Skocz do zawartości

problem z dogrzaniem silnika przy sprawnych termozaworach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mus zajac sie tym tematem bo inaczej nie mozna ..

 

na dworze mamy +2,5 stC

 

objawy przed: niedogrzany silnik .. temperatura w okolicy 64 - 66stC

niezaleznie od dlugosci trasy - w korkach temperatura nieznacznie sie podnosila

 

diagnoza: wymiana termostatu EGR .. wykrecony zostal tez duzy termostat - sprawdzony i nie stwierdzono w nim zadnych usterek (nie byl badany we wrzatku:) - ale wszytko w nim ladnie trzyma, nic nie bylo polamane) .. termozawor EGR przepuszczal powietrze - mozna bylo przez niego oddychac w kazdym kierunku, no i dodatkowo cos w nim latalo. EGR zakupiony w ASO .. wymieniony .. zalany plyn chlodniczy .. odpowietrzony ..

 

objawy po: na parkingu doprowadzony do temperatury 85 stC - wskazowka w pionie, i wszystko cacy

do momentu kiedy nie ruszam .. wtedy temperatura spada do 64 - 66 stC

klapy przeslony zamykaja sie i otwieraja poprawnie

 

moze mi jakas madra glowa powiedziec - napisac .. o co chodzi? i czego mam szukac? co wymieniac?

 

pozdrawiam

Opublikowano

zaluzje .. ktore normalnie sie zamykaja ..

sprawdzalem przy 66 stC i chodzacym silniku .. po przejechaniu kilkunastu km .. zamkniete

q

Opublikowano
wykrecony zostal tez duzy termostat - sprawdzony i nie stwierdzono w nim zadnych usterek (nie byl badany we wrzatku:) - ale wszytko w nim ladnie trzyma, nic nie bylo polamane)

 

Ja bym sprawdzil ten glowny termostat we wrzatku, lub profilaktycznie wymienil. Zawsze to bedzie 100% pewnosci ze trzyma.

Opublikowano
wykrecony zostal tez duzy termostat - sprawdzony i nie stwierdzono w nim zadnych usterek (nie byl badany we wrzatku:) - ale wszytko w nim ladnie trzyma, nic nie bylo polamane)

 

Ja bym sprawdzil ten glowny termostat we wrzatku, lub profilaktycznie wymienil. Zawsze to bedzie 100% pewnosci ze trzyma.

 

Obawiam się również że główny termostat jest do wymiany.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

ale mialaby to byc wymiana profilaktyczna .. czy jest to pewnik ?

jak wspomnialem glowny sprawdzany byl wizualnie i co najwazniejsze przy 84 - 85 stC na komputerze - glowny otwiera sie .. - sprawdzane poprzez nagrzanie silnika i .. badanie cieploty rur - przewodow

przed osoagnieciem 84-85 przewod zimny .. po osiagnieciu - cieply

 

czy mi mo to zalecacie wymienic glowny termozawor?

q

Opublikowano
Jesli ruszysz i temperatura spada, wydaje mi się że termostat za pózno zamyka obieg na mały i nastepuje wychłodzenie chłodnicy. Jedyną możliwością jest wymiana i kolejne testy.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Jak rozumie z powyższych wypowiedzi jest taka możliwość że przyczyną spadajacej temperatury bedzie duzy termostat mimo jego ninagannego wizualnego stanu? Możliwe że mimo tego że wyglada na sprawny zbyt wcześnie otwiera na duży obieg? Dolny wąż chłodnicy jest ciepły przy temperaturze 84-85 stC ale możliwe że termostat zaczyna sie juz otwierać troche wcześniej przy niższej temperaturze co nie jest odrazu zauwazalne po temperaturze dolnego węża i ma to wpływ na późniejsze zachowanie ukladu? Czy dobrze rozumie przyczynę utraty temperatury?
Opublikowano

Podłącze się pod temat:

 

Czy podczas jazdy z temperaturą na BC w granicy 80*C negatywnym skutkiem może być zwiększone zużycie paliwa?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

pewnie ze tak ...

 

no ale .. wciaz nie mam odpowiedzi na temat ?

nikt sie nie spotkal z czyms takim?

nikt nie zna odpowiedzi?

 

q

Opublikowano
Ja sie spotkalem ale w innym aucie ... przerabialem podobny problem w renaulcie ... byl juz taki mechanik co mowil ze musze chlodnice w zimie kartonem przyslaniac :duh: ... sam wymienilem w koncu termostat i jak reka odjal.
Opublikowano

Pytanie: Gdzie szukać termostatu EGR / AGR ??

 

http://img510.imageshack.us/img510/2083/qqqqqqci2.th.jpg

 

Wiem, że to nr 8:

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/10/mg-11/ill-11_3335/ ale na w/w zdjęciu nie wiem, gdzie on się znajduje.

Może gdy jutro otworzę maskę i zdejmę plastiki sam sie przekonam, że napisałem idiotycznego posta :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

jesssu i znowu wszystko rozkrecac?? :):):)

troche z kolega furiozo zmarzlismy ... :(

 

moze ktos ma w krakowie warsztat? garaz na godziny ? :) w jakas sobote dostepny?

gwarantowana czystosc po pracy .. :) zero plamki na podlodze ..

narzedzia mamy swoje :)

 

q

Opublikowano
Jak juz zapadnie decyzja że i duzy termostat stanowczo do wymiany albo choc na testy to pomocą służę :D w sobote mam czas.
Opublikowano

furiozo - bez jakiegos lokum nie ma co dlubac .. odpadniemy na tym mrozie

poczekajmy - moze jakis forumowicz dysponuje jakims garazem? - jakims warsztatem gdzie mozna byloby to zrobic nie narazajac sie na odmrozenia .. :)

 

q

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.