A co w przypadku jezeli na jednym kluczyku zrobil 300tys a na nastepnym 100tys. Co wowczas bedzie zapisane w kluczykach.

W 2 kluczach zapisuje się przebieg auta.

Jeśli na jednym zrobił tyle a na drugim tyle - to wsadz najpierw jeden kluczyk do stacyjki, potem drugi - i przebieg ci się wyrówna.

Z tą uwagą iż jeśli jest cofnięty profesjonalnie - to wyrówna się do wskazań licznika.

 

Interesuje mnie to poniewaz zamierzam kupic auto w Niemczech, a chcialbym poprosic sprzedajacego o podanie telefonicznie numeru VIN lub przeslanie skanu ksiazki, gdyz sprawdzenie kluczyka mozliwe jest tylko na miejscu.

 

To przyjmij sobie jakąś średnią przebiegów aut w Niemczech - ja przyjmuję około 30k km/rok dla diesla i około 20k km/rok dla benzyny - pomnóż przez ilość lat użytkowania i dostaniesz przyblizony wynik jaki przebieg może mieć auto. Są oczywiście odstepstwa od tego - ale większość aut raczej ma większe przebiegi niż mniejsze.

Już wiele razy pisano tutaj - że Niemiec nie kupuje droższego diesla aby postawić go w garażu - a jeśli jest rzeczywiście pasjonatem diesli i lubi tylko na niego patrzeć - to takich zboczonych Niemców nie ma aż tylu - jak można wywnioskować z przebiegów aut wystawianych na allegro.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
ja skontaktowałem sie z jednym z aso z wawy podałem vin i dostałem historie serwisu auta :) Oczywiscie wszytko z polecenia innego serwisu z którym jestem zaprzyjazniony. oficjalnie bmw nie podaje takich danych tylko trzeba pojechac i musza skasowac za sprawdzenie stany tech.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie przyjmujesz moją E38 szwab robił po 70k rocznie, dobrze, że 4 lata temu przyjechała do polski dziadek od razu zjechał z licznikiem mniej więcej do poziomu jaki sam robię czyli ok 30-35 tys. rocznie.

 

Oczywiście u mnie widnieje ok 250tys. w rzeczywistości mam 358 tys. Wyszło z kluczyka i oczywiście z historii serwisowania która jest jedyną wiarygodną ilością do ustalenia. Serwis miał robiony ostatni raz w niemczech w lutym 2008 (koleś mieszkał nad granicą) pierwszy od 2005 ogólnie jest to 730d i nigdy nie miała naprawianej skrzyni (STEPTRONIC) i całej masy innych rzeczy które podobno potrafią wytrzymać ok 200-250 tys. km, ba nawet ostatnio wymieniałem lewy dolny wahacz który pochodził jeszcze z pierwszego montażu :) i był to jedyny element zawieszenia który wytrwał tyle lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy faktycznie można dowiedzieć się autentyczny przebieg z kluczyka ???

Czyli mam rozumieć że idę z kluczykami do serwisu i mi to sprawdzą(np. Bmw E38 525 TDS)???

Dzięki za odp!! :modlitwa:

Bmw pewność na każdym kilometrze.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kluczyku oddzielnie zapisuje sie przebieg, ale na 100% i tak tego nie sprawdzisz. Moze byc tak że ktoś cofnął w aucie a w kluczyku nie, to wtedy sprawa jasna. Ale gorzej gdy w kluczyku i aucie będą takie same przebiegi a to wtedy znaczy że auto albo ma oryginalny przebieg, albo ktoś dobrze go cofnął. Można po takim badaniu dalej grzebać w aucie ale jeśli ktoś zadał sobie trud aby zrobić cofanie dobrze i cofnął w kluczyku to prawdopodobnie zadbał też o to aby wszędzie przebieg był taki sam i nie ma co się ładować w koszta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety sam kluczyk nie powie na pewno. Ale gdy będą go z czytywać dostaną pełną historię serwisowania. Więc jeżeli twój kluczyk pokarze Ci 320 tys. A ostatni serwis będą mieli 4 lata temu gdzie było 299 tys na kulane to już masz odpowiedź...

 

A jeżeli chodzi o koszta to są zerowe bo każdy serwis zrobi Ci to za free nawet wydrukuje :) jedyne co to auto musi być serwisowane w Polsce, Niemczech i na pewno jeszcze w paru innych krajach chwyci ale nie daje głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie bez histori serwisowania to moga sobie tylko odczytac przebieg i tyle :) W kluczyku jest taki przebieg jak na liczniku i innych modułach. a ich gadka że moga sprawdzic opiera sie tylko o historie której pierwszemu lepszemy za dramo nie podadza, tylko trzeba zabulic za usługe sprawdzenia stanu technicznego 250zł i przy okazji podaj sprawdzaja przebieg

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale walczysz z tym kasowaniem. Ja nic nie płaciłem. Nawet z uprzejmością poszli do innych komputerów i dali mi wydruk tego co miałem w aucie w języku polskim (oryginalnie wszystko w DE). tyle że jak dla mnie ta lista jest strasznie okrojona :roll: mniejsza o to. W każdym bądź razie to co jest na desce rozdzielczej nie musi mieć nic wspólnego z tym co pokaże kluczyk... hmmm a może się mylę :) bo ogólnie kluczyk którego używam jest zapasowym kluczykiem. Może ten drugi który mi dali ma zapisany przebieg taki jak pokazuje komp :) kiedyś jak będę w ASO to zabiorę go i im dam z ciekawości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co się orientuję, to gdy kluczyk użyjesz w aucie to przepisuje się od razu do niego przebieg z komputera, więc zapis przebiegu w kluczyku tak naprawdę to żaden argument na potwierdzenie przebiegu, bo będzie taki sam jak w zegarach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca. Od jakiegoś rocznika w kluczach zastosowany jest sprytny patent (zwany chyba zegarem mnożącym), który uniemożliwia zapisanie do klucza przebiegu niższego niż już tam jest i podobno dość ciężko to obejść. Fachowcy oczywiście i tak sobie z tym radzą, więc jak się postarają, to i tak do niczego się nie dojdzie.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przebieg w kluczyku nigdy nie jest wiarygodny (sprawdzone na x5 szefa - na zegarach i kluczykach 75 000, a w ASO mi mówi że 3 miesiące wcześniej na serwisie w Niemczech miało 165 000 :-)

Autentyczny przebieg sprawdzi się tylko w ASO podając VIN, jeśli auto było serwisowane w Niemczech (i tak jak ktoś pisał wyżej w niektórych innych krajach - do aut serwisowanych w Holandii nie mają wglądu).

W ASO podają pełną listę wizyt, co było robione, przy jakim przebiegu, pełne wyposażenie z jakim auto wyjechało z salonu.

I taka informacja o przebiegu podawana jest bezpłatnie, wystarczy podać VIN (sprawdzone w Breczko Białystok i dzisiaj w Smorawiński Poznań..ale niestety auto z Holandii się okazało :)

Jeśli ktoś chce pełny wykaz na papierze trzeba się udać i kulturalnie poprosić :-) panią od serwisu...a jeśli jest pan to wysłać żonę/narzeczoną/dziewczynę/kochankę :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a jeśli jest pan to wysłać żonę/narzeczoną/dziewczynę/kochankę :)

pozdrawiam

A jak pan jest gejem? :norty:

 

Czyli podpięcie się do kompa auta poprzez interfejs diagnostyczny OBD2, a następnie odczyt (INPA, Carsoft) przebiegu można sobie wsadzić w ....? Bo na logikę jeśli cofnięto licznik to zrobiono to przez kompa auta, z którego to interfejsy biorą info np. o przebiegu, zgadza się?

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

czy ktoś mi może powiedzieć czy wskazania w OBC pozycja 1.01

"K-ZAHL W/T" to jest faktyczny przebieg samochodu ? i czy wartość między 'W' a 'T' może być rzędu 2k, czy jest to normalne?

U mnie ta wartość " K-ZAHL W/T" jest większa niż stan licznika widocznego w normalnych warunkach, czyżby mi ktoś licznik przekręcił? :evil:

dziękuje za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie witam po raz pierwszy na wspólnym Forum.

Mam upatrzoną BMW 320D E90 z 2006 z przebiegiem 100000km na mobile.de.

Moje pytanie jest jeżeli ja przyprowadze to auto i będe chciał serwisować w ASO a tak bym też chciał.

Ciekawi mnie co będzie jeżeli w ASO stwierdzą że jest inny przebieg np.250000km to co mi wbiją do nowej książki??

Może ma ktos doswiadczenia??

Z góry dzięki

Matys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego.. kupujesz auto z nieprawidłowym założeniem.

Nie można kupować samochodu z nastawieniem, że będzie cofnięty licznik. Albo kupujesz auto ze w 100% sprawdzonym przebiegiem albo nie kupujesz w ogóle. Samochody z Niemiec wszystkie mają udokumentowane przebiegi zarówno książkami jak i ostatnim badaniem technicznym. Można to sprawdzić również w Polsce w ASO BMW po numerze nadwozia. Nie kupuj samochodu, który nie ma dokumentów na przebieg i tyle!!! Nie kupuj samochodu w okazyjnej cenie!!! Jak będziesz trzymał się tych dwóch zasad to nie dasz się wpuścić w maliny. I lepiej szukaj auta z południa Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to nawet niemczech na eBay można kupic książki już z wbitymi pieczątkami.A poza tym w niemczech nikt nie sprzedaje auta 4 letniego po normalniej dla nas cenie z przebiegiem 100000 bo to zdecydowanie za mało jak na diesla.A jak wiemy obniżenie licznika o 60000 w takim stadium będzie bardzo korzystnie wpływala na cenę.Niemcowi boją sią sprzedać bo do puszki za oszustwo ale polaczkowi lub innemu czemu nie wyciągnąć 2000€ wiecej? Moje pytanie było czy ktoś miał już doświadczenie ze serwisowal auto w ASO i chciał wpsiu np.120000 a oni twierdzą ze jest np.160000 po wprowadzeniu danych do bazy?

Co nie wpiszą mi nic?

Wpiszą mi aktualny stan?

Wpiszą mi stan według ich damnieman?

Pozdrawiam

matys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro wiesz lepiej to ok, radź sobie. Ja auta sprowadzam od wielu lat, wiem co mówię i wiem jak kupić samochód żeby nie było wątpliwości. Chcesz dołączyć do grona frajerów co dają sobie wcisnąć auto z cofniętym licznikiem to do dzieła. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie bardzo wiem co ma jedno do drugiego.

 

Zapewniam Cię, że znajdziesz na zachodzie diesele 10 letnie, które mają 80 tys km przebiegu, ale mają też swoją cenę. Jest to w tym przypadku nieistotne ponieważ Ty kupujesz auto 3 letnie i zakładanie, że nie może mieć naprawdę 100 tys przebiegu jest niedorzeczne. Trzy letnie diesele mogą mieć i 30 tys km, to nie problem, ale kosztują odpowiednio dużo. Generalnie problem leży w wybieraniu ceny a nie samochodu i to jest największy błąd polskich szukaczy "okazji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisano wcześniej ... każde zadbane auto, z małym przebiegiem ma o 10% czasami o 15% wyższą cenę niż średniej danego "modelu". Nigdzie, czy to będzie Europa czy Stany, nikt nie sprzeda samochodu za niższą cenę niż on jest wart. Nawet w Polsce jak ktoś ma zadbane auto to żąda dużych pieniędzy bo wie co sprzedaje ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.