Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

może słabo szukałem ale nie doszukałem sie na forum odpowiedzi na pytania:

1.czy ktoś wymieniał w swojej e60/e61 żarnik ksenonowy ? proszę o krótki instruktaż

2.czy niezaświecający się żarnik zawsze oznacza jego wypalenie się ?

 

w moim przypadku po włączeniu świateł jedna z ksenonek próbuję się zaświecić (miga) ale po krótkiej chwili poddaje się i "milczy" zgaszona. Wyskakuje informacja o niesprawności świateł i automatycznie załączają się halogeny.

Edytowane przez bossmir
Opublikowano

Poszukaj pod nazwa "zarnik xenon", a na forum anglojezycznym "HID replacement" albo cos takiego. Objawy sa typowe dla zuzycia tego zarnika-trzeba bedzie pewnie wymienic - i to pewnie oba, bo drugi tez niedlugo padnie, a poza tym jak zmienisz jeden, to bedzie nieladnie wygladalo (bo niesymetrycznie, jedna strona bedzie sie swiecila inaczej niz druga). Z ciekawosci zapytam - jaki masz przebieg?

 

Edit: znalazlem juz sprzeczne informacje - podobno ASO BMW liczy 2 godziny za wymiane, ale niektorzy twierdza, ze zrobili to na dworzu w ciagu 30 minut, i to bez zadnego doswiadczenia. W ogole sa dwa rozne rodzaje zarnikow, D1S i D2S (w zaleznosci od rocznika)...

http://www.e60-forum.de/thread.php?threadid=443&sid=

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Z ciekawosci zapytam - jaki masz przebieg?

 

dwójka z przodu więc juz oczekiwałem kiedy padną żarniki.

faktycznie zanim przestał działać to poświecił trochę "w podczerwieni".

na drugi żarnik też już czas bo świeci na żółto i generalnie w nocy ledwo widzę.

nawet przepolerowałem reflektory ale poprawy w nie zauważyłem.

 

W ogole sa dwa rozne rodzaje zarnikow, D1S i D2S (w zaleznosci od rocznika)...

 

rocznik 2005 z lipca, więc jakich żarników mam się spodziewać ?

Opublikowano

 

dwójka z przodu więc juz oczekiwałem kiedy padną żarniki.

faktycznie zanim przestał działać to poświecił trochę "w podczerwieni".

na drugi żarnik też już czas bo świeci na żółto i generalnie w nocy ledwo widzę.

nawet przepolerowałem reflektory ale poprawy w nie zauważyłem.

 

No to moze wymien oba :wink:

 

rocznik 2005 z lipca, więc jakich żarników mam się spodziewać ?

 

Na Twoim miejscu sprawdzilbym na www.bmwfans.info oraz wyciagnal swoje zarniki i popatrzal, co na nich jest napisane. To bedzie najbezpieczniejsze. Wiesz, jak to jest z tymi forumowymi radami :wink:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
No to moze wymien oba :wink:

tak też zrobię

 

z tego co wyczytałem w necie to żarnik:

D1S przeznaczony sie do świateł soczewkowych

D2S do niesoczewkowych

więc sobie sam odpowiedziałem :wink:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
No to moze wymien oba :wink:

tak też zrobię

 

z tego co wyczytałem w necie to żarnik:

D1S przeznaczony sie do świateł soczewkowych

D2S do niesoczewkowych

więc sobie sam odpowiedziałem :wink:

 

Raczej błędnie sobie odpowiedziałeś :nienie:

 

W Europie powstał standard palników xenonowych (określony regulacją nr 99 Europejskiej Komisji Gospodarczej) i w handlu spotyka się jego dwa rodzaje: D2S do reflektorów projekcyjnych (soczewkowych) i D2R do reflektorów z lustrem parabolicznym (klasycznych). D1S z wbudowanym zapłonnikiem i najnowsze D4S XenEcco w których całkowicie wyeliminowano rtęć.

Opublikowano

dzwoniłem do dealera i stwierdzili że D1S.

podali nr katalogowy 63217162862

cena w serwisie 590 zł :duh:

Opublikowano
Na ebay'u jeden taki zarnik kosztuje 45€ (Osram albo Philips).

na allegro od 70zł OSRAM, od 80zł PHILIPS

http://moto.allegro.pl/item521151835_zarowki_xenonowe_d1s_philips.html

 

Ale to chyba cena z kpl. - 2 sztuki

cena 1 sztuki !

ciekawe ile by policzyli za wymianę

 

 

ktoś na forum pisał jak wykonać wymianę samodzielnie, moglibyście przytoczyc ten post

Opublikowano

Witam

 

http://pl.youtube.com/watch?v=15ght75I-mo

 

tu jest fajny filmik jak można szybko i samemu wymienić żarówke dużo szybciej jak podaje serwis.

 

W swojej wymieniłem tylko z jednej strony i jak do tej pory druga nie padła, płaciłem 93euro za sztuke, przebieg 140kkm.

 

A jaki rodzaj żarówki widać w lampie na obramówce xenonu jest napisane

Opublikowano
Może to tak jak samochodami sprowadzanymi.

Na niemieckim ebayu 45 - 50 Euro. A po przekroczeniu granicy są po 22Euro :lol:

 

:lol: :mrgreen:

pozdrowienia

Krzysztof

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może to tak jak samochodami sprowadzanymi.

Na niemieckim ebayu 45 - 50 Euro. A po przekroczeniu granicy są po 22Euro :lol:

 

:lol: :mrgreen:

 

Bo te palniki też mają korygowane "przebiegi" :twisted2:

Opublikowano
Może to tak jak samochodami sprowadzanymi.

Na niemieckim ebayu 45 - 50 Euro. A po przekroczeniu granicy są po 22Euro :lol:

 

:lol: :mrgreen:

 

Bo te palniki też mają korygowane "przebiegi" :twisted2:

Palniki wymienia sie parami, a wiec zostaje zawsze jeszcze swiecacy...

Mamy puste pudelka po nowych, pakujemy i... na Allegro!

Taka jest przynajmniej moja teoria, ale chyba nie jest to tylko moj wymysl. Slyszalem o takich praktykach.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Mamy puste pudelka po nowych, pakujemy i... na Allegro!

Taka jest przynajmniej moja teoria, ale chyba nie jest to tylko moj wymysl. Slyszalem o takich praktykach.

 

albo pracujemy w serwisie i dorabiamy do wypłaty

Opublikowano
A jaki rodzaj żarówki widać w lampie na obramówce xenonu jest napisane

 

to teraz zgłupiałem :worried:

na lampie mam napisane D2S a serwis mówi, że mam mieć D1S

 

bez odkręcania lampy przed zakupem żarników się nie obędzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

 

http://pl.youtube.com/watch?v=15ght75I-mo

 

tu jest fajny filmik jak można szybko i samemu wymienić żarówke dużo szybciej jak podaje serwis.

 

 

filmik faktycznie fajny tyle że gość ma wytrenowane wyciąganie/ wkładanie lampy do perfekcji.

nie ma co się łudzić, że robiąc to 1 raz będzie tak szybko i sprawnie (może za 20tym razem).

samo wyjęcie jest stosunkowo proste ale włożenie reflektora zajęło mi prawie godzinę (z pomocą 2 osoby). trzeba mieć dużo cierpliwości. dodatkowo trzeba uważać żeby nie spadły dolne wkręty podczas odkręcania/zakręcania (mi niestety jeden wkręt uleciał).

najlepiej używać klucza magnesującego .

 

A jaki rodzaj żarówki widać w lampie na obramówce xenonu jest napisane

 

i tu niespodzianka.

u mnie na lampie jest napisane D2S a po wymontowaniu reflektora okazało się, że jest D1S (tak jak twierdzili w ASO gdy podałem VIN)

Opublikowano
Ja potwierdzam to co napisal Arecki tak to sie robi z tymi zarowkami nowy do lampy a stary w opakowanie i na allegro choc sam tego nie praktykuje. Ale nowa i dobra zarowe philipsa juz od 120 zeta mozna dostac a co do wymiany zeby bylo lepiej i bez rys na karoserji lepiej odkrecic gorne sruby grila czyli zderzaka to wtedy uzyskamy wiecej miejsca.pozdrawiam :hand:
Opublikowano
nie ma co się łudzić, że robiąc to 1 raz będzie tak szybko i sprawnie (może za 20tym razem).samo wyjęcie jest stosunkowo proste ale włożenie reflektora zajęło mi prawie godzinę (z pomocą 2 osoby). trzeba mieć dużo cierpliwości. dodatkowo trzeba uważać żeby nie spadły dolne wkręty podczas odkręcania/zakręcania (mi niestety jeden wkręt uleciał).

 

No to miałeś pecha, mi poszło całkiem sprawnie za pierwszym razem, a może ta druga osoba Ci przeszkadzała :)

 

u mnie na lampie jest napisane D2S a po wymontowaniu reflektora okazało się, że jest D1S

 

 

Ciekawe od czego to zależy, moze od rocznika czy moze inna lampa? Zasugerowałem sie tym co mam u siebie, napis na lampie i żarówka ta sama.

 

 

Pozdrawiam

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wymiana żarnika.

mi zajęło to może ze 4 minuty.

 

odkęcamy 4 śrubeczki. UWAGA!!! na dole tylko popuszczamy!! lampe z dolnych wysuwa się!! ja już mam połamane zaczepy

 

http://imageshack.us/a/img5/9114/imag0264m.jpg

 

ja dodatkowo odkeciłem zaślepke od żarówki długich świateł bo przeszkadzała mi.

nie wyciągałem kostek bo w niczym mi nie przeszkadzały

 

http://imageshack.us/a/img844/1395/imag0265x.jpg

 

po zdjęciu osłony mamy przetwornice, albo starter. nie wiem jak się to nazywa... ;) Jako że nie odpiąłem kostki to wyciągłem z niej kabelek i odkręcałem w rękawiczkach. tak na wszelki wypadek.

przekręcamy jak na rysunku. odkęca się trochę, może o 45 stopni.

 

http://imageshack.us/a/img843/8614/imag0266o.jpg

 

po zdjęciu przetwornicy mamy już żarnik. ściskamy spręzyne i wyjmujemy żarnik

 

http://imageshack.us/a/img580/3205/imag0267t.jpg

 

i tyle.

 

 

ktoś pisał że wkładał 2 godziny

 

gdyby nie to pod lampą

 

http://imageshack.us/a/img820/6783/imag0268j.jpg

 

 

to lampa wskoczyła by sama. a tak to trzeba nią manewrować. trzeba włożyć najpierw tą właśnie stroną i sama wchodzi

Opublikowano
Od siebie dodam, że dużo łatwiej się "manewruje" lampą przy wkładaniu i wyjmowaniu jej, kiedy odkręci się środkową (nerkową) część zderzaka - chyba cztery wkręty od góry. Wtedy nie trzeba się dużo napocić i lampa wchodzi i wychodzi bez większego trudu bo zluzowanie tego fragmentu zderzaka między reflektorami daje wieksze pole manewru.
Opublikowano

potwierdzam to co pisze macieke60 i wskazana pomoc osoby drugiej zeby lekko odgiela te "nerki"

i lampa wychodzi bez problemu.

pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

potwierdzam, ze auto z marca 2005 ma d1s przy swiatlach adaptacyjnych,

łatwo wyciągnąć podnosząc najpierw tył lampy i zdejmując plastikową osłonę od długich - tą okrągłą, na soczewce było d2s!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.