Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Muszę jak najszybciej zaaplikować sobie nowe "heble"...

Tarcze + klocki.

 

Prosiłbym o rady, ponieważ poczytałem już parę godzin różne fora i mam mieszane uczucia, jeżeli chodzi o tarcze Ate Power Disc.

 

Chciałbym zapytać użytkowników, a nie teoretyków, o jakość ich pracy, czy są głośniejsze od seryjnych gładkich, czy zużywają się szybciej niż seryjne, czy te nacięcia to taki bajer wizualny i wyciera się po tysiącu kilometrów?

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem i za konstruktywne odpowiedzi.

RWD Rulez!
Opublikowano

Miałem je w E36 wraz z klockami ATE, byłem bardzo zadowolony, chociaz moim zdaniem miały mała wade, a raczej dwie, ale nie wiem czy to była ich wina czy samego auta, zreszta nie było to nic przeszkadzającego.

Wiec po 1 najlepiej działały po rozgrzaniu, zimne także bardzo dobrze, ale pazur pokazywały dopiero jak były cieplejsze :) Po 2 zdarzało im sie piszczec, tuz przed zatrzymaniem przy bardzo niskiej predkosci, np podjezdzajac w korku, nie jakos szczegolnie głosno ale było słychac.

Pomimo ze nacinane, wcale tak nie "piłowały" klockow, to napewno duzy plus. Takze dzieki temu ze były nacinane zachowywały sie duzo lepiej przy hamowaniu z duzej predkosci ( na tyle dobrze ile to mozliwe w tarczach niewentylowanych). Przez prawie 2 lata uzywania były idealnie proste, nie pokrzywiły sie. Co ciekawe przez ten czas praktycznie nie zrobił sie na nich rant, bardzo trwałe z tego wniosek. Ogolnie mysle ze moge je polecic z czystym sumieniem :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

Dzięki kolego za szybką odpowiedź.

 

Właśnie mam wątpliwości tego rodzaju że zazwyczaj toczę się z prędkościami spacerowymi rzędu 80-110 km/h.

Czy przy takim stylu jazdy sprawdzają się one, czy korzystniej wypadają jakieś inne gładkie renomowanej firmy?

RWD Rulez!
Opublikowano

Poproszę literkę "B" jak "BYŁO"...:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=661066&highlight=ate#661066

 

 

Generalnie jest złota zasada:

a) miękkie klocki -> miękkie tarcze

b) twarde klocki -> twarde tarcze

Zestaw A zapewnia mega skuteczność, tarcza ma podobne właściwości cierne co klocek, gdzie klocek jakby "wgryza" się w tarcze. Zestaw taki będzie na krócej, ale auto zaczyna hamować jak po rzuceniu kotwicy.

Z zestawem B można pojeździć dłużej, przy mniejszej skuteczności hamowania. Z reguły sportowe zestawy są miękkie, jednak są wyjątki, jak ATE PD.

 

Jak łatwo się domyślić, miękki klocek zjedzie się w mig na twardej tarczy, natomiast twardy klocek zdemoluje miękką tarczę, po prostu ją pognie.

 

Jeśli ktoś kupuje sportowe twarde tarcze i dobiera do tego zwykly klocek (zwykle miękkie) niech się nie dziwi, że klocek po 3tyś km wyparowuje i do tego pyli jak głupi. Wynika to tylko i wyłącznie z błędnego doboru klocka do tarczy.

 

I oszczędność typu "aaa, kupie naicnane, nawiercane tarcze firmy X i do tego zwykłe klocki" to tylko pozorna oszczędność. Producent dobiera swoje produkty tak, by były kompromisem między trwałością a skutecznością. I należy się tego trzymać.

Jak kupujemy tarcze ATE Power Disc, to i klocki ATE Power Disc.

 

Ja przerabiałem chyba wszelkie możliwe zestawy, łącznie z wyczynowymi zestawami nabierającymi skuteczności dopiero po rozgrzaniu (absolutnie NIE na ulice!).

 

I tak:

Z zestawów na ulicę w normalnej (akceptowalnej dla mnie) cenie są:

- EBC Turbo Groove (tarcze) + EBC Green Stuff (klocki)

- Cały zestaw klocki plus tarcze ATE Power Disc

Zestaw na ulicę plus czasem track day to tarcze EBC TG plus klocki EBC Red Stuff lub Mintex

 

Natomiast bogatszy zestaw to tarcze Brembo ORO plus sportowe klocki Ferrodo DS Performance - fajna sprawa do większych, mocniejszych aut.

 

A wogóle, to wymiana klocków i tarcz do ostrzejszej jazdy powinna nieść za sobą jako logiczne następstwo wymianę przewodów hamulcowych w stalowym oplocie i płyn hamulcowy przynajmniej DOT 5.1

Osobiście polecam przewody Goodridge, a płyn Motul RBF 600 (lub 660). Rożnica z zestawem EBC olbrzymia.

 

Na zakończenie - seryjne tarcze i klocki w 330d są już bardzo dobre, więc zastanowiłbym się nad grzebaniem. Z założenia 330d to nie M3 do zapierdzielania po zakrętach z dohamowywaniem na granicy lotu w plener

_________________

Opublikowano

Dobra kolego, literka "C" jak "Czytałem.

 

Ale bez żartów. Rozumiem poirytowanie jeżeli zaśmieca się forum i absolutnie nie chciałem tego czynić.

 

Jednak wątek jest o mocnych autach, a mój sedan raczej na pewno do nich nie należy :dance:

Jak masz mocne auto, to inne wymagania stawiasz hamulcom.

Ja nie zakładam takiej możliwości, że będę musiał hamować do 0 z 200km/h.

Uważam że lepiej "5 minut za późno niż 30 lat za wcześnie"

Po prostu chciałem poczytać wypowiedzi innych użytkowników tych tarcz; jak one sprawują się w codziennej eksploatacji, zwykłego kierowcy, a nie "streetracera" z całym szacunkiem do twojej osoby.

RWD Rulez!
Opublikowano
Si senior, dlatego też opcja "szukaj" nie śmierdzi ani nie kopie prądem po genitaliach ;) A tematów o hamulcach poruszano tyle, co jeży rozjeżdżanych co roku na drogach :)
Opublikowano
A czy ten komplet jest odpowiedni ? Bo oferują tam chyba tylko tarcze power disc a klocki chyba jakieś zwykłe o ile się nie mylę. I dziwi mnie jeszcze to, że na róznych aukcjach z tym samym zestawem tabelki wskazują, że podejdą max do 323 e46 a na innych z identycznym zestawem jest wyszczególnione również 325 bądź nawet 328 e46 mimo że numery tych produktów są takie same.
Opublikowano
Kolego ja mam taki zestaw i nawet kiedyś był post o tym na naszym forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=81173&highlight= jestem z tego zestawu bardzo zadowolony zrobiłem już na nich ponad 16tys. Klocki jak i tarcze są jeszcze w super stanie naprawdę dobrze hamują z dużych prędkości jaki i małych,nigdy nie sprawiały mi zawodu i się nie pokrzywiły i jak koledzy piszą wyżej u mnie objaw "piszczenia"nie występuje. :mrgreen: Taki komplet klocki i tarcze ATE są dobrym zakupem.pozdrawiam
Opublikowano

Zdecydowałem się że jednak mimo wszystko, zaryzykuje i kupie ATE PD.

Pytanie tylko skąd taka różnica cen. U mnie w sklepie powiedzieli za sztukę 209 zł, zaś na allegro znalazłem za 120 zł za sztukę.

LINK:

http://moto.allegro.pl/item515134389_tarcze_nacinane_ate_power_disc_bmw_3_e36_z3.html

Czy te tarcze mogą być jakimiś podróbkami, czy to tylko wolny rynek dyktuje te ceny???

RWD Rulez!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.