Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ostatnim odcinku do Top Gear trafiła wersja sedan nowej M3. Jak to mniej więcej powiedział Clarkson: kiedyś normalni ludzie nie mogli kupić BMW bo jeździli nimi dziwacy. Teraz przesiedli się do Audi, więc normalni ludzie mogą już kupować BMW ;) (właściwie do określenia kierowców BMW i Audi nie użył słowa 'dziwacy' tylko 'cock', które w brytyjskim slangu może oznaczać to samo co 'nonsens', ale nie znajduje odpowiedniego słówka polskiego). M3 zostało porównane z Lexusem ISF, oczywiście też sedan, który "ma być killerem M3" - ale jak się okazuje nie jest :)

 

Z tego co zapamiętałem; w wyścigu na prostej M3 minimalnie szybsze (o pół auta), ale ostatecznie by z Lexusem przegrało bo ma chyba niżej ustawioną blokadę prędkości. Lexus nieco cięższy, z podobną mocą, ale ma większy moment, tyle że dostępny chyba przy zbyt wysokich obrotach. Generalnie Lexus został przez Clarksona skrytykowany za prowadzenie się po torze czy za 8-biegową skrzynię. No i przede wszystkim w rękach Stiga Lexus zrobił na torze czas 1.26,9 a M3 1.25,3 (M3 szybsze np. od Gallardo).

 

Podsumowanie Clarksona: kiedyś tylko dziwacy kupowali BMW. Teraz będziesz dziwakiem jeśli takiego nie kupisz :) (tu ta sama sprawa ze słówkiem 'dziwak' jak wcześniej).

Opublikowano

Clarkson kiedys powiedzial: "BMW - designed by Germans, driven by tossers" :lol:

Jego opinie nie sa zreszta miarodajne, to showman, a nie ktos, kto przywiazuje zbyt wiele wagi do technicznych aspektow. Sensowne porownania M3/C63AMG/Lexusa byly w 5th Gear, japonskim Best Motoring i niemieckim D-Motor (w tych programach testuja samochody goscie, ktorzy naprawde umieja jezdzic, a nie tylko udaja, ze umieja ;) - i zawsze wygrywal (zarowno na podstawie subiektywnych wrazen, jak i obiektywnych wartosci) M3, a Lexus byl na koncu.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Jego opinie nie sa zreszta miarodajne, to showman, a nie ktos, kto przywiazuje zbyt wiele wagi do technicznych aspektow.

A moim zdaniem, takie podejście jest zdrowe. Nieważne, co siedzi pod karoserią, jeśli auto świetnie jeździ (np. Corvette C6 - resory piórowe + rozrząd OHV).

Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Wole posłuchać co mówi facet o konkretnych poglądach o danym aucie, tym bardziej że jeździł chyba już wszytskim, niż jakiś przestraszony redaktorek który podpisuje się pod tekstem otrzymanym od dystrybutora.

 

Zdasie sie ze wiekszość normalnych facetów to lubi...

Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

To jest właśnie urok tego programu; nie jest taki jak wszystkie inne programy i media (gazety, itp.) podające te same fakty, suche liczby, czysta matematyka i drętwy dowcip plus materiały dealerów podane sterylnie jak w aptece. A tutaj oglądasz gości mając świadomość, że nie ze wszystkim się zgadzasz, ale atmosfera jest taka jakbyś się zebrał z kumplami na piwie żeby pogadać o brykach i choć się nawet pokłócicie to za jakiś czas znowu tu siądziecie żeby pogadać może nawet o tym samym ale dojdziecie do innych wniosków. Nie musicie się nawet spotykać co tydzień, bo jak powiedział Clarkson (mniej więcej): "do zobaczenia za tydzień, chyba że oglądacie programy ściągnięte z internetu to do zobaczenia za 2 minuty" :lol:

Hakkinen uczący flegmatycznego Maya ścigania się, udowodnienie na swoim torze, że Bugatti Veyron jest najszybszym autem tylko do czasu gdy nie zaczną się zakręty, Nissan GTR vs. szybki pociąg w japońskiej scenerii albo super porównanie Cadillaca, Corvetty i Dodga Challengera na amerykańskich nie kończących się drogach pustynnej Nevady - nikt nie pokazuje motoryzacji w tak zaj****ty sposób i ja im wybaczam wiele opinii z którymi się nie zgadzam ;)

 

Tym bardziej, że co by nie mówił Clarkson to wyniki M3 i Lexusa na torze pod ręką Stiga są nie do podważenia ;)

Opublikowano
Jasne, program jest fajny i ogladam go zawsze zripowanego w jeden dzien po emisji (polecam strone www.finalgear.com) - jednak pod wzgledem technicznych aspektow jazdy 5th Gear czy D-Motor (prawdopodobnie tez BestMotoring, ktorego niestety za cholere nie rozumiem, wiec tylko ogladam obrazki :wink: ) bije TopGear na glowe.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

 

Nie jestem pewien, ale czy 350z faktycznie nie ma silnika francuskiego?Czy to nie jest silnik 3.5V6 montowany niegdyś w Avantime i Vel Satis?(należy pamiętać o związku Nissana z Renault, gdzie Nissan otrzymuje wiele silników od francuzów - np. dci) Nie jestem 100% pewien, także nie bijcie mnie;)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

 

Nie jestem pewien, ale czy 350z faktycznie nie ma silnika francuskiego?Czy to nie jest silnik 3.5V6 montowany niegdyś w Avantime i Vel Satis?(należy pamiętać o związku Nissana z Renault, gdzie Nissan otrzymuje wiele silników od francuzów - np. dci) Nie jestem 100% pewien, także nie bijcie mnie;)

 

 

Mi również się wydaje, że to jest ten sam silnik co w Vel Satisie i Avantime...

Opublikowano
Tak, japonski silnik we francuskim samochodzie. Ale nie odwrotnie. Ale Klakson tego nie rozroznia (tzn. nie chce rozrozniac), bo dla niego bardziej liczy sie show. Trzeba tez przyznac, ze koles sie troche jezdzic nauczyl - teraz jego drifty (no chyba, ze robi to jakis jego zmiennik) calkiem przyjemnie wygladaja. Ja pamietam, jak jeszcze w pierwszych paru seriach, jego "testy" skladaly sie z bezsensownego palenia gumy na jakims lotnisku. Albo to lamerstwo, ktore pokazal na Nürburgringu, gdzie mial przejechac w czasie ponizej 10 minut :lol: Oczywiscie, teksty byly fajne zawsze, ale widac bylo, ze to showman, a nie prawdziwy kierowca jak Tiff Needell, Jason Plato czy Tim Schrick.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

 

Nie jestem pewien, ale czy 350z faktycznie nie ma silnika francuskiego?Czy to nie jest silnik 3.5V6 montowany niegdyś w Avantime i Vel Satis?(należy pamiętać o związku Nissana z Renault, gdzie Nissan otrzymuje wiele silników od francuzów - np. dci) Nie jestem 100% pewien, także nie bijcie mnie;)

 

 

Mi również się wydaje, że to jest ten sam silnik co w Vel Satisie i Avantime...

 

Silnik ten jest rozwinięciem silnika V6 3.0 montowanego w Pugach 406 i 406 Coupe kiedyś. Jest to bardzo stara konstrukcja, ale widocznie na tyle dobra, że opłacało się ją rozwijac. I silnik ten jest (3.0 V6 193KM, później 211 KM) jest całkowicie francuski.

Opublikowano
No, ale czesto juz kompletne bzdury opowiadal. Np. ze Nissan350Z sie tragicznie prowadzi albo ze ma francuski silnik. Oba te twierdzenia sa przykladami tego, ze jak Clarkson ma zly dzien, to chrzani od rzeczy...

 

Nie jestem pewien, ale czy 350z faktycznie nie ma silnika francuskiego?Czy to nie jest silnik 3.5V6 montowany niegdyś w Avantime i Vel Satis?(należy pamiętać o związku Nissana z Renault, gdzie Nissan otrzymuje wiele silników od francuzów - np. dci) Nie jestem 100% pewien, także nie bijcie mnie;)

 

 

Mi również się wydaje, że to jest ten sam silnik co w Vel Satisie i Avantime...

 

Silnik ten jest rozwinięciem silnika V6 3.0 montowanego w Pugach 406 i 406 Coupe kiedyś. Jest to bardzo stara konstrukcja, ale widocznie na tyle dobra, że opłacało się ją rozwijac. I silnik ten jest (3.0 V6 193KM, później 211 KM) jest całkowicie francuski.

A co ma Renault do Peugeota? Poza tym, kliknij w link z postu powyżej.

Opublikowano
Hej w niedziele był test komunistycznych produktów auto podobnych ;-). Pokazany był też FSO pickup i zrobili na nim test wytrzymałości. Ale najlepsze było określenie polski jako kraju najlepszych ... (no kto zgadnie?). Ale się uśmiałem ;-)
Opublikowano
To jest właśnie urok tego programu; nie jest taki jak wszystkie inne programy i media (gazety, itp.) podające te same fakty, suche liczby, czysta matematyka i drętwy dowcip plus materiały dealerów podane sterylnie jak w aptece. A tutaj oglądasz gości mając świadomość, że nie ze wszystkim się zgadzasz, ale atmosfera jest taka jakbyś się zebrał z kumplami na piwie żeby pogadać o brykach

No właśnie ja wolę owe "suche" zestawienia plus ewentualnie własną jazdę próbną, nie zaś wywody co kto lubi, a co nie. Z kumplami na piwie o samochodach wolę pogadać osobiście niż za pośrednictwem telewizora :D

 

pozdrowienia

Primator

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.