Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jaki olej powinien być do m 40. Czytałem że 5w40 więc go kupiłem. Ale teraz na dzień przed zalaniem znajomy powiedział mi żebym go nie lał bo to syntetyk i on jest do nowych silników i wymyje mi uszczelki i simmeringi. Czy to prawda ? Czy spokojnie mogę go zająć. ?
Opublikowano
Witam jaki olej powinien być do m 40. Czytałem że 5w40 więc go kupiłem. Ale teraz na dzień przed zalaniem znajomy powiedział mi żebym go nie lał bo to syntetyk i on jest do nowych silników i wymyje mi uszczelki i simmeringi. Czy to prawda ? Czy spokojnie mogę go zająć. ?

 

Czy 5W40 jest syntetykiem czy też nie - świadczy o tym technologia jego produkcji. Niby większość firm oznacza, że jest to syntetyk ale tak do końca nie wiadomo.

Przeczytaj PDF o olejach - dostępny na forum.

 

Ja bym do M40 zalał 10W-40 (chociaż przez 4 lata eksploatacji lałem 15W-40 castrola i nic się złego nie działo - nie było bociana ani innych skutków złej pracy silnika).

 

 

To czy olej, który wlejesz wypłucze ci nagar - także zalezy od dodatków dodawanych do oleju a nie tego, czy jest on mineralny czy syntetyczny.

 

Jesli kupisz mineralny z dużym dodatkiem środków wypłukujących nagar - to wypłucze ci pozostałości po spalaniu o wiele bardziej niż syntetyczny.

 

Pzdr,

Opublikowano
Witam jaki olej powinien być do m 40. Czytałem że 5w40 więc go kupiłem. Ale teraz na dzień przed zalaniem znajomy powiedział mi żebym go nie lał bo to syntetyk i on jest do nowych silników i wymyje mi uszczelki i simmeringi. Czy to prawda ? Czy spokojnie mogę go zająć. ?

 

Czy 5W40 jest syntetykiem czy też nie - świadczy o tym technologia jego produkcji. Niby większość firm oznacza, że jest to syntetyk ale tak do końca nie wiadomo.

Przeczytaj PDF o olejach - dostępny na forum.

 

Ja bym do M40 zalał 10W-40 (chociaż przez 4 lata eksploatacji lałem 15W-40 castrola i nic się złego nie działo - nie było bociana ani innych skutków złej pracy silnika).

 

 

To czy olej, który wlejesz wypłucze ci nagar - także zalezy od dodatków dodawanych do oleju a nie tego, czy jest on mineralny czy syntetyczny.

 

Jesli kupisz mineralny z dużym dodatkiem środków wypłukujących nagar - to wypłucze ci pozostałości po spalaniu o wiele bardziej niż syntetyczny.

 

Pzdr,

kupiłem olej lotos syntetyk 5w40 i nie wiem czy mogę go włąc ? Ponieważ zmieniam silnik na młodszy po ok 180 tys km i nie wiem jaki był wcześniej zalany
Opublikowano
Mój M40 ma przejechane 280 000 km i leje full syntetyk castrloa jest ok
ale od zawsze taki był lany do twojego silnika ? Bo ją kupiłem używany silnik i nie wiem jaki był lany .
Opublikowano
Mój M40 ma przejechane 280 000 km i leje full syntetyk castrloa jest ok
ale od zawsze taki był lany do twojego silnika ? Bo ją kupiłem używany silnik i nie wiem jaki był lany .

 

Jak mam takie dylematy to leje "złoty środek" czyli olej półsyntetyczny...

Teraz moja bumka jak dostała nowe serce to po oględzinach stwierdziliśmy że był syntetyk i śmigam na Castrolu Magnatec ileś tam W ileś... Sprawdze :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Jak nie wiesz na czym śmigał wcześniej i nie jesteś pewny realnego przebiegu to jakiś dobry półsyntetyk myślę nie będzie głupim posunięciem.

Dobry mówię a nie Lotos. Ja bym na twoim miejscu jak możesz zwrócił ten olej i jednak wziął jakiś półsyntetyk.

Opublikowano

Kolego najpierw poszukaj na forum :search: - pamiętam, że dużo było o olejach i nie lej LOTOSA!!! :mad2: To kiepski olej - miałem go, silniczek gorzej chodził i szybko go zmieniłem (jeden z kolegów z forum napisał, że ten olej zniszczył mu silnik).

W moim M40 jest Valvoline 10W-40. Najlepiej zalej półsyntetyk Shell, Valvoline, Castrol. Ja wlałem valvoline ponieważ piszą, że "odmładza" :doh: stare uszczelki i dobrze chroni silnik.

Syntetyka nie lej - może rozszczelnić ci silnik (pamiętam, że było na forum jak jedem z formuowiczów zalał syntetyk i nie było fajnie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.