Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś bawiąc się jak zwykle co jakiś czas GT1 zagłębiając się w coraz to różniejsze opcje natknąłem się na rozwiązanie problemu według DIS-a na szarpanie i wolna zmianę biegów w SMG. W związku z powyższym poszedłem w ta opcje po czym komp przeprowadził funkcje tach-in i clutch recalibration po udanym zabiegu nie spodziewałem się zupełnie nic. Ku mojemu zdziwieniu kiedy wyjechałem z garażu SMG zaczęło zmieniać biegi w sposób w ogóle przezemnie nie zauważalny, jednym słowem wchodzą jak w masło. Z szybkością jeszcze nie sprawdzałem gdyż po zabiegu zostałem poinformowany żeby poinformować klienta o umiarkowanej jeździe przez najbliższe 200km :) Masz SMG, narzekasz na szarpanie? Przeprowadź w/w procedurę, jak ręką odjął. Dodatkowo jest także informacja żeby taką procedurę przeprowadzać raz na jakiś dłuższy czas w celu adaptacji sprzęgła.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Cześć, całkiem niedawno kupiłem 650i coupe SMG, rzeczywiście skrzynia trochę szarpie podczas jazdy. Chętnie przetestowałbym metodę o której piszesz, nie wiem tylko kto będzie najbardziej kompetentny???
Opublikowano (edytowane)

ostatnio widziałem wasza skrzynkę w M3

koles zalał do skrzyni jedno

a do sterwnika SMG to samo

i to był błąd.

BZQ nie chwaliłeś się ze ci SMG do dupy działa.

.

mam kolege dobrego mechanika w BMW.

Jak byscie chcieli pomocy on-line no problem.

Edytowane przez lucadore
Opublikowano

Wydawało mi się ze ten typ tak ma, czyli z 1 na 2 szarpnie i z 2 na 1 przy reszcie nie było czuć po przeprowadzeniu tej procedury efekt jest taki ze idzie jak w masło brak tego efektu. Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to, dodam tylko że trzeba to robić na kompletnie zimnym aucie. Ja na to wpadłem zupełnym przypadkiem. Szukałem czegoś innego i nie związanego ze skrzynia.

 

Ludacore mechanik to za wiele tu nie pomoże podejrzewam gdyż głownie chodzi o skasowanie cluch characteristic i na zimnym silniku programowanie raz jeszcze żeby się do to dobrze zgrało. Podejrzewam że po iluś tam tyś km zmienia się parametr który jest zaprogramowany i stąd owo szarpnięcie.

Opublikowano
Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to

 

Znajac ASO to mysle, ze nie maja o tym pojecia.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Hej kolego odnośnie tej procedury w 650 podjedz do ASO i zapytaj ich o to

 

Znajac ASO to mysle, ze nie maja o tym pojecia.

 

 

Heh, bardzo możliwe, w razie co mogę pomóc ale jak pisałem wcześniej auto musi być zimne czyli najlepiej po nocy, więc tu się sprawa komplikuje. :)

Opublikowano

 

 

SMG w 545 jest inne niż w M5 ciekawe czy dział to także z tym z cywilnej wersji e60 :) Ale chyba myślę że ta procedura z Gt1 to jednak co innego, bo auto musi być zimne i to jest warunek, a tutaj robi się to w jeździe.

Opublikowano

Wydaję mi się, że chodzi o ścieranie tarczy sprzęgła oraz koła zamochowego.

Komputer ma zapisane jakieś wartośći w pamięci i na takich wartościach pracuje. W momencie eksploatacji te parametry się zmieniają i dlatego trzeba zrobić adaptację sprzęgła.

Jak mamy skrzynię manualną nie zauważamy różnicy, i dostosowywujemy ruch nogi i tyle. Komputer już tego nie umie.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Czy ktos moze wyjasnic dokladnie jak to zrobic .

- Adaptacja sprzegla -

 

A masz GT1?

Opublikowano
Tu musicie mnie oswiecic .

 

GT 1 ? mam E61 530 AD .

 

GT1- komputer diagnostyczny z oprogramowaniem tzw DIS :) sądze że jak nie wiesz o co biega to i nie przeprowadzisz tej procedury sam .

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam mam podobny problem z głośną i wydłużoną zmianą biegów w mojej Buni, znalazłem w Disie w opcjach Drive ----->

Smg transmission------> transmission recalibration opcje jak mniemam adaptacji którą opisywał BZQ. Zanim to zrobię jednak chciałbym sie upewnić że korzystałeś z tej właśnie opcji żebym czegoś nieodwracalnie nie zpipczył... Czekam na odp prozdr Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.