Skocz do zawartości

SWAP 2.8 do e30


MarioBigRed

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witajcie

 

chciałbym wsadzić do E30 silnik M52 2.8 - ew 2.5 - 192 km

 

silniki 2.8 byly na pojedyńczym vanosie i na podwójnym .

Jaka rożnica jest dla przeciętnego użytkownika - moc jest identyczna - który z nich łatwiej zmodyfikować lub podkręcić moc .

 

Jak i gdzie modyfikować - słyszalem że założenie do 2.8 dolotów z 2.5 powoduje poprawę mocy o kilanaście koni

 

Co z hamulcami - jak zmodyfikować układ aby auto było bezpieczne ?

 

Podzielcie się swoimi doświadczeniami w ewentualnej przeróbce abym popełnij jak najmniej prostych błędów :worried:

 

Pozdrawiam

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52b28 było tylko na pojedynczym vanosie tak apropo na podwójnym to było m54b28 z e46 i e39 bodajże. Plan ambitny nie powiem silnik łatwiej dostać z e36 będziesz musiał przerobić most ewentualnie zamontować inny (dochodzi problem mocowań) półosie bo standardowe zaraz zmieli skrócić i wyważyć wał, układ paliwowy musisz również zaadaptować z 2.8 wydech też by się przydało - dochodzą liczne przeróbki. Kolejna sprawa hamulce i zawieszenie. Poszukaj relacji z zdjęciami na www.e30.de w dziele motoren - m50 - (chyba najlepsza strona o e30) - było tam ładnie pokazane co trzeba zmienić - ja niemca nie znam a kumam co i jak :D A i nie podchodził bym do tematu bez jakiegoś rozbitka albo anglika - silnik i skrzynia to tylko część kosztów sporo wyjdzie za pozostałe części nie wspominając o robociźnie chyba ze sam będziesz od czasu do czasu z kumplami przy piwku szperał. Ogólnie zachęcam - tylko nie zapomnij ze takie auto ciężko potem sprzedać na pewno koszty się nie zwrócą ale dla siebie jak najbardziej polecam. Sam myślę o v8 :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52b28 było tylko na pojedynczym vanosie tak apropo na podwójnym to było m54b28 z e46 i e39 bodajże.

 

Kolego, to akurat nie jest prawdą, od 1998 roku M52B28 i mniejsze są z podwójnym vanosem. A M54 nie wystepuje w pojemności 2.8 tylko 2.2, 2.5, 3.0 z tego co sie orientuje w wymienionych przez Ciebie E46 i E39.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytałem o bmw z Łodzi - a jak wygląda temat dołożenia turbo ?

Koszty, koszty, i jeszcze raz koszty :D Taniej wyjdzie wrzucenie od razu V8 4.0 albo 4.4 :D

Podobno pod turbo silniki m52 nie nadają się zbytnio (aluminiowy blok), już prędzej m50 (blok żeliwny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

193KM i 280NM w budzie E30?? i potrzeba do tego turbo??lub tuning??

 

W E36 ten silnik robi troche ponad 7s do 100 a o 200kg lzejszej E30 bedzie napewno ponizej 7s.. do tego odchudzenie budy w e30 i robi sie naprawde dobry wynik...

 

Jesli chodzi o zawieszenie to bez problemu zaadaptujesz tam hamulce z E36..odrazu kola bedziesz musial zmienic..

 

jak chcesz 2.8 z turbo lub tuningowac to wolalbym na twoim miejscu wlozyc tam silnik 3.0! lub 3.5 M30 napewno dluzej sie tym pocieszysz niz 2.8 z turbo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zawieszenie to bez problemu zaadaptujesz tam hamulce z E36..

 

Jakim cudem jak w E36 masz rozstaw 5x120 :?:

 

Mario a nie idziesz w ślady kolegów którzy wsadzili M54B30 :?: :mrgreen: Czy chcesz byc bardziej oryginalny :wink:

 

Zamień się na silniki z E38 :lol: :lol: (żarcik) :mrgreen:

 

Na powaznie silnik 2.8 z E36 miał pojedyńczego vanosa. Kupic go raczej łatwo za ok 3000zł. 2.8 z E46 to podwójny vanos te same parametry moc/moment tylko lepszy dół ceny nie znam.

Natomiast jak chcesz M54 to coś Feda wspaominał o koszcie 6000zł za silnik.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52b28 było tylko na pojedynczym vanosie tak apropo na podwójnym to było m54b28 z e46 i e39 bodajże.

 

Kolego, to akurat nie jest prawdą, od 1998 roku M52B28 i mniejsze są z podwójnym vanosem. A M54 nie wystepuje w pojemności 2.8 tylko 2.2, 2.5, 3.0 z tego co sie orientuje w wymienionych przez Ciebie E46 i E39.

jak najłatwiej rozpoznać czy jest bi vanos w samochodzie możesz mi to opisać bo nie bardzo wiem czy mam taki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziut trzeba było od razu że trzeba robic małe zmainy w zawieszeniu a nie tak na żywca :wink:

Jano77

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/M52TUB25.jpg/250px-M52TUB25.jpg

To jest 2xvanos z E46 i późniejszych E39.

Jeśli masz E36 i nikt nie zmianiał silnika to na 100% masz pojedyńczy vanos.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w e 36 nawet tych z 1999r nie było podwójnego vanosa-rozumiem że w ogóle w bmw e36 nie stosowano podwójnego vanosa zgadza się??

 

Tak.

Z tego co wiem to tylko silnik 3.2 z M3 miał podwójny vanos.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wr75010 mowimy tu ogolnie o zmianach ;)) a taka zmiana ukladu hamulcowego nie jest wcale skomplikowana...trzeba niestety wymienic amortyzatory przy okazji a reszte z uzywek jest latwe do dostania...a roznica musi byc bardzo duza...;))

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Z tego co wiem to tylko silnik 3.2 z M3 miał podwójny vanos.

oki dzieki za odpowiedz przekonałeś mnie że jednak mam jeden vanos bo z tego zdjęcia co mi wysłałeś linka nie wywnioskowałem u mnie to wygląda bardzo podobnie musiało by być zdjęcie ze ściągniętymi osłonami a tak to wszystko zabudowane jest.

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Myslę albo o 2.8 alo o m20 170 km + turbo

 

E 30 lżejsze od E 36 o 200 kg - ale kurde ja waże 115 kg :mrgreen:

 

Czy ktoś budował klatkę ale taka aby 4 pasażerów mogło jechać w aucie ?

 

Pozdro

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli da sie wlozyc V12 od e32 to dlaczego nie da sie mniejszego od M3??

 

generalnie silnik od M3 e36 3.2L gabarytowo jest podobny jak nie ten sam co M50/M52 wiec nie problem wszystko tylko koszty i jeszcze raz koszty no i fantazja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v12 w E30 to nie pojedynczy przypadek....w polsce nawet chyba taka jezdzi...niebieska o ile si enie myle...wpisz w googlach e30 v12 napewno cos wyjdzie...

 

no a nawiasem 321KM w E30 musi robic z tego auta potwora...wystarczy z serii 325 o mocy 170KM wywalic zbedne rzeczy odchudzic i czas rozpedzania od 0 do 100 spada nawet do 6,5sek... a co dopiero 321KM ojjjj mysle ze nawet 911 turbo mogloby byc zagrozone...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pamiętam, że jakiś czas temu byłem strasznie podpalony tematem pewnej e30 właśnie z 321-konnym silniczkiem z m3, która to została sprzedana przez twórcę niedługo po powstaniu (za 27k PLN).

 

 

:edit:

Z tego co wiem, to w szczecinie też powstaje projekt s50b32;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.