Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Byłem w salonie na prezentecji X-drive i pojeździłem trochę wersjami z napędem X

- X3 3,0i 272KM

- X4 3,0d 218KM

- 335xi 306KM

 

Silnik benzynowy wolnossący 272 bardzo rozczarowuje. Spalnie nieadwatne do osiągów. Już lepszy diesel.

335xi w nadwoziu Coupe białe z m-pakietem jeździło świetnie i równie dobrze wyglądało.

Trakcja to mistrozstwo świata. Start całkiem niezły (w końcu 5,5s do setki) z automatem. I w zasadzie automat psuje do tego silnika.

Niestety brak Active steering z x-drivem.

I zaczynam poważnie rozważać napęd na cztery koła, np nowe 330xd (245KM). Osiągi ma całkiem niezłe 5,9 do setki.

 

było jeszcze:

320xd - raczej za słaby silnik

530xd - jeździełm wcześniej

X5 3,0sd - była spora kolejka

X6 z V8 - niestety była mega kolejka :(

 

Jak sądzicie warto mieć napęd na 4 koła?

Opublikowano
Byłem w salonie na prezentecji X-drive i pojeździłem trochę wersjami z napędem X

- X4 3,0d 218KM

rufio ,a co to za model jest? :mrgreen:

Opublikowano

Hmmm czy warto, zależy czego oczekujesz.

 

Jeżeli liczą się maksymalne przyspieszenia to X jest cięższy i wolniejszy, dodatkowo więcej pali.

 

Niektóre części są inne i 1,5-2 razy droższe.

 

Jak powyższe Cię nie odstrasza to jazda, a właściwie trakcja jest super.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Hmmm czy warto, zależy czego oczekujesz.

 

Jeżeli liczą się maksymalne przyspieszenia to X jest cięższy i wolniejszy, dodatkowo więcej pali.

 

.

 

Przyspieszenie do setki X-y mocnymi silnikami mają lepsze niż z napędem na tył.

Średnie spalanie na komputerach testówek jak wsiadałem:

335xi 19l

X3 3,0i 16l

X3 3,0d 13l

Opublikowano
Hmmm czy warto, zależy czego oczekujesz.

 

Jeżeli liczą się maksymalne przyspieszenia to X jest cięższy i wolniejszy, dodatkowo więcej pali.

 

.

 

Przyspieszenie do setki X-y mocnymi silnikami mają lepsze niż z napędem na tył.

Średnie spalanie na komputerach testówek jak wsiadałem:

335xi 19l

X3 3,0i 16l

X3 3,0d 13l

 

jeżdżąc modelami samochodów nauczyłem się, że:

1. lepsze jest wrogiem dobrego,

2. jak chcesz wiedzieć co jest lepsze - patrz na to, co stosuje się w sporcie.

 

i tak - napęd 4x4 jest dobry w rajdach, bo tam jeździ się po szutrze, w wyścigach drogowych jeździ się z tylnym napędem - w Le Mans nawet Audi jeździ samochodem tylnionapędowym, a nie quattro...

przyczepność jest na asfalcie wystarczająco dobra, a spalanie - mniejsze.

 

jeżeli jeździsz głównie po asfalcie, jak 99,9% kierowców - moim zdaniem do jakichś 700 KM lepszy będzie napęd tylni :-)

Pozdrawiam,

Rafał

"It`s not the size of the dog in the fight, it`s the size of the fight in the dog" Mark Twain

http://img72.imageshack.us/img72/2328/1727269a1200bw1a.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/8869/1737368a1200bwa.th.jpg

Opublikowano

Hej,

 

No nie wiem... dosc smiala teza. W 330i jak jest mokro to wozi tylek, a jest tylko 258 koni. ;) W zimie to dosc ciezko pod wyslizgany podjazd wjechac.

 

W X5 czy sucho, czy morko przyspiesza tak samo efektywnie. Nie trzeba uwazac jak w 330i. Poprostu pedal i leci. Wygodne. :) Mysle, ze raczej bede w przyszlosci szukal kolejnej buni z xdrive.

 

/DP

Opublikowano
Przyspieszenie do setki X-y mocnymi silnikami mają lepsze niż z napędem na tył.

 

Fakt, oceniałem po swoim a tu miła niespodzianka. Pozostaje spalanie, ale kogo to obchodzi jak się ma pieniądze na takie auto.

 

Powiem szczerze, jestem mile zaskoczony :D.

 

Najnowsze 330xd jest lżejsze od mojego E46 o 80 kg (choć nie wiem czy nie patrzyłęm na sedana) :jawdrop:

 

Cóż pozostaje się przyzwyczaić, że jeżdżę "małym czołgiem Grubera".

 

i tak - napęd 4x4 jest dobry w rajdach, bo tam jeździ się po szutrze, w wyścigach drogowych jeździ się z tylnym napędem...

 

Teoria jedno a praktyka drugie. Powiem po swoich doświadczeniach ze starym X w dieslu. Jest to szybkie auto a nie wyścigowiec. Za to stabilność, tak jak pisałem wyżej, czuję się jakbym jeździł czołgiem, prowadził lokomotywę itp. To nie narowisty sportowiec tylko zajefajna maszyna do śmigania. Jest tak poprawna w prowadzeniu, że aż nudna. Muszę się na prawdę postarać aby DSC choć trochę zadziałał.

 

Jedno jest fajne, spotkałem się kilka razy z mocniejszymi jednonapędowymi autami w deszczu, między innymi sportowym Z3 i... cóż ja pojechałem jak tramwaj a Z3 wyrwało na 1 biegu i szał się skończył. Kierowca tak się zawstydził, że na następnych światłach nie zrównał się za mną tylko stał 2m od lini tak abym nie mógł spojrzeć mu w oczy, mimo iż wcześniej razem z Audi A6 2,5 TDI urządzali sobie niezły rajd.

Opublikowano

W Warszawie podstawili:

 

1. X3 xDrive30i R/6 2996 KW/KM 200 (272) automat

2. X6 xDrive50i V/8 4395 KW/KM 300 (407) automat

3. 530d limuzyna xDrive R/6 2993 KW/KM 173 (235) automat M pakiet

4. 320d limuzyna xDrive R/4 1995 kw/km 130 (177) automat M pakiet

5. 335i coupe xDrive R/6 2979 KW/KM 225 (306) automat M pakiet

 

 

Mój absolutny faworyt 335i coupe xDrive R/6 2979 KW/KM 225 (306) automat M pakiet GENIALNY :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Opublikowano
w Le Mans nawet Audi jeździ samochodem tylnionapędowym, a nie quattro...

 

Ale np Nissan GT-R czy Lamborghini maja już cztery koła napędzane, a są zabawkami torowymi.

 

Każdy musi sobie odpowiedzieć sam na pytanie czy potrzebne mu 4x4. Mi było łatwiej jako miłośnikowi rajdów i mieszkańcowi strefy, której zimą piaskarki nie obsługują.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.