Skocz do zawartości

320D Podgrzewacz elektryczny=falowanie obrotów


arturb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znalazłem przyczynę związaną z falowaniem obrotów na zimnym silniku.

Winny był podgrzewacz elektryczny. Wypiąłem mu wtyczkę i jak ręką odjął :mrgreen: włożyłem wtyczkę na miejsce i zaczął znów świrować :worried:

 

Stąd kilka pytań?

1. Co w środku ma ten podgrzewacz? Jakieś świece?

2. Czy jest rozbieralny?

3. Czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na silnik gdy ta wtyczka nie jest podłączona?

 

Co zauwazyłem:

1. Silnik grzeje się chyba normalnie

2. Obroty nie falują

 

Ktoś się kiedyś za niego zabierał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli o czym piszesz, to precyzuj wypowiedzi. O jakim podgrzewaczu piszesz :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu bym polemizował gdyz wydaje mi sie że mój post jest precyzyjny.

Widziałem mniej trafne:)

Ta część nazywa się "elektryczny podgrzewacz". Gdyby chodzilo mi o webasto to pisałbym webasto.

 

A teraz do rzeczy: to jest ta część, którą wskazał gregus 2000.

 

Czy ktoś oprócz nas ma taki problem z tym wynalazkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ja mam dokładnie tak samo. Obroty faluja ( podnoszą sie troszke gdzies co 13-15 sekund i opadaja spowrotem po 4 sekundach ) gdy temperatura silnika osiągnie pierwszą kreski za niebieskim polem to przestaje.

Czy ktos zdiagnozował i usunął usterkę? jezleli jest winny ten podgrzewacz(mam ten sam co w linku powyżej) to czy on sam w sobie ma jakis bład czy raczej on ma wplyw na jakis czujnik/komputer i w konsekwencji podnoszone sa obroty??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ma wpływ na regulator napiecia przy alternatorze. Skoro tam jest coś przepalone, to opór jest inny i od czasu do czasu próbuje mu podać wiecej prądu.

 

Ja jestem bardzo ciekawy czy da sie to jakoś naprawić bo kolega pisał że to rozebrał i ma tam coś przepalone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Dodam coś od siebie dla potomnych.


Na moje oko to normalny objaw.

Z tego co zmierzyłem cęgami to ten podgrzewacz pobiera prąd w okolicach 100A.


Jak już wcześniej ktoś napisał, włączany/sterowany jest impulsowo przez klimatronik (czyli włącza go i po chwili wyłącza) - czy tak ma być tego na 100% nie wiem, najprawdopodobniej w ten sposób jest regulowana jego moc.


Alternator jak dostaje co chwilę takie "kopnięcia" obciążenia prawie 100A to raczej normalne jest że stawia większy opór dla silnika, i stąd te spadki obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie prawda przy sprawnym podgrzewaczu obroty silnika nie faluja

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wedłig mnie lekko falują, co prawda mam automat, więc niższe obroty na jałowym. Jak stoję na światłach obroty lekko falują. Ledwo to widać, ale lekko czuć. Brak błędów podgrzewacza. Zresztą mam je dwa. Oba naprawiałem sam, bo były zepsute. Wtedy to falowało i sypało błedem. Poza tym podgrzewacz kompletnie się nie grzał. Po naprawie, podgrzewacz moment jest gorący.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy uszkodzonym podgrzewaczu obroty skaczą z 750 na 900 potem wracają na 750 i następnie znów na 900.

Nie mówię o falowaniu obrotów z 750 na 760 bo takie fałowanie to jest widoczne jak podlaczysz INPA live data a na obrotomiezu praktycznie tego nie widac

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.