Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Według mnie to sciema. Ja juz widzialem aukcje tego typa z tymi chipami teraz ma 1 aukcje ale wczesciej oferowal ten chip za 90pln i pisal wszedzie to samo na paru aukcjach. Przyrost 24kucy za 300zl :?: juz dawno by to sprzedal a nie bujal sie ponad rok czasu.
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Witam,czy ktoś wie coś na temat chipów ARS DIAVOLI ? Sprzedawca obiecuje przyrost mocy ok 10%,ktoś w komentarzu napisał,że po zamontowaniu tego chipa przybyło mu 24km(był na hamowni),nie wiem czy jest to możliwe po zamontowaniu chipa,podaje link

http://moto.allegro.pl/item453260379_chip_ac_schnitzer_bmw_e28_e34_e24_e32_e23_m30.html

Taki przyrost jest niemożliwy samym chipem, bez żadnych dodatkowych przeróbek. Specjalnie napisałem do tej osoby, która niby była na hamowni o wykres, ale do tej pory mi nie odpowiedziała. Pewnie jakiś jego kolega wystawił ten komentarz.

Opublikowano
kilku chlopakow z 6.com.pl lata na tych chipsach (sprzedawcy tez tam sa na forum i znajdziecie o nich watki), odcinka ustawiana pod zamowienie.. osobiscie (jeszcze) nie sprawdzalem, bo nie mam kompa chipowalnego... afair jak ktos chce to moze nawet skrecic m30 do ponad 8krpm bo mapy tam siegna, tylko wiadomo, niezdrowo troche ;)
Opublikowano (edytowane)
Właśnie,coś jest nie tak,może być to podpucha,chociaż kto wie.Bagor z tego co wiem Ty też posiadasz Chipy ?

Tak, mogę załatwić nawet chip pod indywidualne zamówienie. Typu: dostosowanie map pod rodzaj zasilanego paliwa (95, 98, 100, LPG, E85), odcinka w dowolnym miejscu, zdjęcie blokady V-max (choć w przypadku M30B35 nie ma to sensu), dostosowanie map pod większe wtryskiwacze, itp.

 

moze nawet skrecic m30 do ponad 8krpm bo mapy tam siegna, tylko wiadomo, niezdrowo troche ;)

Można i wyżej, można i zupełnie zdjąć odcinkę. Pytanie tylko po co? Przy sportowym wałku, lekkim kole zamachowym jak najbardziej, ale przy seryjnym silniku wystarczy podnieść o jakieś 200-500rpm.

Edytowane przez Bagor
Opublikowano
Jeszcze jedna ważna sprawa. Chip powinien być dobrany pod soft, a nie tylko pod numer ECU. Przykładowo w sterowniku 0261200179 było kilka wersji softów: 1267355549, 1267356659, 1267356460, 1267355490, 1267356334, 1267355796. Wersja softu to numer na nalepce na oryginalnym chipie. A na tej aukcji widać, że koleś ładuje do wszystkich sterowników jeden, niewiadomy soft.
Opublikowano
Bagor ile cenisz chipy do M30B35? Czy chip do M30 z wałkiem ostrzejszym od serii i kolektorem rurowym będzie taki sam jak do serii?

Normalnie 200zł (standardowo odcinka przesunięta około 200-300rpm, pod benzynę 95, zwiększenie mocy). Jeśli indywidualne zmiany to z małą dopłatą.

Chip do wymienionych przez Ciebie przeróbek będzie inny. Trzeba do nich mapy dostosować.

Opublikowano
M30 z wałkiem ostrzejszym od serii i kolektorem rurowym

 

a to kolega jest w posiadaniu takich rarytasów do M30?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano (edytowane)

Leży w piwnicy kolektor od M5 może się z niego coś wyrzeźbi, koło jedno masowe razem ze sprzęgłem (lżejsze od dwumasa).

 

Wałek hmm pasuje zakupić od M30 ale 2.8, 3.0, 3.3 ponoć mają 272°. O 2.8 słyszałem ale nie wiedziałem że 3.0 też niby ma 272°. Wg RealOem i bmwfans wałki w 3.0 i 3.5 są takie same ale katalogi te nie są pozbawione błędów. Ponoć taka informacja jest w auto dacie dziś to sprawdzę. Jeśli okazało by się to prawdą było by to lepsze rozwiązanie niż wałek od 2.8 bo nie trzeba by go przerabiać.

 

Może pojadę do Misiaka i sprawdzę czy to ten sam wałek. Jak tylko leń mi odejdzie.

Edytowane przez Pinczer
Opublikowano

Real Oem mam przewertowany pod tym kątem na dziesiątą stronę, dlatego zależy mi na wiedzy nabytej "warsztatowo"

 

noszę się z zamiarem podmian w tym temacie jednak brak potwierdzonych informacji krępuje mi ręce - proszę niech kolega zaglądnie tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=97065

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Real Oem mam przewertowany pod tym kątem na dziesiątą stronę, dlatego zależy mi na wiedzy nabytej "warsztatowo"

 

noszę się z zamiarem podmian w tym temacie jednak brak potwierdzonych informacji krępuje mi ręce - proszę niech kolega zaglądnie tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=97065

zajrzyjcie na forum www.streetracing.pl tam już przerabiali takie rzeczy....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tak mnie zastanawia czy remontując M30B35 nie można mu podnieść sprężania z 9,1 na choćby 9,5 w końcu to strasznie trwały solidnie zrobiony motor a ma sprężanie mniejsze od M50 które nie ma już tej budowy do tego wyciąć katy i jakiś chip który by to zgrał w kupkę pytanie ile mocy można by na tym zyskać robił to ktoś ale coś wie o tym??
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
heh Bagor ale ja nie mam chipa od ciebie myślę iż do naszych aut lepsza jest hamownia przenośna na koło tzw

Najbardziej dokładna byłaby hamownia silnikowa,mamy taką na politechnice częstochowskiej,tylko kto będzie specjalnie wyciągać silnik żeby zrobić pomiar.Jest także zamontowana hamownia podwoziowa,ma już kilkanaście lat,ale jeszcze jest sprawna.Postaram się zrobić pomiary po zamontowaniu chipa od Bagora(wykresy wrzuce na forum).Mam zapasowy sterownik silnika,zobaczymy jak wypadnie pomiar ze sterownikiem z chipem i bez niego :)

Nur bmw e32
Opublikowano
Postaram się zrobić pomiary po zamontowaniu chipa od Bagora(wykresy wrzuce na forum).Mam zapasowy sterownik silnika,zobaczymy jak wypadnie pomiar ze sterownikiem z chipem i bez niego :)

Aby pomiar był wiarygodny, trzeba wykonać pomiary na tym samym sterowniku (jeden pomiar po drugim). Po prostu zrób pomiar na serii, wyjmij sterownik, podmień chip i znowu dokonaj pomiaru. W sterownikach są przecież różne softy. Nie jest tak, że każdy sterownik jest taki sam, przez co wyniki mogą być rożne. Chyba, że akurat w obu komputerach siedzi ten sam soft.

Opublikowano
Bagor a twój chip jest w stanie ogarnąć zwiększenie sprężania i brak katów ??

Odpowiedź mojego kolegi:

Compression ratio is mechanical. so unless there is head work, pistons etc, compression will be stock or less, as rings wear over time and compression falls as a result.

 

Cars with cats removed only pollute the atmosphere more. I suggest cat removal on turbo/supercharged cars, and only on highly modified NA (naturally aspirated) cars. Sometimes power/driveablity is lost when cats are removed on NA cars.... So be careful not to recommend this type of mod. I always recommend race/high flow cats as a better alternative. example, I recommended a customer 2 months ago not to do this to his E90 325i. when he got the dynos done. His power was less than stock even with a very strong tune. He replaced cats and was +20hp above stock. But I can modify cars with this type of mod.

 

Czyli w wielkim skrócie: nie można zmienić elektronicznie sprężania. Jest to zmiana mechaniczna.

Pod brak katów można zrobić, ale wycinanie katów jest bezsensowne i może przynieść straty. Jeśli już, to można zastąpić sportowym katalizatorem o obniżonych oporach przepływu.

 

Rozumiesz resztę, czy Ci przetłumaczyć?

Opublikowano

Napisałem że sprężanie ja zmienię podczas remontu poprzez splanowanie głowicy zastanawia mnie tylko czy idzie pod to mapy ustawić jeżeli chodzi o wycięcie katów w jednostce M30 stworzonej do istnienia bez nich gdzie była fabryczna wersja bez nich mocniejsza z właśnie większym stopniem sprężania to myslę że nie pogorszy to parametrów raczej polepszy co innego w jednostkach typu M52 ale silnik M30 bnył kosntruowany w latach chyba 70 więc wtedy kiedy nikt nie myślał o katalizatorze :)

 

A sugeruję się tym że wersja 735 z katami ma sprężanie 9,1 i moc 211KM

735 bez katów ma sprężanie 9,2 i moc 220KM ja chciałbym podnieść spręzanie do 9,5 pozbyć sie katów nie wiem co z dolotem bo stozki mi się nie widzą a wkładka K&N ponoć też gorzej filtruje i tu mam ból :(

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.