Skocz do zawartości

330d - Silnik cały mokry z ropy.


Telur87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Gdy zagrzał mi się silnik to spod maski bardzo coś parowało. Na początku myślałem, że to po prostu wilgoc bo panują takie, a nie inne warunki na drogach. Dzisiaj zdecydowałem się podnieśc samochód i obejżec go od spodu. Osłona pod silnikiem mokra, a gdy ją ściągnąłem... dosłownie wszystko było mokre od ropy. Na osłonie leżała mała obejma luzem, tak jakby skądś spadła ale nie byłem w stanie zlokalizowac tego miejsca. Auto paliło jakoś dużo, bo przy spokojnej jeździe brało 10l na 100km co też mnie dziwiło do momentu zdjęcia osłony pod silnikiem.

Nie bardzo wiem jak się zabrac do tego, a do mechaników potężne kolejki.

Podpowiedzcie mi od czego najlepiej zacząc poszukiwania usterki :modlitwa: Może ktoś sotkał się już z takim problemem?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Telur87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda mniejszy silnik, ale kiedyś sparciał mi przewód odprowadzający nadmiar ropy z wtrysku - taki czarny w oplocie. Samochód jeździł normalnie ale zużycie się zwiększyło i ten smród gorącej ropy. Naprawa kosztowała mnie 10 zł. za 20 cm wężyka u zaprzyjaźnionego mechanika.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W moim poprzednim 330d miałem podobny problem... okazało się, że to tzw przewody przelewowe - są ukryte pod tą górną pokrywą kolektora. Zestaw oryginalnych przewodów troche kosztuje, ale ja robiłem naprawe w Piasecznie - przewody z belki - kosztu dokładnie nie pamiętam, ale chyba maks 200 pln. Po wymianie przewodów skończył się problem zapachu ropy... :dance:

Może ta obejma, o której piszesz ma jakiś związek z tymi przewodami...

:doh:

Pozdrawiam,

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taką sytułacje , okazało sie że pękł wężyk przelewowy między wtryskami zalało cały silnik i się dymiło z pod maski jak się zagrzał. Węrzyk w serwisie 90 zł za meter. Kupiłem ten sam wężyk w hurtowni części za 4zł za meter. Wydać 200zł za ten wężyk HE HE :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mialem..

 

Pekl mi przewod przelewowy, ale nie byl on gumowy, tylko to byla metalowa rurka w ktorej sporo cisnienie bylo i tryskalo jak ogromna fontanna, mimo ze dziurka byla niewidoczna golym okiem. Aby wymienic trzebabylo zdemontowac kolektor, rurka taka kosztowala jakies 80-90zl. Do wymiany poszedl wtedy tez filtr powietrza, bo byl zasyfiony od ropy. A objawy: zapach palonej ropy w samochodzie i plamy pod samochodem oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... nie pamiętam dokładnie ile zapłaciłem, w każdym razie wymieniłem cały komplet i nie żałowalem. Skoro padł jeden to za chwile mógł kolejny... a po co płacić za robocizne dwa razy? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.