Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kurde nie zauważyłem u mnie też tak wyskakuje - nie przewinąłem strony :mad2: ale ja kiedyś zdejmowałem ten kolektor aby dostać się do elektrozaworu od egr i nie pamiętam żadnych diabelskich klapek u Ciebie na tych zdjęciach też chyba nie ma masz taki jak ja kolektor. Ale ręki nie dam sobie obciąć :naughty: Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli możesz to wsadź telefon od spodu kolektora i tam pstryknij może coś wyjdzie
Pozdrawiam
Opublikowano
Kurde nie zauważyłem u mnie też tak wyskakuje - nie przewinąłem strony :mad2: ale ja kiedyś zdejmowałem ten kolektor rzeby dostać się do elektrozaworu od egr i nie pamiętam żadnych diabelskich klapek u Ciebie na tych zdjęciach też chyba nie ma masz taki jak ja kolektor. Ale ręki nie dam sobie obciąć :naughty:

 

Ja mam duży monitor to od razu całą stronę widzę :D :D

 

No niby kolega który ma E39 530 zerkał tam i stwierdził, że nie widzi, żeby u mnie klapki były...ale to było wieczorem i faktycznie mógł nie widzieć...w jego wieku...

 

On silnik z powodu klapek wymieniał (starego nie opłacało się remontować)...2 miesiące po zakupie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby nie forum to bym w życiu nie wpadł na taki pomysł. Jak BMW może takie głupoty wymyślać. Przecież wystarczyło te klapki zrobić szersze od kolektora wlotowego albo jakiś inny patent wymyślić nie wiem jak inżynierowie mogli taki bubel puścić.
Pozdrawiam
Opublikowano

Czy czyscil ktos kolektor truckclean-em - niewiem czy tak sie pisze.

Ale czyscilem tym kiedys silnik i felgi zmasakrowane osadem - niedosyc ze byly brudne od klockow to jeszcze zolte(samochod od nowosci myty na myjni automatycznej), po myciu jak nowe.

Chodzi mi o to ze jak to jest taka ostra chemia to czy to mozna wlac do kolektora, zeby jakis wewnetrznych uszczelek czy nitów nie wyzarlo.

Choc tym cale tiry myja to chyba nie powinno, ale moze ktos uzywal tego srodka. Jezeli to by tak zaqdzialalo na sadze jak na przypalony olej to jest szansa ze po kilku plukaniach kolektor by wygladal prawie jak nowy.

Opublikowano

Zawor sterujacy klapkami jest na koncu kolektora patrzac od strony chlodnicy ... jak masz M57 bez N to nie masz klapek.

 

PS. Jak ktos bedzie sie bral za sciaganie kolektora i nie wie co i jak chetnie pomoge ... z racji na odleglosc slownie :mrgreen:

Opublikowano
Zawor sterujacy klapkami jest na koncu kolektora patrzac od strony chlodnicy ... jak masz M57 bez N to nie masz klapek.

 

Wg. VIN mam M57 bez N :D

Opublikowano (edytowane)

Ktoś wie jaka jest skala problemu. Poczytałem w linkowanym wątku i powiem, że trochę mnie przestraszyliście.

 

Niewiem czy coś z tym robić, czy zostawić jak jest?

 

W sumie na naszym forum jest bardzo dużo użytkowników tych silników a jak czytam to tylko dwie osoby miały problem.

 

A w jakisposób to sprawdziłeś po vin>>>>??????????

 

Jak wbijesz vin w realoem to wyskakuje Ci jaki masz silnik. Z resztą 184 km to te bez N.

Edytowane przez Comret
Opublikowano
Ktoś wie jaka jest skala problemu. Poczytałem w linkowanym wątku i powiem, że trochę mnie przestraszyliście.

 

Niewiem czy coś z tym robić, czy zostawić jak jest?

 

W sumie na naszym forum jest bardzo dużo użytkowników tych silników a jak czytam to tylko dwie osoby miały problem.

 

Czasem lepiej dmuchac na zimne...

Po co ma ktoś być trzeci?

Opublikowano (edytowane)

Czyściłem i te klapki i cały kolektor ssący i powiem Wam, że nie był zbyt brudny, na pewno nie tak jak na angielskim forum, do ktorego prowadzą linki w temacie z "Serii 5".

Zastanawiam się co dokładnie się dzieje z klapką i z metalowym "nitem", do którego klapka jest przymocowana - czy to nit pęka w tym cieńszym miejscu, czy klapka odpada od tego nita (?)

Wszystko spowodowane jest przez brud i nagar, który osadzony na kalpkach i ścianach ujścia kolektora stawia opór tymże klapkom i podczas któregos niefortunnego ruchu klapka się urywa?

 

Jeszcze jedno mnie nurtuje:

Skoro w 330d M57 były kolektory z klapkami jak i bez, jak to wpływało na "jazdę" obu samochodów i czym będzie skutkowało usunięcie w/w klapek z silnika M47N w 320d :?:

Edytowane przez Burner
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano (edytowane)
czym będzie skutkowało usunięcie w/w klapek z silnika M47N w 320d

 

Myślę, że skutek będzie identyczny niezależnie od pojemności.

 

I teraz wszyscy forumowicze wyrwą sobie klapki z... :mad2:

Edytowane przez Comret
Opublikowano

Skoro w 330d M47 były kolektory z klapkami jak i bez...

 

Chyba o M57 Ci chodziło skoro 330d...

Tak, literówka, sorry.

 

Powiem szczerze, że nie chciałbym być zmuszony usuwać te klapki.

Sporo 320d jak i 330d jeździ z tymi klapkami, mają naprawdę spore przebiegi i nic się nie stało.

 

Klapki otwierają się przy 2000obr/min i powyżej tej prędk.obr są otwarte, otwierają się również pod dużym obciążeniem ("but" poniżej 2000obr/min), zgadza się?

Późno czytałem temat na ang.forum i nie pamietam dokladnie.

 

PS. Gdyby człowiek sie czytał takich tematów, żyłby sobie spokojnie w przeświadczeniu, że ma udany silnik diesla, dość nowej generacji, made by BMW :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Luknij na serie 5 strona czwarta tam masz dokladnie opisane kiedy sie otwieraja ... ogolnie na niskich obrotach sa zamkniete pozniej sie otwieraja po co (?) - zeby wydluzyc kolektor. Po usunieciu klapek auto zgodnie z fizyka tego procesu powinno bys (troche) slabsze na niskich obrotach - spadek momentu ... co niektorzy angole zauwazyli.

Ja u siebie jak pisalem na razie je zostawilem choc mysle nad wywaleniem tego ustrojswa. Pewnie jeszcze zmienie zdanie ;) Mysle, ze najlepiej jest mimo wszystko przy jakis pracach typu egr sciagnac kolektor i sprawdzic co tam sie dzieje.

Najwazniejsze zeby sobie nie wkrecac za duzo i jezdzic z glowa :)

 

PS. czasem i dobry silnik to malo :mrgreen: ... jak juz pisalem w innym topicu moj kolega z pracy 320d 2002r 140tys km trzecie sprzeglo mu pada dzis mi mowi ze TC zaczyna mocno halasowac ... notabene tez trzecie, auto robione tylko w ASO ... to trzeba byc dobrym kierowca :mrgreen:

Opublikowano

Myślę, że jak będę jechał na wiosenny przegląd to może to wyczyszczę.

 

Ktoś z was zlecał czyszczenie tych klapek i wie ile to kosztuje?

Opublikowano

Te klapki mają bardzo ważne zadanie. Nowoczesny diesel jest mocny i elastyczny nie dlatego, że nagle zmieniła się zasada jego pracy tylko dlatego, że został naszpikowany osprzętem. Osprzętem, który sprawia niestety wiele problemów.

Wracając do tych klapek są one odpowiedzialne za zmianę długości kolektora dolotowego. Niskie obroty - kolktor krótki i relatywnie wysoki moment obrotowy (pracuje jeden zawór dolotowy), wysokie obroty duża moc i duża przepustowośc kolektora (pracują dwa zawory dolotowe). Identycznie jak z turbiną o zminnnej geometrii czy kolektorem wydechowym. Brak tłumika to brak "dołu" ale za to są wysokie obroty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko że w 184 konnym nie ma tych klapek a moc jest nie wiem kiedy oni zaczeli te klapki stosować u mnie ich nie ma zastanawia mnie to jak to jest, może dopiero stosowali w tych 204 konnych?
Pozdrawiam
Opublikowano
Tylko że w 184 konnym nie ma tych klapek a moc jest nie wiem kiedy oni zaczeli te klapki stosować u mnie ich nie ma zastanawia mnie to jak to jest, może dopiero stosowali w tych 204 konnych?

 

Równie dobrze można zadać pytanie dlaczego w 535d są dwie turbiny, a w Twoim tylko jedna :)

 

Inżynierowie doskonalą silniki, codziennie nad tym pracują. Tym zabiegiem chcieli uzyskać płaski przebieg momentu obrotowego i jak najwyższą jego wartość już w niskich obrotach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie o to mi Panie Jakubie chodził znam postęp inżynierów, zastanawia mnie tylko czemu w tym samym roczniku robili na dwa sposoby.
Pozdrawiam
Opublikowano
Czesc Jakub .. plusy sa ale i minusy tez (poza ta cala panika klapkowa) bo z tego co widzialem "zmienny" kolektor jest lepszy na dole ale gorszy u gory w porownaniu do tradycyjnego.
Opublikowano
nie o to mi Panie Jakubie chodził znam postęp inżynierów, zastanawia mnie tylko czemu w tym samym roczniku robili na dwa sposoby.

 

A dlaczego w roku 2001 robili auto przed i po lifcie?

 

Wprowadzili silnik M57N i robili go przez chwilę z M57

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.