Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko

Posiadam BMW 320 E36 Benzyna która zaczela mi sie grzac(brak obiegu chlodzenia). Myslalem ze to termostat i wymienilem go ale to nie poskutkowalo. Poczym dalem glowic do sprawdzenia, okazalo sie ze jest w porzosiu. Glowica zostala z planowana i wymieniona uszczelka pod nia.

Ale problem nie ustal, dalej grzeje sie. Dodam ze chlodnica gora jest ciepla a dolem nie, a weze po nagrzaniu sie silnika twardniej

Pomuzcie

[/b]

Opublikowano

Witam,

a sprawdziłeś pompe wody?Może oderwały się łopatki od wirnika i nie ma co wymuszać przepływu płynu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może bardzo mocno zakamieniona jest chłodnica no i trzeba dobrze odpowietrzyć. Jak mocno się grzeje, czy gotuje?

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Temperatura wody na zegarze dochodzi do 100 stopni. A jak odkrecam korek od chlodnicy to caly plyn wywala mi na zewnatrz. Ale to chyba sa takie prawa fizyki
Opublikowano
Nikt nic nie pisze o wisko. Sprawdzone :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Posiadam BMW 320 E36 Benzyna która zaczela mi sie grzac(brak obiegu chlodzenia). (...) Dodam ze chlodnica gora jest ciepla a dolem nie, a weze po nagrzaniu sie silnika twardnieja

 

Napisz dokładnie w jakich okolicznościach zaczyna się grzać.

 

Przewody twardniejące przy ciepłym silniku to nie objaw awarii. Ciśnieniowe (hemertyczne) układy chłodzenia tak mają :!: Właściciel FSO Warszawa mógłby się martwić.

Chłodnica gorąca u góry, ciepła na dole - to też standard.

Dolnym przewodem wraca do silnika schłodzony płyn.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ja tez bym zerknal na visco czy je skleja normalnie wiatrak sie kreci bez wzgledu na obroty silnika bez zmian natomiast jak juz visco zadziala wzrastaja jego obroty wraz z dodaniem gazu.
BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

witam

 

termostat masz nowy czyli jest ok

pompa wodna tez

 

jesli dolny waz jest zimny to sprawdz chłodnice moze jest przytkana bo dolny waz powinien byc ciepły

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Chłodnica powinna być goraca góra jak i w połowie też.

Być może ten drugi termostat też jest walnięty, czasami się zdarza ze nówka ze sklepu a nie działa, to nie jest nowosc - można go łatwo sprawdzić - wrzucić do garnka i podgrzewać, patrzyć czy się otwiera czy nie.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
tak wszyscy pusza co zrobicjak puchnąprzewpdy ... a co zrobić jak są miekie?:) bo ja mam cały czas miekie no czasem robią się twarde... ale bardzo rzadkie... ale ciągle gnoja musze odpowietrzac bo letnie powietrze leci w kabinie a raczej powinno wrzace ?:) tzn bardzo ciepłe jak w innych autach poruwnuje z vw golf 2 i seat 98 r ...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

witam

hm jesli ci płynu nie ubywa to ja bym sprawdził zaworki sterujace dopływem cieczy do nagrzewnicy

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam podobny problem w mojej e36 320i szybko mi sie grzeje w kabinie leci bardzo chlodne powietrze wymienialem termostat ale nic nie dalo i tak ze zagrzewa chlodnica ma obieg bo 1 waz przy zbiorniku jest goracy i 2 po przekatnej tez sie robi ciepły ( na tamtym starym termostacie tak niebylo byl zimny) czy ten 3 waż co jest na samym dole tez powinien byc cieply ? bo jest zimny Nie wiem co dalej robic czy to pompa czy co ?
Opublikowano

u mnie wszytkie były tak samo ciepłe.. w e34 jest dziwnie nawiew górny nie daje gorącego powietrza lecz letnie ... gorące idze głównie na nogi aż parzy :). ja sporo sie namęczyłęm aby leciało ciepłe powietrze z kratek nie udało sie ale w nogi leciało ... jak masz elektrozawory to masz trzy przeody o ile masz strefowe w innym nei moge sie wypowiedzieć . ale jak masz trzy i strowanie jest sprawne otwiera zawory to otwiera prawą strone lewą i dolot ten trzeci też powiien być gorący.. często elektro zawory sie zawieszajabaź coś im dolega ja niestety mam na krótko bo sterowanie pasarzera padło :(

ale skoro piszesz ,że wymiana termostatu pomogła hmm to zgłupiałem a stawiam na zapowietrzenie ukłądu bo termostat nei ma nic do tego...

obieg termostatu odcina chłodnice nie nagrzewnice ... ty sterujesz kiedy ma nagrzewać kabine ... bo jak byś miał czekac aż termostat sie nagrzeje to kabina by zamarzła a kierowca musi mieć ciepełko :) jezeli masz apowietrzony ukłąd mogą byccyrki sprubuj odpowietrzyć...

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

ok dzieki a w jaki sposob najskuteczniej ją szybko odpowietrzyc bo wydaje mi sie ze juz ja dosc sporo odpowietrzyłem

 

nie wiem czy mnie dobrze zrozumiano ma wysoka temperature wskaznik idzie na czerwone pole a w kabinie nie leci cieplo to moze byc tez zapowietrzenie ?

 

wydaje mi sie ze to chyba pompa bo chyba plyn niema obiegu niewiem co zrobic chyba zaczne od pompy bo visko jest OK

Opublikowano
wiesz ja sie uczyłem 3 tygodnie :) i sam dokłądnie nie wiem ja robie tak odpowietrzam przy okazji ... jade np do Gdańska 10 km gasze silnik czekam aż sie ewentyalne wrzenie przy głowicy uspokoi około 3 minut odkręcam odpwietrznik na chłodnicy i czekam aż cośzleci woda czy powietrze bez znaczenia ... (nieraz jest sama woda a puźniej powietrze sie jeszcze znajduje :) ale nigdy nie dopuszczam do cofki ... i to robie na zgaszonym silniku jest pareszkół i każda jest dobra jak przynois efekt ... u mnie było cacy tylke że puszczała uszczelka i zaraz sie zapowietrzał tzn na pocżatku po 60 km a puźniej jak wyciek sie pogłębił to po 10 km :) ale toswiadczy żę dobzę odpowietrzałem :) bo działało ... jak miałem ciepłe ogrzewanie to znaczyło ,zę już ok :) i nie mogą być mega twarde przewody i kozackje cisnienie ... muszą bycprzewody twarde ale nie zabardzo... rub to sam iz głowąa wyczujesz jak powinno być.... może to głupie ale nei każdy mechanik umie odpowietzyć układ ... pamietej aby zawsze dolewać płyny badź wody !!! jak już ostygnie .. a przed odpowietrzenie ma nalać ze szklanke z górką... płynu ... ale poczekaj jescze na opinie innych forumowiczów ja ostatnio sie doświadczyłęm konkretnie z autkiem ale lepiej poczekać na bardziej doświadczonych :) bo to drogie auto:)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

dzisiaj sie nameczylem niemilosiernie ale wymienilem termostat na nowy (Wahrer - czy jakos tak) bez malego zaworka na gorze, a stary mial. wymienilem bo za wolno mi sie dogrzewal silnik. teraz mi sie dogrzewa momentalnie, tzn. po 2,5km wskazoweczka pion trzyma, ale za to ogrzewanie nawiewu siadlo i max na klimatronicu pokazuje 10st przy zamknietym obiegu powietrza, a na zew bylo 4st.

co sie dzieje?

acha podczas wymiany termostatu oczywiscie lecialo mi chlodziwo po silniku, wylecialo mi okolo litra chlodziwa i wiec dolalem koncentrat do zbiornika wyrownawczego (bo auto mam od maja i nie mam zielonego pojecia jakie chlodziwo tam jest, ale jutro sie wybiore sprawdzic). na poczatku mialem plany wymienic cale chlodziwo ale czasu zabraklo bo ten goopi korek przy chlodnicy jest bardzo ciezko dostepny.

 

last minute report: odpowietrzylem uklad i jest cieplutko :)

Clear for take off!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.