Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Będąc ostatnio na ścieżce diagnostycznej sprawdzenie wykazało szybkie zużycie tylnych amortyzatorów mimo, że zakładałem je (nowe Bilsteiny) około 4 miesięcy temu a ich procent życia wyniósł niespełne 50% i daje się do odczuć gdyż dobywa się pukanie z tyłu i jest bardzo twardo.

 

Tu pojawiają się moje pytania:

 

Co mogło spowodować tak szybkie zużycie amortyzaotrów (czy miał na to wpływ, że jeździłem na wybitych przednich amortyzatorach i całą siłę tłumienia przejmowały tylne amortyzatory), czy może już mam słabe sprężyny tylne?

 

Będę zamawiał amortyzatory z allegro i tu pytanie jakie wybrać, dodam, że Bilsteiny szybko się skończyły... może jakaś inna firma godna polecenia?

Edytowane przez Kamil1986

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano

to niemożliwe aby to były amortyzatory

trzeba zlokalizować to pukanie

wyniki pomiarów na ścieżce często wychodzą róznie

zużyte przednie nie mają tu nic do rzeczy

nie spiesz się kolego z wymianą

na innej ścieżce może wyjśc zupełnie co innego

szukaj tego pukania

Opublikowano
Może jakieś sugestie na co mam zwrócić uwagę? Bo troche mało jestem doinformowany jak zbudowane jest tylne zawieszenie w e36?

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Dzięki za te info, ale nie chodzi mi o studiowanie literatury na temat części, wolałbym poznać Wasze opinie co może powodować te stuki, które dotychczas podpowiadały mi, że to amortyzatory?

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Tak jak kolega emir mówi,raczej to nie amorki.Stacje diagnostyczne nie zawsze dokładnie sprawdzają to o co ich sie prosi.Według mnie mogą pukać górne mocowania amortyzatorów,tuleje wachaczy wchodzące w próg,sworznie pływające czy jak sie tam to nazywa.Trochę elementów tam jest i czasem ciężko zlokalizować która część jest do wymiany.U mnie wyszło dopiero po rozebraniu wachaczy co sie zużyło
Opublikowano
jeśli masz ponad wymiarowe koła np 16' 17' może to mieć wpływ na zużywanie sie elementów zawieszenia. tak jak przedmówcy pisali stacja a stacja mogą być wielkie różnice pomiarów . skupił bym sie na tym tu masz link http://moto.allegro.pl/item483005346_mocowanie_poduszka_amortyzatora_bmw_e30_e36_e46_hd.html być może tutaj puka a masz osłony na amortyzatorze , no i sprawdź wzrokowo czy nie są mokre :D
Opublikowano
Koła mam standardowe. Mocowanie górne amortyzatorów było wymieniane wraz z nimi więc to odpada. Może tak jak koledzy piszą problem tkwić gdzieś w konstrukcji wahacza. W sobotę stawiam na warsztat i się okaże.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Tak sie zastanawiam jak można wymienic górne mocowania amortyzatora?Przecież to jest element karoseri...U mnie też pukało jak jechałem i okazało sie ze to mocowanie ma większe dziury i amor pukał...Pospawałem i jest ok.
Opublikowano

I tu się Panowie mylicie, ponieważ amortyzator także może stukać. Przy kiepskim lub wadliwym wykonaniu może zrobić sie luz na tłoczysku amortyzatora i to właśnie on może powodować te stuki. Można to sprawdzić w łatwy sposób - trzeba wyjąć amorka, wsadzić w imadło i rytmicznymi ruchami lekko wcisakać i wyciągać tłoczysko!

 

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

ciekaw jestem czy przed sprawdzeniem amortyzatorow diagnosta sprawdzil Tobie cisnienie w kolach/oponach??? bo jezeli nie to taki test/pomiar moze sobie w du... wsadzic... :)

 

Mozliwe ze przy wymioanie zostal zrobiony podstawowy blad.

Przy przykrecaniu amortyzatora nie mozna krecic tlokiem!!! dlatego tez u gory amortyzatora jest albo otwor na imbusa/torxa lub jakis klucz zeby przytrzymac tloczysko!

BMW E36 318i :) 91r ;) czerwien
Opublikowano
Tak jak piszecie ... stuka i czuć jakby twardo było, a może to taki efekt placebo (stukanie = twardy tył ?) ale mimo to zbiore te wszystkie uwagi i przekaze w warsztacie który będzie mi badał moją bryczkę. Dziękuje Panowie.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Tak jak piszecie ... stuka i czuć jakby twardo było, a może to taki efekt placebo (stukanie = twardy tył ?) ale mimo to zbiore te wszystkie uwagi i przekaze w warsztacie który będzie mi badał moją bryczkę. Dziękuje Panowie.

a jakie masz sprężyny (kolor)jeśli sportowe bądź usztywniane to pomiary wyjdą inne :!:

Opublikowano
Szczerze mówiąc nawet nie wiem.. :oops: wydaje mi się, że standradowe bo auto nie było od jakiegoś "tjunera" ;)

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano
Mocowanie górne amortyzatorów było wymieniane wraz z nimi więc to odpada. .

Zależy co Ci wstawili i czy dobrze dokręcili. Źle dokręcona poduszka albo kiepskiej jakości (np. za 18zł z Allegro) poleci bardzo szybko, tym bardziej że Bilsteiny B4 są nieco twardsze niż seryjne amory i większe siły działają na poduszkę.

Opublikowano
Dobrze zwrócę uwagę mechanikowi aby sprawdził także te poduszki raz jeszcze mimo, że były wymienione. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to wymienię poduszki, żebym tylko nie słuchał tego cholernego pukania...

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.