Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kiedy jade szybciej moim tds :twisted: rosnie mi temperatura a kiedy odpuszczam gazu temperatura spada i wychyla sie nawet w lewa strone. Mysle ze to raczej termostat ale potrzebuje tez porady od was. Dzieki z gory.
Opublikowano

Terostat tez moze byc przyczyna, choc chyba cos z wiatrakiem tez nie tak.

 

Zazwyczaj (choc moge sie mylić) jak sie jedzie temperatura spada, a jak stajesz np w korku idzie w górę.

Opublikowano
kiedy jade szybciej moim tds :twisted: rosnie mi temperatura a kiedy odpuszczam gazu temperatura spada i wychyla sie nawet w lewa strone. Mysle ze to raczej termostat ale potrzebuje tez porady od was. Dzieki z gory.

 

Upewnij się, czy zachowanie wskazówki temperatury nie ma związku z obrotami silnika. (Na niskich obrotach opada, na wysokich idzie w górę). I czy wskazówka zmienia pozycję w momencie np włączenia świateł.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Panowie a moze by te topiki z temperatura zebrac do kupy na jeden post i tylko doklejac ewentualnie jesli bedzie chodzilo o inny model.

Zaczelo sie robic cieplo i moze to ma wplyw a moze nie ale napewno w ostatenim czasie pojawilo sie wiecej topikow z grzejacymi beemkami. nie ominelo to takze mojej ale narazie sie tym nie zajmuje

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
Panowie a moze by te topiki z temperatura zebrac do kupy na jeden post i tylko doklejac ewentualnie jesli bedzie chodzilo o inny model.

...

 

Moja mała uwaga. Czysto subiektywne odczucie.

Byc może w tym przypadku to zdałoby egzamin, choć pewny nie jestem, natomiast jeżeli chodzi o instalacje gazowe, które również wiszą w jednym wątku i jest już tego masa... to chyba nie jest dobre wyjście. Są różne instalacje, różne problemy, przebić się przez cały topic aby znaleźć jakąś informację... Może w przypadku instalacji gazwych lepszym byłoby stworzenie oddzielnego działu forum i normalnie wątkowane informacje.

 

Po roku, czy dwóch, takich topic miałby chyba jeszcze więcej wypowiedzi, niż dzisiaj temat gazu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Terostat tez moze byc przyczyna, choc chyba cos z wiatrakiem tez nie tak.

 

Zazwyczaj (choc moge sie mylić) jak sie jedzie temperatura spada, a jak stajesz np w korku idzie w górę.

Czy nie jest tak, ze przy szybkiej jezdzie wskazowka moze sie wychylic w lewo, gdyz ped powietrza chlodzi silnik? Zwlaszcza gdy nie ma pod silnikiem oslony. Pytanie tylko ile milimetrow wychylenie od pionu (przy szybkiej jezdzie) jest dopuszczalne?

 

Raf

Opublikowano

Wg mnie nie powinno byc wychyleń..jeśli silnik jest ok, to niezależnie od prędkowści powienien trzymać temp. no chyba ze caly czas stoisz w korku w upale...

 

Ja niezaleśnie czy jade 20 w centrum wawy (choc czesto wiecej stania niz jazdy :evil: ) czy 140 w trasie pion trzyma bez zadnych odchyleń... :dance: :dance: :dance:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Wg mnie nie powinno byc wychyleń..jeśli silnik jest ok, to niezależnie od prędkowści powienien trzymać temp. no chyba ze caly czas stoisz w korku w upale...

 

Ja niezaleśnie czy jade 20 w centrum wawy (choc czesto wiecej stania niz jazdy :evil: ) czy 140 w trasie pion trzyma bez zadnych odchyleń... :dance: :dance: :dance:

Ok, ale nawet w zimie nie obserwujesz wychylen wskazowki (zakladam ze w lewo)?

Opublikowano
Wiesz co jeszcze nie miałem okazji jeździć przy minusowych temp. ale jeździłem w upale stojąc w korkach i wskazówka się nie ruszyła (w prawo). Co do jeżdżenia zimą niestety nic Ci nie powiem... :(
Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Wiesz co jeszcze nie miałem okazji jeździć przy minusowych temp. ale jeździłem w upale stojąc w korkach i wskazówka się nie ruszyła (w prawo). Co do jeżdżenia zimą niestety nic Ci nie powiem... :(

Przejrzalem stare posty dot. temperatury, konkretnie polozenia wskazowki. Wiecej jest rzecz jasna o przegrzewaniu, ale to posredni zwiazek ma z tym, o czym gadamy. Podsumowujac,

Chodzi o to, kiedy (i czy to normalne) wskazowka temperatury ma prawo wychylic sie w lewo. A jesli sie wychyla, to ile jest to dopuszczalne.

- jak wlaczymy ogrzewanie + dmuchawe na full, wowczas sie wychyla. U mnie nawet 3 mm od pionowego polozenia;

- zima, przy minusowych temperaturach (nie jezdziles, ale moze inni obserwowali wtedy);

- przy szybkiej jezdzie (miasto, poza miastem). No wlasnie, u Ciebie jest pionowo.

Ale moze ktos sie wypowie, u kogo ta wskazowka przechyla sie, tak powiedzmy 2 mm w lewo. Bardzo mnie to ciekawi, czy ta sytuacja to juz jest objaw zuzytego termostatu

 

A z koleji, co do odchylen w prawo (>90 stopni), to u mnie nawet stojac w gigantycznym korku w upale, nie wyjdzie wiecej niz doslownie 0.5 mm. Generalnie trzyma pion.

I badz tu czlowieku madry :duh:

Opublikowano
Wiesz co jeszcze nie miałem okazji jeździć przy minusowych temp. ale jeździłem w upale stojąc w korkach i wskazówka się nie ruszyła (w prawo). Co do jeżdżenia zimą niestety nic Ci nie powiem... :(

Przejrzalem stare posty dot. temperatury, konkretnie polozenia wskazowki. Wiecej jest rzecz jasna o przegrzewaniu, ale to posredni zwiazek ma z tym, o czym gadamy. Podsumowujac,

Chodzi o to, kiedy (i czy to normalne) wskazowka temperatury ma prawo wychylic sie w lewo. A jesli sie wychyla, to ile jest to dopuszczalne.

- jak wlaczymy ogrzewanie + dmuchawe na full, wowczas sie wychyla. U mnie nawet 3 mm od pionowego polozenia;

- zima, przy minusowych temperaturach (nie jezdziles, ale moze inni obserwowali wtedy);

- przy szybkiej jezdzie (miasto, poza miastem). No wlasnie, u Ciebie jest pionowo.

Ale moze ktos sie wypowie, u kogo ta wskazowka przechyla sie, tak powiedzmy 2 mm w lewo. Bardzo mnie to ciekawi, czy ta sytuacja to juz jest objaw zuzytego termostatu

 

A z koleji, co do odchylen w prawo (>90 stopni), to u mnie nawet stojac w gigantycznym korku w upale, nie wyjdzie wiecej niz doslownie 0.5 mm. Generalnie trzyma pion.

I badz tu czlowieku madry :duh:

 

z wychylaniem w lewo to też kwestia silnika... małe silniki posiadające w miarę duży układ chłodzenia potrafią w zimę się lekko "oziębiać" - szczególnie jadąc w trasie...

Ale jak w lewo wychyla Ci się wskazówka na 1/4 albo w niebieskie pole to termostat nie zamyka i wymaga to wymiany...

 

W dużych silnikach (3.0 - 5.0) nie da sie doprowadzić do spadku temperatury "W lewo" .. :) nawet bez ternostatu.. co najwyżej wskazówka idzie "w prawo" jak Wisko albo inny wiatrak nawalają...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Nie jestem pewny na 100%, ale chyba silnik sam z siebie nie powienien się oziębiać..nawet w trasie. Jeździłem silnikami 0,9 do 3,0 i nawet w tych najmniejszych czegoś takiego nie zaobserwowałem.. :shock: No może gdzieś, jakiś mm ale nie więcej.

 

Tak jak mówię, co do zimy to się nie wypowiadam....

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

z wychylaniem w lewo to też kwestia silnika... małe silniki posiadające w miarę duży układ chłodzenia potrafią w zimę się lekko "oziębiać" - szczególnie jadąc w trasie...

Ale jak w lewo wychyla Ci się wskazówka na 1/4 albo w niebieskie pole to termostat nie zamyka i wymaga to wymiany...

 

W dużych silnikach (3.0 - 5.0) nie da sie doprowadzić do spadku temperatury "W lewo" .. :) nawet bez ternostatu.. co najwyżej wskazówka idzie "w prawo" jak Wisko albo inny wiatrak nawalają...

Dzieki Marcin, to mnie troche pocieszyles.

Podejrzewam, ze na polozenie wskazowki moze miec wplyw stopien rozcienczenia koncentratu (plyn chlodzacy), jesli ktos koncentratu uzywa. Np. BMW koncentrat, ten zielony, jesli jest rozcienczony tak do -30 stopni C, to chyba jest bardziej gesty. A wiec w lecie moze nie trzymac temperatury.

To ciekawe z tymi silnikami >3.0, ze nie da sie wychlodzic plynu. No ale, w koncu takie maszyny mocno grzeja :lol:

Opublikowano
wymieniłem płyn chłodzący i nalałem go na maxa i narazie jest lepiej bo wychyla sie tylko lekko w lewo a nie w prawo(na szczęście) ale i tak myśle że termostat mam do wymiany.
Opublikowano
Witam serdecznie nie wiem jak to się ma z TDS-em w Beemkach ale jak jeżdziłem Passatem TDI to zaobserwowałem podobne zjawisko czyli jak jechalem ostro po trasie to temperatura wzrastała o jakieś 3 do 5 mm poza norme ale wystarczylo zwolnić do 80 100 żeby wróciła natomiast w korku wlączony wentylator to żadkość teraz jeżdże 3.0 V8 i jak jest ok 20 stopni na zewnątrz to w mieście wisko załącza się często. Jeśli się nie mylę i wskazówka nie zbliża się niebezpiecznie szybko do czerwonego pola nie ma podstaw do zmartwień 8)
Opublikowano
wymieniłem płyn chłodzący i nalałem go na maxa i narazie jest lepiej bo wychyla sie tylko lekko w lewo a nie w prawo(na szczęście) ale i tak myśle że termostat mam do wymiany.

A kiedy wychyla się w lewo?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie w E28 524td jest tak że wskazówka jest milimetr w lewą stronę i nie dochodzi do 90 stopni...Słyszałem że przyczyną może być płyn chłodzący ale również termostat ponieważ termostaty mają różne temperatury. :?

A w TDS'ie dziś chyba padł termostat bo strasznie wolno sie nagrzewał, przejechałem 100km trzymał 90 stopni i po zatrzymaniu spadł na niebieskie pole :think: :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

nie wiem jak u was ale ja mierzyłęm miernikiem i wskazówka jest na 90st jak temp wody ma w zakresie 80 -95 st po zgaszeniu silnika zawsze wychyla sie wskazówka w prawo i uważam to za normalne co do tego że przy dużęj predkości jak zwolnisz to spada temp to ja staiwam na termostat... chociaż zawsze jest tak ,żę poprostu silnik sie tak nie zagrzewa jak przy cięzkiej pracy i zwyczajnie skokowo temp wraca dopuki termostat nie zareaguje odpowiednio takie jest moje zdanie przecież ma kawałek woda do przepłyniecia możę sie myle ale tak mysle

 

 

Bardzo prosze aby ktoś napisał jaka temperatura pracy silnika 2.5 E34 jest w granicahc normy nei chodzi mi o ten dziwny wskaźnik na tablicy tylko badane miernikiem u mnie jest 96 st!?? to prawie wrzenie a podejrzewam ,żę przy głowicy to juzgdzieś tam wrze... i czy ktoś wie jaka jest róznica chłodzenia na płynie chłodniczym a na wodzie ?orientacyjnie ?:)

 

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Sprawdź dwie rzeczy: visco i termostat, no chyba, że masz układ zasyfiony i niedrożny, choć moze być jescze zapowietrzony. Więcej powodów nieodpowiedniej temperatury raczej nie ma.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano
nie wiem jak u was ale ja mierzyłęm miernikiem i wskazówka jest na 90st jak temp wody ma w zakresie 80 -95 st po zgaszeniu silnika zawsze wychyla sie wskazówka w prawo i uważam to za normalne co do tego że przy dużęj predkości jak zwolnisz to spada temp to ja staiwam na termostat... chociaż zawsze jest tak ,żę poprostu silnik sie tak nie zagrzewa jak przy cięzkiej pracy i zwyczajnie skokowo temp wraca dopuki termostat nie zareaguje odpowiednio takie jest moje zdanie przecież ma kawałek woda do przepłyniecia możę sie myle ale tak mysle

 

 

Bardzo prosze aby ktoś napisał jaka temperatura pracy silnika 2.5 E34 jest w granicahc normy nei chodzi mi o ten dziwny wskaźnik na tablicy tylko badane miernikiem u mnie jest 96 st!?? to prawie wrzenie a podejrzewam ,żę przy głowicy to juzgdzieś tam wrze... i czy ktoś wie jaka jest róznica chłodzenia na płynie chłodniczym a na wodzie ?orientacyjnie ?:)

 

Pozdrawiam

 

96 st. to prawie temp. wrzenia dla wody ale nie dla płynu. W zależności od rodzaju płynu i jego stopnia stężenia temp. ta może być nawet 120 st.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

no to wiem czemu mi sie zapowietrza często pora wlać płyn przynajmniej tak mi się wydaje :) kupie jutro 2 litry koncentratu zobaczymy :) bo przez gotowanie może sie ukłąd zapowietrzyć prawda?:) dzięi za info Darek:)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
kiedy jade szybciej moim tds :twisted: rosnie mi temperatura a kiedy odpuszczam gazu temperatura spada i wychyla sie nawet w lewa strone. Mysle ze to raczej termostat ale potrzebuje tez porady od was. Dzieki z gory.

Witam,

Odświeżam temat, gdyż właśnie pozbyłem się, mam nadzieję na długo, problemu wychyleń wskazówki temp. w lewo. I tym samym problemu niedogrzanego silnika.

Jak podpowiadali ziomale z forum - winny był termostat. Wymieniłem nowy, oryginał BMW, odpowietrzyłem układ i po problemie. Autko nagrzewa się po 4 km jazdy. Wkazówka trzyma pion, ani na chwilę nie wychyla się w lewo (ani na szczęście w prawo). Powietrze w środku auta gorące jak z suszarki :lol:

A usługę wykonał mi warsztat w Piasecznie - Mag-Pol z którego jestem b. zadowolony.

 

Pozdrawiam i dzięki za rady (zwłaszcza tym, którzy pisali do mnie na priv'a) :cool2:

 

Raf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.